Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"andere suggesties: waterpijp, lichtere shag, hash, of hash olie."
"nicolai zei: - Mensen zullen anders naar je gaan kijken en jij gaat anders naar mensen en naar de wereld kijken. Ja, mij boeit het niet. Trok me sowieso al weinig aan van mensen die niet mij zijn. Maar sommige mensen boeit het wel. En dat verklaard dan dus ook meteen het antisociale gedrag, paranoia en de pleinvrees. You don`t care about those people, they`re all a bunch of fuckers. You care about the bleedin` crowd and not for the people who are near you. Klik om te vergroten... En als je dan toch bezig bent om 2 van zijn 3 punten te bekritiseren, waarom deze dan niet. Paranoia en pleinvrees zijn een teken dat je je juist veel te veel aantrekt van die mensen die je niet kent. Of eigenlijk nog van jezelf misschien, dat je niet tevreden bent met jezelf en verwacht dat de buitenwereld jou negatief beoordeeld omdat jij "niet goed bent". Je houd vast jezelf graag voor de gek door te zeggen dat jij juist de enige ben die wel goed is, de rest je niet snapt, en je daarom geen fuck geeft om wat ze denken, maar dat is absoluut een illusie. De wereld is een weerspiegeling van jezelf. Als het goed met JOU gaat, lijken de mensen om je heen aardig en leuk, als het slecht met jou gaat zijn ze kut."
"ilyas zei: Je hebt wiet vanaf 4 €/g ongeveer, maar ik raad je aan om toch 7-8 €/g uit te geven. de goedkopere soorten zijn kwalitatief meestal niet zo heel goed. Als beginner zou ik 0,2 of 0,3 gram per joint draaien, maar als je al meer hebt geblowt 0,5 - 0,7 gram per joint. de prijs van een joint hangt af van de prijs van de wiet en hoeveel je erin doet hé. vb. ik betaal 6,2 €/g voor een goed wietje, in een joint draai ik 0,5 g. dus 1 joint van die dikte kost mij 3,1 €. simpel toch? Klik om te vergroten... Na 15 jaar blowen draai ik nog steeds 3 tot 4 joints uit een gram hoor. Maar als je jezelf graag wil onderscheiden van de "beginners", be my guest."
"De eerste jaren dat ik dagelijks blowde sliep ik heerlijk na een jointje. Toen ik dat echter een poos gedaan had leek het juist averechts te werken. Als ik stoned was lag ik alleen te denken aan dat er nog een joint nodig was om te slapen terwijl ik ergens wel wist dat dat belachelijk was. Daardoor kon ik niet slapen. Als ik dan toch een keer stoned in slaap viel werd ik na een uur of 2-3 wakker en begon het opnieuw. Toen ik stopte met blowen sliep ik 2 weken later weer als een roos."
"En het allerbelangrijkste van het hele proces is om de shag goed netjes te verdelen. Als je met shag draaid is dit een nauwkeurig karwijtje waar je best even mee bezig mag zijn. Zorg dat de shag goed los is. Afhankelijk van de vorm die je wil draaien (recht of toeter) zorg je dat de shag gelijkmatig is verdeeld over de joint. Als je met sigaretten shag draaid is dit niet zon issue, dit verdeeld zichzelf wanneer je draaid. Ook is sigarettenshag beter aan te stampen achteraf waardoor het minder belangrijk is om strak te draaien. Het nadeel is dat het er op het einde uitvalt zodat je joint altijd korter word dan het vloeitje. Hiermee vind ik dus dat het draaien met sigaretten een stuk makkelijker is dan met shag, maar het eindresultaat is een kleinere joint. Wel goed om te oefenen. Als je een joint gedraaid heb zul je vaak merken dat net voorbij de tip een zwak punt zit. Hierdoor heb je een slappe joint die niet overeind blijft staan. Dit kun je oplossen door het tipje verder in de joint te drukken. Er blijft dat echter papier over, als je dit wegbrand heb je een lichte brandsmaak aan het mondstuk van de joint zitten. Om te zorgen dat ik dat niet hoef weg te branden, draai ik mijn joints altijd met het tipje een klein stukje naar buiten. Als hij dan klaar is duw ik dit erin en is hij stevig zonder dat ik wat moet wegbranden. En, misschien een kwestie van smaak: Maar een grote dikke toeter ziet er misschien cool uit als je net begint te blowen, maar hij smaakt voor geen reet. Een lekkere joint hoeft niet dik te zijn. 1/4 tot 1/3 gram kwaliteitswiet is zat en past goed in een dunne joint. De shag is immers maar om hem brandend te houden, dus daar hoeft niet heel veel van in."
"niet toe kunnen plakken een vierde gram wiet, en dan evenveel shag als wiet erin ongeveer, dan moet je aan een half vloeitje genoeg hebben. (maar binnenstebuiten draaien komt pas als je gevorderd bent )"
"Ik raad je ook aan te voorkomen dat je het dagelijks gaat doen."
"Na 15 jaar blowen merk ik niet heel bewust wat van geheugen problemen. Het is niet dat ik niet meer kan onthouden wat ik moet onthouden. Ik kan nog steeds een boek leren door het anderhalf keer over te lezen voor een ezamen en ik heb nog steeds geen agenda nodig om mijn leven in goede banen te leiden etc. Wel kan ik heel slecht namen onthouden en heb ik regelmatig dat ik niet op een woord kan komen. Wel zorgde dagelijks blowen op den duur (en dat is waarom ik het niet meer dagelijks doe) voor: -onzekerheid -sociale angst / paranoia -11 uur slapen per dag en geen energie de overige uren -blowen niet omdat het lekker is, maar omdat het moet En dat is niet in het eerste of tweede jaar dat dat duidelijk word nee. Dat word pas duidelijk na jaren als je echt verslaafd bent. En zoals bij elke verslaving, zal het eerst een poos duren voor je het zelf enigzinds door hebt, daarna duurt het een poos voor je het aan jezelf toe kan geven. En dan duurt het nog een poos voor je er echt iets aan kan doen."
"Waarom zo overtuigd ? De een typt NEE in hoofdletters om duidelijk te maken dat het niet hersteld. De ander zegt dat het "helemaal niet" permanent is met een loos argument erbij. (want geen meetbare schade zegt helemaal niets over permanent of niet) Is de waarheid niet gewoon dat we het niet weten en dus alleen maar kunnen vertellen hoe we denken dat het zou kunnen zijn ?"
"Beanhead zei: Waarom net terneuzen of goes? (naast dat goes uberkwaliteit van wiet heeft) Klik om te vergroten... Omdat dat de steden het dichtst bij gent zijn, en het dus een hoop extra tijd en geld kost naar een andere stad te gaan ?"