Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol is de kutste drug die er bestaat !

Alcohol is de kutste drug die er bestaat !

180 antwoorden
40 weergaven
18-5-2026
M
MarinusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alcohol is niet de kutste drug, maar hij eindigt wel behoorlijk hoog in mijn top 10. Ik ben er redelijk aan verslaafd geweest en hoewel het me nu wel lukt om normaal te drinken blijft het dan altijd oppassen. Als ik nu merk dat ik op maandagavond in eens weer 6 bier in mijn kraag heb gegoten dan gaat alles weer door de gootsteen en hou ik het weer een maand voor gezien.

Ze hebben het gewoon te lekker gemaakt voor mensen als ik. :grin:
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#2
sjuulz zei:
cronos zei:
jasper zei:
iedereen die hier zegt dat alcohol een kut drug is drinkt het bijna nooit. je dronken gevoel veranderd naar mate je meer en meer keren per week drinkt, je kent je grenzen beter, je wauwelt er niet zomaar alles meer uit, ...
ruzies en vallen enzo heb je zelf in de hand en aggresiviteit ook.
Klik om te vergroten...

sorry niet mee akkoord,alcohol is zeer verslavend.kan er gerust van meepraten :( ,difintief stoppen lukt mij nog steeds niet(ben 37 jaar :rock: ),het heeft mij veel ellende bezorgd(scheiding,boetes,vechten...),ruzies heb je zeker niet meer in de hand na het drinken vanaf ongeveer 20 pinten of vanaf 8 whiskey cola's,een probleemdrinker is gewoonweg onvoorspelbaar!!!ikzelf ben een hippieminded persoon,en jawel van alcohol durf ik wel eens raar uit de hoek te komen(zelfs een politieman KO geslegen),het is gewoonweg een heel dure drug en je hebt er niks aan(uitgenomen het moment zelf is prettig)!!!er zou veel meer vrede zijn,als er geen alcohol word gedronken :wink: ,mijn strijd geef ik niet op,ik wil stoppen ermee.maar het gaat heel moeilijk zijn.
Klik om te vergroten...


Ben ik het mee eens, ik zit nu ook in de fase van stoppen met alcohol, ik ben nu een half jaar clean... en de dingen die ik heb gedaan, zou ik nooit gedaan hebben als ik nuchter was geweest.. daarvoor heb ik wel genoeg hersens. Maar alcohol haalt de remmen los uit je geest waardoor je vrijheden toelaat die je nuchter niet toelaat.. met als gevolg dat je niet alleen een vreemde reputatie opbouwt voor je omgeving.. je weet uiteindelijk zelf ook geen uitweg meer.

En daarbij.. voor probleemdrinkers opent het deuren om hun problemen te vergeten terwijl ze eigenlijk die problemen horen op te lossen (kijk daarbij naar: kinderen die zwaar gepest zijn, geintimideerd, of vaak geweldadig benadert, om zo maar even wat dingen op te noemen)
Alcohol zou eigenlijk ook verboden moeten worden vind ik.
Klik om te vergroten...

veel succes met het stoppen van drinken sjuulz :wink: ,net als jij veranderd veranderd mijn persoonlijkheid teveel :( ,maar of het mij zal lukken van te stoppen,tjonge ik weet het niet :confused: ,ik ben nu 1maal een probleemdrinker,vaak grijp ik naar de fles omdat ik mij zo alleen voel,ik ga dan naar café's om gezelschap te zoeken.inderdaad alcohol mag voor mij ook verboden worden,gewoon om het feit dat er veel minder geweld zou zijn :)
D
DSVMLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoezo verbieden? Omdat er enkele mensen zijn die bij problemen meteen naar de drugs/alcohol grijpen?

En ja,ik weet ook wat problemen zijn,maar je weet zelf dat als je aan de fles gaat,of coke, dat je dan zeker verslaafd eraan raakt. Of zitten er soms 2 personen in 1 persoon. Eentje die je na de fles laat grijpen of eentje die het niet wil. Volgens mij niet. Want je bepaald zelf wat je neemt,niet de bier/wisky/coke brouwers.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#4
DSVM zei:
Hoezo verbieden? Omdat er enkele mensen zijn die bij problemen meteen naar de drugs/alcohol grijpen?

En ja,ik weet ook wat problemen zijn,maar je weet zelf dat als je aan de fles gaat,of coke, dat je dan zeker verslaafd eraan raakt. Of zitten er soms 2 personen in 1 persoon. Eentje die je na de fles laat grijpen of eentje die het niet wil. Volgens mij niet. Want je bepaald zelf wat je neemt,niet de bier/wisky/coke brouwers.
Klik om te vergroten...

tja misschien is verbieden overdreven,ik drink niet omdat ik problemen heb,ik vind het ook leuk,maar van heel veel mensen veranderd hun persoonlijkheid,er zijn mensen die van 5 biertjes al die lastig komen of na 10 biertjes al een soort van aggressieviteit krijgen.hoeveel heb ik al niet van personen gehoord die iets mispeuterd hebben"als ik geen bier gedronken had,had ik het zeker niet gedaan"
s
sjuulzLid
01-01-2024, 00:00
#5
CRONOS SUCCES MAN!!

DSVM zei:
Hoezo verbieden? Omdat er enkele mensen zijn die bij problemen meteen naar de drugs/alcohol grijpen?

En ja,ik weet ook wat problemen zijn,maar je weet zelf dat als je aan de fles gaat,of coke, dat je dan zeker verslaafd eraan raakt. Of zitten er soms 2 personen in 1 persoon. Eentje die je na de fles laat grijpen of eentje die het niet wil. Volgens mij niet. Want je bepaald zelf wat je neemt,niet de bier/wisky/coke brouwers.
Klik om te vergroten...

Oke heb je gelijk in, in één bepaald opzicht.. maar in een ander bepaald opzicht niet, en daar denken we niet altijd aan, Alcoholist worden besluit je niet te worden, zoals bouwvakker of zakenman.. die dingen sluipen er in, het begint in de horeca met een drankje na het werk.. en eindigt in een ramp. Dat is hetzelfde als met een slaapmutjes, je begint bij een beetje stress aan een slaapmutjes, en voor je het weet heb je een hele fles nodig om te kunne slapen.
Het is geen vrijwillige keuze meer op een bepaald moment!(zoals elke verslaving)

En alcohol veranderd je persoonlijkheid ZEKER!!!! daar kan ik 100% over meepraten.. Want als je econoom wilt worden, voor een grote multi national, maar je gedraagt jezelf als een RAPPER (wat ik ook goed kon trouwens met woorden spelen) dan is er iets mis lijkt me.
s
sjuulzLid
01-01-2024, 00:00
#6
cronos zei:
veel succes met het stoppen van drinken sjuulz :wink: ,net als jij veranderd veranderd mijn persoonlijkheid teveel :( ,maar of het mij zal lukken van te stoppen,tjonge ik weet het niet :confused: ,ik ben nu 1maal een probleemdrinker,vaak grijp ik naar de fles omdat ik mij zo alleen voel,ik ga dan naar café's om gezelschap te zoeken.inderdaad alcohol mag voor mij ook verboden worden,gewoon om het feit dat er veel minder geweld zou zijn :)
Klik om te vergroten...



Kop op joh!.. kijk naar de problemen die er zijn.. en als je geen uitweg weet, dan zijn er altijd nog instanties in de buurt die je kunnen helpen, ik word ook geholpen door meerdere mensen enzo, en het gaat top!! het is alleen even door die zure appel heen bijten. en toegeven voor jezelf dat dingen niet zijn gelopen zoals je wilde dat ze liepen, en dat je ook kritisch naar jezelf moet zijn wanneer het mis ging!

Dan pas zit je op de juiste weg!.. en kun je ook van die fles afblijven!. want dan hebt ook meteen al een glimp van je nieuwe leven gezien!
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#7
klinkt raar gebruik graag drugs maar ik haat alcohol
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben de hele weekend bezopen en wiet high geweest. Het beviel me allemaal wel en ik ben nu alweer in orde, behalve dat ik dankzij mijn ontzettende trage schildklier; weer vet op de heupen, bil en buik heb gekregen :( Is alles goed. Maar het is wel fucked, om echt goed dronken te zijn :beer:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik vind alcohol best een fijne drugs, alleen geeft alcohol mij een van de grootste katers, als ik het met andere drugs vergelijk :kots: . Daarom drink ik me ook nooit dronken.
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alcohol kan leuk zijn, ik heb alleen vaak het probleem dat ik geen genoegen kan krijgen met alcohol. Dan wil ik zo graag er bij blowen of stiekem wel een pilletje slikken (gelukkig nog nooit gedaan terwijl ik zat was). En hoe meer ik drink hoe sterker die drang wordt. Vandaar dat ik er altijd een beetje mee uitkijk en dus niet zo vaak drink.

Verder heb ik ook nooit last van katers als ik tijdens het drinken wat eet en veel water drink, en voor het slapen zo een davitamon vitamine pil. :)
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vind alcohol zeker de kutste drug die er bestaat. Na een avondje doorzakken (en echt niet overdreven zuipen) ben ik de volgende dag zo ziek als een hond. Kots alles uit wat ik in me heb en mijn hoofd klapt van de migraine uit elkaar.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je alchol op een verkeerde manier gebruikt dan is het inderdaad een heel verkeerde drugs. Een verslaving sluipt er bijvoorbeeld heel langzaam in en merk je eigenlijk pas als het eigenlijk al te laat is. In die zin vind ik alcohol een behoorlijk foute drugs.
Maargoed, als je er verstandig mee weet om te gaan en je niet wekelijks lazerus drinkt kan het ook geen verkeerde drugs zijn. Helaas kan lang dit niet iedereen
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#13
amai jullie kunnen hier echt wel hypocriet zijn hoor.. alsof alcohol nu écht de ergste drug is dat er is :confused:

alle drugs zijn slecht maar zoals de meeste drugs is alcohol wel heel leuk, behalve als je er nie tegen kunt
en meer woorden maak ik er nie aan vuil
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi,

Ik ben ergens toch wel voor een alcohol verbod, want dit zou de zogenaamde; overbevolking tegen gaan.
Mensen die geen kinderen krijgen, in een levensfase; waar ze dat echt niet kunnen hebben.
Minder gevechten op straat, minder agressie enz.

De voordelen:

-Kinderen worden beter opgevoed
-Minder onverwachtse zwangerschappen
-Minder onveilige seks.
-Mensen krijgen meer respect voor elkaar :rollingeyes:

Tja, en dan zul je zien; dat iedereen massaal aan de coke/speed gaat :rock:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jezus wat een kutkater :rolleyes:
En weet ook niks meer van gisteren, alcohol is dit gewoon niet waard
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#16
als je té veel lsd, mdma, paddo's en alles waar je scheef van wordt neemt dan zal je er ook nie veel meer van weten hoor :wink:
i
isididamentriLid
01-01-2024, 00:00
#17
Voor mij mijn vriend en vele anderen zeker wel..Ik drink al sinds mijn 12de en ben hierdoor al zeer veel in de problemen geraakt..Ik wens er af te blijven maar soms herval ik wel eens..Alcohol is harddrugs en vernielt zoveel
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#18
isididamentri zei:
Alcohol is harddrugs en vernielt zoveel
Klik om te vergroten...
Ach, het is net hoe je ermee om gaat. Ik kan er verantwoordelijk mee om gaan, dus ist ook geen kut drugs voor me..
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#19
Van alcohol wordt je zo snel aggressief...

nee bedankt.

:stoned:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vind speed persoonlijk de meest "kutste" drugs. Na eenmalig gebruik merk je het al aan je energie/gezondheid voor een paar dagen of langer.


Ik ben geen groot fan van alcohol; maar kan het zeker waarderen op zen tijd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."