Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaar ben jij verslaafd aan (geweest)?

Waar ben jij verslaafd aan (geweest)?

152 antwoorden
39 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Albedo zei:
Kijk uit daarmee. Lees dit maar eens;
Klik om te vergroten...
Is dit echt zo??? en wat is een microdosis speed dan?
Het lijkt bijna een grap...
K
KrullenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gamen, dit wel op jonge leeftijd en ondertussen onder controlle al kan ik soms nog wel een beetje doorslaan......
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mezelf zei:
Is dit echt zo??? en wat is een microdosis speed dan?
Het lijkt bijna een grap...
Klik om te vergroten...


Ja dit is echt inderdaad en er is al behoorlijk wat onderzoek naar gedaan.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mezelf zei:
Is dit echt zo??? en wat is een microdosis speed dan?
Het lijkt bijna een grap...
Klik om te vergroten...

Ik kwam het een keer tegen naar aanleiding van onderstaand topic hier. Microdosis speed is een dosis onder de threshold. https://drugsforum.nl/threads/microdoseren-speed.60813/
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#5
De enige echte verslaving was tabak/nicotine.
Ik was een soort van verslaafd aan alcohol en wiet.
Heb nooit echt het idee gehad dat ik hier echt afhankelijk van was maar gebruikte het wel vrijwel dagelijks voor ± 1 jaar.

Het blowen is enorm afgenomen, ik rook nu hooguit 3 joints per week, en dan alleen maar in het weekend. Alcohol heb ik in het afgelopen 1,5 jaar afgebouwd naar alleen in de weekenden, alleen ging ik hierbij dan soms 3 dagen achter elkaar tot het uiterste.

Ik ben inmiddels al bijna 4 weken gestopt met drinken (nog 1 dag te gaan) en ben van plan hier voorlopig nog mee door te gaan. Inmiddels ook alweer bijna 3 weken gestopt met tabak roken na ±7,5 jaar. Jointjes rook ik nu alleen nog maar met een tabak vervanger.

Het stoppen met roken viel achteraf reuze mee na het lezen van het boek De opluchting van Jan Geurtz. Het boek heeft zo'n 180 pagina's en leest erg makkelijk weg waardoor je hem in 1 dag uit kunt lezen. Dit is echter ook de bedoeling.

Gisteren was ik op een feestje, iets waar ik normaal gesproken 1,5 pakje (30 sigaretten) opsteekt. Heb geen 1 keer behoefte gehad om te roken, toen ik even bij een vriend in de rookruimte stond ben ik zelfs weggegaan omdat het gewoon stinkt.

Ik heb alleen wel weer een nieuwe verslaving te pakken, namelijk gezond leven! Ik ben na het stoppen met roken en drinken begonnen met hardlopen en sporten en probeer zoveel mogelijk gezond en gevarieerd te eten. Het resultaat is na die korte periode al zeer merkbaar, dit motiveert mij enorm hier mee door te gaan.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eve's drop zei:
Ja dit is echt inderdaad en er is al behoorlijk wat onderzoek naar gedaan.
Klik om te vergroten...
Hmm nooit van gehoord. Dus het is gewoon gevaarlijk om maar een klein puntje te nemen....Dan heb ik tot op heden waarschijnlijk best wel mazzel gehad :thinking: Ik zal eens wat meer opzoeken over dit onderwerp
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het gaat om echt microdoseren en dan moet je denken aan 2.5 mg of minder per dag.

Adhd medicijnen zijn al snel iets hoger in doseringen en daar is de actieve stof daadwerkelijk te voelen maar in het geval van
dopamine sensitization/upregulation gaat het om minder dan eens per uur een puntje haha
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eve's drop zei:
Het gaat om echt microdoseren en dan moet je denken aan 2.5 mg of minder per dag.

Adhd medicijnen zijn al snel iets hoger in doseringen en daar is de actieve stof daadwerkelijk te voelen maar in het geval van
dopamine sensitization/upregulation gaat het om minder dan eens per uur een puntje haha
Klik om te vergroten...
Ik neem soms over een hele dag een puntje.. Dit kan dan zomaar om maar 5mg gaan. Deze doseringen zijn soms lekker als je lekker de hele dag wil blowen maar niet in slaap wil vallen :)
Z
ZackSmurdaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Had een periode waar ik bijna elke blowde dus wiet dan
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tuurlijk leef ik nog, ben pas 24. Diep weggedoken in het noorden van het land roert de leipe zich nog steeds in krochten van de drugswereld. Waar zijn al mn oude maatjes heen, musicislife, skirre, smartieandme, fool?
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Gestopt met speed en ben nu in opname voor mijn benzo verslaving..
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
Beste forumleden.

Hierbij een topic om met elkaar te praten over verslaving. En wellicht alle problematiek die daarmee gepaard gaat.

Ikzelf ben verslaafde tot het bot.

Momenteel clean, maar verslavingen gehad aan: wiet, alcohol, speed, ghb, benzo's en toch ook wel weekendverslaafd aan xtc.

Heb gezocht naar vergelijkbare topics maar niks kunnen vinden.
Bij deze!

Greetz, Raver.
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#13
MDMAZING zei:
Gamen , maar dat is denk ik een van de betere verslavingen die je ken hebben :P
Klik om te vergroten...

Absoluut niet. Een verslaving van tijd verspilling, zelf isolatie en (vaak) een slechte slaaphygiëne. Als je echt heel veel gamed staat je ontwikkeling stil en in ergere gevallen gaat die zelfs achteruit. Ik zou deze verslaving zeker niet onderschatten en is in mijn ogen net zo schadelijk als een alcohol- of drugsverslaving.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#14
Koffieboon zei:
Absoluut niet. Een verslaving van tijd verspilling, zelf isolatie en (vaak) een slechte slaaphygiëne. Als je echt heel veel gamed staat je ontwikkeling stil en in ergere gevallen gaat die zelfs achteruit. Ik zou deze verslaving zeker niet onderschatten en is in mijn ogen net zo schadelijk als een alcohol- of drugsverslaving.
Klik om te vergroten...
Maar ik werk er wel meer dan 40 uur per week bij, ga elk weekend uit en ga elk festival af. :P Ik isoleer mezelf niet. Heb ook genoeg vrienden, dus niks aan de hand. :P
M
MymeLid
01-01-2024, 00:00
#15
lotske1984- zei:
In boechout provincie antwerpen belgie..
Klik om te vergroten...
Haha ik zit ook in boechout! Alle heb nu tijdelijk even time out
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#16
MDMAZING zei:
Maar ik werk er wel meer dan 40 uur per week bij, ga elk weekend uit en ga elk festival af. :P Ik isoleer mezelf niet. Heb ook genoeg vrienden, dus niks aan de hand. :P
Klik om te vergroten...

Dan heb je ook geen gameverslaving :tongueout:
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Woezoe zei:
Al ongeveer 7 jaar aan de xylometazoline hydrochloride elke dag ongerveer 6-7 keer sprayen waarvan ongeveer 8-10 keer in elk neusgat.
Klik om te vergroten...

Spray 1 neusgat tot de ander genezen is. En stop dan helemaal.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#18
World of Warcraft en zwaar blowen! ik ben blij dat ik er vanaf ben! 13 jaar zwaar blowen! Heb daarmee alles verpest! Mn liefde opleidingen alles! Geestelijk ontwikkeling... maar zelf mee gestopt! Eerst 2 weken echt mega zwaar! Diep dromen en zweten in de nacht! Slaap problemen! Dek bed zeik nat van het zweten! Super vaag gevoel geestelijk alle emotie die jaren lang weg heb geblowd komen naar boven! Maar na 2 weken ga je het steeds meer waarderen!!! dat je ermee gestopt bent! met blowen... langzaam trekt de mist om je heen weg en je wordt sociaal! En niet meer passief leven lijden... ik heb er spijt van dat ik niet eerder er mee gestopt ben! Je gaat compleet in roes leven dat je dingen om je heen niet boeit! En als ik nu paar paar trekjes neem van haze joint.... ben ik niks meer waard en dan bedenk ik! hoe heb ik zo kunnen leven! Maarja nu heb ik andere drugs uitgevonden Sos en ghb maar dat maakt je teminst sociaal en dat gebruik je niet elke dag en niet getrokken levenlijden op je zolderkamertje! Gamen,blowen en rukken. Pfff
G
Gekke longbatsertLid
01-01-2024, 00:00
#19
3 jaar deeps
S
ShaktiLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik zit nu zo'n 2 jaar op & af aan de dope.

Daarvoor was 't coke.

Oh, en ik rook. (tabak)

(Morgen een intake bij een verslavingskliniek... :praying:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."