Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB DODELIJK

GHB DODELIJK

363 antwoorden
120 weergaven
18-5-2026
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#1
ghb dodelijk? Goh weer wat nieuws... net als sigaretten, alcohol en andere drugs.
Drugs gebruiken is niet zonder risico's, gebruik verstandig en je minimaliseert de risico's.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
:rolleyes:
Monster bump
Als je jaren op een stuk om de 2 uur gebruikt, dan weet je toch van jezelf dat je slecht bezig bent. Je moet je grenzen weten, anders is alles gevaarlijk en verslavend
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#3
GHB krijgt hier een nóg slechtere naam dan het al heeft. Ik heb zo'n slecht voorgevoel dat ze zelfs GBL gaan illegaliseren..
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#4
slunse zei:
ghb is een zout
Klik om te vergroten...

gamma hydroxy boterZUUR
gamma hydroxy butyrate ACID
zuur dus
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb nooit beweerd dat GHB niet verslavend is, maar ook verslaafd kun je er op letten dat je niet overdoseert, je moet echt meer dan 3 keer zoveel als een normale dosis pakken voor een fatale overdosis, en bij 1.5 keer de normale dosis voel je al dat het zwaar verkeerd gaat. Natuurlijk heeft het er veel mee te maken dat hij verslaafd was, maar het blijft vreemd dat hij zo'n hoge dosis binnen heeft gekregen. Verder was er ook nog nooit eerder in Nederland dood gegaan aan GHB alleen, alleen met alcohol.
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#6
gecondoleerd in de eerste plaats.
en ben je zeker dat er ook weer geen alcohol bij aan de pas is gekomen.
want zo goed als iedereen die is neergegaan van ghb is in combi geweest met alcohol oftewel ZWAAR geoverdoseerd
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gecondoleerd..

Maar heb je je hiervoor aangemeld op deze site? Zodat je jonge drugsgebruikers kan waarschuwen dat je dood kan gaan van GHB?

Iedereen die hier zit weet hoe het zit, en dat je met alles een overdosis kan bouwen. Het doel van de site is om het gebruik veiliger te maken door informatie uit te wisselen. Er wordt van uitgegaan dat mensen toch drugs gaan gebruiken. Misschien kan je je beter hierop focussen.

Je krijgt wel ons medelijden maar daar houdt het dan ook op. Niemand schrikt hiervan omdat ze denken dat het hun toch niet zal gebeuren. Waarschijnlijk dacht jou zoon er ook zo over.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bal0n zei:
Er ontwikkelt geen tolerantie bij GHB..
Klik om te vergroten...
zeker weten? de eerste keren werd ik er veel misselijker van en ging ik ook een stuk harder.
of is dit gewoon dat je vertrouwd raakt met het gevoel?
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#9
spacekonijn zei:
Bal0n zei:
Er ontwikkelt geen tolerantie bij GHB..
Klik om te vergroten...
zeker weten? de eerste keren werd ik er veel misselijker van en ging ik ook een stuk harder.
of is dit gewoon dat je vertrouwd raakt met het gevoel?
Klik om te vergroten...
denk eerlijk gezegd da je gewoon vertrouwd geraakt met het gevoel.
eerste keren weet je niet tegoei wat er gaat gebeuren he.
mja denk wel idd als je het iedere dag moet gaan gebruiken kan het toch bijna niet anders dan dat je een tolerantie opbouwt ????
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#10
schranziewanzie zei:
spacekonijn zei:
Bal0n zei:
Er ontwikkelt geen tolerantie bij GHB..
Klik om te vergroten...
zeker weten? de eerste keren werd ik er veel misselijker van en ging ik ook een stuk harder.
of is dit gewoon dat je vertrouwd raakt met het gevoel?
Klik om te vergroten...
denk eerlijk gezegd da je gewoon vertrouwd geraakt met het gevoel.
eerste keren weet je niet tegoei wat er gaat gebeuren he.
mja denk wel idd als je het iedere dag moet gaan gebruiken kan het toch bijna niet anders dan dat je een tolerantie opbouwt ????
Klik om te vergroten...

Dit staat op Jellinek:

Geestelijke afhankelijkheid: Ja

Tolerantieontwikkeling: Ja. Gebruikerservaringen wijzen erop dat tolerantie kan optreden. Gebruikers hebben dan meer nodig om dezelfde effecten nog te voelen.

Onthoudingsverschijnselen: Ja. Als gestopt wordt met GHB kunnen onthoudingsverschijnselen optreden. Deze verschijnselen lijken op die van alcohol.
Klik om te vergroten...
A
AliLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alcohol heeft mijn zoon NOOIT gedronken! Ze waren beide al een tijd bezig met de afbouw van hun verslaving via het C.A.D. Niet verslavend.....? Houdt toch op, ik heb zelf gezien hoe ongelooflijk moeilijk het was om te stoppen, zelfs onder begeleiding. Deze terugval is mijn kind dus fataal geworden. Waarom ik het op deze site zet???? Niet om de wereld te verbeteren maar ik hoop dat mensen zich gaan afvragen of dit het allemaal waard is!
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tuurlijk, er zijn altijd mensen die er verslaafd aan raken. Maar dat is met alles zo; eten; tv kijken; games; drugs; sporten (runners high anyone?); etc.

maar ik kan van iemand in jouw situatie nooit verwachten dat het de schuld bij de gebruiker legt, dus ik verwijt je niets, echter is het wel iets om over na te denken.
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik begrijp dat je jongeren een les wil leren, maar er zijn heel veel mensen dood gegaan aan GHB en dat houdt gebruikers ook niet tegen. Je kan beter je energie steken in informatieve schadepreventie. Dus informatie verschaffen waardoor mensen de gevaren leren, en leren er zo veilig mee om te gaan. Ze blijven toch gebruiken, maar dan gebeuren er minder ongelukken. Als uw zoon genoeg over GHB wist, dan was die waarschijnlijk niet verslaafd geraakt in eerste instantie.
w
wausie91Lid
01-01-2024, 00:00
#14
gecondoleerd en veel sterkte verder
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#15
mijn medeleven..

heeft hij niet gewoon ene overdosis genomen? want GHB is verder lichamelijk niet schadelijk..
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#16
While extrapolation from animal LD50 studies is at best an approximation of a drug's toxicity for humans, the rat LD50 of 1.7 g/kg of body weight would translate into 85 g (3 ounces) for a 50 kg (110 pound) person. This would equate to roughly 10 to 15 heaping teaspoons of GHB - rather more than anyone is likely to ingest at one time.

It should also be noted that Laborit's LD50 was based on injecting the GHB, rather than taking it orally, as humans normally do. Injecting GHB at least doubles its effect, as Laborit noted. (1) Thus a 50 kg/110 pound person would really need 170g (6 ounces) or 20 - 30 heaped teaspoons of GHB taken orally, to equal the rat LD50.

Another estimate of the human lethal dose is provided by the official package insert for the legal French GHB drug (Gamma - OH), where the human LD50 is stated as 4.28 g/kg. This would equate to an oral lethal dose in excess of 200g (7 ounces) for a 50 kg/110 pound person.

bron

da's echt al veel om te nemen..
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#17
Slunse heeft het dus over een fatale overdosis waar je direct sterft door ghb.
Hierbij wordt niet rekening gehouden met de verzwaarde ademhaling, k.o. en kans op coma die bij lagere dosissen al van de orde zijn.
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#18
nja maar je kan bij een iets meer dan normale dose ook al out gaan en in je eigen kots stikken hé.. maar denk niet dat dit nu het geval was?
D
DrazzicLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gecondoleerd dat sowieso.
Maar er is waarschijnlijk niet goed met het middel om gegaan anders kon dit echt niet gebeuren. Het is natuurlijk heel spijtig dat dit gebeurd is en goed dat je hier duidelijk komt maken dat je er mee moet uitkijken. Maar ik blijf zeggen dat je zulke dingen zelf in je hand hebt.
GHB is zeker wel verslavend, dat zal ik ook zeker niet ontkennen. Maar om er aan te overlijden moet je wel echt veel hebben gepakt. Je zegt dat hij is overleden aan de gevolgen er van.. ik neem dus aan dat hij geen overdosis heeft gepakt of toch? Hoe is hij aan de gevolgen gestorven?
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#20
ghb geeft zeker wel tollerantie
als je dagelijks gebruikt gaat de hoeveel heid je nodig hebt om bepaald effect te krijge zeker wel omhoog

ik heb een ex verslaafde nonkel
heeft het zowat 4 jaar dag in dag uit gebruikt same met speed

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."