Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaar ben jij verslaafd aan (geweest)?

Waar ben jij verslaafd aan (geweest)?

152 antwoorden
37 weergaven
18-5-2026
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nicotine
Wiet
Weekend gebruik van amfetamine en xtc
Vuurwerk

Inmiddels gestopt met roken al 60 dagen, nog wel een e-sigaret maar dat is maar een beperkt aantal trekjes per dag.

Wiet is een zeer lastige en heftige verslaving maar ik zie nog niet in wat dat voor nadelige effecten heeft in mijn leven. Heb wel veel over gebruik gelogen maar kan er gewoon mee functioneren. Het word pas echt lastig als ik bijvoorbeeld juridisch vervolgd word en het mijn rijbewijs gaat kosten omdat ik dagelijks wiet vape want roken dat doe ik ook met wiet niet meer

In mijn schoolperiode van een jaar of 15 tot 18 zeer veel weekend gebruik van speed, xtc en coke Maar dat is van de hak op de tak veranderd en daarna nog maar sporadisch gebruik van stim's

En dan vuurwerk wat ik al vanaf mijn jeugd heb. Ik heb er intens veel tijd en energie ingestoken en heb er ook heel erg veel plezier aan beleefd. Het geeft namelijk een intense euforie en adrenaline boost en denk ook vooral het "verboden" gevoel wat het zo verslavend maakt. Maar ook dit gevoel sterft langzaam uit.

Ik ben behoorlijk verslavingsgevoelig maar ik heb ook een zeer hoog verantwoordelijkheidsgevoel wat ervoor zorgt dat ik snel genoeg aan de rem kan trekken wanneer het te gek word.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je bent geen echte alcoholist. Als ik dat zo lees. Want dan wil je élke dag onder invloed zijn. Zogauw als je wakker wordt denk je daar direct aan.
Dat doe jij niet.
Jij valt onder de categorie probleem drinkers eigenlijk.
Zodra jij de stof binnenkrijgt ga je over de schreef, maar, je hunkert er niet direct naar, en hierin zit het verschil. Gelukkig maar!
Gewoon vanaf blijven als je er niet mee om kunt gaan, dan krijg je ook geen probleem hierdoor.
Dat is makkelijker, dan dat je ernaar hunkert. Geloof me..
K
KetnetkroketLid
01-01-2024, 00:00
#3
GHB, amfetamine, clonazepam en nicotine. Vroeger meerdere malen per week MDMA (beste idee ooit). Alcoholgebruik zou problematisch kunnen worden. Momenteel ben ik in behandeling bij de Jelli. Voor een langere periode (maanden) clean zijn blijft voor mij een lastige opgave. :coldsweat:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik kan je afvoeren om niet maanden vooruit te kijken over het clean moeten of willen zijn.
Als je dat nou eens veel korter beziet, dan wordt het veel makkelijker.
Voorbeeld hiervan:
Vandaag gebruik, of in mijn geval drink ik niet.
En morgen dat zie ik morgen dan wel weer, maar vandaag wil ik niet gebruiken in ieder geval.
Je kunt namelijk hèlemaal niet zeggen ik gebruik nooooit meer.
Want dat is nogal een uitspraak, die is veel te zwaarliggend zogezegd.
Houd het maar op één dag.
En ditzelfde doe je de volgende dag opnieuw.
En zo lukt het!
K
Klein PierkeLid
01-01-2024, 00:00
#5
PsychedelicMagic zei:
Ik ben vooral ontzettend verslaafd aan junkfood. Ik heb alle soorten drugs en dingen wel gedaan in mijn leven, maar junkfoodverslaving blijft toch steeds terugkomen. En het is echt een rotverslaving omdat mijn uiterlijk helemaal verpest.
Klik om te vergroten...
Meer gaan sporten en op voorhand voldoende gezond eten meedoen die lekker smaakt
i
ilovehasjandweedLid
01-01-2024, 00:00
#6
verslaafd aan wiet... voor 3 jaar geweest nu 6 maande clean van wiet
en een paar wekdn lang speed. ( gwn 3 of 4x per week ik weet dat het niks is vergeleken met sommigen maar alsnog.)
ook een paar weken Oxycodone. ( elke dag bijna zelfde dosis)

nu gebruik ik vanalles maar niet heel erg veel zoals ik vroeger deed of heel vaak hetzelfde zoals toen.
ik wil gewoon onder invloed zijn omdat me hele ongeving dat ook is.
het enige wat ik wil is beleven wat ik vroeger beleefte maar die gevoelens komen niet terug :/. ik weet dat het nutteloos is maar kan niet stoppen.
soms gebruik ik een tijdje bijna niks bijv 1 kleine oxy in 3 weken
en soms gaat er 7 dagen achter mekaar een klein beetje zooi in (met name Oxys, en amfetamine, coke) ik ben pas 17 en zie het steeds meer de foute kant op gaan omdat ik gwn verslaafd ben aan onder invloed zijn niet de drugs zelf
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit is géén positieve weg, die je nu aan het volgen ben.
Op je 17 e al aan dit soort middelen zitten, dat lijkt mij toch echt foute koek.
Man, kom tot jezelf.
Je bent nog veel te jong, om op deze manier dóór te gaan.
En dan die zware middelen.
Hoe denk je, dat je er straks over laten we zeggen 10 jaar, aan toe bent?
In ieder geval moet je minderen.
Minder vaak nemen en kleinere hoeveelheden.
Jouw lichaam gaat zonder twijfel domweg naar de klote zo.
i
ilovehasjandweedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Albedo zei:
Kijk uit daarmee. Lees dit maar eens;
Klik om te vergroten...
thanks voor de info.
merk dat ik inderdaad vrij vaag ben door de dag heen. doe het trouwens alleen bij toetsweken dus zo ongeveer tussen de 10 en 14 dagen micro doseren waarna ik weer niet gebruik /echt pep doe (als je snapt wat ik bedoel).
die sensitiviteit klopt ook aangezien ik van 20mg ritalin al half strak sta.
en enorm grote puppillen de dag na een stimulant als amfetamine of methylfenidaat. ook al was het maar 20mg methyl of 10mg pep, heb ik schoteltjes de volgende ochtend.

ik zal voortaan beter letten op deze dingen gebruiken (alleen als het echt nodig is om die stof te kunnen leren etc) zodat het mij niet nekt op de lange termijn.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik was verslaafd aan roken en Red Bull.

En nu ben ik er weer aan verslaafd. :confused:
i
ilovehasjandweedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Yceman224 zei:
Dit is géén positieve weg, die je nu aan het volgen ben.
Op je 17 e al aan dit soort middelen zitten, dat lijkt mij toch echt foute koek.
Man, kom tot jezelf.
Je bent nog veel te jong, om op deze manier dóór te gaan.
En dan die zware middelen.
Hoe denk je, dat je er straks over laten we zeggen 10 jaar, aan toe bent?
In ieder geval moet je minderen.
Minder vaak nemen en kleinere hoeveelheden.
Jouw lichaam gaat zonder twijfel domweg naar de klote zo.
Klik om te vergroten...

thanks voor de reactie. ik stop met oxycodon en zal pep micro doseren voor school omdat het mij helpt en misschien heb ik wel ritalin of zo nodig want dat werkt net zo goed.
coke deed ik toch al bijna nooit en jointjes rook ik al maanden niet meer. daar blijft het dus bij.
hoop dat het over een paar jaar beter zal gaan maar dat zien we dan wel
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mijn reactie was bedoeld als soort van : man. Word wakker. Waar ben je nou mee bezig.
Gesteld natuurlijk dat de vorige post er eentje is die... door een een serieus persoon gepost is, en niet iemand die aandacht zoekt door hier op df iets meer te zetten, wat eigenlijk nauwelijks te bevatten is . Want, ook dat is natuurlijk een mogelijkheid!
Maar goed. Gesteld, dat alles op waarheid berust, wil ik zeggen:

Ik vind het namelijk zonde, doodzonde zelfs, als iemand die nét een beetje zijn eerste eigen voetstappen op deze wereld heeft gezet, (17 jaar oud was het toch?) zich meteen maar naar de klote aan het helpen is. En niet zo'n klein beetje, óók!
Aangezien ik al wat jaartjes hier op deze aarde ronddalver, vind ik:
Dit moeten we gewoon niet willen.
Ik wil dit tenminste niet.
Anyway. Laat maar weten, hoe het je verder vergaat zou ik zeggen.....
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#12
ilovehasjandweed zei:
zal pep micro doseren voor school
Klik om te vergroten...

Kijk uit daarmee. Lees dit maar eens;
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Albedo zei:
Kijk uit daarmee. Lees dit maar eens;
Klik om te vergroten...
Is dit echt zo??? en wat is een microdosis speed dan?
Het lijkt bijna een grap...
K
KrullenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gamen, dit wel op jonge leeftijd en ondertussen onder controlle al kan ik soms nog wel een beetje doorslaan......
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mezelf zei:
Is dit echt zo??? en wat is een microdosis speed dan?
Het lijkt bijna een grap...
Klik om te vergroten...


Ja dit is echt inderdaad en er is al behoorlijk wat onderzoek naar gedaan.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mezelf zei:
Is dit echt zo??? en wat is een microdosis speed dan?
Het lijkt bijna een grap...
Klik om te vergroten...

Ik kwam het een keer tegen naar aanleiding van onderstaand topic hier. Microdosis speed is een dosis onder de threshold. https://drugsforum.nl/threads/microdoseren-speed.60813/
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#17
De enige echte verslaving was tabak/nicotine.
Ik was een soort van verslaafd aan alcohol en wiet.
Heb nooit echt het idee gehad dat ik hier echt afhankelijk van was maar gebruikte het wel vrijwel dagelijks voor ± 1 jaar.

Het blowen is enorm afgenomen, ik rook nu hooguit 3 joints per week, en dan alleen maar in het weekend. Alcohol heb ik in het afgelopen 1,5 jaar afgebouwd naar alleen in de weekenden, alleen ging ik hierbij dan soms 3 dagen achter elkaar tot het uiterste.

Ik ben inmiddels al bijna 4 weken gestopt met drinken (nog 1 dag te gaan) en ben van plan hier voorlopig nog mee door te gaan. Inmiddels ook alweer bijna 3 weken gestopt met tabak roken na ±7,5 jaar. Jointjes rook ik nu alleen nog maar met een tabak vervanger.

Het stoppen met roken viel achteraf reuze mee na het lezen van het boek De opluchting van Jan Geurtz. Het boek heeft zo'n 180 pagina's en leest erg makkelijk weg waardoor je hem in 1 dag uit kunt lezen. Dit is echter ook de bedoeling.

Gisteren was ik op een feestje, iets waar ik normaal gesproken 1,5 pakje (30 sigaretten) opsteekt. Heb geen 1 keer behoefte gehad om te roken, toen ik even bij een vriend in de rookruimte stond ben ik zelfs weggegaan omdat het gewoon stinkt.

Ik heb alleen wel weer een nieuwe verslaving te pakken, namelijk gezond leven! Ik ben na het stoppen met roken en drinken begonnen met hardlopen en sporten en probeer zoveel mogelijk gezond en gevarieerd te eten. Het resultaat is na die korte periode al zeer merkbaar, dit motiveert mij enorm hier mee door te gaan.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eve's drop zei:
Ja dit is echt inderdaad en er is al behoorlijk wat onderzoek naar gedaan.
Klik om te vergroten...
Hmm nooit van gehoord. Dus het is gewoon gevaarlijk om maar een klein puntje te nemen....Dan heb ik tot op heden waarschijnlijk best wel mazzel gehad :thinking: Ik zal eens wat meer opzoeken over dit onderwerp
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het gaat om echt microdoseren en dan moet je denken aan 2.5 mg of minder per dag.

Adhd medicijnen zijn al snel iets hoger in doseringen en daar is de actieve stof daadwerkelijk te voelen maar in het geval van
dopamine sensitization/upregulation gaat het om minder dan eens per uur een puntje haha
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#20
Eve's drop zei:
Het gaat om echt microdoseren en dan moet je denken aan 2.5 mg of minder per dag.

Adhd medicijnen zijn al snel iets hoger in doseringen en daar is de actieve stof daadwerkelijk te voelen maar in het geval van
dopamine sensitization/upregulation gaat het om minder dan eens per uur een puntje haha
Klik om te vergroten...
Ik neem soms over een hele dag een puntje.. Dit kan dan zomaar om maar 5mg gaan. Deze doseringen zijn soms lekker als je lekker de hele dag wil blowen maar niet in slaap wil vallen :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...345678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."