#1
1) Welke drugs heb je gebruikt voordat je HPPD begon?
Euhm, in principe alleen xtc tot die tijd dat de klachten begonnen.
Na een mislukte zelfmoordpoging met 22 risperdal,en 7 conterta ben ik het een stuk beter gaan merken.Na die tijd nog een paar keer redelijke hoeveelheden mdma naar binnengewerkt (meestal wel 500 mg mdma).Soms paddo's en wiet.
Toen werd het zo duidelijk,dat ik ben gaan stoppen.Want soms werd zelfs een muur groen / paars als ik keek.
2) Hoelang loopje al met je klachten rond?
Paar maanden / 0,6 jaar (vanaf dat ik het wist)
3) Wat heb je er al aangedaan om je klachten te verminderen?
Geen drugs meer gebruiken (al 2,5 maand niet).
Behalve toevallig wat speed en merk dat het weer iets erger word.
Verder goed slapen,want als ik moe ben heb ik er veel meer last van.
4) Gebruik je nog steeds drugs/worden je klachten erger?
Toevallig wat speed paar dagen geleden en gisteren.
Ja werd erger.
5) Hebje enig idee wat de HPPD getriggerd kan hebben?
Zo ie zo Xtc want toen ik alleen dat gebruikte heb ik er al iets van gemerkt.Verder zeker de contera en risperdal.En wiet en speed.
De mexicaantjes niet (
) maar de truffels wel.
Hier nog wat info van een vraag die ik op site stelde ;
Beste vraagsteller
, Wij waarschuwen op deze site uitsluitend als het echt nodig is. Routinematige waarschuwingen met het opgeheven vingertje zul je niet vinden. Maar nu wil ik je heel duidelijk waarschuwen. Je klachten worden HPPD genoemd. Die letters staan voor Hallucinatory Persistent Perception Disorder. HPPD is een ernstige door drugs veroorzaakte hersenafwijking HPPD kan ontstaan na het gebruik van XTC, LSD, amfetamine. Soms worden paddo\\'s ook als oorzaak genoemd. Zeer versimpeld komt de oorzaak van de klachten er op neer dat visuele prikkels in de hersenen niet goed meer worden gefilterd. Dat geeft overprikkeling met de daaruit voortvloeiende problemen met het zien. Als jij deze klachten vanuit jezelf hebt, bestaat de kans dat je het drugs als XTC, amfetamine, LSD en misschien ook paddo\\'s verergert. Als jij klachten hebt die op HPPD lijken, moet je weten dat deze aandoening zeer ernstig kan worden en je leven zeer langdurig / zelfs levenslang kan verpesten. In ernstige gevallen kun je niet meer duidelijk zien. Je hebt dan trillende beelden, schaduwen, flitsen, bewegingen met een staart (zoals met een computermuis als je dat zo instelt), vervormingen. Kortom het dagelijks leven wordt een enorme opgave. Wanneer mensen aan deze aandoening lijden, is er wel medicatie. De resultaten van de behandeling zijn echter onzeker. Je weet dus nu dat jij een ongelofelijk groot risico loopt bij het voortzetten van je gebruik van XTC. Nogmaals: realiseer je ook dat wij uitsluitend in uitzonderingssituaties duidelijk waarschuwen. Deze waarschuwing is menens. Je vult in dat je jonger bent dan 16 jaar. Op die leeftijd zijn de hersenen nog kwetsbaarder omdat ze volop in ontwikkeling zijn. Als je nu al dit soort klachten hebt, zie ik dit als een signaal dat jij je hersenen grondig kapot maakt. Als de klachten niet minderen, kun je contact opnemen met het landelijke medische spreekuur dat Brijder Verslavingszorg heeft opgericht. Je vindt een link naar meer informatie over dit spreekuur in de balk van www.drugsinfoteam.nl. Met vriendelijke groet, Martin Sijes
Er is dus weldegelijk medicatie ga binnenkort vragen aan hun hoe die medicijnen dan heten.Mischien ga ik ze dan ook wel halen en kijken of ze aan slaan.
Volgens mij ben ik hoop vergeten te vertellen maar dat doe ik er dan wel weer bij later.
Euhm, in principe alleen xtc tot die tijd dat de klachten begonnen.
Na een mislukte zelfmoordpoging met 22 risperdal,en 7 conterta ben ik het een stuk beter gaan merken.Na die tijd nog een paar keer redelijke hoeveelheden mdma naar binnengewerkt (meestal wel 500 mg mdma).Soms paddo's en wiet.
Toen werd het zo duidelijk,dat ik ben gaan stoppen.Want soms werd zelfs een muur groen / paars als ik keek.
2) Hoelang loopje al met je klachten rond?
Paar maanden / 0,6 jaar (vanaf dat ik het wist)
3) Wat heb je er al aangedaan om je klachten te verminderen?
Geen drugs meer gebruiken (al 2,5 maand niet).
Behalve toevallig wat speed en merk dat het weer iets erger word.
Verder goed slapen,want als ik moe ben heb ik er veel meer last van.
4) Gebruik je nog steeds drugs/worden je klachten erger?
Toevallig wat speed paar dagen geleden en gisteren.
Ja werd erger.
5) Hebje enig idee wat de HPPD getriggerd kan hebben?
Zo ie zo Xtc want toen ik alleen dat gebruikte heb ik er al iets van gemerkt.Verder zeker de contera en risperdal.En wiet en speed.
De mexicaantjes niet (
Hier nog wat info van een vraag die ik op site stelde ;
Beste vraagsteller
, Wij waarschuwen op deze site uitsluitend als het echt nodig is. Routinematige waarschuwingen met het opgeheven vingertje zul je niet vinden. Maar nu wil ik je heel duidelijk waarschuwen. Je klachten worden HPPD genoemd. Die letters staan voor Hallucinatory Persistent Perception Disorder. HPPD is een ernstige door drugs veroorzaakte hersenafwijking HPPD kan ontstaan na het gebruik van XTC, LSD, amfetamine. Soms worden paddo\\'s ook als oorzaak genoemd. Zeer versimpeld komt de oorzaak van de klachten er op neer dat visuele prikkels in de hersenen niet goed meer worden gefilterd. Dat geeft overprikkeling met de daaruit voortvloeiende problemen met het zien. Als jij deze klachten vanuit jezelf hebt, bestaat de kans dat je het drugs als XTC, amfetamine, LSD en misschien ook paddo\\'s verergert. Als jij klachten hebt die op HPPD lijken, moet je weten dat deze aandoening zeer ernstig kan worden en je leven zeer langdurig / zelfs levenslang kan verpesten. In ernstige gevallen kun je niet meer duidelijk zien. Je hebt dan trillende beelden, schaduwen, flitsen, bewegingen met een staart (zoals met een computermuis als je dat zo instelt), vervormingen. Kortom het dagelijks leven wordt een enorme opgave. Wanneer mensen aan deze aandoening lijden, is er wel medicatie. De resultaten van de behandeling zijn echter onzeker. Je weet dus nu dat jij een ongelofelijk groot risico loopt bij het voortzetten van je gebruik van XTC. Nogmaals: realiseer je ook dat wij uitsluitend in uitzonderingssituaties duidelijk waarschuwen. Deze waarschuwing is menens. Je vult in dat je jonger bent dan 16 jaar. Op die leeftijd zijn de hersenen nog kwetsbaarder omdat ze volop in ontwikkeling zijn. Als je nu al dit soort klachten hebt, zie ik dit als een signaal dat jij je hersenen grondig kapot maakt. Als de klachten niet minderen, kun je contact opnemen met het landelijke medische spreekuur dat Brijder Verslavingszorg heeft opgericht. Je vindt een link naar meer informatie over dit spreekuur in de balk van www.drugsinfoteam.nl. Met vriendelijke groet, Martin Sijes
Er is dus weldegelijk medicatie ga binnenkort vragen aan hun hoe die medicijnen dan heten.Mischien ga ik ze dan ook wel halen en kijken of ze aan slaan.
Volgens mij ben ik hoop vergeten te vertellen maar dat doe ik er dan wel weer bij later.
