Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB DODELIJK

GHB DODELIJK

363 antwoorden
136 weergaven
18-5-2026
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het grappige van grenzen is dat je er vaak pas later achterkomt dat je er al overheen bent :)
En bij iedereen liggen de grenzen anders, dat maakt het zo lastig.

Een beetje voorzichtig doen en luisteren naar de ervaringen van anderen zou ik zeggen.

Bij iedere drugs geldt: hoe meer regelmaat, hoe groter de geestelijke afhankelijkheid.

Ik vind 15-20 ml per week veel, ook al valt het technisch gezien wel mee. Maar het recreatieve aspect druk je heel geleidelijk weg naar de achtergrond...en je krijgt er gewoontevorming voor in de plaats.

Ergens daartussen ligt die onzichtbare grens...
:wave:
h
hajansLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gecondoleerd
ik voel niet dat GHB verslavend is, kan er makkelijk van af blijven.
als ik ghb neem gebruik ik 4 ml en soms nog 2 ml na 2-3 uur, heel uitzonderlijk herhaal ik het nog eens 2-3 uur later.
h
hajansLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wie neemt er nu GHB dagelijks????? ja dan krijg en heb je een probleem!
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vers van de pers:



VNN wil GHB-verslaafden in kliniek laten afkicken

06-01-2009 Bericht VNN



Verslavingszorg Noord Nederland wil mensen die ernstig zijn verslaafd aan de partydrugs GHB onder toezicht in klinieken laten afkicken. De artsen willen de drug GHB verstrekken aan mensen die intern moeten verblijven om de verslaving gecontroleerd af te bouwen. De proef gaat van start zodra de Inspectie Gezondheidszorg groen licht geeft.



In een keer afkicken van GHB is gevaarlijk en kan zelfs leiden tot levensbedreigende situaties zoals psychose of delirium”, stelt Wim van Loon, psychiater en manager behandelzaken, van VNN. “In de praktijk blijkt dat het geleidelijk verminderen van de inname door de GHB te verdunnen met water de risico’s doen afnemen.”



Noord Nederland

GHB is in het Noorden een hype. De drug kan echter enorm verslavend werken.

Van Loon: ”Dagelijks gebruik gedurende enkele weken is al voldoende om eraan verslaafd te raken. Omdat je al snel onthoudingsverschijnselen krijgt, gebruiken verslaafden het middel de hele dag door. Ook het gevaar van overdosering ligt op de loer. Dit kan leiden levensbedreigende toestanden leiden zoals coma, hartstilstand of het ophouden van de ademhaling. Het is dan van groot belang dat we mensen helpen van deze verslaving af te komen.”



Effecten van GHB

De effecten van het gebruik van GHB lijken op die van alcohol. Een rustig, verdoofd en aangeschoten gevoel. Anderen raken in een meer opgewekte

stemming: zij worden praterig, raken wat ontremd en minder angstig. De seksuele lust kan worden vergroot, het orgasme zou intenser zijn.GHB is de afkorting voor ã-hydroxyboterzuur of Gamma-Hydroxy-Butaanzuur. De officiële naam is 4-hydroxybutaanzuur. GHB is een stof die van nature in het menselijk lichaam voorkomt, met name in de hersenen. In 1961 werd 4-hydroxybutaanzuur in het laboratorium gesynthetiseerd. Formeel is het een zout maar het wordt meestal geleverd in een waterige kleurloze vloeistof. Het smaakt chemisch zoutig. Het heeft een korte werkingstijd. In de jaren 60 en 70 stond deze stof vooral in de belangstelling als slaapmiddel en anestheticum. Het middel raakte in de ban omdat er tijdens de behadeling zeer snel complicaties optraden. Sinds de jaren 90 wordt GHB voornamelijk gebruikt als partydrug.



Goedkeuring Inspectie

De proef moet echter nog worden goedgekeurd door de Inspectie Gezondheidszorg. Van Loon: “GHB is niet geregistreerd voor de behandeling voor GHB verslaving, dus we mogen het officieel niet voorschrijven. Maar om mensen veilig te laten afkicken is het nodig dat we gedoseerd de inname van GHB terugbrengen door het steeds verder te verdunnen met water. Opeens stoppen is immers veel te gevaarlijk en kan zelfs leiden tot de dood.”
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het beste artikel dat ik tot nu toe gelezen heb over afkicken van GHB. Goede objectieve informatie is wat we nodig hebben :)
B
BoleaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Meer verslaafden aan GHB-drug(vandaag op het journaal).

Elk weekend belanden er mensen in het ziekenhuis omdat ze geexperimenteerd hebben met GHB.

Dat is een drug die wordt gemaakt met een stof die in reinigingsproducten zit. Het is dus goedkoop en je kan het zelf gemakkelijk aanmaken. Veel mensen raken op die manier verslaafd. Maar GHB is erg gevaarlijk en zelfs dodelijk. Het parlement wil zelfs enkele reinigingsproducten bij wet verbieden.

De vrouw in kwestie is in coma geraakt ,een tweede maal kan haar fataal zijn :(
Afblijven dus!!!
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bolea zei:
Maar GHB is erg gevaarlijk en zelfs dodelijk.
Klik om te vergroten...

Ja, we weten ondertussen wel al dat GHB gevaarlijk kan zijn als je er dom mee omgaat. Daar gaat dit hele topic ook over. En vrijwel alles is dodelijk als je er teveel van doet he :).
a
aaddrumLid
01-01-2024, 00:00
#8
SOMA ,, WAT ben jij een ongelofelijke naieve zak , moest ff kwijt , met je dope propaganda,cq verdediging , terwijl
mensen , die naasten hebben verloren aan die nieuwe troep GHB, ( zit in reinigingsmiddelen jesuss) hier hun verhaal toch ! nog proberen te vertellen ,meerdere keren ook nog !ter waarschuwing , what ever ,hier aan iedereen , van mij konden sommigen van jullie na 1 keer al (als ik zelfs daar de fut nog voor had ) de GHB tribune op.

RESPECT VOOR DEZE MENSEN / EN U ALLEN NOG GECONDOLEERT /EN VEEL STERKTE TOEGEWENST ,,,HEB ZELF HEEL VEEL VRIENDEN BEKENDEN VERLOREN UIT MIJN DOPE TIJD 1967,82 LEEFT ER BIJNA GEEN EEN MEER VAN .

Ik heb zelf 15 jaar opiaten , coke , perv, uppers en downers (200 mg methadon per dag de laatste 8 jaar en daarvoor 7 jaar tussen de 100 en 150 mg ) en wat al niet gespoten , al ben ik sinds 1982 totall clean nu . Maar moest keihard knokken ( shit ,emoties uitwerken structuur weer aan leren enzovvv) op een "drugsvrije gemeenschap " ,waar ik 2 jaar intern verbleef , door een totale ineenstorting via ziekenhuis en detox ben Ik daar terecht gekomen , heb veel geluk gehad ook , details over odees , totale instortingen ,uitputtingen ,paranoaas enzov.... ,zal ik hier besparen maar .
En van al die toffe dope, heb ik zelfs nu nog kadootje over gehouden ; een Hepatitus C leveraan -doening ,kreeg ik 14 jaar terug alsnog te horen , terwijl ik al 13 jaar clean was,, ja das erggg auwww, pas 3 mnd kuur hiervoor achter de rug nu , maar sloeg niet genoeg aan ,kan weer wachten op nieuwe middel in 2010.

En het is ook door anderen al genoeg hier aan gegeven >MAAR TOCH DOE IK HET OOK NOG F (zal niets uit maken ,, ok)
MAARRRRRRR > DE MEESTE DOPE WERKT OP LANGE TERMIJN VERSLAVEND ZELFS BLOWEN ELKE WEEK ,,WORDT JE GEESTELIJK AFHANKELIJK VAN LEKKER SLOOM WORDEN NERGENS GEEN ZIN MEER IN ENZOV , DAAR KUN JE NU OOK AL DE LAATSTE TIJD AL VOOR NAAR EEN CAD PFFFFF.

Moesten wij ook om lachen toen jajaja ,ook zo tegen beter weten in , we wisten ook alles uit te leggen ,te verdedigen haast , maar ja wij waren ook in de 20 30 jaar hee?
Terwijl dat juist de leeftijden zijn om te studeren ofzo ( maar ja , dope zoooo lekkel hee? dacht eeuwige leven te hebben , dacht kom nog wel , helaas kwam niets meer van , terwijl ik het wel kon , nu nog steeds spijt van sjaaa) zodat je echt beetje goed kan leven naderhand ook zat toffe dingen kunt gaan doen . Zal best dat er mensen zijn die af en toe een blowtje ,biertje nemen en er mee om kunnen gaan ,ok , maaarrrr , pas als je met gemak een maand, een jaar niet blowt of drinkt , en dat doe je dan zonder een drang, maar gewoon voort luxe , niks mis mee, maar geen chemische troep en zeker ook geen speed coke of hero, dit kan bij eerste keer al gevaarlijk zijn ( plotselinge hartstilstand/ beroerte ) . De kans dat je doorgaat , al duurt het voor de zg bewuste gebruikers? pff,, misschien wat langer even,, is voor 7 op de 10 mensen te groot, zo was dat bij ons vroeger en nu nog , want het meeste spul is te lekker gewoon en de zucht krijg jou ongemerkt steeds meer in een wurggreep.


En dat GHB ? wat ik er over gelezen hebt ? , eenmaal hooked ,helemaal haast niet vanaf te komen? en deliriums hartstilstanden en meer? , met te SNEL afkicken? dat krijg je zelfs zelden bij een cold -turky van opiaten , mamamia, waar heb je het over?

Maar ja , zit waarschijnlijk toch voor de kat zn kut te tikken ,heb ik al eerder 4 keer hier gedaan ,( al heb ik jawelll, 2 keer positieve respons gekregen van Ariekanarie hier )

Maar ben bang voor de rest , dat jullie zelfs van een ouwe rot van 56 jaar, geen fuck verder aannemen , helaas , ondervind het dan maar , maar NEEM VAN MIJ AAN ,, EENMAAL HOOKED AAN WHAT EVER> 8 OP 10 MENSEN < KOMEN ER NOOIT MEER VAN AF EN /OF MEESTAL WEL,, MAAR DAN VIA JE DOODSKIST , HEB ER AL GENOEG WEGGEBRACHT ,IS NIET LEUK, EN WAT DENKEN JULLIE VAN JE OUDERS/FAMILIE/ RELATIES EN KIDS??? DIE ACHTER BLIJVEN! !

Ik ben trouwens bij toeval hier terecht gekomen ,maar wat Ik hier allemaal voor shit leest ,propaganda ook nog soms , slechte adviezen geven zeeerr GEVAARLIJK , wat ik las soms ,, nounounou,, zelfs vragen zo van ; hoe spuit je de eerste keer speed, als je nog nooit ! ! hebt gespoten , pfff niet te filmen gewoon , Speed wat een van de linkste middelen is om te spuiten ,zeker pervitine , ken je beter vast gelijk in je kist gaan liggen ,ik was al een ervaren shotter , maar die eerste shot speed was bijna fataal,, mn hart kwam er uit en tijdje weg geweest , lust je nog peultjes , maar ja doe er je ding mee , tenminste sommigen van jullie hoop ik toch nog ,,,

STOP MET ALLE DOPE GEWOON ,,,KLAAR OVER EN UIT ! ,, ER ZIJN ZAT ANDERE KICKS EN STOP MET ANDEREN , >JE DIERBAREN ENZO ,, PIJN TE DOEN,, WAT DAT GEBEURT SOWIESO EN ZORGT DAT JE NIET EENZAAM WORDT EN VROEGER OF NIET VEEL LATER , ALS LOOSER IN JE UPPIE ,,AAN JE EINDJE KOMT , WAT DAN TOCH MET 8 OP 10 GEBEURT .
NOG STERKER , UIT MIJN TIJD KEN IK ER ZELFS GEEN ! ! die echt clean is geworden alsnog , ZIJN ER OP EEN ENKELE NA ,,ALLANG NIET MEER EN DIE ENKELEN HADDEN WEINIG GESPOTEN , MAAR MEER GECHINEEST EN VEEL METHADON EN ZUIPEN ,,MAAR DAN NOG ZIJN ZE ALLANG RIJP VOOR DE SLOOP IN ALLES,, EENZAAM AND ALONE , EN ZIJN NU OOK ZO TUSSEN 50 EN 57 JAAR IN , WAARVAN DE LAATSTE 20/30 JAAR OFZO AL EEN HEL IS ,MAAR NOGMAALS DIT ZIJN ER NOG MAAR EEN PAAR , ( REST ALLEMAAL ALLANG HEEN GEGAAN ) , ERG GENOEG ,,TOF HE?/ zo op je eindje te wachten , NEEEE DUS !!

Toch , ALL the Best ,,van Aaddrum ,56 jaar :rockband: muziek is mn kick nu :rock: ,lekker drummelen yeszz en gezond.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#9
JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN!!!! :confused:
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Houdoe! :wave:
a
aaddrumLid
01-01-2024, 00:00
#11
3970 zei:
JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN!!!! :confused:
Klik om te vergroten...

O NEE ? precies waar het over gaat !, niet willen HOREN en vooral VOELEN ?
PRECIES WAT DOPE NU MET JE DOET,,,,, en DAT,, is nu wat je op een drugsvrije gemeenschap JUIST OPNIEUW MOET LEREN EN DE REST,, AL HAD DAT BIJ DE MEESTEN OOK GEEN NUT , GINGEN GAUW WEER MOVEN ,, 8 OP DE 10 OOK ,, en zeer weinigen die het later alsnog hebben gered ! ondanks de beste structuur en programma ; 1 op 100 ofzo , niet veel hee?/ :openmouth: dan weet je dat vast :( ,,,, GEGROET
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik kan echt geen touw vast knopen aan je verhaal, maar dat zal wel door je drughistorie komen...Het is in ieder geval niet wenselijk dat je je berichten probeert kracht bij te zetten door het willekeurig gebruik van de Caps Lock, de meeste lezers ervaren dat als zeer hinderlijk....

Dat was alles wat ik te zeggen had, ik reageerde niet inhoudelijk op je post.
a
aaddrumLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neee ,
Dan heb je paar etages hoger mijn langere verhaal/cq enige uitleg int algemeen hier niet gelezen of je kunt nu al niet lezen meer ? net als de meesten hier / en je komt uit Belgie ook? sjaa,,,,,,,,

En jij sneer mij voor de voeten dat mijn story /opmerkingen niet te lezen zijn ? waarschijnlijk door mijn drugshistorie?? als dat al zo zou zijn ,,dan weet je als gebruikertju nu alvast zeker , wat dope op de langere termijn met je kunt doen,,, EN nu AL BIJ JOUW DUS op kortere termijn?.,. JAJAHAHA,, en dat gelul over paar caps, lekker belangrijk als Ik juist tot 6 keer toe overal hier ,probeer iets van mijn lange dope/shitervaringen probeer door te geven, al is dit tegen beter weten in ,dat zie ik nu ook weer .
Al heeft 1 persoon wel 2 keer positief gereageerd ,toch nog .

En jou woorden over mijn drugshistory zijn lekker respectvol ,, over iemand die 15 jaar extreem gebruikt hebt en nu alweer 27 jaar totall clean is. ( dus toch gelezen??)

Maar je zal van mij geen last meer hebben ,want ik ben sowieso hier voort het laatst , wordt steeds weer niet goed van al die propaganda ,en zeer domme items , van hoe gebruik je dat en hoe spuit je dat , en verder kwasie heavy gedoe , ongelooflijk gewoon,, en iedereen moet het maar op zijn manier ondervinden dan ,maar Ik ben bang dat het voor de meesten het zelfde zal aflopen ,zoals voor 8 op de 10 mensen van uit mijn tijd, niet best dus, helaas.

Maar toch nog aan iedereen hier ,,,, All the best gegroet.
N
NomiLid
01-01-2024, 00:00
#14
3970 zei:
Ik kan echt geen touw vast knopen aan je verhaal,
Klik om te vergroten...

Ik vind zijn verhaal vrij duidelijk.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik gebruik veel ghb maar als ik enkele dagen stop kom ik tot besef dat ik gelukkiger ben zonder.
Het is de verleiding en de beloning van ghb die me altijd terug doet komen
a
andiseLid
01-01-2024, 00:00
#16
Onze dochter is vandaag opgenomen op itensive care met de delier ademhalingsstoornis en een hartritmestoornis

tevens leek haar bloed blauw
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jij hebt het steeds over het ontwennen van lichamelijke afhankelijkheid.
Ik heb het over wat het kapot maakt in je lichaam zelfs al ben je lichamelijk niet verslaafd
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nee, maar iedere dag GHB kan wel leuk zijn voor een maand of langer en als je dan stopt, merk je opeens dat je niet meer zonder kan..
A
AliLid
01-01-2024, 00:00
#19
DODELIJK!!!!

Vorige week is mijn zoon overleden aan de gevolgen van een GHB verslaving. Zijn vriendin ligt nog in kritieke toestand op de intensive care. Volgens de artsen is dit de meest sluipende gevaarlijke drug op dit moment omdat een verslaving heel geleidelijk gaat en het bijna onmogelijk is om er vanaf te komen. Wij zijn kapot en daarom deze waarschuwing; BLIJF VAN DE GHB AF!!!! Voor ons kind is het helaas te laat.
A
AzraëlLid
01-01-2024, 00:00
#20
Innige deelneming, Ali.

Ik vind het een goede beslissing dat je hier een topic aanmaakt. In ieder geval open je mijn ogen. Zelf gebruik ik al zo'n 3 jaar GHB waarvan 't laatste jaar meer, dat is dan elk weekend of om de 2 of 3 weekends.
En inderdaad over de langetermijneffecten staat nog niets bekend. Dat je er nier- en leverproblemen kan door krijgen wist ik zelfs niet.

Ik kan niet zeggen dat mijn lichaam GHB nodig heeft, anders zou m'n lichaam het elke dag nodig hebben. Moeilijk te begrijpen dat zoiets kan, maar het gebeurt toch.
Wel is de drug geestelijk verslavend. Gewoon om je relax te voelen en wat zelfvertrouwen te geven (net zoals alcohol) is de reden dat ik het neem.
De reden dat ik wil stoppen is zoals 'Geep' hieronder stelde is dat ik mijn eigen grens niet ken. Ik overdoseer wel dikwijls met alle gevolgen vandien.. in slaap vallen, echt heel onozel en dom gedrag, aggressief gedrag... echt wel beschamend soms..

Nu ik dit lees, geeft dit me meer moed om eraf te blijven! Sterkte Ali!

@Limbabwe> wat zijn de bijwerkingen waarover je het hebt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."