Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik wil je wel nog waarschuwen voor de nasleep van je verslaving. Als je bent afgekickt is de kans groot dat je je zonder onderhoudsdosering baclofen nog een hele poos angstig en depressief gaat voelen en slecht slaapt. Dit is dan ook de reden waarom 2 van de 3 afgekickten binnen 3 maanden weer terugvalt. Voor zover ik weet werken ze bij Rodersana en Addiction Solutions met baclofen, neem anders eens contact met hen op."
"Goed zo Jaime! Als je eenmaal problemen hebt gekregen met het gebruik van ghb/gbl kun je er beter maar helemaal vanaf blijven nu het nog kan! Je hersenen 'onthouden' eerdere problemen met het middel waardoor je steeds sneller terugvalt in ontwenningsverschijnselen na herhaaldelijk stoppen en weer gebruiken. Je tolerantie neemt na een tijdje niet gebruiken weer af maar verslaving ligt steeds sneller op de loer!"
"Hoe is het nu met je BigM?"
"Hoi Camiel, Sorry, het is niet mijn bedoeling om mensen bang te maken, ik wil alleen maar waarschuwen. Daarbij is de duur en intensiteit van deze post-acute ontwenningsverschijnselen afhankelijk van de duur en mate waarin je hebt gebruikt. Iedereen is anders en reageert daarom anders, maar ik zou er vanuit gaan dat bij 24/7 gebruik de klachten ongeveer net zo lang kunnen aanhouden als de duur die je hebt gebruikt. Als je angstig en depressief bent dan is de verleiding groot om weer naar de ghb te grijpen, want na één buisje verdwijnen je klachten onmiddelijk als sneeuw voor de zon. Pas daar voor op! Maar als je Lyrica of baclofen slikt dan verdwijnen deze klachten ook. Ik vind alleen dat baclofen hier geschikter voor is omdat het minder verslavend is dan Lyrica. Dus om een terugval vanwege depressies/angsten te voorkomen blijf je na je afkick nog een periode baclofen slikken. Als je receptoren weer hersteld zijn van hun mishandeling door de ghb dan bouw je de baclofen ook weer af. Bij jarenlang 24/7 gebruik kan het zijn dat de receptoren blijvend zijn beschadigd en er daarom levenslang een onderhoudsdosering baclofen nodig is. Vergelijk het maar met jarenlang heroïnegebruik, daar is ook vaker sprake van levenslange subsitutiebehandeling met methadon of buprenorfine. Maar in jouw en ddg zijn geval zal dat zeker niet nodig zijn."
"Styn, wie probeer je nu voor de gek te houden, ons of jezelf?"
"Ps. Als je huisarts geen Lyrica/baclofen wil voorschrijven dan kun je hem om een benzo vragen om de klachten terug te brengen. Valium wordt hier vaak voor gebruikt omdat het langwerkend is, slapen gaat dan ook beter. Maar pas op, benzo's zijn ook weer verslavend en zo kom je misschien weer van de regen in de drup. Het afkicken van benzo's is ook bepaald geen walk in the park! De voorkeur gaat uit naar baclofen. Lyrica werkt minstens zo goed, zo niet beter, maar kun je qua verslavingspotentieel met benzo's vergelijken."
"Lees onderaan de lijst met onderwerpen maar eens de topic "informatie over ghb" van ghbaddiction, die beschrijft wat ik bedoel."
"Bij het onderwerp "verslaving" heb ik een topic geplaatst over de gebrekkige stand van zaken in de verslavingszorg m.b.t. ghb/gbl-ontwenning, dit kan en moet veel beter! Er is onnodig veel leed onder deze groep van verslaafden en hun omgeving en het is jammer dat de verslavingszorg ze zo in de kou laat staan. Lange wachtlijsten, een pijnlijke ontwenning en geen nazorg, om er maar eens een paar te noemen. Ghb/gbl-verslaafden zouden makkelijk thuis (ambulant) kunnen afkicken met de juiste medicatie en zouden niet meer terug hoeven vallen als ze medicamenteuze nazorg zouden krijgen. Als je afgekickt bent dan heb je veel last van depressie en angsten waardoor je snel weer zal gaan gebruiken om hier vanaf te zijn. Baclofen is een middel dat deze klachten volledig wegneemt en bovendien een uitstekende zuchtremmer is. Je voelt je goed en hebt nergens meer last van en zelfs geen behoefte meer aan ghb/gbl! Ik kan het weten want ik ben zelf thuis afgekickt m.b.v. baclofen en Lyrica. Ik kon acuut overschakelen en ben dankzij de onderhoudsdosering baclofen al zonder enkele moeite twee jaar clean! Ik vind het schandalig dat de verslavingszorg hier in Nederland niet eens een kijkje in het buitenland neemt maar volle klinieken leveren natuurlijk meer op dan lege. Het probleem is dat je de medewerking van een arts nodig hebt om met deze middelen af te kicken en clean te blijven, maar ik geloof dat Addiction Solutions ook met hogere dosering baclofen werkt en dit ook als nazor biedt. Als er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag!"
"Hoi ddg, Ik lees tegenstrijdige berichten over het afbouwen van ghb wat de twee slaapdoses betreft. Als je over goede slaapmedicatie kan beschikken dan is het misschien ook mogelijk om die twee nachtelijke doseringen om te slapen achterwege te laten, in dat geval heb je natuurlijk veel gewonnen. Zeker de moeite waard om te proberen lijkt me. Maar als het ff kan zou ik toch contact opnemen met de verslavingszorg want thuis afkicken zonder medische begeleiding is best zwaar en heeft niet vaak tot blijvend succes geleid. Zelfs afbouwen in klinieken schijnt niet mee te vallen, ontwennen in klinieken die met baclofen/Lyrica werken is daarentegen goed te doen. Ik wil je niet ontmoedigen en het is zeker de moeite waard om er zelf een keer voor te gaan, zeker omdat je nog niet zo lang hooked bent. Laat eens horen wat je plannen zijn en hoe het met je gaat."
"Hoi ddg, Die nachtelijke twee disissen zijn niet je grootste probleem want als je niet/slecht hebt geslapen zal het je ook moeilijker vallen om je dosering overdag af te bouwen omdat je je dan al slecht voelt. Ghb wordt namelijk ook medicinaal onder de naam Xyrem gebruikt om narcolepsie patienten 'snachts te laten slapen i.p.v. overdag. Als het bij die 2 doseringen van 5ml blijft dan schijnt dat geen groot probleem m.b.t. verslaving te zijn. Wel als het meer wordt. Je moet niet de interval tussen je dosering gaan verlengen maar de doseringen zelf langzaam verlagen. Doe dat om de 2 a 3 dagen met een halve ml. Je voelt vanzelf wanneer je te snel gaat. Als je je slecht voelt dan ga je te hard en ga je desnoods weer een paar dagen die laatste halve ml terug omhoog. Doe rustig aan want het komt in het totaal gezien echt niet op een weekje aan. Zaak is dat je het volhoudt. Met baclofen en/of Lyrica ben je zo clean, maar zoals je zelf al zegt zijn er niet veel huisartsen die hieraan meewerken omdat ze onbekend zijn met deze materie. Krijg je deze middelen niet dan kan een benzo je klachten tijdens je ontwenning verlichten. Als je na een poosje je dagelijkse dosering helemaal hebt afgebouwd dan begin je aan je nachtelijke doseringen. Ik zou nadat je overdag op 0 staat een poosje pauze nemen om te stabiliseren. Dan 'snachts hetzelfde verhaal als overdag; langzaam afbouwen. Hierbij kan inderdaad een slaapmiddeltje ter ondersteuning helpen, zoals Camiel schrijft. Je dosering is overdag nog relatief laag en je gebruikt nog niet echt lang, dus ik denk wel dat het je gaat lukken. Nogmaals, niets forceren, volhouden is belangrijker! Veel sterkte en succes, en mochten er vragen zijn dan hoor ik dat graag!"