Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLiefde is kut!

Liefde is kut!

194 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#1
@ phy en technora:
jullie raad heeft me al een deel op de goede weg geholpen. Ik denk ook dat de leeftijd hier iets mee te maken heeft, zoals je zegt is alles veel te snel gegaan.
We zouden mekaar inderdaad best een tijdje niet zien, hoe moeilijk dit ook zal zijn.
Ze zei me gisteren even op msn dat ze me heel graag heeft en me niet wil kwetsen dus het is nu volgens mij afwachten geblazen..

alvast heel hard bedankt, het heeft me weer een beetje moed gegeven
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik heb gehoord dat heroïne even lekker is als liefde of in sommige gevallen zelfs lekkerder
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#3
^Ikke!!

Er is al een jaar lang, een meisje op mij verliefd, maar via hyves kwam ik er achter, dat ze al een vriend heeft. Dus ik onderneem geen actie, want ik heb een schijt hekel aan zulke vrouwen.

En als ik bij vrienden ben, merk ik altijd wel; dat hun vriendin mij reuze interessant vinden. Zo gaan ze bijv. aan je kont zitten of met je stoeien als hun vriendje (mijn kameraad dus) weg is of ze geven te subtiele hints weg met dat ze je leuk vinden. Zo zat ik met een paar vrienden bier te drinken en wijs te praten over relaties. Toen zei zo'n meisje: jeff, wij hebben eigenlijk ook een relatie he...*knipoog* En tja, toen werd het even stil en dat voelde vet ongemakkelijk voor mij aan.

Jongens kunnen net zo gemeen zijn, als vrouwen hoor vrouwen!! Want zo probeerde een kameraad, mij slecht te laten praten over de vriendin van een andere kameraad die weg was. Dat soort geintjes. Gelukkig heb ik dit altijd wel snel in de gaten, maar het is zo kut; dat je steeds op moet letten, maar aan de andere kant, is dat ook wel weer leerzaam.
g
gast333Lid
01-01-2024, 00:00
#4
TechNora zei:
Veel meisjes (en ook jongens) verliezen hun interesse in iemand waarvan ze weten dat diegene gek op hen is. Zolang iemand zegt hen niet te hoeven zien ze het als een uitdaging diegene voor zich te winnen. Het onmogelijke van de liefde brengt spanning, en daar kicken ze op. Je kunt het vergelijken met een kat die zijn belangstelling voor een speeltje verliest wanneer deze stil blijft liggen. Het is dus zaak altijd in beweging te blijven. Tenminste als je zo iemand wilt, het zal altijd een spel blijven van toenadering zoeken/zich terugtrekken.

Op het moment dat jij dus aangeeft dat je haar wilt, wordt het voor haar minder interessant... Ik weet natuurlijk niet zeker of dit is wat er aan de hand is in jouw geval, maar het zou er op zn minst iets mee te maken kunnen hebben.
Klik om te vergroten...

Klopt eigenlijk wel..
Je toont totaal geen interesse in een persoon en die doet zoveel moeite om je te krijgen en wanneer je eindelijk toegeeft dat je ook gevoelens hebt, ben je lucht voor hem/haar..
Onverstaanbaar.. :confused:
Wat moet je dan eigenlijk?? Nooit een relatie met die persoon beginnen uit angst dat hij zijn interesse in jou zal verliezen??
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Daar zit zeker een grote kern van waarheid in. Vaak is het spannend om achter iemand aan te gaan, of om door iemand achter na gezeten te worden. Stukje spanning, stukje avontuur maakt zoiets wel speciaal. Is eenmaal de relatie er dan is er voor sommige mensen al een stuk spanning weg.

Zelf herken ik me hierin ook wel. Een jaar lang heeft een meid tegen mij kenbaar gemaakt dat ze gevoelens voor me heeft. Tussen ons is er veel meer gebeurd dan praten en er zijn dus ook momenten geweest dat ik wat voor haar heb gevoeld. Er zijn ook momenten geweest dat ik er niet klaar voor was. Om de een of andere rede toch nooit de knoop doorgehakt, en nu is de knoop definitief doorgehakt. Ze heeft tegenwoordig een vriend waar ze gelukkig mee is.

Het kutste aan liefde vind ik de onbereikbare liefde, oftewel de verboden liefde.
Bijvoorbeeld als degene waar je iets voor voelt al een relatie heeft. Dahm, das pas kut :P
Moet je dan aan jezelf denken, aan hem of haar, of aan de vriend of vriendin haha.
Wie herkent zich hier in?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindgamer zei:
Zo gaan ze bijv. aan je kont zitten of met je stoeien als hun vriendje (mijn kameraad dus) weg is of ze geven te subtiele hints weg met dat ze je leuk vinden. Zo zat ik met een paar vrienden bier te drinken en wijs te praten over relaties. Toen zei zo'n meisje: jeff, wij hebben eigenlijk ook een relatie he...*knipoog* En tja, toen werd het even stil en dat voelde vet ongemakkelijk voor mij aan.
Klik om te vergroten...

Dat zijn inderdaad zeer ongemakkelijke en nare situaties!
Moet je dan voor je gevoel of voor je hersenen kiezen haha.

Ik herken het goed. Maar dan was de jongen maar een zeer vage kennis, waar ik niks mee heb.
Ook waren de dame en ik destijds verreweg van nuchter. Ai ai dat maakte het allemaal erg moeilijk haha. Uiteindelijk heb ik toch maar gekozen om een relatie niet stuk te maken en gewoon als vrijgezel verder door het leven te gaan.

Laten we er met zijn alle maar een leerpunt uithalen:
Als je gevoelens voor iemand hebt die al een relatie heeft, en meneer of mevrouw gaat er in diep in mee ... dan kun je er misschien beter mee stoppen. Want wie zegt dat hij of zij niet hetzelfde doet als jij met hem of haar een relatie hebt.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Die relatie staat waarschijnlijk op knappen. Je gaat niet op zoek als je een goede relatie hebt. Wat ik zo sneu vind, is dat zij het blijkbaar niet op kan brengen om de relatie te beeindigen.

Ik vind het zo naaiend laag als iemand 'overstapt' naar een andere vriend. Heb dan het lef om een punt achter je huidige relatie te zetten.
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Welhallodaar zei:
ik heb gehoord dat heroïne even lekker is als liefde of in sommige gevallen zelfs lekkerder
Klik om te vergroten...

Vind het erg moeilijk om deze twee met elkaar te vergelijken... Mocht ik moeten kiezen, zal ik kiezen voor de liefde :hearteyes:

Maar de komende tijd is het voor mij nog een mix van de twee...
:wave:
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Balen...

Lastig. Wat je ook doet, doe het met je hart.

Phy.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flameon zei:
Mindgamer zei:
Zo gaan ze bijv. aan je kont zitten of met je stoeien als hun vriendje (mijn kameraad dus) weg is of ze geven te subtiele hints weg met dat ze je leuk vinden. Zo zat ik met een paar vrienden bier te drinken en wijs te praten over relaties. Toen zei zo'n meisje: jeff, wij hebben eigenlijk ook een relatie he...*knipoog* En tja, toen werd het even stil en dat voelde vet ongemakkelijk voor mij aan.
Klik om te vergroten...

Dat zijn inderdaad zeer ongemakkelijke en nare situaties!
Moet je dan voor je gevoel of voor je hersenen kiezen haha.

Ik herken het goed. Maar dan was de jongen maar een zeer vage kennis, waar ik niks mee heb.
Ook waren de dame en ik destijds verreweg van nuchter. Ai ai dat maakte het allemaal erg moeilijk haha. Uiteindelijk heb ik toch maar gekozen om een relatie niet stuk te maken en gewoon als vrijgezel verder door het leven te gaan.

Laten we er met zijn alle maar een leerpunt uithalen:
Als je gevoelens voor iemand hebt die al een relatie heeft, en meneer of mevrouw gaat er in diep in mee ... dan kun je er misschien beter mee stoppen. Want wie zegt dat hij of zij niet hetzelfde doet als jij met hem of haar een relatie hebt.
Klik om te vergroten...

Het liefst vermijd ik dat soort type mensen. Ik heb veel liever mensen om me heen waarvan ik weet wat ik aan ze heb. Ik heb een grafhekel aan achterdeurenpolitiek en als iemand dat bij mij flikt is het meteen de laatste keer.

Eerlijk duurt het langst!

Ik geloof trouwens dat er maar weinig mensen zijn die er op uit zijn om mensen te kwetsen of te behandelen als oud vuil. Vaak zit daar iets achter. Onzekerheid, een niet verwerkte trauma of iets dergelijks.
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Drientje zei:
Qocaïne zei:
liefde kán fijn zijn :wink:
Klik om te vergroten...
Alles gaat om juiste tijd en juiste plaats, dan zit het wel oke.
Klik om te vergroten...

Dat heb ik in de eerste 24 jaar van mijn leven (nog) niet mogen ondervinden...
Ik kijk nu al uit naar de volgende 24!
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#12
amen aan die titel!
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#13
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#14
Liefde kan de kanker krijgen..............
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Detroit303 zei:
Mja, liefde kan je ongelofelijk kut doen voelen, kan geen kater tegen op.

Ik zit zelf met een probleempje dat het lijk dat ik maar nooit de ideale vriendin tegenkom.
Pas als het gedaan is, begin ik te beseffen hoe leuk ze waren. Tjah, rare hersenkronkel. Ik wouw dat ik wat sneller tevreden was.
Klik om te vergroten...

gewoon kwestie van wat meer geduld hebben met vrouwen. Wat langer wachten met het krijgen van een oordeel.
S
SilvanaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hij ruilde me in, voor n meisje van 15..
(ik 23, hij 21..)
4 jaar samen geweest.
Nog nooit zo hard gebroken.
Nu 2 jaar geleden en mis m nog steeds.

Ondanks alles wat hij heeft gedaan, kan ik het gevoel niet van me af zetten.
Het heeft nog steeds effect op mn dagelijkse dingen.
Blowen werkt niet meer.. Wat nu ?

Grtz
S
SilvanaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Drientje zei:
Het geeft niet, net wat ik al eerder schreef was ik erg scherp daar. Een seksrelatie is waarschijnlijk wat jij bedoelde.
Klik om te vergroten...

Dan weet ik even het verschil niet meer tussen een vrije relatie en alleen voor sex :confused:
Lijkt mij hetzelfde..

Wat doe je anders dan nog meer met elkaar in een vrije relatie ?
Of woon je dan samen en je accepteerd vreemdgaan met anderen?

Grtz
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Silvana zei:
Of woon je dan samen en je accepteerd vreemdgaan met anderen?
Klik om te vergroten...

Of je gaat tesamen "vreemd". :grin: Een sexrelatie is nog iets anders, daar komt niet echt liefde bij kijken, maar bij een open relatie wel. Als ik het goed begrijp tenminste.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Silvana zei:
Drientje zei:
Het geeft niet, net wat ik al eerder schreef was ik erg scherp daar. Een seksrelatie is waarschijnlijk wat jij bedoelde.
Klik om te vergroten...

Dan weet ik even het verschil niet meer tussen een vrije relatie en alleen voor sex :confused:
Lijkt mij hetzelfde..

Wat doe je anders dan nog meer met elkaar in een vrije relatie ?
Of woon je dan samen en je accepteerd vreemdgaan met anderen?

Grtz
Klik om te vergroten...

Een vrije relatie is gewoon een polygame liefdesrelatie, waarin je dus seks kunt hebben met anderen. Als je dit van tevoren afspreekt en je voelt je er beide goed bij, is het geen vreemdgaan.

Als je alleen seks met elkaar hebt, heb je toch geen relatie?
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Liefde is niet per definitie kut, maar toch zeker overrated, en het kan op akelige wijze terug in je gezicht slaan.

Vroeger hield ik me er veel mee bezig, maar tegenwoordig vermaak ik me wel zonder relatie. Ik krijg genoeg liefde van vrienden, en daar kan geen enkele romantische relatie tegenop.

Zoals ik mijn leven nu leid ben ik zeer tevreden, maar mocht ik iets tegen het lijf lopen zal ik het niet wegjagen met hooivorken.

Olle

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."