Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

Het grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

371 antwoorden
84 weergaven
18-5-2026
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#1
1) Welke drugs heb je gebruikt voordat je HPPD begon?
Euhm, in principe alleen xtc tot die tijd dat de klachten begonnen.
Na een mislukte zelfmoordpoging met 22 risperdal,en 7 conterta ben ik het een stuk beter gaan merken.Na die tijd nog een paar keer redelijke hoeveelheden mdma naar binnengewerkt (meestal wel 500 mg mdma).Soms paddo's en wiet.
Toen werd het zo duidelijk,dat ik ben gaan stoppen.Want soms werd zelfs een muur groen / paars als ik keek.

2) Hoelang loopje al met je klachten rond?
Paar maanden / 0,6 jaar (vanaf dat ik het wist)

3) Wat heb je er al aangedaan om je klachten te verminderen?
Geen drugs meer gebruiken (al 2,5 maand niet).
Behalve toevallig wat speed en merk dat het weer iets erger word.
Verder goed slapen,want als ik moe ben heb ik er veel meer last van.

4) Gebruik je nog steeds drugs/worden je klachten erger?
Toevallig wat speed paar dagen geleden en gisteren.
Ja werd erger.

5) Hebje enig idee wat de HPPD getriggerd kan hebben?
Zo ie zo Xtc want toen ik alleen dat gebruikte heb ik er al iets van gemerkt.Verder zeker de contera en risperdal.En wiet en speed.
De mexicaantjes niet ( :grin: ) maar de truffels wel.

Hier nog wat info van een vraag die ik op site stelde ;

Beste vraagsteller

, Wij waarschuwen op deze site uitsluitend als het echt nodig is. Routinematige waarschuwingen met het opgeheven vingertje zul je niet vinden. Maar nu wil ik je heel duidelijk waarschuwen. Je klachten worden HPPD genoemd. Die letters staan voor Hallucinatory Persistent Perception Disorder. HPPD is een ernstige door drugs veroorzaakte hersenafwijking HPPD kan ontstaan na het gebruik van XTC, LSD, amfetamine. Soms worden paddo\\'s ook als oorzaak genoemd. Zeer versimpeld komt de oorzaak van de klachten er op neer dat visuele prikkels in de hersenen niet goed meer worden gefilterd. Dat geeft overprikkeling met de daaruit voortvloeiende problemen met het zien. Als jij deze klachten vanuit jezelf hebt, bestaat de kans dat je het drugs als XTC, amfetamine, LSD en misschien ook paddo\\'s verergert. Als jij klachten hebt die op HPPD lijken, moet je weten dat deze aandoening zeer ernstig kan worden en je leven zeer langdurig / zelfs levenslang kan verpesten. In ernstige gevallen kun je niet meer duidelijk zien. Je hebt dan trillende beelden, schaduwen, flitsen, bewegingen met een staart (zoals met een computermuis als je dat zo instelt), vervormingen. Kortom het dagelijks leven wordt een enorme opgave. Wanneer mensen aan deze aandoening lijden, is er wel medicatie. De resultaten van de behandeling zijn echter onzeker. Je weet dus nu dat jij een ongelofelijk groot risico loopt bij het voortzetten van je gebruik van XTC. Nogmaals: realiseer je ook dat wij uitsluitend in uitzonderingssituaties duidelijk waarschuwen. Deze waarschuwing is menens. Je vult in dat je jonger bent dan 16 jaar. Op die leeftijd zijn de hersenen nog kwetsbaarder omdat ze volop in ontwikkeling zijn. Als je nu al dit soort klachten hebt, zie ik dit als een signaal dat jij je hersenen grondig kapot maakt. Als de klachten niet minderen, kun je contact opnemen met het landelijke medische spreekuur dat Brijder Verslavingszorg heeft opgericht. Je vindt een link naar meer informatie over dit spreekuur in de balk van www.drugsinfoteam.nl. Met vriendelijke groet, Martin Sijes

Er is dus weldegelijk medicatie ga binnenkort vragen aan hun hoe die medicijnen dan heten.Mischien ga ik ze dan ook wel halen en kijken of ze aan slaan.

Volgens mij ben ik hoop vergeten te vertellen maar dat doe ik er dan wel weer bij later.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#2
In mijn geval betekent dat, dat mijn hele beeld de hele dag aan en uit flitst (knipperdeknipper) maar ook dat het opeens fel wordt (beeld wit) en dan weer teruggaat naar normaal.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zoek functie doet wonderen, je bent niet de enige met schokjes.

viewtopic.php?f=3&t=13492&p=475965&hilit=schokjes#p475965
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#4
:wave:
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bij mexicaanse werd het niet erger bij mij.
Zou het bij iedereen verschillen welke drugs triggerd of niet ?

las ook dat sommige van lsd merkten dat het niet triggerde.

Groetjes
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#6
Japi-10 zei:
Bij mexicaanse werd het niet erger bij mij.
Zou het bij iedereen verschillen welke drugs triggerd of niet ?

las ook dat sommige van lsd merkten dat het niet triggerde.

Groetjes
Klik om te vergroten...

Ja het zal zeker per persoon verschillen wat precies de trigger is. Maar er zijn wel main triggers, ik denk bv dat bij het gebruiken van Dissociatieve middelen (GHB, Ketamine, DXM), de kans veel kleiner is om hppd te krijgen dan bij psychedelische drugs en dan reken ik MDMA daar in mee. Psychedelische drugs in combinatie met Dissociatieve drugs verhoogt na mijn idee de trigger...

Dat over lsd verschild denk ik heel erg per persoon, lsd word wel in een onderzoeken gezien als een grote trigger van de hppd.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja mischien voor 1 dag maximaal dat je dingen kan laten trillen.
Of groene/paarse vlekken.

Maar geloof leuk is het totaal NIET.
Ik herhaal ; totaal NIET.

Groetjes :wave:
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Msschien kan je hppd van je hppd afkomen door in iedergeval te stoppen met drugs en roken en drinke en alles wat aan je brein knaagt
hier wat dinge die msschien wel kunnen helpen
ik zat eerts te denken aan haver dat is een plant
haver is een soort gras, nee ga niet naar de supermarkt om havermout te kopen,,, ik denk dat die nie goed is je moet zeg maar de verse plant gebruiken,,

Inhoudsstoffen
Saponinen
Alkaloïden zoals gramine (heeft licht sederende en hypnotische eigenschappen), trigoneline en avenine (stimuleert het centrale zenuwstelsel en veroorzaakt dat paarden nogal opgewonden worden als ze te veel haver krijgen)
Flavonoïden
Veel mineralen, vooral silicium en calcium, verder ijzer, mangaan, zink, magnesium en kobalt
Gluten
Vitamine B1 en B2, E en K
Sterolen
Vetten
Bitterstoffen
Proteïne
Bevat een aanzienlijke hoeveelheid antioxidanten
Werking Dit artikel is geschreven door G. van Elteren herbasanitas.nl
Zenuwstelsel
Haver is een van de beste middelen bij stoornissen in het zenuwstelsel, zo kan het helpen bij nerveuze irritatie, depressie, slapeloosheid, nerveuze uitputting door chronische ziekte, zenuwzwakte, hysterie, herpesinfecties. Heel goed bij PMS en depressies die samenhangen met de menopauze. Zou een afrodisiacum zijn voor zowel mannen als vrouwen. Een heel specifieke werking is dat het kan helpen bij het herstellen na een verslaving aan zowel alcohol en verdovende middelen als nicotine (onderdrukt afkickverschijnselen).

verer zullem er msschien nog wel planten zijn er gaat een verhaal mschien wel legende dat de plant havikskruid dat de havikken die plant gebruiken om hun ogen te scherpen

msschien een injectie met stamcellen in een bepaald gebied van je brein
mschien van dat sint jans kruid tegen depressie en bij inwendig gebruik van sint janskruid word je huid sneller bruin in de zon
of dat ook geld voor uitwendig gebruik kweenie???

msschien visolie of gewonn vis eten

yerba mate is een plant kweet er heel weinig van maar schijne ook goeiestofjesvoorje in te zitten

of gewoon pozitiev blijve denke beetje yoga wat extra zuurstof inademen

naar de klote lijkt wel een sooort keuze ofzo of is het leuk om die dingetjes te zien,,??? :wave:
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik herken me hier ook goed in, vooral dat ruis voor je ogen. Het is niet echt heel irriterend en het valt normaal ook niet zo heel erg op (vooral 's nachts is het 't ergst) maar als ik me er op concentreer is het toch best opvallend.

Dit komt niet door drugs, ik heb dit al heel lang, sinds de basisschool.
In die periode had ik ook dat als ik bijv. naar houtnerven keek en me dr op concentreerde, dat ze gingen 'stromen' zoals je ook wel eens in een paddo/lsd trip zie.
Ik vond het nooit irritant, wel leuk eigelijk. Dat zie ik nu niet meer, alleen soms als ik me op de vloer/stenen buiten focus is het alsof ze willen gaan bewegen (ook net zoals in een trip) alleen dan maar een heel klein beetje.

Wel leuk dat ik nu weet dat veel meer mensen dit hebben, vroeger dacht ik altijd dat het gewoon een soort tik was ofzo wat ik dan weer had.
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vroeg me af of hier mensen zijn die last hebben van druk in het hoofd? Ik heb dit sinds ongeveer 10 maanden en het is nooit meer weggegaan. Ik weet zeker dat dit gerelateerd is aan HPPD. Op hppdonline.com staat ook een topic over druk in het hoofd (head pressure), waarin te zien is dat ongeveer 70% van de mensen met HPPD hier last van heeft.

Met druk in het hoofd bedoel ik niet zoiets als hoofdpijn, maar het voelt alsof er een kleine ballon gevuld met lucht in m'n hoofd zit. Het zit niet overal maar altijd op dezelfde plek, aan de rechterkant van m’n hoofd, iets achter m'n oog lijkt het wel. Hierdoor kan ik me vaak moeilijk concentreren, het is een heel vaag gevoel.

Zijn er hier meer HPPDERS met dit rare symptoom?
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#11
1) Welke drugs heb je gebruikt voordat je HPPD begon?
Paddo's, LSD, Wiet, Salvia, Yopo, Morning Glory.
en wel meer maar verder geen hallucinogenen voor zo ver ik me kan herinneren.

2) Hoelang loopje al met je klachten rond?
een weekje

3) Wat heb je er al aangedaan om je klachten te verminderen?
nog niks, alst langer blijft en erger wordt ga ik er iets aan doen, heb er niet zo veel last van, ik vind et nog wel grappig, 24/7 (zeer licht) trippen zonder iets te slikken.

4) Gebruik je nog steeds drugs/worden je klachten erger?
ik gebruik nog steeds, en het wordt niet erger

5) Hebje enig idee wat de HPPD getriggerd kan hebben?
3x trippen in een week, serotonine raakt een beetje leeg, kan ook daaraan liggen.


heb vooral als ik me ogen dicht doe echt zicht alsof ik naar een ruisende tv kijk. en als ik heel lang naar een object kijk zie ik langzaam een patroon zich vormen. lijkt wel een trip die aan het uitwerken is.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#12
3x trippen in de week op xtc bedoel je ?
Of zijn er nog andere tripmiddelen die wat met je serotientje doen ?
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#13
Japi-10 zei:
3x trippen in de week op xtc bedoel je ?
Of zijn er nog andere tripmiddelen die wat met je serotientje doen ?
Klik om te vergroten...

Volgensmij vreet cocaine ook wat serotonine maar lang niet zoveel als mdma doet. Drie keer in de week trippen is ook wel erg veel, je hersenen moeten na een trip weer f aan de werkelijkheid wennen, als je vaak trips is de kans dat je hppd oploopt dus groter (logisch natuurlijk) dan datje maar heel af en toe tript.
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#14
dirtbag zei:
heb vooral als ik me ogen dicht doe echt zicht alsof ik naar een ruisende tv kijk. en als ik heel lang naar een object kijk zie ik langzaam een patroon zich vormen. lijkt wel een trip die aan het uitwerken is.
Klik om te vergroten...

Hmm ruisende tv? zie je dit bv ook als je naar de lucht kijkt? of naar een witte muur.. Anders hebje misschien visual snow opgelopen die shit gaat niet meer weg.
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#15
euh, paddos, lsd etc gaan ook op je serotonine.
nee ik heb et niet als ik naar de lucht kijk.
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#16
shit foutje, deze post kan verwijderd worden admin :)
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hm je hebt idd gelijk ja, maar het werkt omgekeerd dan bij mdma. serotonine bij lsd zorgt er iig niet voor dat je super euforisch wordt, het kan natuurlijk wel maar niet het gevoel dat je bij mdma krijgt.

Bron:

http://www.bomi-1-gezondheid.com/Lichaam_en_geest/prozac_lsd_extacy_ecstacy_xtc.htm
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ook :)
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Beste HPPD'ers,

Er zijn wel degelijk medicijen ik weet niet de naam.
Dit kreeg ik als reactie ;

Hoi, Wat kan ik doen tegen hppd ? Hoorde eerst iets van medicijnen,maar hoe heete die ? Kan het nog helemaal normaal worden / herstellen ? Gr

Beste vraagsteller

Vraag of je arts contact opneemt met de verslavingsarts Roelof de Wit 023-5307400. Groet Martin Sijes
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik had zelf een paar maanden lang constante flashbacks/HPPD door de ziekte van pfeiffer te krijgen vlak na een tijd veel trippen op paddo's, na de ziekte van pfeiffer weg is gegaan is de HPPD nooit teruggekomen. Het bestond vooral uit het zien van paddoaachtige patronen in bijna alles, muren, vloeren en ook volledig effen gekleurde dingen. Verder bewegingen van stilstaande objecten, lichte vorming van nabeelden, vooral in het donker het zien van felle kleuren.

1) Welke drugs heb je gebruikt voordat je HPPD begon?
Voor de HPPD alleen wiet en paddo's, maar paddo's dan wel om de week, eigenlijk altijd als de tollerantie het toestond, dat was de zomer van 2005 waardoor het begon. Ik heb later nog veel vaker paddo's gedaan toen het al weg was en het kwam er nooit door terug; ook heb ik daarna nog LSD gedaan meerdere keren, wat het niet terug heeft gebracht (wel lichte flashbacks af en toe, maar niet constant en het is zeker niet storend)

2) Hoelang loopje al met je klachten rond?
Ik heb ze nu niet meer, ik had ze van +- zomer 2005 tot winter 2005-2006, in de tijd dat ik de ziekte van pfeiffer had en een periode lang elke paar dagen paddo's deed.

3) Wat heb je er al aangedaan om je klachten te verminderen?
Eigenlijk niks, ik probeerde er gewoon maar mee te leven, en het te accepteren wat redelijk lukte, en toen het wegging met het weggaan van de moeheid was dat een zware meevaller.

4) Gebruik je nog steeds drugs/worden je klachten erger?
Ik gebruik nu meer dan toen ik de HPPD had, ik blow nog steeds regelmatig en neem om de paar weken/maanden nog steeds LSD of paddo's, het is nooit teruggekomen door die drugs tot nu toe en ik verwacht ook niet als ik tenminste niet weer de ziekte van pfeiffer krijg dat het niet terugkomt. Door de LSD heb ik wel een paar keer per week, vooral bij zware stonedheid of erge vermoeidheid lichte visuele vervormingen (diingen die ik zie bewegen die niet kunnen bewegen met name) maardat is meer bij uitzondering en valt ook onder het kopje flashbacks opgewekt door blowen en niet onder HPPD.

5) Hebje enig idee wat de HPPD getriggerd kan hebben?
Ja, de combinatie van te vaak in een te korte tijd op paddo's trippen en vlak daarop de ziekte van pfeiffer krijgen. Door de moeheid vielen mijn hersens steeds terug in het niet goed filteren van mijn visuele waarneming, waardoor ik bv. groene lichtbanen door mijn kamer zag stromen in het donker, alles constant patronen had, dingen leken te bewegen, ik heb zelfs patronen over kleden zien trekken, en het was vergezeld van een algemeen onprettig gevoel. Zodra de moeheid minder werd werd de visuele vervorming minder, toen de ziekte weg was was het HPPD ook weg. Alleen bij hele zware vermoeidheid komt het soms terug dus.



Ik denk ook eigenlijk dat het gewoon flashbacks waren die door moeheid getriggered kunnen worden, en omdat ik 24 uur per dag doodmoe was waren de flashbacks ook in die mate aanwezig, want meestal gaat HPPD niet na een paar maanden van zelf weg en het gelijkverloop met de ziekheid maakt het extra opvallend.

Wat ik trouwens wel heb sinsd ik ooit getript heb zijn vrij constante CEV's, met mijn ogen dicht zie ik altijd wel een patroon; een vreemd gekleurd blok.. niet te vergelijken met de mooie dingen die je met ogen dicht op bv. lsd kan zien, maar wel duideiljk patronen en dingen die mensen die nooit getript hebben niet zullen zien met hun ogen dicht.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."