Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol is de kutste drug die er bestaat !

Alcohol is de kutste drug die er bestaat !

180 antwoorden
38 weergaven
18-5-2026
F
FightforceLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kut drug is niet het goeie woord..

Vind het een van de minst boeiende drugs.. laat ik het daar op houden..
Aangeschoten zijn is zeker wel een chill gevoel.. alleen echt dronken zijn vind ik (het IS) echt zwaar kut..
k
kippekontLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind alcohol op zn tijd wel relax, maar als ik me helemaal lamgezopen heb krijg k em niet meer omhoog :( Als k knetterstoned ben dan doet ie er niet moeilijk over :grin:
maarja op zn tijd stronken zijn is ook wel relax hoor :)
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#3
In principe is alcohol helemaal niet kut, maar door het misbruik ervan maak je het ZELF kut. Als ik me in coma drink wil het nog niet zeggen dat het een kut stofje is, dan is het zeggen dat ik m'n grenzen niet ken en ik niet kan omgaan met alcohol. Verslaving ligt altijd bij jezelf. Je bent er altijd zelf bij om nee te kunnen zeggen tegen een biertje en vaak ben je toch écht wel zelf degene die een biertje haalt of aan neemt.

Van teveel medicijnen kun je ook ziek worden, maar dat zegt toch niet meteen dat medicijnen per definitie kut zijn?

Leer gewoon je grenzen kennen en ga daar niet doelbewust overheen. Dan zul je zien dat alcohol helemaal niet zo kut is.
B
BADJASMANLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vanadesse zei:
In principe is alcohol helemaal niet kut, maar door het misbruik ervan maak je het ZELF kut. Als ik me in coma drink wil het nog niet zeggen dat het een kut stofje is, dan is het zeggen dat ik m'n grenzen niet ken en ik niet kan omgaan met alcohol. Verslaving ligt altijd bij jezelf. Je bent er altijd zelf bij om nee te kunnen zeggen tegen een biertje en vaak ben je toch écht wel zelf degene die een biertje haalt of aan neemt.

Van teveel medicijnen kun je ook ziek worden, maar dat zegt toch niet meteen dat medicijnen per definitie kut zijn?

Leer gewoon je grenzen kennen en ga daar niet doelbewust overheen. Dan zul je zien dat alcohol helemaal niet zo kut is.
Klik om te vergroten...

Sorry hoor, maar die redeneringen vind ik inhoudelijk te zwak.
Want dat geldt eigenlijk voor elke drug. ( idd dus ook voor medicijnen )
Daarbij komt dat de grens tussen gebruik en misbruik onbepaald blijft.
Dus zou je die voor jezelf kunnen vaststellen, maar doordat je minder helder
kunt nadenken zal dit moeilijker worden naarmate je meer drinkt. Stel dat jouw
grens op 6 eenheden ligt, zal je na 6 eenheden moeilijker kunnen stoppen doordat
je al onder invloed van bent..

Ik snap wat je bedoelt en in theorie heb je gelijk, maar praktischerwijs ligt het wat moeilijker.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#5
is geen kutdrug voor mij ,maar wel een dure drug :(
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Niks is zo chill, om naar My Way van Elvis Presley te luisteren, tijdens een sterke alcohol roes, terwijl je vol sarcasme; denkt aan het leven :sunglasses:

Maar nu even serieus: ik vind het klote om dronken te zijn, maar wel aangenaam; om aangeschoten te zijn. Ik blow liever :stoned:
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#7
BADJASMAN zei:
Vanadesse zei:
In principe is alcohol helemaal niet kut, maar door het misbruik ervan maak je het ZELF kut. Als ik me in coma drink wil het nog niet zeggen dat het een kut stofje is, dan is het zeggen dat ik m'n grenzen niet ken en ik niet kan omgaan met alcohol. Verslaving ligt altijd bij jezelf. Je bent er altijd zelf bij om nee te kunnen zeggen tegen een biertje en vaak ben je toch écht wel zelf degene die een biertje haalt of aan neemt.

Van teveel medicijnen kun je ook ziek worden, maar dat zegt toch niet meteen dat medicijnen per definitie kut zijn?

Leer gewoon je grenzen kennen en ga daar niet doelbewust overheen. Dan zul je zien dat alcohol helemaal niet zo kut is.
Klik om te vergroten...

Sorry hoor, maar die redeneringen vind ik inhoudelijk te zwak.
Want dat geldt eigenlijk voor elke drug. ( idd dus ook voor medicijnen )
Daarbij komt dat de grens tussen gebruik en misbruik onbepaald blijft.
Dus zou je die voor jezelf kunnen vaststellen, maar doordat je minder helder
kunt nadenken zal dit moeilijker worden naarmate je meer drinkt. Stel dat jouw
grens op 6 eenheden ligt, zal je na 6 eenheden moeilijker kunnen stoppen doordat
je al onder invloed van bent..

Ik snap wat je bedoelt en in theorie heb je gelijk, maar praktischerwijs ligt het wat moeilijker.
Klik om te vergroten...
Ik heb er nou dus nooit problemen mee. Ik heb er zelf een hekel aan om dronken te zijn. Je hebt jezelf totaal niet onder controle en de volgende dag mag je van je maten horen wat voor stommieteiten je begaan bent. Daarom neem ik mezelf altijd voor om niet dronken te worden en dat word ik dan ook gewoon niet. Als je gaat stappen en je zegt; ik zin om helemaal van de kaart te raken, ja, dan maak je het er zelf naar toch?

Het probleem onder jongeren ligt ook bij de mentaliteit. Ze denken niet na over wat alcohol met je doet en hoe gevaarlijk het eigenlijk is. Ze vinden het juist stoer om dronken te zijn en met die mentaliteit wordt alcohol inderdaad een verschrikkelijke klote drugs.

En natuurlijk zal het door verschillende redenen en invloeden van buitenaf wel anders lopen in de praktijk, maar ik heb er zelf gewoon geen last van dus is dit mijn eigen ervaring.
D
DSVMLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind alcohol soms kut soms fijn.
Ten eerste kom ik moeilijk dronken door bier. Na 6 bier is het al kotsen of vol zitten door te veel koolzuur. Meestal ga ik daardoor aan de sterke drank.
Het dronken zijn vind ik zeer prettig. Alleen als je naar huis gaat is kut.
Je bent dan nog dronken,en je zou willlen dat het dronken nu over is,dat je fatsoendelijk kan slapen. Want als ik ga slapen terwijl ik dronken ben.... :kots:
En de dag erna is ook gewoon klote.

Ik dacht altijd dat alcohol de leukste drugs was,maar sinds coke,xtc, weet ik wel beter. Geen kater zoals bij alcohol.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re:

jasper zei:
iedereen die hier zegt dat alcohol een kut drug is drinkt het bijna nooit. je dronken gevoel veranderd naar mate je meer en meer keren per week drinkt, je kent je grenzen beter, je wauwelt er niet zomaar alles meer uit, ...
ruzies en vallen enzo heb je zelf in de hand en aggresiviteit ook.
Klik om te vergroten...

sorry niet mee akkoord,alcohol is zeer verslavend.kan er gerust van meepraten :( ,difintief stoppen lukt mij nog steeds niet(ben 37 jaar :rock: ),het heeft mij veel ellende bezorgd(scheiding,boetes,vechten...),ruzies heb je zeker niet meer in de hand na het drinken vanaf ongeveer 20 pinten of vanaf 8 whiskey cola's,een probleemdrinker is gewoonweg onvoorspelbaar!!!ikzelf ben een hippieminded persoon,en jawel van alcohol durf ik wel eens raar uit de hoek te komen(zelfs een politieman KO geslegen),het is gewoonweg een heel dure drug en je hebt er niks aan(uitgenomen het moment zelf is prettig)!!!er zou veel meer vrede zijn,als er geen alcohol word gedronken :wink: ,mijn strijd geef ik niet op,ik wil stoppen ermee.maar het gaat heel moeilijk zijn.
s
sjuulzLid
01-01-2024, 00:00
#10
cronos zei:
jasper zei:
iedereen die hier zegt dat alcohol een kut drug is drinkt het bijna nooit. je dronken gevoel veranderd naar mate je meer en meer keren per week drinkt, je kent je grenzen beter, je wauwelt er niet zomaar alles meer uit, ...
ruzies en vallen enzo heb je zelf in de hand en aggresiviteit ook.
Klik om te vergroten...

sorry niet mee akkoord,alcohol is zeer verslavend.kan er gerust van meepraten :( ,difintief stoppen lukt mij nog steeds niet(ben 37 jaar :rock: ),het heeft mij veel ellende bezorgd(scheiding,boetes,vechten...),ruzies heb je zeker niet meer in de hand na het drinken vanaf ongeveer 20 pinten of vanaf 8 whiskey cola's,een probleemdrinker is gewoonweg onvoorspelbaar!!!ikzelf ben een hippieminded persoon,en jawel van alcohol durf ik wel eens raar uit de hoek te komen(zelfs een politieman KO geslegen),het is gewoonweg een heel dure drug en je hebt er niks aan(uitgenomen het moment zelf is prettig)!!!er zou veel meer vrede zijn,als er geen alcohol word gedronken :wink: ,mijn strijd geef ik niet op,ik wil stoppen ermee.maar het gaat heel moeilijk zijn.
Klik om te vergroten...


Ben ik het mee eens, ik zit nu ook in de fase van stoppen met alcohol, ik ben nu een half jaar clean... en de dingen die ik heb gedaan, zou ik nooit gedaan hebben als ik nuchter was geweest.. daarvoor heb ik wel genoeg hersens. Maar alcohol haalt de remmen los uit je geest waardoor je vrijheden toelaat die je nuchter niet toelaat.. met als gevolg dat je niet alleen een vreemde reputatie opbouwt voor je omgeving.. je weet uiteindelijk zelf ook geen uitweg meer.

En daarbij.. voor probleemdrinkers opent het deuren om hun problemen te vergeten terwijl ze eigenlijk die problemen horen op te lossen (kijk daarbij naar: kinderen die zwaar gepest zijn, geintimideerd, of vaak geweldadig benadert, om zo maar even wat dingen op te noemen)
Alcohol zou eigenlijk ook verboden moeten worden vind ik.
M
MarinusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alcohol is niet de kutste drug, maar hij eindigt wel behoorlijk hoog in mijn top 10. Ik ben er redelijk aan verslaafd geweest en hoewel het me nu wel lukt om normaal te drinken blijft het dan altijd oppassen. Als ik nu merk dat ik op maandagavond in eens weer 6 bier in mijn kraag heb gegoten dan gaat alles weer door de gootsteen en hou ik het weer een maand voor gezien.

Ze hebben het gewoon te lekker gemaakt voor mensen als ik. :grin:
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#12
sjuulz zei:
cronos zei:
jasper zei:
iedereen die hier zegt dat alcohol een kut drug is drinkt het bijna nooit. je dronken gevoel veranderd naar mate je meer en meer keren per week drinkt, je kent je grenzen beter, je wauwelt er niet zomaar alles meer uit, ...
ruzies en vallen enzo heb je zelf in de hand en aggresiviteit ook.
Klik om te vergroten...

sorry niet mee akkoord,alcohol is zeer verslavend.kan er gerust van meepraten :( ,difintief stoppen lukt mij nog steeds niet(ben 37 jaar :rock: ),het heeft mij veel ellende bezorgd(scheiding,boetes,vechten...),ruzies heb je zeker niet meer in de hand na het drinken vanaf ongeveer 20 pinten of vanaf 8 whiskey cola's,een probleemdrinker is gewoonweg onvoorspelbaar!!!ikzelf ben een hippieminded persoon,en jawel van alcohol durf ik wel eens raar uit de hoek te komen(zelfs een politieman KO geslegen),het is gewoonweg een heel dure drug en je hebt er niks aan(uitgenomen het moment zelf is prettig)!!!er zou veel meer vrede zijn,als er geen alcohol word gedronken :wink: ,mijn strijd geef ik niet op,ik wil stoppen ermee.maar het gaat heel moeilijk zijn.
Klik om te vergroten...


Ben ik het mee eens, ik zit nu ook in de fase van stoppen met alcohol, ik ben nu een half jaar clean... en de dingen die ik heb gedaan, zou ik nooit gedaan hebben als ik nuchter was geweest.. daarvoor heb ik wel genoeg hersens. Maar alcohol haalt de remmen los uit je geest waardoor je vrijheden toelaat die je nuchter niet toelaat.. met als gevolg dat je niet alleen een vreemde reputatie opbouwt voor je omgeving.. je weet uiteindelijk zelf ook geen uitweg meer.

En daarbij.. voor probleemdrinkers opent het deuren om hun problemen te vergeten terwijl ze eigenlijk die problemen horen op te lossen (kijk daarbij naar: kinderen die zwaar gepest zijn, geintimideerd, of vaak geweldadig benadert, om zo maar even wat dingen op te noemen)
Alcohol zou eigenlijk ook verboden moeten worden vind ik.
Klik om te vergroten...

veel succes met het stoppen van drinken sjuulz :wink: ,net als jij veranderd veranderd mijn persoonlijkheid teveel :( ,maar of het mij zal lukken van te stoppen,tjonge ik weet het niet :confused: ,ik ben nu 1maal een probleemdrinker,vaak grijp ik naar de fles omdat ik mij zo alleen voel,ik ga dan naar café's om gezelschap te zoeken.inderdaad alcohol mag voor mij ook verboden worden,gewoon om het feit dat er veel minder geweld zou zijn :)
s
snoopdokLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vanadesse zei:
tomz0r zei:
dLAlvcohol is bedt chhill :grin:
Klik om te vergroten...
Word eens nuchter :grin:
Klik om te vergroten...
:grin:
h
hannusLid
01-01-2024, 00:00
#14
als je alcohol toch zo kut vind drink je toch niet.
maar ga niet janke over een verbod omdat er zoveel mensen zijn die wel graag een drankje willen drinken, like me!

**pssst trekt een kouwe pot open**
s
stevenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat zoveel mensen alcohol een kut drug vinden komt gewoon omdat zoveel mensen alcohol niet in de hand hebben. Als je het onder controle hebt is het gewoon super gezellig. Ikzelf vind alcohol dus soms gezellig, maar vaker kut.
S
SmileLid
01-01-2024, 00:00
#16
Na een vader met een alcoholprobleem gehad te hebben moet ik zeggen dat ik het echt geen fijne drug vind; maar ja. Ik vind het niet de kutste. Niet qua ervaring en niet qua verslaving en niet qua levensverwoestend gevaar.

Wat betreft verslaving en levensverwoestend gevaar (die twee zijn redelijk synoniem, ja) moet ik toch echt heroïne noemen. Voelt wel geweldig :smoke:
O
OpaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Pff... Wat een topic...

Ik ken alcohol-verslaafden van héél dichtbij... Maar WTF???

ALCOHOL IS EEN ORGANISCHE VERBINDING en er is nooit bewezen dat een stof leeft.
Pas als iets leeft, heeft het ziel.
Pas als iets een ziel heeft, kan het goed of slecht zijn...

MENSEN ZIJN GOED OF SLECHT!!! Niet een f*cken middel...
S
SmileLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neuh; mij lijkt wel dat je de effecten en gevaren van gebruik een klein beetje kan uitzetten.

Ik weet wat voor een molecuul LSD is en wat voor een molecuul ethanol is, en zelfs redelijk wat over de werking op je lichaam van beide weledelgestrenge atoomverzamelingen. Daarbij kan ik zeker stellen dat iemand wat betreft lichamelijke gezondheid nou eenmaal andere effecten zal ondervinden bij het een dan bij het ander. Je kan dus best een gevaar-schatting maken, en zeker op de lange termijn.

Maar: Opa heeft gelijk. De 'slechtheid' van drugs ligt helemaal aan Of, Hoe en Waarom je het gebruikt.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#19
dropkick_tamas zei:
liever een jointje :stoned:
Klik om te vergroten...

of het pretpaket
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#20
meth is pas echt kut
alcohol is redelijk tof tot redelijk kut, afhankelijk van je beheersing-- een a twee glazen kunnen wel heel goed vallen..( na een drukke werkweek vlak voor je onder de dekens kruipt). of als je een dag in de tuin hebt staan spitten - wauw..


op een zomeravind in een drukke club vol mensen nog eens even 2 bier ,8 vodka en 3 redbullcognac te doen- dat is al minder mellow voor het hoofd,...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."