Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB DODELIJK

GHB DODELIJK

363 antwoorden
129 weergaven
18-5-2026
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik krijg altijd dubbele gevoelens bij dit soort berichten, allereerst natuurlijk gecondoleerd met je zoon, moet een vreselijke ervaring zijn.

Maar alleen GHB is niet dodelijk, tenzij er verkeerd gedoseerd is, en dat heb je helemaal zle fin de hand.
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bal0n zei:
Ik krijg altijd dubbele gevoelens bij dit soort berichten, allereerst natuurlijk gecondoleerd met je zoon, moet een vreselijke ervaring zijn.

Maar alleen GHB is niet dodelijk, tenzij er verkeerd gedoseerd is, en dat heb je helemaal zle fin de hand.
Klik om te vergroten...
idd (bijna) elke drugs is dodelijk als je het verkeerd gebruikt
gecondoleerd :(
S
SNICKERSLid
01-01-2024, 00:00
#3
zit nu aan de alcohol, grasovka maar vraag me toch af wat schadelijker is?
Denk toch alcohol zeer catabool, kan alleen niet omgaan met ghb jammer man :angry:
A
AliLid
01-01-2024, 00:00
#4
BEGRIJP NOU DAT IK HET OVER EEN VERSLAVING HEB VAN 4 JAAR!!!
Je hebt steeds meer nodig tot er geen weg terug is! IK moet morgen mijn kind laten cremeren en zijn vriendin heeft er geen besef van dat hij er niet meer is! En waardoor....iedereen die beweert dat GHB niet verslavend is moet eens met echte deskundigen gaan praten. Ik heb dat inmiddels gedaan, alleen.....te laat.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#5
Er ontwikkelt geen tolerantie bij GHB..
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb nooit beweerd dat GHB niet verslavend is, maar ook verslaafd kun je er op letten dat je niet overdoseert, je moet echt meer dan 3 keer zoveel als een normale dosis pakken voor een fatale overdosis, en bij 1.5 keer de normale dosis voel je al dat het zwaar verkeerd gaat. Natuurlijk heeft het er veel mee te maken dat hij verslaafd was, maar het blijft vreemd dat hij zo'n hoge dosis binnen heeft gekregen. Verder was er ook nog nooit eerder in Nederland dood gegaan aan GHB alleen, alleen met alcohol.
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#7
gecondoleerd in de eerste plaats.
en ben je zeker dat er ook weer geen alcohol bij aan de pas is gekomen.
want zo goed als iedereen die is neergegaan van ghb is in combi geweest met alcohol oftewel ZWAAR geoverdoseerd
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gecondoleerd..

Maar heb je je hiervoor aangemeld op deze site? Zodat je jonge drugsgebruikers kan waarschuwen dat je dood kan gaan van GHB?

Iedereen die hier zit weet hoe het zit, en dat je met alles een overdosis kan bouwen. Het doel van de site is om het gebruik veiliger te maken door informatie uit te wisselen. Er wordt van uitgegaan dat mensen toch drugs gaan gebruiken. Misschien kan je je beter hierop focussen.

Je krijgt wel ons medelijden maar daar houdt het dan ook op. Niemand schrikt hiervan omdat ze denken dat het hun toch niet zal gebeuren. Waarschijnlijk dacht jou zoon er ook zo over.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bal0n zei:
Er ontwikkelt geen tolerantie bij GHB..
Klik om te vergroten...
zeker weten? de eerste keren werd ik er veel misselijker van en ging ik ook een stuk harder.
of is dit gewoon dat je vertrouwd raakt met het gevoel?
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#10
spacekonijn zei:
Bal0n zei:
Er ontwikkelt geen tolerantie bij GHB..
Klik om te vergroten...
zeker weten? de eerste keren werd ik er veel misselijker van en ging ik ook een stuk harder.
of is dit gewoon dat je vertrouwd raakt met het gevoel?
Klik om te vergroten...
denk eerlijk gezegd da je gewoon vertrouwd geraakt met het gevoel.
eerste keren weet je niet tegoei wat er gaat gebeuren he.
mja denk wel idd als je het iedere dag moet gaan gebruiken kan het toch bijna niet anders dan dat je een tolerantie opbouwt ????
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Drugs kunnen u eraan verslaafd maken, de mens ZELF zorgt ervoor, de DRUGS hebben het in zich om iemand verslaafd te maken.

Maar als ge zelf verstandig gebruikt, niet altijd en goed ziet en weet wat je doet, kun je daar zonder problemen mee omgaan, niet elke mens is dezelfde als uw overleden zoon die een verslaving heeft, een lange verslaving zo te zien.

En ook elke drugs is dodelijk, alcohol is dodelijk en verslavend, maar je kunt het drinken zonder verslaafd aan te worden en zonder dat het je dood maakt, dan kan dat ook met sommige drugs, onder andere GHB, Wiet, Alcohol. Deze zijn gewoon snelle verslaafmiddelen. (ALS JE VERSTANDIG GEBRUIKT)

Dus, Ali, gelieve niet te veralgemenen met uw zoon, ik weet dat dit verlies erg is, maar tis niet omdat uw zoon eraan overleden is, dat dat ook zo is voor alle mensen.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#12
Osi` zei:
Drugs kunnen u eraan verslaafd maken, de mens ZELF zorgt ervoor, de DRUGS hebben het in zich om iemand verslaafd te maken.
Klik om te vergroten...

de lichamelijke verslaving wordt toch eerder door drugs dan de mens vind ik.

maar net zoals zovelen hier betwijfel ik dat het enkel GHB geweest kan zijn. Van een overdosis GHB ga je niet direct dood maar eerder nok, combineer je dit dan met een andere drug zoals alcohol dan wordt het wel levensgevaarlijk
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Van nok gaan kun je overlijden doordat je stikt in bijvoorbeeld je tong of in je kots.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#14
ja maar hier wordt bedoelt dat hij gestorven is aan een overdosis en niet zo
p
phranzLid
01-01-2024, 00:00
#15
berbe zei:
slunse zei:
ghb is een zout
Klik om te vergroten...

gamma hydroxy boterZUUR
gamma hydroxy butyrate ACID
zuur dus
Klik om te vergroten...

FOUT!

ghb behoort tot de kristallijn HCI zout. er zijn 2 zoutvormen de kalium en de natriumverbinding.

verklaart ook het hygroscopische karakter van ghb.
c
challengeLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik ken bodybuilders die dit dagelijks gebruiken.
die zeggen ook dat je bij normaal gebruik geen schade zal ondervinden.
maar een overdosis is zo beriekt.
zeker i.c.m andere drugs of alcohol.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#17
challenge zei:
ik ken bodybuilders die dit dagelijks gebruiken.
die zeggen ook dat je bij normaal gebruik geen schade zal ondervinden.
maar een overdosis is zo beriekt.
zeker i.c.m andere drugs of alcohol.
Klik om te vergroten...

Waarom gebruiken bodybuilders het ?
T
TimeKillerLid
01-01-2024, 00:00
#18
schijnt als anabool te werken
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#19
straks maar eens even mijn geslachtsdeel insmeren ermee dan :stoned:
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#20
GHB zet groeihormoon af waardoor je spieropbouw krijgt. Ik had al in een ander topic onderstaande geplaatst. Is wel een interessant stukje.

davie zei:
Volgens NECEDO: GHB bevordert niet alleen de afgifte van groeihormoon, maar bevordert eveneens de afgifte van cortisol. Cortisol kun je beschouwen als de tegenhanger van groeihormoon en testosteron: Groeihormoon en testosteron bouwen op, cortisol breekt af. Cortisol wordt ook wel het 'stresshormoon' genoemd. Het komt vrij, als je lichaam denkt dat het over zoveel mogelijk energie moet beschikken. Cortisol vernietigt je spierweefsels, zodat ze kunnen worden omgezet in energie. De sterke toename van de hoeveelheid cortisol in je lichaam tijdens het gebruik van GHB maakt het praktisch onmogelijk dat je spieren groeien. Veel gebruikers vertellen, dat ze na een 'GHB-coma' barsten van de energie. Ze schrijven dat toe aan de afgifte van groeihormoon. Ze gaan er in de sportschool dan ook weer flink tegenaan. Al die energie komt echter uit afgebroken spierweefsels als gevolg van de toegenomen cortisol-afgifte tijdens de 'GHB-coma'. Kortom: Je kunt beter een ouderwets uiltje knappen om de afgifte van groeihormoon te stimuleren. Deze bron gaat er van uit dat GHB geen bevorderende werking heeft op je spiermassa. Deze werking van GHB op groeihormoon en cortisol wordt bevestigd door onze verslavingsarts. Echter ben ik mij ook bewust van het feit dat de meningen hierover uiteen lopen en zijn er ook beweringen dat bij lage doseringen GHB het groeihormoon de negatieve werking van cortisol (en prolactine) overtreft. De grens is vaag. In feite is het gewoon onduidelijk en niet goed onderzocht. Mijn mening in dit verhaal dat bij incidenteel gebruik ik er vanuit ga dat je je geen zorgen te maken over een negatieve invloed op je spiermassa.
Klik om te vergroten...

Het werkt wel, maar niet optimaal door afgifte cortisol. GHB zou ook vocht vasthouden waardoor je uiteindelijk een bredere bouw kan krijgen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."