Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Coffeecup zei: Is er eigenlijk nog iemand die van zijn of haar benzo gebruik af wilt, en zin heeft om mee te schrijven hier? Ik baal zo, en het lijkt voor mijn gevoel wel alsof ik op dit moment de enige ben op deze planeet Klik om te vergroten... Dit jaar in februari wist in mijn benzo gebruik naar een 0 punt af te bouwen, dit heeft denk ik toch zeker zo'n 4 maanden geduurd voordat dit mogelijk was voor mij. Ik kocht online vrij aanzienlijke hoeveelheden poeder van o.a. submiligram potente benzodiazepines. De voorraad die ik altijd voor de hand had liggen hielp zogezegd niet, al kan ik benzos dezer dagen ondanks beschikbaarheid goed van mij afhouden. De reden dat ik benzos tegenwoordig aardig van mij af kan houden is omdat ik weet hoe ellendig het was om er vanaf te komen en hoe weinig het eigenlijk toe voegt zodra je over de ontwenning heen bent. Om eerlijk te zijn lijkt het mij zeer lastig om vanaf te komen wanneer je een drukke en stressvolle baan hebt. Het is niet alleen de ontwenning van het middel zelf waarmee je geconfronteerd wordt maar ook de mentale druk die eerder verdrukt is die er nog eens overheen komt. Zelfs bij een geleidelijke afbouw ga je dit nog wel merken. Ik ben meerdere keren terug gevallen op benzo gebruik toen ik de eindstreep naderde. Het constant zorgen maken en angstig wezen om niets, zeer neerslachtige gedachten ook. Vooral de eerste serieuze poging om af te kicken van de benzos ervoer ik zeer zwaar. Kon op een bepaald punt niet meer lopen door kramp in mijn benen, kaakspanning alsof ik flink door had gehaald op de amfetamine (en zo voelde ik mij ook) en ik dacht letterlijk op momenten dat ik een hartaanval zou krijgen door de intense hartslag, ondanks dat ik mij bewust was/ben dat hartcomplicaties in ziekenhuizen de vaakst gemelde angst is en vrijwel altijd met een sisser afloopt. Daarnaast de slapeloze nachten en toch geen moment ontspanning kunnen ervaren, een constante storm aan intense gedachten wat resulteerde in aanzienlijke hoofdpijn. En op een of andere manier een aanhoudend gevoel dat het niet meer goed kon komen ondanks dat dit vaakl niet overeen kwam met de realiteit. Voor mij was het ene middel omwisselen voor het andere lange tijd eveneens een aanzienlijk cliché. Ik merkte ook dat ik door de benzos aanzienlijk vaker loog waar ik heet ene moment zeer onverschillig tegenover stond en het volgende moment mijzelf door de grond voelde zakken van schaamte. Ik heb de afbouw ook vaak onderschat ironisch genoeg door de onverschillige houding die benzos vaak bij mij teweeg brachten. Tijdens de benzo afkick heb ik ook lange tijd veel meer alcohol en suiker geconsumeerd dan normaal wat zich vertaald naar een zeer aanzienlijke gewichtstoename. Nadat ik de benzos naar een 0 punt had afgebouwd moest ik nog weer hetzelfde doen voor mijn alcohol en suikerconsumptie. Al hadden die natuurlijk wat minder impact op mijn leven. Ondertussen ben ik weer fit en in goede conditie, maar toch. Na alcohol en nicotine gebruik telt benzodiazepine gebruik de meeste afhankelijke mensen, en benzos zijn natuurlijk op veel vlakken niet vergelijkbaar. Je bent in ieder geval zeker niet de enige. Veel succes met de laatste loodjes nog en sterk dat je zover bent gekomen ondanks je context. Het duurt nou eenmaal vaak langer dan men denkt."
"John Trap zei: Echter, het juiste middel wel. Benzo afkick wordt bij voorkeur gedaan met diazepam. Hier kan ik alleen niet aan komen (behalve als ik mijn dokter vraag, maar ik wil mijn andere recepten niet voor het leven kwijt zijn). Doel is om te resetten, terug naar de nullijn, en niet om nooit meer benzos te gebruiken. Klik om te vergroten... Diclazepam wordt als de gouden standaard gezien onder RC benzodiazepines om af te kicken omdat het een sterk gelijkend profiel heeft aan Diazepam. 3mg Diclazepam wordt ongeveer gelijk geschat aan 20mg Diazepam. Diclazepam is online te vinden als je weet waar je moet zoeken. John Trap zei: Omdat clonazolam ook een flinke halfwaardetijd heeft (de reden waarom ook diazepam wordt gebruikt) en ik hier ruim voldoende van op voorraad heb, ben ik voornemens om het hiermee te gaan doen. Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft? Daarnaast zou ik graag input krijgen voor een goed afkickschema krijgen. Klik om te vergroten... De vraag of Clonazolam een geschikt benzodiazepine is om mee af te kicken komt online regelmatig voor. Het antwoord hierop is nee omdat Clonazolam een zeer sterke initiële piek in effecten kent en een zeer instabiel plateau. Ongeveer halverwege de aangegeven halfwaarde voor Clonazolam zijn de meest aanwezige effecten alweer ingestort waardoor Clonazolam toch wel een opvallend slechte optie is om mee af te bouwen. Wat betreft een goed afbouwschema, liever spreek ik mij hier niet over uit omdat ik liever niet verantwoordelijk ben voor andermans gezondheid mocht het om welke reden dan ook niet uitpakken zoals gewenst. Maar om een simpel voorbeeld te geven: Beginnen met 10mg Diclazepam en vervolgens 0,5mg per dag afbouwen. Hieraan moet echter wel toegevoegd worden dat de laatste milligrammen bij benzodiazepine ontwenning vaak het zwaarst vallen, op dit punt wil je misschien iets langzamer aan doen. Dit is geen perfecte richtlijn voor iedereen maar zou op zijn minst acuut risico moeten doen afnemen. Google / informeer jezelf vooral ook even hoe andere mensen dit aangepakt hebben (zoektermen: Diclazepam taper schedule). Het is al genoemd maar de Ashton manual wordt dus regelmatig aangeraden als richtlijn. Heather Ashton die de Ashton manual heeft geschreven kun je overigens ook in interessante gerelateerde Youtube video's terug vinden. Spoiler John Trap zei: Daarbij ben ik benieuwd wat het eventueel drinken van alcohol (zeg 2x per week 10 glazen) doet met het afkickproces? Klik om te vergroten... Alcoholgebruik destabiliseert het proces, liever niet dus. Als je vragen hebt stel ze gerust, ik ben eventueel ook bereikbaar via persoonlijk bericht. Je hebt een prettige manier van schrijven trouwens, succes met de taper."
"Hoxyz zei: Zat ook wat te lezen over Flunitrazolam Klik om te vergroten... Flunitrazolam duurt maar zo'n 5 uur, net iets langer dan Etizolam. Flunitrazolam, Bromazepam, Norflurazepam en Etizolam vond ik enkele meer prettige benzodiazepines die mij zo te binnen schieten. Diepe slaap relatief kort na stimulant gebruik vind ik sowieso een beetje onzin, in het algemeen maar zelfs voor slaap doeleinden vind ik de meer sederende benzodiazepines minder prettig. Voor slapen specifiek leent Flualprazolam zich relatief goed. Als ik Flunitrazolam of Etizolam neem om te slapen word ik vaak halverwege de nacht wakker en kan ik niet altijd weer in slaap vallen. Dat gezegd hebbende zijn benzodiazepines enkel uitzonderlijk geschikt om in slaap te vallen. Gebruik van zal je vaak de volgende avond al wakker houden. Hoxyz zei: En wanneer je het puur recreatief gebruikt, vanwaar? Klik om te vergroten... Naast het gebruik van benzodiazepines in meer extreme situaties of om ontwenning uit te smeren bestaat functioneel gebruik van benzodiazepines niet echt."
"Donald41 zei: Ik weet niet of ik dit hier mag posten, maar benzodiazepines is iets dat nooit recreatief zou mogen gebruikt worden... Klik om te vergroten... Functioneel gebruik van benzodiazepines lijkt mij sterker af te raden. Lijkt mij sterk dat je voor je berichtje een ban krijgt, kallum oan."
"Van Flubromazolam (en Flubromazepam) wordt gezegd dat deze relatief sterke spierverslappende en hypnotische eigenschappen heeft ten opzichte van anxiolitische eigenschappen."
"Castor zei: 10 jaar geleden kwam ik in een zware psychose terecht en was volledig door gedraaid. Daarop volgende deed ik iets strafbaars en kwam in de cel terecht MET psychose, alleen in een cel. Ik dacht dat ik letterlijk dat ik dood ging (is maar 1 vb), mijn hel in de cel noemde ik het. Niemand die aandacht had ervoor, want zolang je ademt is het goed in de bajes. Na 3 maanden ben ik eruit gekomen, de psychose dan, de cel duurde nog 6 maanden. Ook ivm opname en verder vervolg. De seroquel daar moest ik weer aan wennen en werd verhoogd en heeft mij uit de psychose gehaald. Een/1 ding was voor mij zeker:"Ik stop nooit meer met Seroquel!" Dat was eens, maar Nooit meer! Ik slik nu 1200 mg Seroquel en dat was meer.... Klik om te vergroten... Fijn dat de Seroquel je zo helpt. Maar ik loop wel met open mond te lezen dat in de gevangenis je zo lange tijd curciale zorg voor je gezondheid is ontzegd. Kreeg je daar geen medicatie aangeboden? En is het niet strafbaar om iemand zorg te ontzeggen in de kennis dat dit gevolgen gaat hebben voor iemands gezondheid? Het klinkt alsof je er een flink trauma aan hebt over gehouden met alle gevolgen van dien. Misdaad begaan of niet, niemand verdient zo'n behandeling / mishandeling."
"Mindless zei: Clonazepam is deels een spierontspanner. Maar of het een zware is, betwijfel ik. Het is ook bovenal een anti-epilepticum en angst onderdrukker. Klik om te vergroten... Clonazepam (en Clonazolam) staan inderdaad in wetenschappelijk literatuur omschreven als hebbende relatief sterke anxiolitische en spierverslappende eigenschappen en relatief zwakke hypnotische eigenschappen. Clonazepam (Klonopin) wordt dan ook vaak voorgeschreven als angstremmer en is relatief recreationeel voor benzodiazepine begrippen ondanks zijn trage opkomst en lange werkingsduur in effecten. Iets dat waarschijnlijk niet vaak genoeg gezegd kan worden is dat de onderlinge verschillen in effecten onder benzodiazepines zeer subtiel en nauwelijks merkbaar zijn. De dosering en potentie in gewicht van een benzodiazepine gaat een vele male significantere invloed hebben op het ervaren van 'anxiolitische, spierverslappende en hypnotische' effecten. 3 miligram Etizolam of Alprazolam (Xanax) is bijvoorbeeld sterker spierverslappend en hypnotisch dan 0,250mg Flubromazolam. Persoonlijk denk ik dat een hoger gedoseerde anxiolitische benzodiazepine in bijna alle context meer wenselijk gaat wezen wat natuurlijk weer hand in hand gaat met misbruikpotentieel en mentale verslaving."
"Gabapentine klinkt wel als een stevig en lekker recreatief middel, beetje GHB gelijkend neem ik aan. Pregabaline (Lyrica) werkt waarschijnlijk sterk gelijkend aan gabapentine, beetje speculatief maar neem aan dat de depressie bijwerkingen grotendeels gevolg zijn van tolerantievorming en in dat geval zie ik een middel met een gelijkend werkingsmechanisme de bijwerkingen niet oplossen. Maar kan het helemaal mis hebben. Wellicht is kratom een optie, is relatief mild maar het kan wellicht helpen en het werkt op andere receptoren dan gabapentoiden. Liza23 zei: voor het eerst van mijn leven de 113 chat geopend (en niet gepraat haha). Maar dat ik al aan die site dacht.. Omdat ik me zo zo zo zo slecht voelde. Klik om te vergroten... Klinkt begrijpelijk dat je mindere momenten hebt, misschien niet zo'n slecht idee om er met iemand over te praten. Sterkte in ieder geval."
"Liza23 zei: Dankjewel, echt heel lief van je! (En excuus voor late reactie, sta er alleen voor, dus geen tijd te vinden om eens rustig te 'zitten'). Klik om te vergroten... Hoef je echt geen excuus voor aan te bieden hoor. Klinkt vreselijk wat je allemaal moet doorstaan, ik kan me goed voorstellen dat je genoeg andere zaken aan je hoofd hebt. Liza23 zei: Ik heb dus geen arts. Dus overleg over de medicatie kan niet (want huisarts vind dit te ingewikkeld). Die medicatie toen is door een anesthesist tijdens mn operaties even voorgeschreven en mn huisarts schreef ze daarna dus voor als herhaal. Klik om te vergroten... Het komt vaak voor dat huisartsen blijven voorschrijven omdat ze verder niets voor je kunnen betekenen. Ik denk dat jou verhaal ook dermate complex is dat veel mensen zich hun vingers niet aan durven te branden. Een second opinion is (dacht ik) altijd mogelijk en lijkt me eerder vanzelfsprekend als je daar behoefte naar voelt. Liza23 zei: Dus helaas. Want door THC kon ik wel stoppen met Lyrica, Amitriptyline en morfine in 1x. Was 2016. Klik om te vergroten... Ik heb laatst wat stekjes weggegeven aan een stel vanwege medische redenen (o.a. afbouwen van veel verslavender en lange termijn schadelijkere medicatie/drugs). Ik heb zelf nooit veel affiniteit gehad met cannabis maar dat er anno 2018 nog altijd zo moeilijk over gedaan wordt kan ik mij echt scheel aan ergeren. Liza23 zei: Ja, ook daarom is afbouwen van de gabapentine en opiaten gewoon geen doen en slik ik liever meer en meer elke dag, om ook maar minder te voelen. Klik om te vergroten... Pffff, als ik lees wat voor zware drugs/medicatie je allemaal voorgeschreven krijgt en dat vrijwel alle hulpinstanties de handen er vanaf houden, ik heb er geen woorden voor. Dieptriest hoe oppervlakkig de maatschappij soms werkt. Benzodiazepine gebruik staat sterk in verband met zelfmoord. De 'Gabapentanoïden' die je voorgeschreven krijgt werken net iets anders dan benzos, namelijk voornamelijk op de GABA B receptoren (denk aan alcohol), benzodiazepines GABA A maar ze hebben zeker gelijkenissen in uitwerking. Persoonlijk vind ik de afkick van GABA gerelateerde middelen heftiger dan de afkick van opiaten. Met diacetylmorfine ('heroïne') wat dezelfde receptoren aangrijpt als morfine was de afkick meer fysiek van aard, koortsachtige verschijnselen. Ook een hel op aarde op zijn eigen manier maar wel een afkick die ik verkies boven de meer mentale GABA gerelateerde afkick die ik heb ervaren. Oxycodon (oxynorm) is eveneens een uit opium vervaardigde stof veel dezelfde receptoren aangrijpt en effecten teweeg brengt gelijk aan morfine (allebei dus opioïden, welke dan weer vallen onder de bredere term opiaten). De afkick van benzos of gabapentanoïden is veel sterker psychisch van aard, de afkick hiervan doet mijn gedachten op hol slaan, angstig worden, op momenten zelfs hysterisch. Ik heb nooit suïcidale neigingen gehad maar ik kan goed begrijpen dat angstremmers op de lange termijn zodra tolerantie intreed mensen tot zelfmoord kan aansporen. Zelf heb ik afkick van gabapentanoïden nooit echt heftig ervaren (gelukkig) maar er wordt online vaak gezegd dat deze heftiger is dan die van benzodiazepines en opiaten. Ik heb een lange dag gehad, ik kon het niet laten om te reageren omdat je verhaal zo heftig klinkt. Ik wou gewoon even mijn medeleven betogen, meer kan ik toch niet doen. Ik ben bang dat je voor de meeste mensen Chinees praat en deze zich weinig kunnen voorstellen bij de lange termijn gevolgen van deze toch wel zeer heftige cocktail om nog maar van de fysieke complicaties te zwijgen. Liza23 zei: En dus vragen wat Xyrem is haha. Wat is het namelijk precies? Klik om te vergroten... Weer een gabapentanoïde, een middel dat de GABA B receptoren aangrijpt. In grote lijnen plat/krom uitgelegd de effecten van alcohol maar dan met minder/geen korte termijn bijwerkingen. Ik moet even mijn rust nemen en mn bedje in duiken, duurt niet lang meer en ik begin willekeurig te brabbelen."
"Hardlopen / sporten zodra je de de dip begint te merken. Doet wonderen."