Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB DODELIJK

GHB DODELIJK

363 antwoorden
122 weergaven
18-5-2026
K
K.nurftLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoe gaat het met je dochter inmiddels Andise?
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Op een of andere manier verschil ieder individu sterk in hoe snel die lichamelijke withdrawals oppikt.
Klik om te vergroten...

Die indruk heb ik ook
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#3
De op het eerste gezicht zo onschuldige ogende nieuwe drug GHB laat zo langzamerhand steeds meer haar schaduwkanten zien. Helaas moeten er altijd eerst slachtoffers vallen voordat men wakker wordt en de ware aard van een drug naar boven komt.

Iedere drug is recreatief te gebruiken, maar het aantal alarmerende gevallen van GHB verslaving waarvan ik de laatste tijd kennis neem (vooral buiten dit forum om) doen mij de wenkbrauwen fronsen. Ik denk dat dit nog maar het begin is, het topje van de ijsberg zeg maar.

In ieder geval een waarschuwing voor diegenen bij wie het recreatieve gebruik uit de hand dreigt te lopen en bij wie GHB als dagelijks genotmiddel er in sluipt. Ik vind het altijd triest als een drug zo de overhand krijgt, dat een dagelijks functioneren zonder niet meer mogelijk is. Pas dan komen de schaduwkanten in alle helderheid naar voren en wordt het dagelijks moeten gebruiken een zelfgekozen gevangenis, waaruit het soms maar moeilijk ontsnappen is.

Ik hoop dat degenene die er aan zijn overleden - zij het postuum - een bijdrage kunnen leveren aan een grotere kennis over deze drug, haar gevaren en manieren om er op een verantwoorde wijze mee te kunnen stoppen. Dan zijn ze in ieder geval niet voor niets gestorven, hoe triest ieder geval op zich ook is.

Dempt men niet pas de put als het kalf al verdronken is?
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#4
No offence verder, maar ik vind jouw bijdrage nou ook niet echt heel erg gevoelvol.

Ik denk dat TS met dit topic heel wat heeft bereikt. Heeft echt niet gepost hier om alleen maar (oprecht gemeende) condoléances te krijgen. Het is wel een drugsforum hier en geen condolëanceregister.

martin van nu zei:
Der zijn hier plekken zat om je mening over GHB, andere drugs en het verschil tussen drugsmisbruik en gebruikt te bespreken.
Is het nu echt nodig om er juist in dit topic zo keihard bovenop te springen?
Klik om te vergroten...
Ja! Juist dit topic roept daartoe op.

Het begint al met een grote waarschuwing. Er zijn zinnige dingen gezegd en ervaringen uitgewisseld. Soms heftig, soms minder heftig. Dat lijkt mij normaal als je met elkaar van gedachten wisselt over een drug die potentieel gevaarlijk is. Zelfs zo gevaarlijk dat deze verslaving (waarschijnlijk veel meer: de gebrekkige afkick daarvan, evt. nog in combinatie met alcohol) tot de dood kan leiden. En met die trieste aankondiging start ook dit topic....

Het genot, het plezier en de euforische roes van drugs hebben altijd een keerzijde. Er bestaat altijd ook een gevaar om die drugs te misbruiken, met alle gevolgen van dien. Dat is inherent aan drugs.

Dit forum durft op dat snijvlak te discusssieren en dat vind ik pure winst! :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1516171819
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."