Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB DODELIJK

GHB DODELIJK

363 antwoorden
134 weergaven
18-5-2026
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Juist, ik gebruik veel ghb, mss wel teveel wat goed voor me is, maar lichamelijke afhankelijkheid zal me nooit in zijn greep houden
P
PassiebloemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Flugeltje zei:
Juist, ik gebruik veel ghb, mss wel teveel wat goed voor me is, maar lichamelijke afhankelijkheid zal me nooit in zijn greep houden
Klik om te vergroten...
Dat dacht ik ook.
a
andiseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hierbij nog een reactie van mijn kant laten wij dan de dwazen zijn die GHB veroordelen daar wij de negatieve kanten zien van dit middel wat goedkoop te verkrijgen is en door de meeste gebruikers zelf ook nog eens wordt gemaakt en wordt verkocht.

Volgens mij zijn jullie de Dwazen die niet willen inzien dat dit een levengevaarlijk middel is tot je er genoeg van hebt maar dan komen de problemen.
Wie helpt me eraf
Dit gaat de maatschappij miljoenen kosten om jullie weer van die troep af te helpen, maar goed wie niet luisteren wil moet maar voelen .

Jullie hoeven van mij niet te stoppen met die zooi als je er maar van doordrongen bent dat het een levensgevaarlijk middel is en stoppen een groot probleem gaat worden
P
PassiebloemLid
01-01-2024, 00:00
#4
Soma zei:
Zie, nu doe je alsof alle GHB gebruikers hier sowieso ooit zwaar verslaafd gaan geraken aan dat spul en dat ze jouw belastingscentjes gaan moeten gebruiken om af te kicken. Ik heb het al eens gezegd en ik zeg het nog eens: de meeste mensen hier weten wel waar ze mee bezig zijn en laten het waarschijnlijk nooit zo ver komen als jouw dochter.
Klik om te vergroten...
Wat een kortzichtigheid! En je kunt natuurlijk lezen wat je wilt lezen in een post.
Heb je alle posts over GHB verslaving goed gelezen? Dan zie je ook dat er meer en meer GHB verslaafden zijn. En er is niks mis met een ouder die een kind heeft verloren aan deze gemene drug, die jongeren en (jong)volwassenen wil waarschuwen. Volgens mij is dit het enige forum waar mensen informatie kunnen vinden over GHB verslaving en dan komen users zoals jij langs om te rellen en schoppen. Pffff... En dat met iemand met "Open your mind" als avatar.
P
PassiebloemLid
01-01-2024, 00:00
#5
En door mensen als Soma blijven steeds meer verslaafden "in de kast".
Kan me voorstellen dat je wel drie keer nadenkt om hier mee te posten, of je verhaal kwijt te willen/kunnen.
Ik heb een besloten Hyves gemaakt voor mensen die problemen hebben met/verslaafd zijn aan GHB. Mensen die hulp vragen, hun verhaal kwijt willen, etc. zonder zich te hoeven verdedigen tegenover andere "alles in de hand hebbende users" die vervelende opmerkingen maken.

http://ghbvh.hyves.nl/
p
pushuLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik heb met veel aandacht dit topic gelezen. Ik had eerst gelezen over de goede werking van ghb en ik ga het zaterdag voor het eerst gebruiken. Ik heb wel gelezen wat het met je doet en ik weet dankzij dit forum dat ik goed moet opletten, dat ik het niet zo ver mag laten komen als veel verslaafden.

Dit topic gaat me echter niet tegenhouden om ghb te gebruiken. Ik ben van mening dat een drugsgebruiker die verstand heeft van de drugs die hij neemt (voordelen en risico's) zichzelf beter kan beheersen dan iemand die drugs neemt zonder er iets over te hebben gelezen.

Ik werk zelf in een ziekenhuis en ik zie elke dag patiënten komen met levensgevaarlijke aandoeningen. Het leven is te kort! En ik wil ervan genieten. Maar omdat het leven al zo kort is, zal ik zeker opletten met ghb.

Bedankt voor de informatie en nogmaals gecondoleerd. Zoiets meemaken wens ik niemand. :(
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#7
andise zei:
Jullie hoeven van mij niet te stoppen met die zooi als je er maar van doordrongen bent dat het een levensgevaarlijk middel is en stoppen een groot probleem gaat worden
Klik om te vergroten...


Het is voor SOMMIGE gebruikers inderdaad een levensgevaarlijk middel, dat zal hier niemand tegenspreken. Maar blijf nou niet zo generaliseren, en proberen zieltjes te winnen voor je strijd tegen GHB, want daarvoor ben je hier gewoon op de verkeerde plaats....hoeveel forumgebruikers denk je inmiddels al "bekeerd" te hebben?

Hemi
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Elke drugs is toch gevaarlijk als je er niet mee kan omgaan ?

Kijk naar hoeveel alcohol verslaafden er zijn. Een keer dronken in het weekend is toch geen ramp ?
Hoeveel mensenlevens gaan stuk door cocaine. Een lijntje kan toch perfect ?
Hoeveel mensen zijn niet constant stoned en vergeten de helft. Een jointje moet toch kunnen ?
Ghb kent erge verslaafden. Je kan toch probleemloos een potje nemen zonder verdere problemen ?
K
K.nurftLid
01-01-2024, 00:00
#9
Passiebloem zei:
En door mensen als Soma blijven steeds meer verslaafden "in de kast".
Kan me voorstellen dat je wel drie keer nadenkt om hier mee te posten, of je verhaal kwijt te willen/kunnen.
Ik heb een besloten Hyves gemaakt voor mensen die problemen hebben met/verslaafd zijn aan GHB. Mensen die hulp vragen, hun verhaal kwijt willen, etc. zonder zich te hoeven verdedigen tegenover andere "alles in de hand hebbende users" die vervelende opmerkingen maken.

http://ghbvh.hyves.nl/
Klik om te vergroten...
Deze 'alles in de hand hebbende users' hebben echt wel het beste voor met verslaafden en zien graag dat zij veilig afkicken. Dat kun je hier ook lezen; complete afkickhandleidingen waar vele mensen mee geholpen zijn. Maar hoe vervelend het ook klinkt, de meeste gebruikers hebben totaal geen problemen met de drug en verbazen zich over het feit dat iemand met het volle verstand JARENLANG 24/7 GHB drinkt alsof het water is. Dat is toch niet zo gek
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Je hebt helemaal gelijk.
P
PassiebloemLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zucht...

Jullie missen het punt geloof ik.
Dit is een topic over GHB + afkicken + dood.

Kritiek geven op mensen die hun ervaring kwijt willen, hulp vragen of wat dan ook, is gewoon not done. Op geen enkel forum. Als jullie je ergeren aan dit soort mensen, waarom post je dan in een topic als deze? Ik ben nu ook bezig met afkicken en heb veel aan dit forum gehad, maar het nodigt niet uit om te posten. Ik heb ook mijn verhaal hier geschreven, dat is heel moeilijk geloof mij. En ik had graag een verslag gemaakt van het hele proces om zo mensen die hetzelfde meemaken of mee zullen maken er iets aan hebben. Maar als er voortdurend "eigen schuld, dikke bult" wordt geroepen... Sja.

Ik lees al een hele tijd mee in het GHB topic waarin de sfeer van *jubel jubel* naar "Help!" is omgeslagen. En waarom? Omdat er blijkbaar meer mensen zijn die lichamelijk afhankelijk zijn geworden.

Maar ik ga weer verder met afkicken :wink:
P
PassiebloemLid
01-01-2024, 00:00
#12
K.nurft zei:
Passiebloem zei:
En door mensen als Soma blijven steeds meer verslaafden "in de kast".
Kan me voorstellen dat je wel drie keer nadenkt om hier mee te posten, of je verhaal kwijt te willen/kunnen.
Ik heb een besloten Hyves gemaakt voor mensen die problemen hebben met/verslaafd zijn aan GHB. Mensen die hulp vragen, hun verhaal kwijt willen, etc. zonder zich te hoeven verdedigen tegenover andere "alles in de hand hebbende users" die vervelende opmerkingen maken.

http://ghbvh.hyves.nl/
Klik om te vergroten...
Deze 'alles in de hand hebbende users' hebben echt wel het beste voor met verslaafden en zien graag dat zij veilig afkicken. Dat kun je hier ook lezen; complete afkickhandleidingen waar vele mensen mee geholpen zijn. Maar hoe vervelend het ook klinkt, de meeste gebruikers hebben totaal geen problemen met de drug en verbazen zich over het feit dat iemand met het volle verstand JARENLANG 24/7 GHB drinkt alsof het water is. Dat is toch niet zo gek
Klik om te vergroten...

En ik had het over Soma. Niet over alle users. En zoals ik al zei: ik heb veel aan het forum gehad. Ik lees ook de afkickhandleidingen hier. Maar tussen de berichten door staan allemaal vervelende, zuigende en zeurende users zoals Soma. Niet iedereen. Zo kortzichtig ben ik niet.
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik kom hier helemaal niet langs om rellen te schoppen. Ik kom hier gewoon ff mijn mening zeggen, mag dat dan ook niet meer op een forum?

Ik zit hier ook helemaal geen kritiek te geven op jou of op mensen die moeten afkicken van GHB. Ik wens hen echt veel succes met afkicken. Ik heb gewoon een probleem met de manier waarop andise hier zit te veralgemenen. Volgens haar is precies elke GHB gebruiker een junk die zijn dood tegemoet gaat met dat spul.
a
andiseLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flugeltje zei:
Elke drugs is toch gevaarlijk als je er niet mee kan omgaan ?

Kijk naar hoeveel alcohol verslaafden er zijn. Een keer dronken in het weekend is toch geen ramp ?
Hoeveel mensenlevens gaan stuk door cocaine. Een lijntje kan toch perfect ?
Hoeveel mensen zijn niet constant stoned en vergeten de helft. Een jointje moet toch kunnen ?
Ghb kent erge verslaafden. Je kan toch probleemloos een potje nemen zonder verdere problemen ?
Klik om te vergroten...

voor je het weet ben je lichamelijk verslaafd zonder het door te hebben GHB is gemeen een sluipende killer of dit forum nu iets bij draaagt aan het gebruik van of stoppen van jullie als verslaafden zien alleen maar voordelen omdat je de nadelen niet onder ogen wilt zien tot je op het punt staat te stoppen en dan.... is er niemand die je helpen kan daar niemand iets van deze drug weet.....
dan is het de hulpverlening zijn schuld dat ze niet helpen willen volgens jullie nee voorkomen is beter dan genezen

Onze dochter kon er ook mee omgaan zei ze, het begon allemaal met een joint kon geen kwaad tja en het werd maar erger en erger ik ken meer mensen die GHB gebruiken en zelfs normaal hun werk doen maar toch niet zonder kunnen hoe zit dat bij jullie kunnen jullie een heldag zonder een buisje/dopje of iets te nemen waarschijnlijk niet

Ik ga hier op het forum door met waarschuwen tot GHB/GBL de wereld uit is
a
andiseLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flugeltje zei:
Juist, ik gebruik veel ghb, mss wel teveel wat goed voor me is, maar lichamelijke afhankelijkheid zal me nooit in zijn greep houden
Klik om te vergroten...

probeer maar eens te stoppen dan voel je het wel dat je niet meer zonder kunt
a
andiseLid
01-01-2024, 00:00
#16
Passiebloem zei:
En door mensen als Soma blijven steeds meer verslaafden "in de kast".
Kan me voorstellen dat je wel drie keer nadenkt om hier mee te posten, of je verhaal kwijt te willen/kunnen.


http://ghbvh.hyves.nl/
Klik om te vergroten...

Hier ben ik het nu eens helemaal mee eens
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#17
andise zei:
ik ken meer mensen die GHB gebruiken en zelfs normaal hun werk doen maar toch niet zonder kunnen hoe zit dat bij jullie kunnen jullie een heldag zonder een buisje/dopje of iets te nemen waarschijnlijk niet

Ik ga hier op het forum door met waarschuwen tot GHB/GBL de wereld uit is
Klik om te vergroten...

Ja, ik kan een hele dag zonder GHB. Ik kan zelfs een hele week zonder GHB. :rolleyes:. En als je wil blijven doorgaan tot GHB de wereld uit is dan mag je je hele leven blijven waarschuwen, vrees ik. Drugs kun je onmogelijk de wereld uit helpen.

Jouw probleem is gewoon dat je verblind bent door woede. Woede die je nu wil afreageren op de GHB. Dat spul kan er ook niet aan doen dat je dochter verslaafd is hoor. Probeer nu toch gewoon eens in te zien dat het probleem niet bij de drug ligt, maar bij de gebruiker.
K
K.nurftLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Andise
Je kunt niet lichamelijk verslaafd raken zonder het zelf door te hebben. Je dochter, met alle respect, misbruikte ghb in grove mate. Dag in, dag uit, 24uur per dag onder invloed. Zelfs dat slopende ritme zou je een tijd vol kunnen houden zonder echt lichamelijk afhankelijk te worden. Als je niet zwaar depressief van aard ben zou je tenminste eens enkele uren, dagen zonder kunnen proberen. Ik gebruik ghb maximaal 2 dagen achtereen in een week, namelijk het weekend. Meer zal het nooit worden want ik heb de zelfdiscipline en de wil om ook nuchter in het leven te willen staan. Je dochter had dat waarschijnlijk niet en in dit geval raakte ze geestelijk en daarna lichamelijk verslaafd aan ghb. Ik gebruik voor me plezier, verslaafden om hun pijn te verdoven. Het begint met een geestelijke verslaving, eenmaal lichamelijk verslaafd speel je met je leven.
a
aapieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Soma zei:
andise zei:
ik ken meer mensen die GHB gebruiken en zelfs normaal hun werk doen maar toch niet zonder kunnen hoe zit dat bij jullie kunnen jullie een heldag zonder een buisje/dopje of iets te nemen waarschijnlijk niet

Ik ga hier op het forum door met waarschuwen tot GHB/GBL de wereld uit is
Klik om te vergroten...

Ja, ik kan een hele dag zonder GHB. Ik kan zelfs een hele week zonder GHB. :rolleyes:. En als je wil blijven doorgaan tot GHB de wereld uit is dan mag je je hele leven blijven waarschuwen, vrees ik. Drugs kun je onmogelijk de wereld uit helpen.

Jouw probleem is gewoon dat je verblind bent door woede. Woede die je nu wil afreageren op de GHB. Dat spul kan er ook niet aan doen dat je dochter verslaafd is hoor. Probeer nu toch gewoon eens in te zien dat het probleem niet bij de drug ligt, maar bij de gebruiker.
Klik om te vergroten...


Ik ga niemand op hun fouten wijzen, het ligt tuurlijk aan de individu. Maar ik na 8 jaar in de GHB /drugs scene gezeten te hebben zie ik dat GHB de enige DRUG is die de controle over de gebruiker neemt.

Ik ken niemand de dagelijks COKE ,pillen ,SPEED (ook goedkoop en een killer) en dergelijke harddrugs gebruikt muv Alcohol(grootste harddrug). Wel veel gebruik dus maar niet dagelijks! GHB wel.

Redenen tot dagelijks gebruik (exclusief individuele toestand):

De pluspunten:

- goed koop
- sporadisch gebruik niet slecht voor lichaam.
- lekker los gevoel (vergelijkbaar met alcohol)
- Geen kater maar juist opgewekt gevoel dag erna.
- Makkelijk aan te komen ( Grondstoffen: GBL, NaOH, Gedeminiraliseerd water, Ph - en +)
- Geen tot weinig info negatieven effecten langdurig gebruik. (tot nu dan)

HIERIN SCHUILT HET GEVAAR !!!!!



Ik ben een van de weinigen GHB verslaafden in mijn omgeving die hier vooruit durft te komen.
Ik kom uit een welgestelde familie en anderen verslaafden/vrienden ook. Het treft iedereen.

Veel Gebruikers die ik ken willen stoppen maar kan en of lukt het niet.
De lichamelijke verslaving is ZO GROOT dat zelfs een sterke geest hier geen raad mee weet.

Er is een hoop schaamte onder GHB verslaafden. Het willen stoppen maar niet kunnen(geen/ weinig medische info), er niet vooruit te durven komen voor schaamte (Door dat je wordt bestempeld als Junk). Het niet meer normaal kunnen functioneren. Weer meer redenen om toch door te gebruiken.

Daarom ben ik nu zo'n tegenstander van GHB.
Hep pakt iedereen in met dat heerlijke gevoel en zie bovenstaande redenen. Genoeg om je te laten verleiden tot dagelijks gebruik. onder, midden of bovenlaag bevolking geen rol. sterke geest of niet. Als de lichmelijke verslaving er is zit je vrijwel vast. Zelfs na afkicken vallen de meeste weer terug. Spreek uit 8jaar ERVARING!

GHB DE SLUIPENDE SLOPER

En iedereen die weer met redenen, excuusjes komt en de negatieve context weer zo omdraait voor zich zelf. Moet zich zelf eens in de spiegel bekijken en afvragen waarom.

"soma en Knurft"

kijken jullie eens in de spiegel. je hebt totaal geen respect voor jezelf.
Jouw excuus is de "gebruiker". Jij bent een gebruiker.

Hallo? kwartje valt?

Wordt eens volwassen. Sorry wil je niet dwingen en aanvallen. Ik ben ook precies zo geweest.
Ik wil je waarschuwen en dat is mijn missie. inderdaad kun je drugs niet uit de wereld helpen ook GHB of GBL niet, maar ze zouden ten minste GBL ook ILLEGAAL moeten maken om verdere maatschappelijke problemen mbt GHB te beperken. Al is het alleen maar het misbruik"rape drug" tegen te gaan.

Jij uit je woede op de slachtoffers omdat jij drugs veelste leuk vind en alle negatieve kanten ervan niet wil horen. Dat past nog niet in jouw wereld. komt nog wel.

Ik heb Altijd Drugs gebruikt voor kick maar dat vervaagt naarmate het steeds meer wordt (wekelijks)
Ik had geen problemen toen ik ook weekend gebruiker was. Maar de GHB veslaving sluipt. na een keer gezondigd te hebben op werk leek alles beter te gaan(in mijn geval "lache man") Die KICK heerlijk! PATS! nog een keer Kick, en nog een keer kick...... KUT lichamelijk verslaafd. En nu Shit?

Ik zie het om me heen en de meeste doen het voor de kick. Gemoeds toestand en zwakte speelt altijd een rol. De momenten van beloning naar jezelf toe om het te gebruiken komt bij GHB alleen steeds sneller. Dit kan zijn dat je kut voelt of dat je steeds lol wilt hebben.

GHB is niet zo'n eenzame Drugs, daarom treft het allerlei soort mensen.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Want dan zal jij onze mening respecteren.
Je hoeft mij niks uit te leggen ik begrijp jou. Ik wil je alleen wat leren. En mijn ervaring en menig geven.

Luisteren, vertellen en leren is wat wij hier doen.

RESPECT!

Is wat telt voor gebruiker, verslaafden, niet gebruiker, voor en tegenstanders.

EN 2dagen in de week is een gevaarlijk stand punt I KNOW to good
A
AliLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ook mijn kind zei altijd....Mam, wees niet bang.....IK zal nooit verslaafd raken ( zoals zo velen hier zeggen). Dit kan hij nu nooit meer zeggen...zelfs niet....Mam, ik houd van je!!! Het is over en voorbij en ik....heb levenslang!!!! Pijn en verdriet en Andise heeft volkomen gelijk....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."