Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB DODELIJK

GHB DODELIJK

363 antwoorden
135 weergaven
18-5-2026
P
PassiebloemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mensen,

Ik post af en toe, maar lees voornamelijk mee.

Ik weet dat ik een probleem heb met GHB. Het geeft mij een geweldig gevoel, maar dit terzijde.

Op een gegeven moment ben ik lichamelijk afhankelijk geworden, maar thuis was het sowieso niet aanspreekbaar (het "mocht" niet) en zaterdagavond kwam mijn vriend erachter dat ik had gebruikt omdat ik out was gegegaan. In zijn hoofd had ik verraad gepleegd en hij heeft mij uit mijn GHB roes geslagen. Hardhandig. Wat dit met mij heeft gedaan hoef ik GHB-gebruikers die hun roes uit kunnen slapen niet te vertellen.

Nu heb ik een aantal jaren geleden dingen meegemaakt op GHB en als ik nu out ga, schijn ik de gebeurtenissen opnieuw te beleven. Met andere woorden: ik verzet me tegen het out gaan, echt heel heftig, ik schreeuw "Nee, nee" en mensen die mij op een foute manier proberen te helpen (schelden, mij beetpakken, enzovoorts) versterken dit gevoel. Ik ga vechten, voel me bedreigd. Dit weet ik omdat er "goedbedoelde" fimpjes zijn gemaakt.

Zondagmorgen heb ik hulp gezocht. Dokterstelefoon, Parnassia/Riagg, familie, Detox afdeling, waar ook de Bijrijder bij betrokken is, de Drugsinfolijn gebeld... NIEMAND wist wat ze met mij aanmoesten.
Ik kon opgenomen worden in de detox, een librium pil krijgen en that's it.
Ik heb dit geweigerd omdat ik graag door deskundigen geholpen wil worden. Maar die zijn er niet.

Op dit moment heb ik heftige afkickverschijnselen.
Ik zit bij mijn ouders, die geen idee hebben wat ze moeten doen.
Mijn laatste restje GHB is weggegooid. Kalmeringspillen die ik besteld had voor detox niet toereikend, "mag" ik geen alcohol voor "mijn eigen bestwil " en heb inderdaad moeite met ademhalen. Mijn hart slaat afwisselend op hol of ik word zo zwak dat ik door mijn benen zak.

Ja ik weet wat ik nu nodig heb... Maar het is er niet.
Hulp zal ik niet meer zoeken. Dat heb ik al vaker geprobeerd de laatste jaren.

Zijn de hulpverleners echt zo blind?
Hoeveel mensen zullen er in de toekomst sterven door foute behandeling of door geen voorlichting meer te geven, zoals de regering graag ziet.

Ik zie wel wat er gaat gebeuren de komende uren... En ik lees dat mij nog heel wat te wachten kan staan.

Ik hoop dat men heel snel de ogen zal openen, maar vrees dat het voor veel mensen, zoals ik, te laat kan zijn.
a
andiseLid
01-01-2024, 00:00
#2
Passiebloem zei:
Beste mensen,

Ik post af en toe, maar lees voornamelijk mee.

Ik weet dat ik een probleem heb met GHB. Het geeft mij een geweldig gevoel, maar dit terzijde.

Op een gegeven moment ben ik lichamelijk afhankelijk geworden, maar thuis was het sowieso niet aanspreekbaar (het "mocht" niet) en zaterdagavond kwam mijn vriend erachter dat ik had gebruikt omdat ik out was gegegaan. In zijn hoofd had ik verraad gepleegd en hij heeft mij uit mijn GHB roes geslagen. Hardhandig. Wat dit met mij heeft gedaan hoef ik GHB-gebruikers die hun roes uit kunnen slapen niet te vertellen.

Nu heb ik een aantal jaren geleden dingen meegemaakt op GHB en als ik nu out ga, schijn ik de gebeurtenissen opnieuw te beleven. Met andere woorden: ik verzet me tegen het out gaan, echt heel heftig, ik schreeuw "Nee, nee" en mensen die mij op een foute manier proberen te helpen (schelden, mij beetpakken, enzovoorts) versterken dit gevoel. Ik ga vechten, voel me bedreigd. Dit weet ik omdat er "goedbedoelde" fimpjes zijn gemaakt.

Zondagmorgen heb ik hulp gezocht. Dokterstelefoon, Parnassia/Riagg, familie, Detox afdeling, waar ook de Bijrijder bij betrokken is, de Drugsinfolijn gebeld... NIEMAND wist wat ze met mij aanmoesten.
Ik kon opgenomen worden in de detox, een librium pil krijgen en that's it.
Ik heb dit geweigerd omdat ik graag door deskundigen geholpen wil worden. Maar die zijn er niet.

Op dit moment heb ik heftige afkickverschijnselen.
Ik zit bij mijn ouders, die geen idee hebben wat ze moeten doen.
Mijn laatste restje GHB is weggegooid. Kalmeringspillen die ik besteld had voor detox niet toereikend, "mag" ik geen alcohol voor "mijn eigen bestwil " en heb inderdaad moeite met ademhalen. Mijn hart slaat afwisselend op hol of ik word zo zwak dat ik door mijn benen zak.

Ja ik weet wat ik nu nodig heb... Maar het is er niet.
Hulp zal ik niet meer zoeken. Dat heb ik al vaker geprobeerd de laatste jaren.

Zijn de hulpverleners echt zo blind?
Hoeveel mensen zullen er in de toekomst sterven door foute behandeling of door geen voorlichting meer te geven, zoals de regering graag ziet.

Ik zie wel wat er gaat gebeuren de komende uren... En ik lees dat mij nog heel wat te wachten kan staan.

Ik hoop dat men heel snel de ogen zal openen, maar vrees dat het voor veel mensen, zoals ik, te laat kan zijn.
Klik om te vergroten...

neem aub contact op met de eerste hulp van een ziekenhuis en vertel daar je verhaal dit gaat fout mocht je zo doorgaan...
c
cermei1959Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Re:

Ali zei:
Inmiddels heb ik diverse gesprekken gehad met deskundigen op dit gebied; hun mening is dat deze drug zwaar onderschat wordt omdat de gevolgen op lange termijn nog niet zo bekend waren. Bij verslaving is GHB gevaarlijker dan heroine en cocaine is over het algemeen hun mening. De vriendin van mijn zoon heeft nog steeds lever en nierproblemen( en absoluut geen alcohol in het spel). Volgende week heb ik nog een gesprek met het C.A.D. specifiek over mijn zoon. Bij hun was hij onder begeleiding aan het afkicken. Dinsdag j.l. is hij gecremeerd, het ergste wat mij ooit overkomen is als moeder. Gezien sommige reacties vraag ik me wel af of het zin heeft om hier te schrijven, maar vanuit mijn hart moest ik het doen! Doe er mee wat je wilt!!!
Klik om te vergroten...

hallo Ali,

Heb je verhalen gelezen en mijn dochter is ook aan het doodgaan door de GHB zou graag wat advies van je willen, als dat niet te veel gevraagd is. Mijn dochter is nu 27 en heeft een kindje van 5 dat niet bij haar woont. Als je met mij in contact wil komen krabbel dan ff dan geef ik je mijn mailadres. Verder wil ik je nog heel veel sterkte wensen met het verlies van je zoon. o ja als je het niet wilt gewoon zeggen hoor, maar ik wil zo graag de GHB in de media brengen, we hebben al een intervieuw gegeven voor de krant.

groet cermei
c
cermei1959Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: hallo ali

Ali zei:
Inmiddels heb ik diverse gesprekken gehad met deskundigen op dit gebied; hun mening is dat deze drug zwaar onderschat wordt omdat de gevolgen op lange termijn nog niet zo bekend waren. Bij verslaving is GHB gevaarlijker dan heroine en cocaine is over het algemeen hun mening. De vriendin van mijn zoon heeft nog steeds lever en nierproblemen( en absoluut geen alcohol in het spel). Volgende week heb ik nog een gesprek met het C.A.D. specifiek over mijn zoon. Bij hun was hij onder begeleiding aan het afkicken. Dinsdag j.l. is hij gecremeerd, het ergste wat mij ooit overkomen is als moeder. Gezien sommige reacties vraag ik me wel af of het zin heeft om hier te schrijven, maar vanuit mijn hart moest ik het doen! Doe er mee wat je wilt!!!
Klik om te vergroten...

hallo Ali,

Heb je verhalen gelezen en mijn dochter is ook aan het doodgaan door de GHB zou graag wat advies van je willen, als dat niet te veel gevraagd is. Mijn dochter is nu 27 en heeft een kindje van 5 dat niet bij haar woont. Als je met mij in contact wil komen krabbel dan ff dan geef ik je mijn mailadres. Verder wil ik je nog heel veel sterkte wensen met het verlies van je zoon. o ja als je het niet wilt gewoon zeggen hoor, maar ik wil zo graag de GHB in de media brengen, we hebben al een intervieuw gegeven voor de krant.

groet cermei
A
AliLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als het echt zo erg is als jij aangeeft probeer haar dan ( eventueel gedwongen) op te laten nemen. Dat klinkt eenvoudig maar is het helaas niet in Nederland!
Nadat mijn kind zelfs zijn dag en nacht ritme kwijt was, in zijn psychoses in doodsangst politie en brandweer diverse keren gebeld heeft en ikzelf nachtenlang alles geprobeerd heb, heb ik gesmeekt om ze beiden op te laten nemen. NEE dus, ik was alleen maar de moeder, ze moesten het ZELF doen. Daar waren ze niet eens meer toe in staat.
Machteloos, bij iedereen waar ik hulp vroeg werd ik afgewezen; al deze mensen heb ik de overlijdenskaart gestuurd en iedereen belde voor "een gesprek"....toen wel.
1 ding waren ze het allemaal over eens, ook het CAD....ze hadden gedwongen opgenomen moeten worden!!!!!!
Een psychiater die via de huisartsenpost ook een nacht is geweest gaf zelf aan dat hij op dat moment nog nooit van GHB had gehoord.
Ik wil je niet ontmoedigen; misschien is inmiddels de zienswijze v an artsen en CAD gewijzigd!?
Sterkte. Ali
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@cermei1959; ik vind het verschrikkelijk dat je dochter een probleem met GHB hebt, en dat je daarvoor geen hulp kunt vinden. Maar ik vraag me echt af of je in dit topic wel alle posts hebt gelezen mbt het afbouwen van een GHB verslaving? Je vraagt advies aan Ali, maar volgens mij heeft die in al die tijd ook nog steeds niet aan kunnen duiden waardoor haar zoon nu precies is gestorven. Of ik moet er gruwelijk overheen hebben gekeken, maar meerdere mensen hebben gevraagd wat nu precies de doodsoorzaak is geweest, en waardoor dit veroorzaakt werd. Helaas is daar volgens mij nog steeds geen duidelijk antwoord op gekomen....En dat beangstigd me een beetje als je haar om hulp vraagt, ik weet geen alternatief qua hulp, maar laat je aub GOED voorlichten!!

Ali, zie dit niet als een aanval in jouw richting, ik weet dat je het absoluut goed bedoelt, maar GHB verslaafden zijn gebaat bij een juiste afbouw, en niets anders. Als ik me hierin vergis, mijn oprechte excuses.

Succes voor je dochter en haar omgeving in ieder geval!!

Hemi
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Klinkt wel als een hevige verslaving.

Misschien eens aan gedacht om exact te kijken hoeveel ze opdrinkt per dag en elke dag te zakken met 20ml ofzo
a
andiseLid
01-01-2024, 00:00
#8
Beste 3970,

Cermei1959 heeft het hier over haar dochter die geen uur zonder die troep kan zo verslav end is het wel of het een tolerantie opbouwd of iets dergelijks weet ik niet ik weet wel uit de ervaring dat de verslaving hevig is 3,5 jaar geleden was ze er zo slecht aantoe dat ze onder narcose is afgekickt en daarna de straat weer is op gegaan. het gevaar bij deze manier van afkicken is dat de ghb te snel wordt afgebroken en als men dan doorgaat op de manier zo men deed het te veel is en de dopamine alles verkramt.
GHB moet men afbouwen maar dat kan alleen wanneer de verslaafde zelf instaat is om dit te doen dat is haar dochter niet zei neemt alleen meer ook geen buisjes dopjes of wat ook maar zo een slokje uit de fles vanmiddag om 14:00 uur had ze 100ml dit was om 18:00 op nou dat is 25ml per uur.
Als ze een liter heeft dan is het ook op maakt niet uit.

er wordt nu gewerkt aan een traject met afkicken onder narcose en daarna een verplichte opname

waarom weet ik dit ik ben namelijk de man van cermei
we houden jullie op de hoogte van het verloop
morgen 09:00 weer een afspraak bij het CAD
a
andiseLid
01-01-2024, 00:00
#9
het is een hevige verslaving gisteren heeft ze tot overmaat van ramp ook nog eens ruzie gehad met haar dealer dus zal ze opzoek moeten naar een andere.

de opname kan nog 14 dagen duren hebben te horen gekregen vanmorgen er wordt een vrijwillige rm (rechtelijke machtiging) aangevraagd als stok achter de deur.

ik ga nu even slapen want veel hebben mijn vrouw en ik niet geslapen vannacht.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#10
andise zei:
Onze dochter is vandaag opgenomen op itensive care met de delier ademhalingsstoornis en een hartritmestoornis

tevens leek haar bloed blauw
Klik om te vergroten...

Erg vervelend, maar ga je dat nu in elke GHB-gerelateerde topic zetten?
P
PassiebloemLid
01-01-2024, 00:00
#11
Waarom post je nog in dit topic 3970? Volgens mij heb je zelf een probleem met GHB :wink:

Als mensen hun ervaring, frustratie, woede of wat dan ook kwijt willen, laat dat dan.

En nogmaals:

En door mensen als hierboven blijven steeds meer verslaafden "in de kast".
Kan me voorstellen dat je wel drie keer nadenkt om hier mee te posten, of je verhaal kwijt te willen/kunnen.
Ik heb een besloten Hyves gemaakt voor mensen die problemen hebben met/verslaafd zijn aan GHB. Mensen die hulp vragen en nodig hebben, hun verhaal kwijt willen, etc. zonder zich te hoeven verdedigen tegenover andere 'alles in de hand hebbende users'die vervelende opmerkingen maken.


http://ghbvh.hyves.nl/
Klik om te vergroten...
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Passiebloem zei:
Waarom post je nog in dit topic 3970? Volgens mij heb je zelf een probleem met GHB :wink.
Klik om te vergroten...

Ik post hier omdat ik het kan. En volgens mij weet je helemaal niets van mij of mijn GHB gebruik, knipoog of niet.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#13
aapie zei:
Ik ga niemand op hun fouten wijzen, het ligt tuurlijk aan de individu. Maar ik na 8 jaar in de GHB /drugs scene gezeten te hebben zie ik dat GHB de enige DRUG is die de controle over de gebruiker neemt.

Ik ken niemand de dagelijks COKE ,pillen ,SPEED (ook goedkoop en een killer) en dergelijke harddrugs gebruikt muv Alcohol(grootste harddrug). Wel veel gebruik dus maar niet dagelijks! GHB wel.
Klik om te vergroten...

Bullshit. Er zijn heel veel drugs die de controle over kunnen nemen. Enne dagelijks gebruik komt ook bij speed, coke, pillen en andere drugs voor. Echt niet alleen bij ghb..
a
andiseLid
01-01-2024, 00:00
#14
[SF] Safiertje zei:
aapie zei:
Ik ga niemand op hun fouten wijzen, het ligt tuurlijk aan de individu. Maar ik na 8 jaar in de GHB /drugs scene gezeten te hebben zie ik dat GHB de enige DRUG is die de controle over de gebruiker neemt.

Ik ken niemand de dagelijks COKE ,pillen ,SPEED (ook goedkoop en een killer) en dergelijke harddrugs gebruikt muv Alcohol(grootste harddrug). Wel veel gebruik dus maar niet dagelijks! GHB wel.
Klik om te vergroten...

Bullshit. Er zijn heel veel drugs die de controle over kunnen nemen. Enne dagelijks gebruik komt ook bij speed, coke, pillen en andere drugs voor. Echt niet alleen bij ghb..
Klik om te vergroten...

Dagelijuks gebruik komt idd voor bij alle soorten drugs ben ik helemaal met je eens alleen het ene verschil is dat het afkicken van GHB gevaarlijker is dan bij de andere soorten drugs de grilligheid van GHB dat is een van de problemen daar komt bij dat je moet afkicken met GHB er is geen vervanging voor zoals met heroine (methadon).
Net nog even gesproken met een arts van VNN ook deze is radeloos als het om GHB gebruik gaat daar er geen optie in nederland is om gecontroleerd afte kicken van GHB over ongeveer 6 maanden komt er in het noorden een kliniek waar dit wel mogelijk is
c
candiseLid
01-01-2024, 00:00
#15
[SF] Safiertje zei:
aapie zei:
Ik ga niemand op hun fouten wijzen, het ligt tuurlijk aan de individu. Maar ik na 8 jaar in de GHB /drugs scene gezeten te hebben zie ik dat GHB de enige DRUG is die de controle over de gebruiker neemt.

Ik ken niemand de dagelijks COKE ,pillen ,SPEED (ook goedkoop en een killer) en dergelijke harddrugs gebruikt muv Alcohol(grootste harddrug). Wel veel gebruik dus maar niet dagelijks! GHB wel.
Klik om te vergroten...

Bullshit. Er zijn heel veel drugs die de controle over kunnen nemen. Enne dagelijks gebruik komt ook bij speed, coke, pillen en andere drugs voor. Echt niet alleen bij ghb..
Klik om te vergroten...
is idd heel zeker bullshit ! ik ben jaaaaren zeer verslaafd geweest aan speed , zonder speed kon ik mijn gewone dagdagelijkse dingen echt niet meer doen, zonder speed bleef ik gewoon in een soort van coma in mijn bed liggen ... ik kon weken blijven liggen bij manier van spreken, ... ik nam dan ook wel niet gewoon maar een grammetje, neen, ik zat echt aan een gram of 10 per dag, ik spoot mijn speed , voor 1 shot gebruikte ik gewoon 1 gram ! gelukkig ligt die periode al ver achter mij, maar speed is gewoon een heel verradelijke drug, de eerste keer dat ik speed gebruikte ben ik eigenlijk gewoon nooit meer gestopt ! dus zeg aub nooit niet meer dat je enkel aan ghb of aan heroine kan verslaafd raken ! wees blij dat je niemand kent die dit dagelijks gebruikt, wil gewoon zeggen dat je niet in dat milieu zit !
E
Extrm-BzarLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wow heftige verhalen hier,
maar ik gebruik nu ook bijna 5 maanden gbl / ghb ik moet zeggen dat ik het niet verslavend vind ik doe het alleen in het weekend en soms niet dan drink ik bier.

Ik heb vroeger een tijd speed gedaan elk weekend en als er dan een week geen speed was voelde dit tog een stuk kutter aan dan bij ghb heb ik zoiets van kut maarjah boeie je hebt er wel zin in maar dat is tog bij veel dingen die leuk zijn ik zou gewoon zorgen dat je er niet lichamelijk aan verslaafd raakt dat het volgens mij toch echt niet zo een gevaarlijke drugs is
a
andiseLid
01-01-2024, 00:00
#17
Extrm-Bzar zei:
Wow heftige verhalen hier,
maar ik gebruik nu ook bijna 5 maanden gbl / ghb ik moet zeggen dat ik het niet verslavend vind ik doe het alleen in het weekend en soms niet dan drink ik bier.

Ik heb vroeger een tijd speed gedaan elk weekend en als er dan een week geen speed was voelde dit tog een stuk kutter aan dan bij ghb heb ik zoiets van kut maarjah boeie je hebt er wel zin in maar dat is tog bij veel dingen die leuk zijn ik zou gewoon zorgen dat je er niet lichamelijk aan verslaafd raakt dat het volgens mij toch echt niet zo een gevaarlijke drugs is
Klik om te vergroten...


Het is wel een lichammlijke verslaving die gaat optreden bij elke dag gebruik blijkbaar neem je niet alteveel G per keer en in het weekend maar pas op het is een sluipende killer en afkicken is al helemaal niet te doen voor een verslaafde
K
K.nurftLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoe gaat het met je dochter inmiddels Andise?
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Onder je nagels kun je soms zien dat er wat paarsheid verschijnt, dit is een lichte vorm van verminderde zuurstof toevoer. Vaak gaat het verschijnsel gepaard met slapende handen en voeten die 'stijf' staan.

Alleen 's weekends gebruiken is geen punt, maar zorg ervoor dat je nooit langer dan 6 uur onafgebroken onder invloed bent, waarna je minimaal 12 uur niets moet nemen. En doordeweeks helemaal niet gebruiken.

Op een of andere manier verschil ieder individu sterk in hoe snel die lichamelijke withdrawals oppikt.

Een goede vriend van me gebruikt incidenteel nog steviger dan ik en werd alleen wat duffer en en wat lichte koorts de dagen erna. Terwijl ik niet door het leven kon zonder een buisje in me binnenzak. Voelde me net een diabetes patient die altijd insuline bij zich moet hebben.

Een member die me PM'de was na slechts enkele dagen al afhankelijk.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Op een of andere manier verschil ieder individu sterk in hoe snel die lichamelijke withdrawals oppikt.
Klik om te vergroten...

Die indruk heb ik ook

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1011121314...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."