Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

Het grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

371 antwoorden
89 weergaven
18-5-2026
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik dacht altijd maar dat flashbacks van LSD zijn :openmouth:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
HPPD zijn geen flashbacks, HPPD is er altijd. En is ook van LSD.
P
PsykoRLid
01-01-2024, 00:00
#3
whyme zei:
Ik ben benieuwd, PsyKor, hoe gaat ie? :stoned:
Klik om te vergroten...

Heb er nog steeds last van, wel minder als eerst en overdag valt het allemaal wel mee.
Maar in het donker is het nog steeds erg vervelend.
T
TruffelboyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Meestal had ik last van floaters als ik lange dagen maakte achter de computer. Maar dat was zeg maar vroeger, en hoe meer ik nu met truffels aan het experimenteren ben, hoe mee ik van die floaters ga zien. Je wordt er echt zo schijtziek van, en als je dan wat heb gedronken dan komt die snow ook nog eens even gezellig meedoen. Nu ik dit zo heb gelezen, denk ik toch dat die truffels (mdma zou ook nog wel kunnen) mijn HDDP "niveau" hebben beïnvloed.

In ieder geval, leerzame topic maar weer :grin:
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#5
PsykoR zei:
whyme zei:
Ik ben benieuwd, PsyKor, hoe gaat ie? :stoned:
Klik om te vergroten...

Heb er nog steeds last van, wel minder als eerst en overdag valt het allemaal wel mee.
Maar in het donker is het nog steeds erg vervelend.
Klik om te vergroten...
Gaat al de goede kant op dus.. Als je gewoon rustig aan doet komt het wel oké^^ Teveel slaap schijnt btw ook niet goed te zijn, merkte ik afgelopen week ook toen ik nauwelijks een fatsoenlijke nacht rust had, bijna geen last van ofzo :confused:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat slaat ook nergens op, HPPD verergert bij bijna iedereen met slaaptekort. Zowiezo krijgen mensen vaak van slaaptekort al iets wat op HPPD lijkt. Mij is het trouwens een raadsel hoe je teveel kan slapen maar goed :grin:
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb mijn hele leven al die 'floaters' en ook lichte ruis, en ik heb wel het gevoel dat het slechter is de dag na een zwaar nachtje, maar daarna betert dat terug... Ik heb dat al van kinds af aan, en mijn ogen zijn sowiso bagger, dus je leert er wel mee leven, het is ook niet echt super storend...
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gezondheid klacht, deze kan naar gezondheid.
I
Ignis AquilaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Is de sneeuw geen PRANA, wat bedoeld wordt? ik zie de hele dag prana fonken en kleurbollen.
Als je in het donker kijkt wat zie je dan?:wink:
E
EzraGonzoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vind het fijn dit te lezen, ik heb nooit geweten wat het was. Al zo lang ik het vermogen heb te zien, heb ik floaters. Ik heb het vaak proberen verwoorden maar het was zo vaag dat niemand het ooit echt begreep, omdat ik het ook nooit echt kon verklaren. Ook de ruis en de "migraine"-flitsen heb ik occasioneel maar niet in diezelfde frequentie als de floaters. Sinds mijn vijftien experimenteer ik met "soft-drugs" en krijg ik allerhande medicatie en sinds kort probeer ik ook wat andere zaken maar dit lijkt het niet erger te maken. Niet dat ik het ooit als ergerlijk zag, eerder als een vorm van vermaak. Maar goed, waarschijnlijk zijn er mensen die het in die mate hebben dat het hun leven verziekt dus ik wil deze kwaal zeker niet afdoen voor een futiliteit. Mij heeft het gewoon nooit gestoord.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#11
1) Welke drugs heb je gebruikt voordat je HPPD begon?
Euhm, in principe alleen xtc tot die tijd dat de klachten begonnen.
Na een mislukte zelfmoordpoging met 22 risperdal,en 7 conterta ben ik het een stuk beter gaan merken.Na die tijd nog een paar keer redelijke hoeveelheden mdma naar binnengewerkt (meestal wel 500 mg mdma).Soms paddo's en wiet.
Toen werd het zo duidelijk,dat ik ben gaan stoppen.Want soms werd zelfs een muur groen / paars als ik keek.

2) Hoelang loopje al met je klachten rond?
Paar maanden / 0,6 jaar (vanaf dat ik het wist)

3) Wat heb je er al aangedaan om je klachten te verminderen?
Geen drugs meer gebruiken (al 2,5 maand niet).
Behalve toevallig wat speed en merk dat het weer iets erger word.
Verder goed slapen,want als ik moe ben heb ik er veel meer last van.

4) Gebruik je nog steeds drugs/worden je klachten erger?
Toevallig wat speed paar dagen geleden en gisteren.
Ja werd erger.

5) Hebje enig idee wat de HPPD getriggerd kan hebben?
Zo ie zo Xtc want toen ik alleen dat gebruikte heb ik er al iets van gemerkt.Verder zeker de contera en risperdal.En wiet en speed.
De mexicaantjes niet ( :grin: ) maar de truffels wel.

Hier nog wat info van een vraag die ik op site stelde ;

Beste vraagsteller

, Wij waarschuwen op deze site uitsluitend als het echt nodig is. Routinematige waarschuwingen met het opgeheven vingertje zul je niet vinden. Maar nu wil ik je heel duidelijk waarschuwen. Je klachten worden HPPD genoemd. Die letters staan voor Hallucinatory Persistent Perception Disorder. HPPD is een ernstige door drugs veroorzaakte hersenafwijking HPPD kan ontstaan na het gebruik van XTC, LSD, amfetamine. Soms worden paddo\\'s ook als oorzaak genoemd. Zeer versimpeld komt de oorzaak van de klachten er op neer dat visuele prikkels in de hersenen niet goed meer worden gefilterd. Dat geeft overprikkeling met de daaruit voortvloeiende problemen met het zien. Als jij deze klachten vanuit jezelf hebt, bestaat de kans dat je het drugs als XTC, amfetamine, LSD en misschien ook paddo\\'s verergert. Als jij klachten hebt die op HPPD lijken, moet je weten dat deze aandoening zeer ernstig kan worden en je leven zeer langdurig / zelfs levenslang kan verpesten. In ernstige gevallen kun je niet meer duidelijk zien. Je hebt dan trillende beelden, schaduwen, flitsen, bewegingen met een staart (zoals met een computermuis als je dat zo instelt), vervormingen. Kortom het dagelijks leven wordt een enorme opgave. Wanneer mensen aan deze aandoening lijden, is er wel medicatie. De resultaten van de behandeling zijn echter onzeker. Je weet dus nu dat jij een ongelofelijk groot risico loopt bij het voortzetten van je gebruik van XTC. Nogmaals: realiseer je ook dat wij uitsluitend in uitzonderingssituaties duidelijk waarschuwen. Deze waarschuwing is menens. Je vult in dat je jonger bent dan 16 jaar. Op die leeftijd zijn de hersenen nog kwetsbaarder omdat ze volop in ontwikkeling zijn. Als je nu al dit soort klachten hebt, zie ik dit als een signaal dat jij je hersenen grondig kapot maakt. Als de klachten niet minderen, kun je contact opnemen met het landelijke medische spreekuur dat Brijder Verslavingszorg heeft opgericht. Je vindt een link naar meer informatie over dit spreekuur in de balk van www.drugsinfoteam.nl. Met vriendelijke groet, Martin Sijes

Er is dus weldegelijk medicatie ga binnenkort vragen aan hun hoe die medicijnen dan heten.Mischien ga ik ze dan ook wel halen en kijken of ze aan slaan.

Volgens mij ben ik hoop vergeten te vertellen maar dat doe ik er dan wel weer bij later.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Melatonine is nog steeds te krijgen.
En ja klopt ja,dat die van de dokter tot 30 kleine staat.

Had dat ook keer uitgezocht :)
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#13
wat ik soms heb, als ik wakker word en direct recht sta en van de trap wil lopen als k me bvb overslapen heb, dat het ineens heel mn zicht vol zwarte en blauwe vlekken komt te staan waardoor ik bijna niks kan zien?
iemand???
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Van die ronddrijvende vlekjes heb ik al zeker 10 jaar. 10 jaar geleden wist ik amper wat drugs zijn. Ik denk dat ik er wel oud mee ga worden :)
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#15
Midway zei:
Ik heb dat al heel mijn leven, drugs heeft er bij mij niks mee te maken
Klik om te vergroten...

Besef wél dat er een verschil is tussen normaal sneeuw zien en 'visual snow'. Iedereen ziet een soort sneeuw in het donker, visual snow is anders dan normaal sneeuw zien.

Het kan natuurlijk altijd dat mensen hun hele leven al VS hebben, dus ik zeg niet dat je het niet kan hebben, maar het komt zeer zelfde voor dat mensen VS zien zonder dat het te maken heeft met drugs.
S
SpacePackLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flut zei:
Klik om te vergroten...

ziekelijk, ik heb dit beeld ook, ik wist nooit wat het was :confused:

hier ook iemand met hppd dan :rolleyes:

heb dit trouwens alleen buiten, en idd als ik naar de wolken kijke, binnen heb ik er nooit last van en ook nooit last van flitsen of vlekken maar wel die floaters en soms ook een beetje sneeuw achtig :rolleyes:

let er eigenlijk nooit zo op en vind het zelf ook niet echt storend

moet ik hier toch mee naar de dokter offuh?? :confused:
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben er ook pas een paar maanden achter dat de klachten die ik ervaar, visual snow heten. Nee, nar de dokter gaan zal geen zin hebben, de meeste dokters zullen niet eens weten dat deze klachten bestaan. Ik raad je aan eens op het visual snow forum rond te snuffelen. Op dit moment is er geen echte genezing voor deze klachten. Er lopen wel onderzoeken in amerika, het is daarom aan te raden dit forum in de gaten te houden = >

http://p210.ezboard.com/bthosewithvisualsnow
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#18
HPPD is overrated en eenvoudig te negeren. Ik heb het ook gehad.

Probeer maar eens migraine lichtflitsen en hallucinaties op klaarlichte dag, waarvan je niet kan onderscheiden wat echt is en wat niet, te verdrukken.
S
SpacePackLid
01-01-2024, 00:00
#19
deadlock zei:
HPPD is overrated en eenvoudig te negeren. Ik heb het ook gehad.

Probeer maar eens migraine lichtflitsen en hallucinaties op klaarlichte dag, waarvan je niet kan onderscheiden wat echt is en wat niet, te verdrukken.
Klik om te vergroten...

migraine lichtflitsen, wat moet dat voorstellen dan :confused:
S
SpacePackLid
01-01-2024, 00:00
#20
deadlock zei:
In mijn geval betekent dat, dat mijn hele beeld de hele dag aan en uit flitst (knipperdeknipper) maar ook dat het opeens fel wordt (beeld wit) en dan weer teruggaat naar normaal.
Klik om te vergroten...

zo ernstig heb ik het gelukkig nog niet :rolleyes: :openmouth:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."