Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB DODELIJK

GHB DODELIJK

363 antwoorden
130 weergaven
18-5-2026
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ze producten in iemands drankje liggen te kappen moet je de schuld niet bij de drugs zoeken.
a
andiseLid
01-01-2024, 00:00
#2
Flugeltje zei:
Als ze producten in iemands drankje liggen te kappen moet je de schuld niet bij de drugs zoeken.
Klik om te vergroten...

Ben ik met je eens maar ik wil aangeven dat het een gevaarlijke zooi is die troep zowel voor de mensen die het dagelijks gebruiken als voor de wereld er om heen daar de mensen niet weten wat de invloed van GHB is.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Atropa zei:
Media kan beter ver weg blijven want journalistiek moet verkopen en krantenkoppen omtrend psychoactieven zijn ongenuanceerd stigmatiserend. En met een religeuze regering waarbij besluitsvorming plaatsvind op basis van morele fundamenten en bevindingen, in plaats van nuchtere kennisneming, is het beter dat de verspreiding betreffende dit fenomeen enkel neerstrijkt onder de verslaafden die het betreft en de betrokken specialisten/medici.

Zogenaamde strijdende moeders laten de egoistische emotie de boventoon voeren en nemen nimmer een verstandig breed gedragen oplossing ter hande. Luidkeels roepende megafoons die wezenlijke realiteitsbevinden zodoende onder het aardoppervlak begraven.
Klik om te vergroten...

+1 :)

En wat de verslavingsfactor van G betreft; ik denk dat de gebruiker zelf nog altijd de grootste factor is, en dan bedoel ik zijn of haar gevoeligheid om eraan verslaafd te raken. Erg vervelend voor de gebruiker die er niet mee om kan gaan, maar het wordt nu net afgespiegeld alsof 90% van de recreatieve G gebruikers verslaafd eraan raken. No way, en over hoeveel verslaafden hebben we het nu eigenlijk? 10? 100? 1000? 10.000? 100.000?

Ik quote de laatste alinea van Atropa nogmaals;


Atropa zei:
Zogenaamde strijdende moeders laten de egoistische emotie de boventoon voeren en nemen nimmer een verstandig breed gedragen oplossing ter hande. Luidkeels roepende megafoons die wezenlijke realiteitsbevinden zodoende onder het aardoppervlak begraven.
Klik om te vergroten...
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#4
andise zei:
Flugeltje zei:
Als ze producten in iemands drankje liggen te kappen moet je de schuld niet bij de drugs zoeken.
Klik om te vergroten...

Ben ik met je eens maar ik wil aangeven dat het een gevaarlijke zooi is die troep zowel voor de mensen die het dagelijks gebruiken als voor de wereld er om heen daar de mensen niet weten wat de invloed van GHB is.
Klik om te vergroten...

Ik vind ook wel dat de verantwoordelijkheid vooral bij de gebruiker ligt hoor. Voor ik een nieuwe drug neem, zoek ik eerst goed op wat de effecten en risico's zijn. Ik heb daarom ook nooit 2 weken achter elkaar 24/7 GHB gebruikt omdat ik al lang wist van de lichamelijke verslaving.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Juist, ik gebruik veel ghb, mss wel teveel wat goed voor me is, maar lichamelijke afhankelijkheid zal me nooit in zijn greep houden
P
PassiebloemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flugeltje zei:
Juist, ik gebruik veel ghb, mss wel teveel wat goed voor me is, maar lichamelijke afhankelijkheid zal me nooit in zijn greep houden
Klik om te vergroten...
Dat dacht ik ook.
a
andiseLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hierbij nog een reactie van mijn kant laten wij dan de dwazen zijn die GHB veroordelen daar wij de negatieve kanten zien van dit middel wat goedkoop te verkrijgen is en door de meeste gebruikers zelf ook nog eens wordt gemaakt en wordt verkocht.

Volgens mij zijn jullie de Dwazen die niet willen inzien dat dit een levengevaarlijk middel is tot je er genoeg van hebt maar dan komen de problemen.
Wie helpt me eraf
Dit gaat de maatschappij miljoenen kosten om jullie weer van die troep af te helpen, maar goed wie niet luisteren wil moet maar voelen .

Jullie hoeven van mij niet te stoppen met die zooi als je er maar van doordrongen bent dat het een levensgevaarlijk middel is en stoppen een groot probleem gaat worden
P
PassiebloemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Soma zei:
Zie, nu doe je alsof alle GHB gebruikers hier sowieso ooit zwaar verslaafd gaan geraken aan dat spul en dat ze jouw belastingscentjes gaan moeten gebruiken om af te kicken. Ik heb het al eens gezegd en ik zeg het nog eens: de meeste mensen hier weten wel waar ze mee bezig zijn en laten het waarschijnlijk nooit zo ver komen als jouw dochter.
Klik om te vergroten...
Wat een kortzichtigheid! En je kunt natuurlijk lezen wat je wilt lezen in een post.
Heb je alle posts over GHB verslaving goed gelezen? Dan zie je ook dat er meer en meer GHB verslaafden zijn. En er is niks mis met een ouder die een kind heeft verloren aan deze gemene drug, die jongeren en (jong)volwassenen wil waarschuwen. Volgens mij is dit het enige forum waar mensen informatie kunnen vinden over GHB verslaving en dan komen users zoals jij langs om te rellen en schoppen. Pffff... En dat met iemand met "Open your mind" als avatar.
P
PassiebloemLid
01-01-2024, 00:00
#9
En door mensen als Soma blijven steeds meer verslaafden "in de kast".
Kan me voorstellen dat je wel drie keer nadenkt om hier mee te posten, of je verhaal kwijt te willen/kunnen.
Ik heb een besloten Hyves gemaakt voor mensen die problemen hebben met/verslaafd zijn aan GHB. Mensen die hulp vragen, hun verhaal kwijt willen, etc. zonder zich te hoeven verdedigen tegenover andere "alles in de hand hebbende users" die vervelende opmerkingen maken.

http://ghbvh.hyves.nl/
p
pushuLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik heb met veel aandacht dit topic gelezen. Ik had eerst gelezen over de goede werking van ghb en ik ga het zaterdag voor het eerst gebruiken. Ik heb wel gelezen wat het met je doet en ik weet dankzij dit forum dat ik goed moet opletten, dat ik het niet zo ver mag laten komen als veel verslaafden.

Dit topic gaat me echter niet tegenhouden om ghb te gebruiken. Ik ben van mening dat een drugsgebruiker die verstand heeft van de drugs die hij neemt (voordelen en risico's) zichzelf beter kan beheersen dan iemand die drugs neemt zonder er iets over te hebben gelezen.

Ik werk zelf in een ziekenhuis en ik zie elke dag patiënten komen met levensgevaarlijke aandoeningen. Het leven is te kort! En ik wil ervan genieten. Maar omdat het leven al zo kort is, zal ik zeker opletten met ghb.

Bedankt voor de informatie en nogmaals gecondoleerd. Zoiets meemaken wens ik niemand. :(
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#11
andise zei:
Jullie hoeven van mij niet te stoppen met die zooi als je er maar van doordrongen bent dat het een levensgevaarlijk middel is en stoppen een groot probleem gaat worden
Klik om te vergroten...


Het is voor SOMMIGE gebruikers inderdaad een levensgevaarlijk middel, dat zal hier niemand tegenspreken. Maar blijf nou niet zo generaliseren, en proberen zieltjes te winnen voor je strijd tegen GHB, want daarvoor ben je hier gewoon op de verkeerde plaats....hoeveel forumgebruikers denk je inmiddels al "bekeerd" te hebben?

Hemi
c
candiseLid
01-01-2024, 00:00
#12
[SF] Safiertje zei:
aapie zei:
Ik ga niemand op hun fouten wijzen, het ligt tuurlijk aan de individu. Maar ik na 8 jaar in de GHB /drugs scene gezeten te hebben zie ik dat GHB de enige DRUG is die de controle over de gebruiker neemt.

Ik ken niemand de dagelijks COKE ,pillen ,SPEED (ook goedkoop en een killer) en dergelijke harddrugs gebruikt muv Alcohol(grootste harddrug). Wel veel gebruik dus maar niet dagelijks! GHB wel.
Klik om te vergroten...

Bullshit. Er zijn heel veel drugs die de controle over kunnen nemen. Enne dagelijks gebruik komt ook bij speed, coke, pillen en andere drugs voor. Echt niet alleen bij ghb..
Klik om te vergroten...
is idd heel zeker bullshit ! ik ben jaaaaren zeer verslaafd geweest aan speed , zonder speed kon ik mijn gewone dagdagelijkse dingen echt niet meer doen, zonder speed bleef ik gewoon in een soort van coma in mijn bed liggen ... ik kon weken blijven liggen bij manier van spreken, ... ik nam dan ook wel niet gewoon maar een grammetje, neen, ik zat echt aan een gram of 10 per dag, ik spoot mijn speed , voor 1 shot gebruikte ik gewoon 1 gram ! gelukkig ligt die periode al ver achter mij, maar speed is gewoon een heel verradelijke drug, de eerste keer dat ik speed gebruikte ben ik eigenlijk gewoon nooit meer gestopt ! dus zeg aub nooit niet meer dat je enkel aan ghb of aan heroine kan verslaafd raken ! wees blij dat je niemand kent die dit dagelijks gebruikt, wil gewoon zeggen dat je niet in dat milieu zit !
E
Extrm-BzarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wow heftige verhalen hier,
maar ik gebruik nu ook bijna 5 maanden gbl / ghb ik moet zeggen dat ik het niet verslavend vind ik doe het alleen in het weekend en soms niet dan drink ik bier.

Ik heb vroeger een tijd speed gedaan elk weekend en als er dan een week geen speed was voelde dit tog een stuk kutter aan dan bij ghb heb ik zoiets van kut maarjah boeie je hebt er wel zin in maar dat is tog bij veel dingen die leuk zijn ik zou gewoon zorgen dat je er niet lichamelijk aan verslaafd raakt dat het volgens mij toch echt niet zo een gevaarlijke drugs is
a
andiseLid
01-01-2024, 00:00
#14
Extrm-Bzar zei:
Wow heftige verhalen hier,
maar ik gebruik nu ook bijna 5 maanden gbl / ghb ik moet zeggen dat ik het niet verslavend vind ik doe het alleen in het weekend en soms niet dan drink ik bier.

Ik heb vroeger een tijd speed gedaan elk weekend en als er dan een week geen speed was voelde dit tog een stuk kutter aan dan bij ghb heb ik zoiets van kut maarjah boeie je hebt er wel zin in maar dat is tog bij veel dingen die leuk zijn ik zou gewoon zorgen dat je er niet lichamelijk aan verslaafd raakt dat het volgens mij toch echt niet zo een gevaarlijke drugs is
Klik om te vergroten...


Het is wel een lichammlijke verslaving die gaat optreden bij elke dag gebruik blijkbaar neem je niet alteveel G per keer en in het weekend maar pas op het is een sluipende killer en afkicken is al helemaal niet te doen voor een verslaafde
K
K.nurftLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoe gaat het met je dochter inmiddels Andise?
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Onder je nagels kun je soms zien dat er wat paarsheid verschijnt, dit is een lichte vorm van verminderde zuurstof toevoer. Vaak gaat het verschijnsel gepaard met slapende handen en voeten die 'stijf' staan.

Alleen 's weekends gebruiken is geen punt, maar zorg ervoor dat je nooit langer dan 6 uur onafgebroken onder invloed bent, waarna je minimaal 12 uur niets moet nemen. En doordeweeks helemaal niet gebruiken.

Op een of andere manier verschil ieder individu sterk in hoe snel die lichamelijke withdrawals oppikt.

Een goede vriend van me gebruikt incidenteel nog steviger dan ik en werd alleen wat duffer en en wat lichte koorts de dagen erna. Terwijl ik niet door het leven kon zonder een buisje in me binnenzak. Voelde me net een diabetes patient die altijd insuline bij zich moet hebben.

Een member die me PM'de was na slechts enkele dagen al afhankelijk.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Op een of andere manier verschil ieder individu sterk in hoe snel die lichamelijke withdrawals oppikt.
Klik om te vergroten...

Die indruk heb ik ook
a
andiseLid
01-01-2024, 00:00
#18
K.nurft zei:
Hoe gaat het met je dochter inmiddels Andise?
Klik om te vergroten...

Onze dochter is afgelopen woensdag opgenomen op de IC daar hebben ze haar inslaap gebracht (coma) Donderdag is daar de verslavingsarts op bezoek geweest de belde mij dat ze graag GHB wilden ivm de sterkte van de oplossing daar de medicinale GHB maar een oplossing heeft van 40% in de drugswereld is deze vaak sterker.

Deze GHB die ik gebracht heb hebben ze nagemaakt in het ziekenhuis en ze is begonnen met een dosering van 6ml per uur deze wordt nu perdag met 1 ml afgebouwd ze zit nu op 3ml en wordt nog steeds in slaap gehouden. morgen hebben we een gesprek met een arts van de IC dan horen we meer.

Even een tip voor de mensen die ook willen afkicken zorg dat je G bij je hebt of dat men eraan kan komen van de dealer waar je het altijd vandaan hebt.
a
andiseLid
01-01-2024, 00:00
#19
Even een Update

Nu alweer 2 en een halve maand gelden dat ze opgenomen is geweest is het volgende relaas.

Onze dochter is van de GHB af ook de drank heeft ze weten te weerstaan blowen doet ze nog van 's morgens tot 's avonds laat .

De lichamelijke gevolgen die ze over gehouden heeft aan het avontuur met GHB en drank zijn de volgende:
Hartritme stoornissen, pijn op de borst, benauwdheid, opzetten van haar linker arm, verwardheid zo erg dat ze soms niet meer weet hoe een truitje aanmoet.

weet nog flarden van 2008 het merendeel is ze vergeten inmiddels woont ze weer zelfstandig maar heeft het nog zeer moeilijk met het dagelijks leven, ze staat onder controle van VNN heeft daar nog 2 maal per week gesprekken en deze regelt haar medicatie die ze nog steeds heeft.

tot zover deze update
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Beste Andise,

Denk je niet dat een deel van de klachten komt door het continu blowen? Hartritme stoornissen en verwardheid bv. kunnen naar mijn weten/ervaring ook door heavy wietgebruik veroorzaakt worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."