#1
ExceptionalInsight zei:Ik wilde er niets van zeggen, het leek me nogal obvious. DP/DR is er ook een fijn onderdeel van.. en die ruis is er niet af en toe, maar 24 uur per dag. Elke dag.Miss J zei:ImmortalTech zei:want opeens heeft iedereen op het forum HPPD. Onzin als je het mij vraagt. Bijna iedereen heeft af en toe wel last van visual snow.
HPPD is niet alleen visual snow!!! Misschien een idee om eerst het topic eens goed door te lezen en dan pas je oordeel klaar te hebben?
DP/DR is geen HPPD, het komt wel vaak samen voor. HPPD zijn alleen storingen die te maken hebben met visuele perceptie, zien van bewegingen, patronen, verkeerd ruimtelijk beeld. Oogruis (visual snow) en floaters kunnen ook hiertoe behoren, alhoewel deze vaak een lichamelijk oorzaak hebben.
Er zijn mensen met HPPD die hier helemaal geen last van ondervinden, het is ook niet zo dat je dan per definitie van die trippende mindfucks moet hebben. Dus HPPD is echt alleen visueel.
Mijn ergste ervaring, alsof het gisteren was gebeurd, was extreme DR door prozac. Dit duurde wel maar een uurtje ofzo. Ik zat in de bus, maar ik had het echt het gevoel alsof ik helemaal niet in de bus zat en nog gewoon bij de bushalte stond, misschien wel midden op straat en dat ik ieder moment kon worden aangereden.
Meer info over DP/DR http://en.wikipedia.org/wiki/Depersonalization_disorder.
En nog iets, over psychische storingen in het algemeen. De psychiaters die de DSM IV norm hebben samengesteld waren hier al bang voor. De DSM IV norm is een soort handboek waar precies instaat welke symptomen iemand moet hebben om een storing een bepaalde naam te geven. Dit word vaak omgedraaid, zo zeggen mensen ik heb ADHD en daardoor kan ik niet stilzitten etc, dit klopt echter niet je hebt namelijk die symptomen en daarom NOEMEN wij het ADHD of wat dan ook. Zo worden vaak bepaalde "geestelijke storingen" aangehaald om je gedrag te verdedigen. Nog een voorbeeld ik ben psychotisch en daardoor heb ik waanbeelden etc, nee je hebt waanbeelden etc en daarom zeggen wij dat jij psychotisch bent. De bedoeling van de DSM IV norm is dan ook om in eerste instantie namen te geven aan bepaalde (combinatie) van symptomen.