"Beste Olijfboompje,
Allereerst al mijn complimenten over hoe je met dit onderwerp om gaat. Vooraf goed informatie inwinnen en dergelijke. Ter vergelijking: Ik nam mijn eerste capsuletje MDMA zonder dat ik er ooit van gehoord had tot die avond. Totaal onverstandig, al werd het achteraf wel een wereldse avond, haha.
In je eerste post zeg je dat je dat je wilt beginnen met een halve, of misschien zelfs een kwart pil. Dat laatste zou ik je persoonlijk afraden, ik denk dat je van een kwart pil niet echt veel gaat voelen en het dan misschien juist een beetje tegen valt, aangezien je er toch wel hoge verwachtingen van hebt zo te lezen ( en terecht ). Beginnen met een halve pil, in het geval van een groene canadees die ongeveer 140 mg bevatten, volstaat, gezien je gewicht, prima. Vervolgens een uurtje of 2 later de andere helft. De kans dat je 'out' gaat van een halve groene canadees is minimaal, als dat wel gebeurd is er wat anders aan de hand. Wat misschien wel verstandig kan zijn, is dat je zeker bij de eerste keer op het moment dat de pil inslaat even gaat zitten, volgens mijn ervaring. Het zweet breekt je uit op dat moment en je zult je misschien eventjes een moment je eigen een beetje duizelig/draaierig/licht in je hoofd voelen, maar laat het gerust en ontspannen over je heen komen, niets om zorgen over te maken, en geloof maar dat je na een paar minuten vanzelf voelt dat je niet meer wilt zitten maar lekker wilt losgaan.
Verder, je zult het ongetwijfeld al vaak gelezen hebben, genoeg blijven drinken. Ik persoonlijk combineer het altijd met cola of fanta, maar water is nog beter. Maar ik ben nou eenmaal geen water-drinker. Absoluut geen alcohol.
De effecten de dag erna zijn per persoon verschillend dus daar kan ik weinig over zeggen. Ikzelf ben altijd wel kapot, al kan ik me daar wel overheen zetten als het moet. Maar het liefst hang ik, net zoals vandaag ( Ja, hij ging lekker gisteravond ) een hele dag in een tuinstoel in het zonnetje. Een klapperkaak zul je geen last meer van hebben de day-after. Grote pupillen heb ik altijd nog wel last van de volgende dag, meestal tot in de middag. Vandaag viel het me rond 14:00 op dat m'n pupillen weer normaal waren, maarja dat verschilt dus per persoon.
Dan nog een tip, ik weet niet of je rookt, maar in dat geval zou ik een extra pakkie sigaretten meenemen. Want roken is zóó lekker op het moment dat je wous bent, je gaat de ene na de andere opsteken. En owja, je bent ook een stuk guller met het uitdelen van sigaretten, want iedereen is zo aardig. Een joint erbij is nog veel lekkerder, maar dat zou ik zeker niet doen de eerste keer, voel eerst maar eens wat puur en alleen MDMA met je doet. En neem kauwgom mee, dat vind ik zelf altijd heel fijn om m'n kaken een beetje bezig te houden. Anders ga ik klappertanden, dan staan mensen die niet weten hoe of wat je altijd zo raar aan te kijken, haha.
Have fun, je gaat een hele mooie avond beleven en een hoop nieuwe mensen leren kennen en vrienden maken. Wees vooral niet gespannen en laat het lekker over je heen komen. En het belangrijkste: Vertel ons aanstaande zondag hoe het was, ik ben heel erg benieuwd."
In: Eerste keer XTC
1-1-2024