Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

Het grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

371 antwoorden
94 weergaven
18-5-2026
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hm, bij mij zijn het een soort van sterretjes. Niet dat je dit overdag kunt zien , maar heel af en toe als ik merk dat de sneeuw zeg maar sterker is dan normaal dan kan ik in et pikkendonker zien dat de sneeuw bestaat uit een soort van sterretjes.

Wat me trouwens is opgevallen is dat als ik ketamine gebruik in een donkere ruimte de sneeuw echt massaal toeneemt, meer mensen dit opgevallen?

Ik heb ook het idee dat de sneeuw sterker is geworden sinds ik xtc in combo met ketamine heb gebruikt een tijdje terug. Ik heb vooral et idee dat xtc (mdma) paddestoelen en lsd de main trigger voor hppd is.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#2
^ Daar ben ik 't mee eens, of misschien let je er daardoor wel extra veel op. Het blijft een beetje een vage zaak.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bij mexicaanse werd het niet erger bij mij.
Zou het bij iedereen verschillen welke drugs triggerd of niet ?

las ook dat sommige van lsd merkten dat het niet triggerde.

Groetjes
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#4
Japi-10 zei:
Bij mexicaanse werd het niet erger bij mij.
Zou het bij iedereen verschillen welke drugs triggerd of niet ?

las ook dat sommige van lsd merkten dat het niet triggerde.

Groetjes
Klik om te vergroten...

Ja het zal zeker per persoon verschillen wat precies de trigger is. Maar er zijn wel main triggers, ik denk bv dat bij het gebruiken van Dissociatieve middelen (GHB, Ketamine, DXM), de kans veel kleiner is om hppd te krijgen dan bij psychedelische drugs en dan reken ik MDMA daar in mee. Psychedelische drugs in combinatie met Dissociatieve drugs verhoogt na mijn idee de trigger...

Dat over lsd verschild denk ik heel erg per persoon, lsd word wel in een onderzoeken gezien als een grote trigger van de hppd.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja mischien voor 1 dag maximaal dat je dingen kan laten trillen.
Of groene/paarse vlekken.

Maar geloof leuk is het totaal NIET.
Ik herhaal ; totaal NIET.

Groetjes :wave:
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Msschien kan je hppd van je hppd afkomen door in iedergeval te stoppen met drugs en roken en drinke en alles wat aan je brein knaagt
hier wat dinge die msschien wel kunnen helpen
ik zat eerts te denken aan haver dat is een plant
haver is een soort gras, nee ga niet naar de supermarkt om havermout te kopen,,, ik denk dat die nie goed is je moet zeg maar de verse plant gebruiken,,

Inhoudsstoffen
Saponinen
Alkaloïden zoals gramine (heeft licht sederende en hypnotische eigenschappen), trigoneline en avenine (stimuleert het centrale zenuwstelsel en veroorzaakt dat paarden nogal opgewonden worden als ze te veel haver krijgen)
Flavonoïden
Veel mineralen, vooral silicium en calcium, verder ijzer, mangaan, zink, magnesium en kobalt
Gluten
Vitamine B1 en B2, E en K
Sterolen
Vetten
Bitterstoffen
Proteïne
Bevat een aanzienlijke hoeveelheid antioxidanten
Werking Dit artikel is geschreven door G. van Elteren herbasanitas.nl
Zenuwstelsel
Haver is een van de beste middelen bij stoornissen in het zenuwstelsel, zo kan het helpen bij nerveuze irritatie, depressie, slapeloosheid, nerveuze uitputting door chronische ziekte, zenuwzwakte, hysterie, herpesinfecties. Heel goed bij PMS en depressies die samenhangen met de menopauze. Zou een afrodisiacum zijn voor zowel mannen als vrouwen. Een heel specifieke werking is dat het kan helpen bij het herstellen na een verslaving aan zowel alcohol en verdovende middelen als nicotine (onderdrukt afkickverschijnselen).

verer zullem er msschien nog wel planten zijn er gaat een verhaal mschien wel legende dat de plant havikskruid dat de havikken die plant gebruiken om hun ogen te scherpen

msschien een injectie met stamcellen in een bepaald gebied van je brein
mschien van dat sint jans kruid tegen depressie en bij inwendig gebruik van sint janskruid word je huid sneller bruin in de zon
of dat ook geld voor uitwendig gebruik kweenie???

msschien visolie of gewonn vis eten

yerba mate is een plant kweet er heel weinig van maar schijne ook goeiestofjesvoorje in te zitten

of gewoon pozitiev blijve denke beetje yoga wat extra zuurstof inademen

naar de klote lijkt wel een sooort keuze ofzo of is het leuk om die dingetjes te zien,,??? :wave:
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik herken me hier ook goed in, vooral dat ruis voor je ogen. Het is niet echt heel irriterend en het valt normaal ook niet zo heel erg op (vooral 's nachts is het 't ergst) maar als ik me er op concentreer is het toch best opvallend.

Dit komt niet door drugs, ik heb dit al heel lang, sinds de basisschool.
In die periode had ik ook dat als ik bijv. naar houtnerven keek en me dr op concentreerde, dat ze gingen 'stromen' zoals je ook wel eens in een paddo/lsd trip zie.
Ik vond het nooit irritant, wel leuk eigelijk. Dat zie ik nu niet meer, alleen soms als ik me op de vloer/stenen buiten focus is het alsof ze willen gaan bewegen (ook net zoals in een trip) alleen dan maar een heel klein beetje.

Wel leuk dat ik nu weet dat veel meer mensen dit hebben, vroeger dacht ik altijd dat het gewoon een soort tik was ofzo wat ik dan weer had.
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vroeg me af of hier mensen zijn die last hebben van druk in het hoofd? Ik heb dit sinds ongeveer 10 maanden en het is nooit meer weggegaan. Ik weet zeker dat dit gerelateerd is aan HPPD. Op hppdonline.com staat ook een topic over druk in het hoofd (head pressure), waarin te zien is dat ongeveer 70% van de mensen met HPPD hier last van heeft.

Met druk in het hoofd bedoel ik niet zoiets als hoofdpijn, maar het voelt alsof er een kleine ballon gevuld met lucht in m'n hoofd zit. Het zit niet overal maar altijd op dezelfde plek, aan de rechterkant van m’n hoofd, iets achter m'n oog lijkt het wel. Hierdoor kan ik me vaak moeilijk concentreren, het is een heel vaag gevoel.

Zijn er hier meer HPPDERS met dit rare symptoom?
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#9
1) Welke drugs heb je gebruikt voordat je HPPD begon?
Paddo's, LSD, Wiet, Salvia, Yopo, Morning Glory.
en wel meer maar verder geen hallucinogenen voor zo ver ik me kan herinneren.

2) Hoelang loopje al met je klachten rond?
een weekje

3) Wat heb je er al aangedaan om je klachten te verminderen?
nog niks, alst langer blijft en erger wordt ga ik er iets aan doen, heb er niet zo veel last van, ik vind et nog wel grappig, 24/7 (zeer licht) trippen zonder iets te slikken.

4) Gebruik je nog steeds drugs/worden je klachten erger?
ik gebruik nog steeds, en het wordt niet erger

5) Hebje enig idee wat de HPPD getriggerd kan hebben?
3x trippen in een week, serotonine raakt een beetje leeg, kan ook daaraan liggen.


heb vooral als ik me ogen dicht doe echt zicht alsof ik naar een ruisende tv kijk. en als ik heel lang naar een object kijk zie ik langzaam een patroon zich vormen. lijkt wel een trip die aan het uitwerken is.
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#10
Yep dat ben ik idd. Maar hoe stel je vast of je een dissociatiestoornis of een depersonalisatiestoornis hebt. Ik bedoel ze beschrijven dat dus als een disorder waarbij je de werkelijkheid als een soort droom ervaart? Het is wel zo dat ik me idd wazig voel, maar dat komt dan meer door de druk in mn hoofd. Het is verder niet zo dat ik het idee heb dat ik in een droomwereld zit.

Maar wat ik dus verder we opvallend vind is dat die lui van hppdonline een hoge dosering melatonine dus niet zien als een middel om visuals te verminderen. Gelukkig hebje me volledig overtuigd en ben ik het gister avond al gaan innemen lol:grin: Ik had toevallig nog een potje van 500 0.1mg tablettjes staan. Ik neem nu 2 mg in de ochtend en 3mg in de avond. Heb er iig perfect van geslapen. Na 10 dagen zal het al op zijn maar op deze manier test ik iig of ik er gevoelig voor ben ja/nee.

Na hoelang begonnen de visuals bij jou af te nemen?
b
baarsjesbewonerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb gelukkig nergens last van :)
E
Ex-tripperLid
01-01-2024, 00:00
#12
Houden zo baarsjesbewoner! Zolang je er geen last van hebt: prima. Stop meteen als je ook maar iets begint te merken.

Flut, misschien kun je beter gewoon 5 mg voor het slapen gaan innemen. Ikzelf weet niet wat beter is, dit kan ik ook eens vragen aan de huisarts. Hier kun je zelf maar mee experimenteren. Om echt een soort verschil te voelen zou je het misschien echt iets van 4 of 5 maanden vol moeten houden. Ik denk dat je in die tijd en een duidelijke vooruitgang zou merken. Toen ik de eerste dagen dat spul nam, sliep ik ook echt heerlijk! Dat jij er ook heerlijk van slaapt, is miss een goed teken. Ik weet niet of 4 a 5 maanden melatonine veel geld gaat kosten, want 500 pillen in 10 dagen verslinden...

depersonalisatiestoornis IS trouwens een dissociatiestoornis. Check deze site http://www.geocities.com/proud_of_nala/dissoinfo.html Mijn ervaringen van de depersonalisatiestoornis is dat ik niet meer wist wie ik was. Ik was de rode draad kwijt in m'n leven. Ook leek mijn lichaam niet mijn lichaam. Ik bewoog dan mijn handen en ik had niet het idee dat IK dat deed, terwijl ik wist dat ik dat natuurlijk deed. Vooral de tekst onder de symtomen komen exact overeen. Omdat jij er vrij rustig over bent denk ik niet dat jij een dissociatiestoornis hebt eerlijk gezegd. Als je er namelijk last van hebt dan vind je dat namelijk echt een verschrikkelijk gevoel. Het is echt superbeangstigend. Je denk dat je niet echt bent zeg maar, dat je niet meer bestaat enzo. Het roept echt angst en paniek op en dat heb jij tot nu toe niet beschreven.

Ik denk dat ik pas na een half jaar kon zeggen dat het echt minder werd, dat ik echt verschil kon merken. Nu heb ik echt amper visuals, ik merk wel, dat als ik stress heb (lange termijn stress), tentamenweken ofzo, dat het iets toeneemt. Maar na een half jaar begon ik zeker te merken dat het minder werd.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zo'n potje zit minimale hoeveelheid in en is zo op dus.
Hoor wel van flut of het werkt,en ga binnenkort naar de huisarts en dan neemt ie maar contact op met verslavingsarts.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt voor al deze info!
Mijn huisarts wist er idd niks van af.

Als ik zeg dat ik graag melatonine wil omdat het kan helpen,en ik zeg dat heb ik van iemand gehoord denkt die huisarts ook van ....

Ik had het al is verteld wat ik ervaarde zei die ;

Noh paar weekjes/maandjes is het over.
Hij MOET en ZAl me iets goed voor gaan schrijven want ik vind het behoorlijk irritant ook al heb ik nog niet de ergste vormen.

:wave:
E
Ex-tripperLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik hoop dat het lukt Japi-10. Ik zelf vind het nog steeds heel rot dat ik eigenlijk zonder wetenschappelijk bewijs zit. Ik zal binnenkort eens een afspraak maken of proberen iets te regelen met mijn huisarts. Ik zal het eens bespreken. Als dit wetenschappelijk bewijs stevig genoeg is, kunnen mensen hier ermee naar de huisarts als bewijs.

Een huisarts die geeft inderdaad niet zomaar medicijnen mee, daar wil hij uiteraard een goede reden voor heben. Jou huisarts wist nog niet eens iets van HPPD af?
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#16
:wave:
E
Ex-tripperLid
01-01-2024, 00:00
#17
Flut, doe vanavond of morgenavond eens een keer 5 mg alsjeblieft. Ben wel benieuwd hoe het dan voelt. Nog een reden is dat het bij mij 5 mg was en dat heeft bij mij gewerkt. Ik kan niets zeggen over 3 mg, terwijl ik weet dat 5 mg bij mij heeft geholpen.

Goed dat je via internet gaat bestellen, let er alleen goed op dat het goed en betrouwbaar spul is en echte melatonine.
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#18
bedankt idd voor al deze handige info. Vanacht weer heerlijk geslapen van 3mg, ik denk dat ik wat via internet bestel (hoge dosering).
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#19
vannacht 5 mg genomen en ik moet zeggen dat ik weer perfect geslapen heb. Het valt me trouwens op dat dingen zoals patronen bij mij echt golven of druk aanvoelen. Hoe schoner de omgeving hoe rustiger alles is. Wij hebben bij ons opschool (hogeschool utrecht) een soort kunstmuur waar een patroon op zit van verschillende kleuren. Dit golft echt als ik er naar kijk. Mn ogen weten dan niet waar ze zich op moeten concentreren en daardoor gaat he bewegen.Als ik in een normale school gang loop, met gewoon witte muren met schilderijen is er niks aan de hand.

Dit is ook op de computer zo, die blokjes achtergrond van deze website bijvoorbeeld voelt druk aan. Een schone website als google of nu.nl zonder patronen (bijvoorbeeld het vakjes patroon van drugs forum) voelt gewoon rustig aan.

Als al deze shit gewoon stil staat ben ik tevreden, maar ik heb het idee dat de visual snow er juist voor zorgd dat dingen ook gaan bewegen.

Ex tripper heb jij nooit last gehad van visual snow, of hebje dat nog steeds? want visual snow schijnt zo goed als niet weg te kunnen.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#20
:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."