Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB DODELIJK

GHB DODELIJK

363 antwoorden
128 weergaven
18-5-2026
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#1
Soma zei:
Van drie dagen onafgebroken GHB-gebruik ga je echt geen lichamelijke verslaving krijgen waar je van sterft hoor. Mss kan je je wel een beetje angstig en ongemakkelijk voelen, maar dat is peanuts vergeleken met een zware GHB-verslaving.
Klik om te vergroten...

Dat staat er ook niet!
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jackie zei:
Nog even: bij dagelijks gebruik bedoel ik dus niet dat je pas na een week of 2 weken dagelijks gebruik lichamelijk verslaafd kan zijn, nee: DIT KAN AL NA 3 DAGEN ZO ZIJN !!!!
Klik om te vergroten...

Wat staat er dan wel?
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Stoma

De stelling was dat je er na 3 dagen gebruik, lichamelijk verslaafd aan kunt zijn.
EN er werd eerder gesteld dat GHB dodelijk kan zijn.

Er staat niet, wat jij er van maakt.
Namelijk dat er zou staan, dat de ONTHOUDINGS effecten van 3 dagen constand gebruik, dodelijk zouden kunnen zijn.

Er staat trouwens ook niet dat een verslaving van 3, dagen net zo erg is als eentje van 3 jaar.

Als je het gewoon goed en rustig leest (er vanuit gaand, dat je over die vaardigheid beschikt)staat er totaal niks onredelijks
Je reactie sloeg dus helemaal nergens op.
Probeer je iets toe te voegen, of wil je alleen maar laten zien, hoe goed jij het wel niet allemaal weet?
Of ben je gewoon boos omdat iemand iets negatiefs over GHB zegt?
Je zou toch denken dat een ouder van iemand die er aan overleden is, recht van spreken heeft?

Als er nou totale onzin werd opgeschreven, kon ik het nog begrijpen dat je er op een betweterige toon tegenin gaat, maar wat er gezegt werdt was vrij objectief.
Sterker nog, recreatief GHB gebruik wordt door deze persoon, zelfs na wat er gebeurt is, niet eens keihard afgekeurt.
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#4
martin van nu zei:
@Stoma

De stelling was dat je er na 3 dagen gebruik, lichamelijk verslaafd aan kunt zijn.
EN er werd eerder gesteld dat GHB dodelijk kan zijn.

Er staat niet, wat jij er van maakt.
Namelijk dat er zou staan, dat de ONTHOUDINGS effecten van 3 dagen constand gebruik, dodelijk zouden kunnen zijn.

Er staat trouwens ook niet dat een verslaving van 3, dagen net zo erg is als eentje van 3 jaar.

Als je het gewoon goed en rustig leest (er vanuit gaand, dat je over die vaardigheid beschikt)staat er totaal niks onredelijks
Je reactie sloeg dus helemaal nergens op.
Probeer je iets toe te voegen, of wil je alleen maar laten zien, hoe goed jij het wel niet allemaal weet?
Of ben je gewoon boos omdat iemand iets negatiefs over GHB zegt?
Je zou toch denken dat een ouder van iemand die er aan overleden is, recht van spreken heeft?

Als er nou totale onzin werd opgeschreven, kon ik het nog begrijpen dat je er op een betweterige toon tegenin gaat, maar wat er gezegt werdt was vrij objectief.
Sterker nog, recreatief GHB gebruik wordt door deze persoon, zelfs na wat er gebeurt is, niet eens keihard afgekeurt.
Klik om te vergroten...

Blijf eens een beetje kalm, jongetje. Ik probeer helemaal niet betweterig over te komen. En sorry dat ik de post verkeerd geinterpreteerd heb he, kan iedereen wel overkomen. Onder lichamelijke verslaving verstond ik dat je lichaam het ook echt nodig heeft om te overleven. Van drie dagen onafgebroken gebruik kan je mss wel ontwenningsverschijnselen krijgen, maar dat is meer iets neurologisch imho.
M
Mr.VanderkartLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roken is ook dodelijk :wave:
S
SNICKERSLid
01-01-2024, 00:00
#6
:wave:

Heb een hoop gelezen hiero veel info, ben niet echt een gebruiker hasje af en toe, maar sinds kort kennis gemaakt met ghb.

Voor mijn eerste x g, was ik over het algemeen depri, had moeite met slapen, zag er altyd vermoeid uit grote donkere kringen rond de ogen van dat soort fratsen.

Ben begonnen 2 x in de week een avondje g te nemen niet meer depri, geen moeite meer met slapen, zelfs me donkere kringen rond me ogen zijn weg.
Heb weer zin in van alles ben productiever dan de afgelopen 5 jaar.

Voel heel goed dat dit tot dikke verslaving zou kunnen leiden, ben ook wel verslavingsgevoelig btw. Heb al wel een x 2 dosissen pdag voor 4 dagen achtereen gehad, waarna een week niks.
Had hiermee geen problemen, maar dankzij o.a. dit forum weet ik waar mijn gebruik tot toe kan leiden.

Als ik 5 ml een avond pak bemerk ik zelfs tot dagen erna een positieve invloed op mentaliteit en uitstraling en gevoel.

Sinds is pas kort hiermee experimenteer ben ik niet van plan om eerdaags te stoppen, en hoop met alle wijsheid op dit forum er nooit verslaafd aan te geraken, ben me ook bewust dat ik niet eeuwig hiermee kan doorgaan.

Is 2 x per week op lange termijn verslavend lichamelijk? iets van 15 tot 20 ml in de week, waar moet ik op letten.

groet, :rock:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
SNICKERS zei:
Is 2 x per week op lange termijn verslavend lichamelijk? iets van 15 tot 20 ml in de week, waar moet ik op letten.
Klik om te vergroten...
Ik zou me meer zorgen maken om de geestelijke afhankelijkheid, zeker in jouw geval. Het is waar dat GHB een gevaarlijke lichamelijke verslaving kan opleveren, maar mits je hier op een veilige manier van afkickt moet het volgens mij wel goed komen. Dan is het vooral even je niet lekker voelen enzo, maar dat is makkelijker dan je mentaliteit veranderen.
15 tot 20 ml per week is natuurlijk veel, dat weet jij ook, daarom post je het hier. Ik zeg wees voorzichtig, maar dat is aan jou.
S
SNICKERSLid
01-01-2024, 00:00
#8
15 tot 20 ml per week is natuurlijk veel, dat weet jij ook, daarom post je het hier




Geen idee of ik daarom hier poste,

2x pw kan makkelijk meer worden als je niet oppast, of het veel is valt te bezien.
Ik hou van grenzen opzoeken liefst zonder al teveel problemen te krijgen, doen we allemaal, alleen de een zn grenzen liggen elders als die van de ander.

Nog geen idee waarom ik poste, waarschijnlijkzoek ik iemand die zegt nahh joh das zo erg nog nie.

Groet
:wave:
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nahh, dat ben ik niet.

Ik adviseer je ver uit de buurt van de grens te blijven en hem niet op te zoeken, want hij is niet gemarkeert.
Waar de grens echt lag, kom je pas achter als je een plek hebt bereikt, waar je niet wezen wil.
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het grappige van grenzen is dat je er vaak pas later achterkomt dat je er al overheen bent :)
En bij iedereen liggen de grenzen anders, dat maakt het zo lastig.

Een beetje voorzichtig doen en luisteren naar de ervaringen van anderen zou ik zeggen.

Bij iedere drugs geldt: hoe meer regelmaat, hoe groter de geestelijke afhankelijkheid.

Ik vind 15-20 ml per week veel, ook al valt het technisch gezien wel mee. Maar het recreatieve aspect druk je heel geleidelijk weg naar de achtergrond...en je krijgt er gewoontevorming voor in de plaats.

Ergens daartussen ligt die onzichtbare grens...
:wave:
h
hajansLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gecondoleerd
ik voel niet dat GHB verslavend is, kan er makkelijk van af blijven.
als ik ghb neem gebruik ik 4 ml en soms nog 2 ml na 2-3 uur, heel uitzonderlijk herhaal ik het nog eens 2-3 uur later.
h
hajansLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wie neemt er nu GHB dagelijks????? ja dan krijg en heb je een probleem!
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vers van de pers:



VNN wil GHB-verslaafden in kliniek laten afkicken

06-01-2009 Bericht VNN



Verslavingszorg Noord Nederland wil mensen die ernstig zijn verslaafd aan de partydrugs GHB onder toezicht in klinieken laten afkicken. De artsen willen de drug GHB verstrekken aan mensen die intern moeten verblijven om de verslaving gecontroleerd af te bouwen. De proef gaat van start zodra de Inspectie Gezondheidszorg groen licht geeft.



In een keer afkicken van GHB is gevaarlijk en kan zelfs leiden tot levensbedreigende situaties zoals psychose of delirium”, stelt Wim van Loon, psychiater en manager behandelzaken, van VNN. “In de praktijk blijkt dat het geleidelijk verminderen van de inname door de GHB te verdunnen met water de risico’s doen afnemen.”



Noord Nederland

GHB is in het Noorden een hype. De drug kan echter enorm verslavend werken.

Van Loon: ”Dagelijks gebruik gedurende enkele weken is al voldoende om eraan verslaafd te raken. Omdat je al snel onthoudingsverschijnselen krijgt, gebruiken verslaafden het middel de hele dag door. Ook het gevaar van overdosering ligt op de loer. Dit kan leiden levensbedreigende toestanden leiden zoals coma, hartstilstand of het ophouden van de ademhaling. Het is dan van groot belang dat we mensen helpen van deze verslaving af te komen.”



Effecten van GHB

De effecten van het gebruik van GHB lijken op die van alcohol. Een rustig, verdoofd en aangeschoten gevoel. Anderen raken in een meer opgewekte

stemming: zij worden praterig, raken wat ontremd en minder angstig. De seksuele lust kan worden vergroot, het orgasme zou intenser zijn.GHB is de afkorting voor ã-hydroxyboterzuur of Gamma-Hydroxy-Butaanzuur. De officiële naam is 4-hydroxybutaanzuur. GHB is een stof die van nature in het menselijk lichaam voorkomt, met name in de hersenen. In 1961 werd 4-hydroxybutaanzuur in het laboratorium gesynthetiseerd. Formeel is het een zout maar het wordt meestal geleverd in een waterige kleurloze vloeistof. Het smaakt chemisch zoutig. Het heeft een korte werkingstijd. In de jaren 60 en 70 stond deze stof vooral in de belangstelling als slaapmiddel en anestheticum. Het middel raakte in de ban omdat er tijdens de behadeling zeer snel complicaties optraden. Sinds de jaren 90 wordt GHB voornamelijk gebruikt als partydrug.



Goedkeuring Inspectie

De proef moet echter nog worden goedgekeurd door de Inspectie Gezondheidszorg. Van Loon: “GHB is niet geregistreerd voor de behandeling voor GHB verslaving, dus we mogen het officieel niet voorschrijven. Maar om mensen veilig te laten afkicken is het nodig dat we gedoseerd de inname van GHB terugbrengen door het steeds verder te verdunnen met water. Opeens stoppen is immers veel te gevaarlijk en kan zelfs leiden tot de dood.”
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het beste artikel dat ik tot nu toe gelezen heb over afkicken van GHB. Goede objectieve informatie is wat we nodig hebben :)
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#15
en idd someone, het is echt zo dat ze in het buitenland al veel verder zijn met behandelingssoorten, jij noemt dan baclofen, ik noem dan buprenorfine, daar word in half NL ook nog niet naar gekeken, alleen maar naar methadon. Daar zijn ze bv in de VS al veel verder mee.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik wil even een hele oude topic bumpen.
Omdat dit bij google bovenaan springt.
Wat een idiote reacties en respectloos gedrag werd hier vertoond aan iemand die haar zoon is verloren.

Voor mensen die dit terug lezen, deze topic staat vol met onzin en onwetendheid!
Wil je op de hoogte zijn van GHB gebruik lees dan meer recente posten en vergeet deze topic.
Er is meer bekend deze tijd.

:hand2:
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#17
pammetje82 zei:
Nou een LITER per dag dat kan NEVER NOOIT. behalve als je ghb zwaar verdund is met water of is gemaakt met veel te veel demiwater. Want een liter vloeistof die 50% of meer GHB bevat, wat heel normaal is voor fatsoenlijke ghb, dan kan geen mens een liter daarvan wegkrijgen per dag. ja als ik er 950 ml water bij gooi is het ook een liter
Klik om te vergroten...

Alles lukt in het leven! Waar een wil is! Is ook een weg! Als je levens moe bent! Er zijn mensen! die een pep bommentje van 10 gram weg tikken op DF
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rebell zei:
Ik wil even een hele oude topic bumpen.
Omdat dit bij google bovenaan springt.
Wat een idiote reacties en respectloos gedrag werd hier vertoond aan iemand die haar zoon is verloren.

Voor mensen die dit terug lezen, deze topic staat vol met onzin en onwetendheid!
Wil je op de hoogte zijn van GHB gebruik lees dan meer recente posten en vergeet deze topic.
Er is meer bekend deze tijd.

:hand2:
Klik om te vergroten...
Mee eens. Nog sterker, dit topic zou ernstig opgeschoond moeten worden door de moderators. Even een quote:
Winehouse zei:
Dodelijk voor kutjes die niet kunnen doseren. Tsja, God straft gelijk.
Klik om te vergroten...
Wat voor respectloze zak ben je dan. Zo praat je niet over de overleden zoon van de TS. Echt beschamend.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rayyar zei:
Wat voor respectloze zak ben je dan. Zo praat je niet over de overleden zoon van de TS. Echt beschamend.
Klik om te vergroten...
Mee eens. Maar je reageert nu wel op een reactie uit 2010.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#20
Eik zei:
Mee eens. Maar je reageert nu wel op een reactie uit 2010
Klik om te vergroten...

Bij google search sprong deze topic 2x bovenaan bij verschillende onderzoeken die ik deed dus het is prima dat mensen hier zich nu even over uitspreken denk ik dan maar.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."