Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB DODELIJK

GHB DODELIJK

363 antwoorden
125 weergaven
18-5-2026
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ali zei:
Eindelijk krijg ik toch een beetje het gevoel dat ik dit o zo moeilijk topic niet voor niets geopend heb. Dit in tegenstelling tot 2 jaar geleden toen ik het (helaas) voor mijn gevoel moest openen. THANKS!!!
Klik om te vergroten...

Je hebt in ieder geval een behoorlijke discussie op gang gebracht, maar of je er hier veel mee bereikt hebt??? Ik denk van niet, maar misschien vergis ik me.
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#2
aapie zei:
"soma en Knurft"

kijken jullie eens in de spiegel. je hebt totaal geen respect voor jezelf.
Jouw excuus is de "gebruiker". Jij bent een gebruiker.

Hallo? kwartje valt?
Klik om te vergroten...

Sorry hoor, maar wie ben jij om te zeggen dat ik geen respect heb voor mezelf? Je kent me helemaal niet, je weet ook helemaal niets van mijn gebruik af. En dat stukje over "jouw excuus is de gebruiker" moet je mij ook eens uitleggen. Excuus voor wat? Ja, ik ben een gebruiker, so what?

aapie zei:
Jij uit je woede op de slachtoffers omdat jij drugs veelste leuk vind en alle negatieve kanten ervan niet wil horen. Dat past nog niet in jouw wereld. komt nog wel.
Klik om te vergroten...

Waaruit leidt jij af dat ik woede voel tegenover de "GHB-slachtoffers"? Lees mijn vorige posts eens misschien, ik heb meerdere keren gezegd dat ik niemand een GHB-verslaving toewens en dat ik voor de verslaafden onder ons hoop dat ze er van af geraken. En voor de zoveelste keer, ik sluit mijn ogen ook helemaal niet voor de negatieve kanten van GHB. Ik erken de gevaren en daarom zorg ik er ook voor dat ik het nooit zover laat komen als sommige gebruikers.
a
aapieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik geloof je op je woord "knurft" en ben blij dat jij wel bewust van bent van GHB gebruik , vele helaas niet. Ik ben te lang producent geweest en heb te veel mensen dat tegen mij horen zeggen. Maar toch telkens weer terug komen op kruipende handen en voeten (zelfs uit wanhoop maar PURE GBL in hun GHBO-kitje hebben). Echt letterlijk en figuurlijk. :(

Erg toch!?

Ik ken dan ook echt NIEMAND die nooit een slechte ervaring heeft meegemaakt met GHB.(out gaan en gevolgen ervan enz..)
Daarom is het moeilijk voor mij om te geloven als mensen zeggen ermee om te kunnen gaan en het verdedigen.

50% kan er mee omgaan andere 50% niet.

Ik doel zowiezo de "50% niet" maar vooral op degene in de "50% wel" zitten.
Daaronder wallen juist die mensen waar het gevaar het dichts bij schuilt.

Mijn Conclusie uit 8jaar onderzoek
:openmouth: :openmouth:

Ik vindt het ook jammer want aan mijn plus lijst te zien is het de beste dope ooit.
En dat is juist het gevaar.

Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat legalisering (mbt alle drugs) met toezicht op: dozering, gebruik gebruiker(recreatief) en juiste voorlichting de oplossing zou zijn. Maarja.... Dat is onmogelijk.

Ik heb het ooit lang geleden nog legaal gekocht in de smartshop maar met hele hele hele slechte voorlichting. met als gevog verbod.

Zelfs met goede voorlichting blijft het gevaarlijk.

Vele die verslaafd zijn wisten net als ik niks van de gevolgen. Nu gelukkiger door media(ook internet dus) worden eindelijk de negatieve kanten belicht, nog te weinig hoor.

Ik heb daarom nooit HEROINE gebruikt om dat ik wist van de verslaving.

Ik weet zeker dat als ik dat had geweten van GHB ik toen de eerste keer wel 3keer na had gedacht waar ik aan begon. Zelfs al lijkt het zo onschuldig.

Daarom goed voor newbies in de GHB scene dat ze worden gewaarschuwd voor de lichamelijke verslaving. Zodat ze net als ik en vele anderen niet die zelfde fout maken.


Ik wil er van af en ik weet dat ik zonder kan. Ik heb er van geleerd.
Al zal voor mij de verleiding van de kick opzoeken nooit weg gaan. Maar kan die wel verplaatsen naar wat nuttigs. Ik kick er nu bv van als lezers van mijn verhaal gaan denken.

Daarom ga ik er van weg en probeer mij Negatief over GHB op te stellen zo dat ik G ga haten en er hiernamaals nooit meer aan begin.
a
andiseLid
01-01-2024, 00:00
#4
Soma zei:
andise zei:
ik ken meer mensen die GHB gebruiken en zelfs normaal hun werk doen maar toch niet zonder kunnen hoe zit dat bij jullie kunnen jullie een heldag zonder een buisje/dopje of iets te nemen waarschijnlijk niet

Ik ga hier op het forum door met waarschuwen tot GHB/GBL de wereld uit is
Klik om te vergroten...

Ja, ik kan een hele dag zonder GHB. Ik kan zelfs een hele week zonder GHB. :rolleyes:. En als je wil blijven doorgaan tot GHB de wereld uit is dan mag je je hele leven blijven waarschuwen, vrees ik. Drugs kun je onmogelijk de wereld uit helpen.

Jouw probleem is gewoon dat je verblind bent door woede. Woede die je nu wil afreageren op de GHB. Dat spul kan er ook niet aan doen dat je dochter verslaafd is hoor. Probeer nu toch gewoon eens in te zien dat het probleem niet bij de drug ligt, maar bij de gebruiker.
Klik om te vergroten...

ik ben totaal niet woedend op GHB maar wel met de laksheid waar gebruikers het mee innemen zonder de gevolgen er van onder ogen te zien ik zal niet zeggen dat er bewuste gebruikers zijn de meesten durven niet uit te komen voor hun gebruik er is over deze drugs in de wetenschap te veel niet bekend.....
a
aapieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ali zei:
Eindelijk krijg ik toch een beetje het gevoel dat ik dit o zo moeilijk topic niet voor niets geopend heb. Dit in tegenstelling tot 2 jaar geleden toen ik het (helaas) voor mijn gevoel moest openen. THANKS!!!
Klik om te vergroten...

Thanks voor het voor zetje
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#6
andise zei:
Onze dochter is vandaag opgenomen op itensive care met de delier ademhalingsstoornis en een hartritmestoornis

tevens leek haar bloed blauw
Klik om te vergroten...

Erg vervelend, maar ga je dat nu in elke GHB-gerelateerde topic zetten?
P
PassiebloemLid
01-01-2024, 00:00
#7
Waarom post je nog in dit topic 3970? Volgens mij heb je zelf een probleem met GHB :wink:

Als mensen hun ervaring, frustratie, woede of wat dan ook kwijt willen, laat dat dan.

En nogmaals:

En door mensen als hierboven blijven steeds meer verslaafden "in de kast".
Kan me voorstellen dat je wel drie keer nadenkt om hier mee te posten, of je verhaal kwijt te willen/kunnen.
Ik heb een besloten Hyves gemaakt voor mensen die problemen hebben met/verslaafd zijn aan GHB. Mensen die hulp vragen en nodig hebben, hun verhaal kwijt willen, etc. zonder zich te hoeven verdedigen tegenover andere 'alles in de hand hebbende users'die vervelende opmerkingen maken.


http://ghbvh.hyves.nl/
Klik om te vergroten...
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Passiebloem zei:
Waarom post je nog in dit topic 3970? Volgens mij heb je zelf een probleem met GHB :wink.
Klik om te vergroten...

Ik post hier omdat ik het kan. En volgens mij weet je helemaal niets van mij of mijn GHB gebruik, knipoog of niet.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#9
aapie zei:
Ik ga niemand op hun fouten wijzen, het ligt tuurlijk aan de individu. Maar ik na 8 jaar in de GHB /drugs scene gezeten te hebben zie ik dat GHB de enige DRUG is die de controle over de gebruiker neemt.

Ik ken niemand de dagelijks COKE ,pillen ,SPEED (ook goedkoop en een killer) en dergelijke harddrugs gebruikt muv Alcohol(grootste harddrug). Wel veel gebruik dus maar niet dagelijks! GHB wel.
Klik om te vergroten...

Bullshit. Er zijn heel veel drugs die de controle over kunnen nemen. Enne dagelijks gebruik komt ook bij speed, coke, pillen en andere drugs voor. Echt niet alleen bij ghb..
a
andiseLid
01-01-2024, 00:00
#10
[SF] Safiertje zei:
aapie zei:
Ik ga niemand op hun fouten wijzen, het ligt tuurlijk aan de individu. Maar ik na 8 jaar in de GHB /drugs scene gezeten te hebben zie ik dat GHB de enige DRUG is die de controle over de gebruiker neemt.

Ik ken niemand de dagelijks COKE ,pillen ,SPEED (ook goedkoop en een killer) en dergelijke harddrugs gebruikt muv Alcohol(grootste harddrug). Wel veel gebruik dus maar niet dagelijks! GHB wel.
Klik om te vergroten...

Bullshit. Er zijn heel veel drugs die de controle over kunnen nemen. Enne dagelijks gebruik komt ook bij speed, coke, pillen en andere drugs voor. Echt niet alleen bij ghb..
Klik om te vergroten...

Dagelijuks gebruik komt idd voor bij alle soorten drugs ben ik helemaal met je eens alleen het ene verschil is dat het afkicken van GHB gevaarlijker is dan bij de andere soorten drugs de grilligheid van GHB dat is een van de problemen daar komt bij dat je moet afkicken met GHB er is geen vervanging voor zoals met heroine (methadon).
Net nog even gesproken met een arts van VNN ook deze is radeloos als het om GHB gebruik gaat daar er geen optie in nederland is om gecontroleerd afte kicken van GHB over ongeveer 6 maanden komt er in het noorden een kliniek waar dit wel mogelijk is
c
candiseLid
01-01-2024, 00:00
#11
[SF] Safiertje zei:
aapie zei:
Ik ga niemand op hun fouten wijzen, het ligt tuurlijk aan de individu. Maar ik na 8 jaar in de GHB /drugs scene gezeten te hebben zie ik dat GHB de enige DRUG is die de controle over de gebruiker neemt.

Ik ken niemand de dagelijks COKE ,pillen ,SPEED (ook goedkoop en een killer) en dergelijke harddrugs gebruikt muv Alcohol(grootste harddrug). Wel veel gebruik dus maar niet dagelijks! GHB wel.
Klik om te vergroten...

Bullshit. Er zijn heel veel drugs die de controle over kunnen nemen. Enne dagelijks gebruik komt ook bij speed, coke, pillen en andere drugs voor. Echt niet alleen bij ghb..
Klik om te vergroten...
is idd heel zeker bullshit ! ik ben jaaaaren zeer verslaafd geweest aan speed , zonder speed kon ik mijn gewone dagdagelijkse dingen echt niet meer doen, zonder speed bleef ik gewoon in een soort van coma in mijn bed liggen ... ik kon weken blijven liggen bij manier van spreken, ... ik nam dan ook wel niet gewoon maar een grammetje, neen, ik zat echt aan een gram of 10 per dag, ik spoot mijn speed , voor 1 shot gebruikte ik gewoon 1 gram ! gelukkig ligt die periode al ver achter mij, maar speed is gewoon een heel verradelijke drug, de eerste keer dat ik speed gebruikte ben ik eigenlijk gewoon nooit meer gestopt ! dus zeg aub nooit niet meer dat je enkel aan ghb of aan heroine kan verslaafd raken ! wees blij dat je niemand kent die dit dagelijks gebruikt, wil gewoon zeggen dat je niet in dat milieu zit !
E
Extrm-BzarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wow heftige verhalen hier,
maar ik gebruik nu ook bijna 5 maanden gbl / ghb ik moet zeggen dat ik het niet verslavend vind ik doe het alleen in het weekend en soms niet dan drink ik bier.

Ik heb vroeger een tijd speed gedaan elk weekend en als er dan een week geen speed was voelde dit tog een stuk kutter aan dan bij ghb heb ik zoiets van kut maarjah boeie je hebt er wel zin in maar dat is tog bij veel dingen die leuk zijn ik zou gewoon zorgen dat je er niet lichamelijk aan verslaafd raakt dat het volgens mij toch echt niet zo een gevaarlijke drugs is
a
andiseLid
01-01-2024, 00:00
#13
Extrm-Bzar zei:
Wow heftige verhalen hier,
maar ik gebruik nu ook bijna 5 maanden gbl / ghb ik moet zeggen dat ik het niet verslavend vind ik doe het alleen in het weekend en soms niet dan drink ik bier.

Ik heb vroeger een tijd speed gedaan elk weekend en als er dan een week geen speed was voelde dit tog een stuk kutter aan dan bij ghb heb ik zoiets van kut maarjah boeie je hebt er wel zin in maar dat is tog bij veel dingen die leuk zijn ik zou gewoon zorgen dat je er niet lichamelijk aan verslaafd raakt dat het volgens mij toch echt niet zo een gevaarlijke drugs is
Klik om te vergroten...


Het is wel een lichammlijke verslaving die gaat optreden bij elke dag gebruik blijkbaar neem je niet alteveel G per keer en in het weekend maar pas op het is een sluipende killer en afkicken is al helemaal niet te doen voor een verslaafde
K
K.nurftLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoe gaat het met je dochter inmiddels Andise?
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Onder je nagels kun je soms zien dat er wat paarsheid verschijnt, dit is een lichte vorm van verminderde zuurstof toevoer. Vaak gaat het verschijnsel gepaard met slapende handen en voeten die 'stijf' staan.

Alleen 's weekends gebruiken is geen punt, maar zorg ervoor dat je nooit langer dan 6 uur onafgebroken onder invloed bent, waarna je minimaal 12 uur niets moet nemen. En doordeweeks helemaal niet gebruiken.

Op een of andere manier verschil ieder individu sterk in hoe snel die lichamelijke withdrawals oppikt.

Een goede vriend van me gebruikt incidenteel nog steviger dan ik en werd alleen wat duffer en en wat lichte koorts de dagen erna. Terwijl ik niet door het leven kon zonder een buisje in me binnenzak. Voelde me net een diabetes patient die altijd insuline bij zich moet hebben.

Een member die me PM'de was na slechts enkele dagen al afhankelijk.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Op een of andere manier verschil ieder individu sterk in hoe snel die lichamelijke withdrawals oppikt.
Klik om te vergroten...

Die indruk heb ik ook
a
andiseLid
01-01-2024, 00:00
#17
K.nurft zei:
Hoe gaat het met je dochter inmiddels Andise?
Klik om te vergroten...

Onze dochter is afgelopen woensdag opgenomen op de IC daar hebben ze haar inslaap gebracht (coma) Donderdag is daar de verslavingsarts op bezoek geweest de belde mij dat ze graag GHB wilden ivm de sterkte van de oplossing daar de medicinale GHB maar een oplossing heeft van 40% in de drugswereld is deze vaak sterker.

Deze GHB die ik gebracht heb hebben ze nagemaakt in het ziekenhuis en ze is begonnen met een dosering van 6ml per uur deze wordt nu perdag met 1 ml afgebouwd ze zit nu op 3ml en wordt nog steeds in slaap gehouden. morgen hebben we een gesprek met een arts van de IC dan horen we meer.

Even een tip voor de mensen die ook willen afkicken zorg dat je G bij je hebt of dat men eraan kan komen van de dealer waar je het altijd vandaan hebt.
a
andiseLid
01-01-2024, 00:00
#18
Even een Update

Nu alweer 2 en een halve maand gelden dat ze opgenomen is geweest is het volgende relaas.

Onze dochter is van de GHB af ook de drank heeft ze weten te weerstaan blowen doet ze nog van 's morgens tot 's avonds laat .

De lichamelijke gevolgen die ze over gehouden heeft aan het avontuur met GHB en drank zijn de volgende:
Hartritme stoornissen, pijn op de borst, benauwdheid, opzetten van haar linker arm, verwardheid zo erg dat ze soms niet meer weet hoe een truitje aanmoet.

weet nog flarden van 2008 het merendeel is ze vergeten inmiddels woont ze weer zelfstandig maar heeft het nog zeer moeilijk met het dagelijks leven, ze staat onder controle van VNN heeft daar nog 2 maal per week gesprekken en deze regelt haar medicatie die ze nog steeds heeft.

tot zover deze update
S
SNICKERSLid
01-01-2024, 00:00
#19
Heb gewoon het gevoel, iets nodig te hebben maakt niet uit wat mooi kut. Alch,tabak,thc,etc etc
A
AliLid
01-01-2024, 00:00
#20
Onbegrip en/of negatieve reacties op deze site laten me volledig koud!
De enige reden dat ik mijn bericht geplaatst heb is om te waarschuwen dat GHB een sluipmoordenaar kan zijn . Wat iedereen hiermee doet ...moet men zelf weten! Zeker 3 jaar geleden werd nog ontkend dat het lichamelijk of geestelijk verslavend zou zijn; inmiddels weten de meeste mensen beter.

Wat betreft het overlijden van mijn zoon; in het rapport van de schouwarts wordt vermeld "dood door verstikking t.g.v. zware GHB verslaving. " Dit naar aanleiding van de vraag wat precies de doodsoorzaak was. Verder heb ik geen onderzoek meer laten doen; hij was immers al ruim 4 uur overleden toen hij gevonden werd en emotioneel kon ik dat ook niet meer aan! Vragen voldoende beantwoord?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."