Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Laat je alsjeblieft helpen....het is NOOIT te laat. Hoe moeilijk ook laat je opnemen!!! De vriendin van mijn overleden zoon is na zijn overlijden opgenomen en is nu helemaal clean! Denk ook aan je ouders; er is ook voor jou nu nog een toekomst!!!! Heel veel sterkte. Ali"
"JAAAA, nog steeds lees ik regelmatig mee op dit forum. Opvallend is wel dat de erste reacties na mijn vreselijke berichtje nogal negatief waren maar dat zo langzamerhand steeds meer mensen zich bewust worden van de gevaren van GHB en verslaving! Nooit, nooit zal ik dit verlies te boven komen...als ik alles hier zou moeten schrijven wat ik in die laatste periode allemaal mee heb gemaakt zou het pagina's vol zijn. Te vreselijk voor woorden. Het ergste was nog dat ik om hulp geschreeuwd heb, overal, vooral bij het CAD maar ik was "alleen maar"zijn moeder; hij was volwassen, woonde niet meer thuis en moest het zelf oplossen! ZELF oplossen kon hij echter niet meer daarvoor was het al te laat! Vreselijk machteloos voelde ik me en vooral woede toen na zijn overlijden het CAD WEL contact met mij opnam voor een gesprek....toen opeens wel, maar....te laat! Sanee en ook Flugeltje, wees in Godsnaam voorzichtig. Veel succes en hulp wens ik jullie met afbouwen! Je kunt het voor jezelf EN je omgeving!!!!"
"Thanx....nog steeds is het onbegrijpelijk, onaanvaardbaar en lijkt het zo zinloos! Gelukkig is er nu wel meer bekendheid gegeven aan de gevaren van GHB; ik liep overal tegen een muur van onbegrip aan, laat staan dat ik hulp kreeg op mijn vele hulpkreten....machteloos! Be carefull!!"
"Mijn zoon was zo ernstig verslaafd dat hij vaak zelfs geen dag- en nacht ritme had. Hetzelfde gold voor zijn vriendin! Hij is gevonden ( ongeveer 4 uur na zijn overlijden) blauw, met zijn tong uit zijn mond, gestikt dus, vreselijk! Zijn vriendin is in de voortuin gevonden door de buren in een zware psychose; is naar het ziekenhuis gebracht en heeft 2 weken op I.C. gelegen met ernstige hart- en nierproblemen. Daarna in een gesloten afdeling. Ik KON jullie vragen niet eerder beantwoorden omdat ik me dit alles niet reeeel wilde voorstellen, niet eigen KON maken maar ik moet wel!"
"Pardon...weet je wel wat je zegt. Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. JIJ leeft ( misschien toevallig) nog!"
"Sorry, vergat het eerste stukje...."DOMME, SLECHT GEINFORMEERDE.....etc" Who's stupid here????"
"GHB......niet verslavend??? Mijn zoon en zijn vriendin zijn 4 jaar geleden in Amerika voor het eerst met deze rotzooi in aanraking gekomen. Vanaf die tijd is er langzaamaan een verslaving ontstaan. Dit gaat heel geleidelijk en daardoor juist zo gevaarlijk! Hadden wij dit maar geweten. Mijn zoon is 4 maanden geleden hieraan overleden en zijn vriendin....heeft wekenlang in het ziekenhuis gelegen; vastgebonden, omdat ze niet te houden was, met hart- en nierproblemen. Alcohol dronken ze nooit. Ze waren onder behandeling van het C.A.D. maar helaas te laat. In een gesprek dat ik onlangs met het CAD had hoorde ik dat het de meest slopende, gevaarlijke en onderschatte drug is! Niet alleen mijn zoon is er niet meer maar ook mijn leven is voorgoed kapot! En waardoor!!!!!"
"Alcohol heeft mijn zoon NOOIT gedronken! Ze waren beide al een tijd bezig met de afbouw van hun verslaving via het C.A.D. Niet verslavend.....? Houdt toch op, ik heb zelf gezien hoe ongelooflijk moeilijk het was om te stoppen, zelfs onder begeleiding. Deze terugval is mijn kind dus fataal geworden. Waarom ik het op deze site zet???? Niet om de wereld te verbeteren maar ik hoop dat mensen zich gaan afvragen of dit het allemaal waard is!"
"Inmiddels heb ik diverse gesprekken gehad met deskundigen op dit gebied; hun mening is dat deze drug zwaar onderschat wordt omdat de gevolgen op lange termijn nog niet zo bekend waren. Bij verslaving is GHB gevaarlijker dan heroine en cocaine is over het algemeen hun mening. De vriendin van mijn zoon heeft nog steeds lever en nierproblemen( en absoluut geen alcohol in het spel). Volgende week heb ik nog een gesprek met het C.A.D. specifiek over mijn zoon. Bij hun was hij onder begeleiding aan het afkicken. Dinsdag j.l. is hij gecremeerd, het ergste wat mij ooit overkomen is als moeder. Gezien sommige reacties vraag ik me wel af of het zin heeft om hier te schrijven, maar vanuit mijn hart moest ik het doen! Doe er mee wat je wilt!!!"
"IK BEN AL BLIJ...( ?) ALS ER 1 IEMAND VAN DIE ROTOOI ( ghb ) AFBLIJFT. Heb daardoor genoeg ellende gezien! De vriendin van mijn zoon ligt nog steeds in het ziekenhuis ( paarse afdeling) om af te kicken van de GHB met behulp van valium en benzo,s ! De crematie van mijn zoon zal zij alleen op video terug kunnen zien....ze woonden al wel 6 jaar samen. Helaas heb ik van dichtbij meegemaakt wat deze drug met iemand kan doen op lange termijn ( 4 jaar) ; de behoefte wordt steeds groter en is onomkeerbaar! Helaas!!! Voor mijn kind is deze waarschuwing te laat!!!! Hadden hij en IK dit maar eerder geweten....had IK hem maar kunnen helpen! Waarom hebben de artsen mij nu pas op de hoogte gesteld van de gigantische gevaren? Wellicht had dit een leven kunnen redden....van mijn kind!"