Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol is de kutste drug die er bestaat !

Alcohol is de kutste drug die er bestaat !

180 antwoorden
37 weergaven
18-5-2026
t
tramadolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vanadesse zei:
isididamentri zei:
Alcohol is harddrugs en vernielt zoveel
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Ach, het is net hoe je ermee om gaat. Ik kan er verantwoordelijk mee om gaan, dus ist ook geen kut drugs voor me..[/quote
Maar dat geld voor alle drugs als je er mee weet om te gaan en het in de hand houd hoeft geen enkele drug een kutdrug te zijn.

Voor mij persoonlijk is Alcohol wel een kutdrug omdat ik er misbruik van maak en geen maat kan houden en daar door veel ruzie en geregeld met de politie in aanraking geweest ben door Alcohol dus ja dan is het een kutdrug maar dat ligt aan mij niet zo zeer door de Alcohol ik kan er niet tegen.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Don't ask me why. Maar ik had minder kortzichtigheid van je verwacht Holden.
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#3
De vraag of alcohol de kutste drug is vind ik op zich al redelijk seniel..

Ja je hebt er een kutkater van als je veel gedronken hebt..Ja een alcoholverslaving is helemaal niet te onderschatten, maar djeezes..Alcohol is van bij de Romeinen een sociaal bindmiddel en het is 'maar' een softdrug. En ja van MDMA wordt je ook socialer, maar qua verslavingsfactor, hangover en alle andere negatieve gevolgen stelt alcohol toch gewoon niets voor man.
Leve deze drug en was de rest maar nooit uitgevonden!
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Holden zei:
[Bullshit] De vraag of alcohol de kutste drug is vind ik op zich al redelijk seniel..

Ja je hebt er een kutkater van als je veel gedronken hebt..Ja een alcoholverslaving is helemaal niet te onderschatten, maar djeezes..Alcohol is van bij de Romeinen een sociaal bindmiddel en het is 'maar' een softdrug. En ja van MDMA wordt je ook socialer, maar qua verslavingsfactor, hangover en alle andere negatieve gevolgen stelt alcohol toch gewoon niets voor man.
Leve deze drug en was de rest maar nooit uitgevonden! [/Bullshit]
Klik om te vergroten...

Kom je hier het standpunt van het CDA verkondigen? :rolleyes:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Met andere woorden, je vindt alcohol zelf een leuker/prettiger effect hebben dan andere drugs.
En de tekst over dat verslavingsfactor en negatieve gevolgen van alcohol helemaal niets voorstellen slik je bij deze in? Want dat gedoe met die haakjes en bullshit van Dripptone ben ik het volledig mee eens.
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#6
DrippTone zei:
Holden zei:
[Bullshit] De vraag of alcohol de kutste drug is vind ik op zich al redelijk seniel..

Ja je hebt er een kutkater van als je veel gedronken hebt..Ja een alcoholverslaving is helemaal niet te onderschatten, maar djeezes..Alcohol is van bij de Romeinen een sociaal bindmiddel en het is 'maar' een softdrug. En ja van MDMA wordt je ook socialer, maar qua verslavingsfactor, hangover en alle andere negatieve gevolgen stelt alcohol toch gewoon niets voor man.
Leve deze drug en was de rest maar nooit uitgevonden! [/Bullshit]
Klik om te vergroten...

Kom je hier het standpunt van het CDA verkondigen? :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Neen, mijn standpunt. En de toon waarop ik dat deed was achteraf bekeken te naïef en te agressief, waarvoor mijn excuses. In normale woorden: ik vind alcohol helemaal niet de kutste drug die er bestaat, qua intensiteit niet te vergelijken met MDMA ofzo maar ik word er het 'gezelligst' en 'normaalst' sociaal van, ook tijdens de uitwerking en dat heb ik met geen enkele andere drugs.
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#7
acidboy zei:
Met andere woorden, je vindt alcohol zelf een leuker/prettiger effect hebben dan andere drugs.
En de tekst over dat verslavingsfactor en negatieve gevolgen van alcohol helemaal niets voorstellen slik je bij deze in? Want dat gedoe met die haakjes en bullshit van Dripptone ben ik het volledig mee eens.
Klik om te vergroten...

Jongens toch ik excuseer me al voor die vorige post en nu zit je nog te kappen. Ik slik niks in en vind sommige drugs veel fijner dan alcohol als je ze héél sporadisch gebruikt.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja ik hou van afzeiken, nothing personal.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#9
.
Klaar en afgelopen discussie, iedereen maakt wel eens een foutje. :beer:
Alcohol is gewoon KUT, maar wel leuk. :P Net zoals elke andere drugs, het is gewoon slecht voor je. De een iets meer als de ander, maar boeie. Slecht is slecht en je moet zelf weten hoe je naar de klote gaat. Ik wil niet te snel naar de klote dus drink ik niet meer, en in de toekomst ook niet meer veel. Dronken worden heb ik voor het laatst in mijn leven gedaan en ik denk in die mate alcohol nuttigen is zeker zo schadelijk als een spuit hero in je poot zetten.
In lichte mate is MDMA dan nog maar een kinder drug die je lichaam makkelijker kan verwerken.
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ben best wel alcoholist, drink wel elke dag een biertje, vind het persoonlijk met LSD de meest relaxte drugs. Alleen de gevolgen die ik over een jaar of 10-20 ga ondervinden zullen wat minder zijn :beer:
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#11
met je eens patrick,de gevolgen KUNNEN er komen met latere jaren...afhankelijk hoeveel je drinkt tuurlijk.
voor mij blijft alcohol een softdrug,die je heel vlug kunt consumeren tot een harddrug.
a
auroraownedLid
01-01-2024, 00:00
#12
ten eerste alle drugs zijn kut :openmouth:

maar alcohol is zeker niet de kutste drug die er bestaat voor mij, ik vind wiet veel kutter als je echt veel blowt kan ik echt niet meer functineren ik drink met mate maarja er valt niet met mate te blowen. Btw toen ik heel veel blowde merkte ik ook dat ik alcohol begon te haten maar dat kwam omdat ik meestal onder invloed was van wiet. Let maar op zodra je stopt met wiet is alcohol niet meer zon kut drug dan begin je meteen aan het bier zodra je gestopt bent :grin: :beer:
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#13
auroraowned zei:
ten eerste alle drugs zijn kut :openmouth:

maar alcohol is zeker niet de kutste drug die er bestaat voor mij, ik vind wiet veel kutter als je echt veel blowt kan ik echt niet meer functineren ik drink met mate maarja er valt niet met mate te blowen. Btw toen ik heel veel blowde merkte ik ook dat ik alcohol begon te haten maar dat kwam omdat ik meestal onder invloed was van wiet. Let maar op zodra je stopt met wiet is alcohol niet meer zon kut drug dan begin je meteen aan het bier zodra je gestopt bent :grin: :beer:
Klik om te vergroten...
Zeker valt er met mate te blowen. Het is alleen makkelijker met drank omdat je (bij bier bv) meer nodig hebt om op het zelfde niveau te komen als iemand van 1 joint.

Het veranderd niet dat alcohol een kut drug is, je moet alleen een vervanging voor wiet hebben. :stoned:
J
JoekeBouwsemaLid
01-01-2024, 00:00
#14
zeker niet, ik ken me grenzen en heb altijd leuke sociale avonden met alcohol. In mijn eigen ogen tenminste, dat is wat telt toch.
O
OvercomeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tuurlijk zorgt alcohol in Nederland voor de meeste problemen, maar dat is ook heel logisch te verklaren, alcohol is namelijk vrijwel als enige (op misschien wiet na) maatschappelijk geaccepteerd, waardoor er ook veel "gebruikers zijn"

Meer gebruikers = meer problemen, maar ik denk als je gewoon random 1000 mensen hebt die drinken en 1000 mensen hebben die snuiven, dat er in de categorie snuivers meer problematiek is.

Zelf hou ik niet van drinken, heb denk ik in de afgelopen 12 maanden hooguit 5 glazen alcoholhoudend drinken gedronken.
D
DJzerLid
01-01-2024, 00:00
#16
heb voor ja gestemd.

Ik drink wel eens graag een pintje en soms ook meer maar alcohol maakt zoveel kapot.
Mijn mening => alcohol == harddrug!! (en zou trouwens strenger gecontroleerd moete worden qua verkoop naar minderjarigen toe)

"In 2005 zijn 424 kinderen van 16 jaar of jonger opgenomen vanwege aan alcohol gerelateerde problematiek" (NL)

bron: http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act ... pagina=319

dit zegt genoeg denk ik. Hoewel ik alle andere drugs natuurlijk ook niet goedkeur (hoewel ik voor wiet misschien wel een uitzondering zou maken)
b
bertenLid
01-01-2024, 00:00
#17
alcohol is een mooi vluchtmiddel uit dit tranendal
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#18
Holden zei:
Alcohol is van bij de Romeinen een sociaal bindmiddel en het is 'maar' een softdrug.
Klik om te vergroten...

is het maar een softdrug?

heb je argumenten?
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik geloof dat middelen die tot lichamelijke verslaving kunnen leiden harddrugs worden genoemd en dus is alcohol ook harddrugs.

Om alcohol nou de kutste drug te noemen vind ik wel wat te ver gaan. Ik ben gek op mn biertje op zn tijd en het heeft ook vooral leuke effecten zolang je niet teveel drinkt. De kater is kut en mensen doen debiele dingen als ze dronken zijn. Maar als je gewoon iets van 5 biertjes drinkt, ben je lekker aangeschoten en maakt dat het uitgaan ook wel wat leuker.

Er zijn maar weinig drugs echt kut als je er maar mee weet om te gaan. Als er niet mee om te gaan is dan kan je er beter vanaf blijven. :beer:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alcohol is één van de fijnste drugs die er bestaat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."