Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

Het grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

371 antwoorden
83 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
electergie zei:
intressant dit, ik heb er al van gehoord maar er nooit over opgezocht

zelf heb ik nu al een maand af en toe die small light point die net als atomen vliegen tegen elkaar en dat weer uit elkaar, ik dacht dit nooit met hppd te matchen
maar ik heb 't zeker niet constant
meestal gebeurt dit op een ochtend als ik wakker wordt, dan is een bepaalde oppervlak bedekt met die lichtpoints, maar dit dan voor een korte duur

vorig jaar heb ik wel een aantal ongewonne flashbacks gehad toen ik aan't fiets was:
toen kwam er een paars groene mini tank links in beeld en die flikkerde van rechts boven richting midden beneden mijn gezichtsveld
gelukkkig verdween die toen want anders sou ik 't wel lastig gehad hebben op de fiets
Klik om te vergroten...

Dat heeft bijna iedereen.
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik dacht altijd maar dat flashbacks van LSD zijn :openmouth:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
HPPD zijn geen flashbacks, HPPD is er altijd. En is ook van LSD.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#4
& Ik die dacht dat dat allemaal eigenlijk vrij normaal was. Komt misschien ook omdat ik dit al heb sinds dat ik klein was, dus voor al dat drugsgebruik :tearsofjoy: .

Niet dat ik full on visuals ineens voor me zie voorbijvliegen maar in lichte mate (toch soms heel duidelijk te zien) zie ik wel eens een hoop rode bolletjes op me afkomen, of vreemde lichtvlekken en als ik er dan naar kijk dan blijven ze daar ook voor lange tijd hangen, soms zelfs van kleur veranderent. RUIS is het niet echt eerder, doorzichtige glimmende wormpjes dat zo over men beeld walsen dan. Ook vaak dat ik denk dat ik iets in men ooghoeken zie, een schim ofzo (dit heeft overigens niets met paranoia te maken) zo een schaduw en als ik dan kijk dan springt het in hypersnelheid weg.

Heb zo nog wel meer van die dingen waar ik wel wil over nadenken moest het iemand dan ook maar boeien :tearsofjoy:

Ik vind het eigenlijk wel prettig, als ik dan zoiets merk begin ik spontaan te gniffelen/lachen/glimlachen.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#5
HPPD betekent dat er iets mis is met je visuele cortex (hersenen), daarom zie je anders, het is heel aannemelijk dat hij bijvoorbeeld ook het auditieve deel kan aantasten, er minder arousal is (bewustzijn) etc. Het auditieve deel van de cortex zit naast de visuele.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Van HPPD zelf heb ik niet zoveel last (behalve in het donker). Maar als ik me lang op iets concentreer gaat dat toch aardig bewegen, beetje morphen en van die dingen. Wel leuke bezigheid als ik op de bus ofzo zit te wachten, wat patronen in het asfalt kijken. :beer:
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#7
KoxBox zei:
Van HPPD zelf heb ik niet zoveel last (behalve in het donker). Maar als ik me lang op iets concentreer gaat dat toch aardig bewegen, beetje morphen en van die dingen. Wel leuke bezigheid als ik op de bus ofzo zit te wachten, wat patronen in het asfalt kijken. :beer:
Klik om te vergroten...

Inderdaad.

Wat ik wel ergerlijk vind is wanneer ik dat doe als ik stoned ben. Enorme tolerantie heeft er nl. voor gezorgd dat ik toch echt wel last heb van paranoia bij blowen en dan zit ik daar heel de tijd met het gevoel alsof ik een stom gezicht trek en iedereen naar me kijkt.

Nog zoiets dat pep me heeft laten inzien :grin: tijd om te stoppen met blowen (en drinken en roken)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Beanhead zei:
Nog zoiets dat pep me heeft laten inzien :grin: tijd om te stoppen met blowen (en drinken en roken)
Klik om te vergroten...

Wat ga je dan wel nog gebruiken...
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#9
KoxBox zei:
Beanhead zei:
Nog zoiets dat pep me heeft laten inzien :grin: tijd om te stoppen met blowen (en drinken en roken)
Klik om te vergroten...

Wat ga je dan wel nog gebruiken...
Klik om te vergroten...

Nou een blowtje op zijn tijd, alvast niet dagelijks. En nog eens wat meer psychedelische middelen.

Enja

Duh

Pep. Maar niet te vaak want ik vind het persoonlijk té leuk om er;
1. Verslaafd aan te geraken
2. Tolerantie voor te krijgen
3. Er ongezond door uit te zien

Ik pas wel op hoor, laat je vooral niet bangmaken, ik test het alleen eens een keer goed en daarna is het weer stoppen. Net zoals met keta/mdma
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Beanhead zei:
laat je vooral niet bangmaken
Klik om te vergroten...

Valt wel mee hoor, ik gebruik ook alleen nog maar wiet en LSD. :mrgreen:
En alcohol natuurlijk...
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik maak me altijd zo snel druk als ik het idee heb dat er iets mis is, en uiteraard ga ik er dan direct vanuit dat het door m'n drugs gebruik komt. Wat eigenlijk helemaal niet zo is.

Want ik bedenk me net opeens,
dat ik vroeger (dus vóór dat ik drugs gebruikte) heel vaak in mijn ooghoeken iemand naar de achterdeur zag lopen, door het raam.

Dat zag ik altijd, en soms was ik er zeker van dat er echt iemand naar binnen kwam. Maar nog nooit was er daadwerkelijk iemand in het raam te zien.

... I feel so much better now :mrgreen:

:wave:
E
EzraGonzoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vind het fijn dit te lezen, ik heb nooit geweten wat het was. Al zo lang ik het vermogen heb te zien, heb ik floaters. Ik heb het vaak proberen verwoorden maar het was zo vaag dat niemand het ooit echt begreep, omdat ik het ook nooit echt kon verklaren. Ook de ruis en de "migraine"-flitsen heb ik occasioneel maar niet in diezelfde frequentie als de floaters. Sinds mijn vijftien experimenteer ik met "soft-drugs" en krijg ik allerhande medicatie en sinds kort probeer ik ook wat andere zaken maar dit lijkt het niet erger te maken. Niet dat ik het ooit als ergerlijk zag, eerder als een vorm van vermaak. Maar goed, waarschijnlijk zijn er mensen die het in die mate hebben dat het hun leven verziekt dus ik wil deze kwaal zeker niet afdoen voor een futiliteit. Mij heeft het gewoon nooit gestoord.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1516171819
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."