Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol is de kutste drug die er bestaat !

Alcohol is de kutste drug die er bestaat !

180 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
w
willem op den driesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alcohol de kutste drug, ik vind van niet.

Neemt niet weg dat het een klote drug kan zijn, maar zolang je ook maar een klein beetje zelfbewust blijft en het binnen de (jou en je omgeving) kaders houdt, kun je een hele hoop fun beleven met onze grensvervagende vriend.

Alcohol is vaak wel de drug die de heupen doen wiebelen, de nietvertellende doen spreken en de minder gelikten doen spetteren.

kortom: alcohol is zo 'kut' nog niet ..
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#2
BADJASMAN zei:
Willemijn zei:
Wat een zever
Als alcohol de kutste drug is , waarom is het dan legaal?
in plaats van C of Speed?! ---> dat is pas dikke brol
Klik om te vergroten...

Pure kwestie van economische belangen, jammer dat je dat niet inziet.
De staat geeft er geen fuck om of het ongezond is ofniet, ze heffen er lekker veel accijnzen op en verdienen daardoor extra centjes. Dat geldt ook voor tabak etc. Waarom denk je dat ze alles niet legaliseren ? Omdat de zogenaamde "grotere machten" dan hun primaire inkomsten zullen verliezen en deze machten hebben nou eenmaal meer macht dan de staat zelf.
Klik om te vergroten...

De badjasman weet waar hij het over heeft, naar mijn mening!

Verder is elke drug kut zodra deze bijvoorbeeld destructief blijkt voor degene die het gebruikt.
t
takedown84Lid
01-01-2024, 00:00
#3
volgens mij geven ze echt wel om de gezondheid, want als velen xtc, speed enzo zouden gebruiken op dezelfde manier als alcohol zouden ze er veeeeel erger aan toe zijn
Ze geven zeker wel om je gezondheid, al was het maar omdat ze anders te veel in ziekenhuizen enzo moesten investeren ....
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#4
takedown84 zei:
...
Ze geven zeker wel om je gezondheid, al was het maar omdat ze anders te veel in ziekenhuizen enzo moesten investeren ....
Klik om te vergroten...

Lijkt mij niet van toepassing. Ze pompen de premies van je verzekering(en) gewoon omhoog, dan is het geldprobleem weer opgelost. Dat is dan één maatregel die ik noem. Zo zijn er nog een paar te noemen.

Als het nu écht zo zou zijn als jij stelt, dan zouden ze bijvoorbeeld sigaretten á la minute uit de handel halen en op de opiumlijst zetten. En de gezondheidszorg volledig vergoeden (wanneer je gewoon je betaalbare maandelijkse premie hebt afgedragen) zonder bonus-systeem, rangen-systemen en beperkingen van het aantal behandelingen. Dan zal een grote groep mensen ook niet te lang door blijven lopen met kwalen die veel eerder gesignaleerd - én verholpen kunnen worden, naar mijn mening.

Gr.,

de eend
t
takedown84Lid
01-01-2024, 00:00
#5
eend zei:
takedown84 zei:
...
Ze geven zeker wel om je gezondheid, al was het maar omdat ze anders te veel in ziekenhuizen enzo moesten investeren ....
Klik om te vergroten...

Lijkt mij niet van toepassing. Ze pompen de premies van je verzekering(en) gewoon omhoog, dan is het geldprobleem weer opgelost. Dat is dan één maatregel die ik noem. Zo zijn er nog een paar te noemen.

Als het nu écht zo zou zijn als jij stelt, dan zouden ze bijvoorbeeld sigaretten á la minute uit de handel halen en op de opiumlijst zetten. En de gezondheidszorg volledig vergoeden (wanneer je gewoon je betaalbare maandelijkse premie hebt afgedragen) zonder bonus-systeem, rangen-systemen en beperkingen van het aantal behandelingen. Dan zal een grote groep mensen ook niet te lang door blijven lopen met kwalen die veel eerder gesignaleerd - én verholpen kunnen worden, naar mijn mening.

Gr.,

de eend
Klik om te vergroten...

mss heb je gelijk maar ze moeten toch een drugs kiezen?
uitgaan met drugs/alcohol is gewoon veel leuker, dus er moet een drugs legaal zijn zodat ze niet te veel naar de andere drugs grijpen
alcohol is volgens mij toch veeel gezonder dan xtc of coke ofzo, want als ik evenveel zwaar zou space op X dan dat ik dronken was zou ik er toch erger aan toe zijn....
t
teeboLid
01-01-2024, 00:00
#6
Willemijn zei:
Wat een zever
Als alcohol de kutste drug is , waarom is het dan legaal?
in plaats van C of Speed?! ---> dat is pas dikke brol
Klik om te vergroten...

zonder alcohol geen sociale samenkomsten, een groot deel van de economie draait op alcohol
en dat is waarom alcohol legaal is en wiet niet, veel verder zul je het wel niet moeten zoeken
t
teeboLid
01-01-2024, 00:00
#7
takedown84 zei:
...
Ze geven zeker wel om je gezondheid, al was het maar omdat ze anders te veel in ziekenhuizen enzo moesten investeren ....

Lijkt mij niet van toepassing. Ze pompen de premies van je verzekering(en) gewoon omhoog, dan is het geldprobleem weer opgelost. Dat is dan één maatregel die ik noem. Zo zijn er nog een paar te noemen.

Als het nu écht zo zou zijn als jij stelt, dan zouden ze bijvoorbeeld sigaretten á la minute uit de handel halen en op de opiumlijst zetten. En de gezondheidszorg volledig vergoeden (wanneer je gewoon je betaalbare maandelijkse premie hebt afgedragen) zonder bonus-systeem, rangen-systemen en beperkingen van het aantal behandelingen. Dan zal een grote groep mensen ook niet te lang door blijven lopen met kwalen die veel eerder gesignaleerd - én verholpen kunnen worden, naar mijn mening.

Gr.,

de eend
Klik om te vergroten...

het doosje kost meer dan de saffen, vele kudo's naar de staatskist, rokers sterver eerder, veel pensioen-kudo's blijven in de staatskist, daar wegen de medische kosten niet tegenop
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#8
wat iedereen die tegen alcohol is wel vergeet is dat 90% van de bevolking er blijkbaar wel mee kan omgaan :rolleyes:
t
takedown84Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Jeller zei:
wat iedereen die tegen alcohol is wel vergeet is dat 90% van de bevolking er blijkbaar wel mee kan omgaan :rolleyes:
Klik om te vergroten...

yep en als ze het zo met andere drugs zouden doen ging maatschapij nr de klote dus alcohol is absoluut NIET de kutste drugs
O
OvercomeLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik vind het lelijk dat alcohol zo geacepteerd word, terwijl andere drugs uit den boze zijn, alsof de meeste mensen alcohol gewoon niet als drugs zien, dat vind ik verschrikkelijk, laatst nog, was op een verjaardag, iedereen zo lam als een balletje, tot kotsen aan toe, maar omdat ik 1 pilletje op had was ik daar echt de satan zelf... :confused:.
c
chrzzLid
01-01-2024, 00:00
#11
Overcome zei:
ik vind het lelijk dat alcohol zo geacepteerd word, terwijl andere drugs uit den boze zijn, alsof de meeste mensen alcohol gewoon niet als drugs zien, dat vind ik verschrikkelijk, laatst nog, was op een verjaardag, iedereen zo lam als een balletje, tot kotsen aan toe, maar omdat ik 1 pilletje op had was ik daar echt de satan zelf... :confused:.
Klik om te vergroten...

100% mee eens, alcohol is soms wel tof, ik drink het niet vaak, en bijna nooit voor zat te worden. Meestal samen met speed als ik op café ben. Maar ik haat het feit dat alcohol legaal is en bv wiet niet. Ik heb bijna alle bekende drugs, en een hele hoop minder bekende drugs geprobeerd en ik heb me van niks zo rot gevoeld de dag erna als van alcohol (behalve DXM, daar was ik echt ziek van achteraf). Echt bullshit.
t
takedown84Lid
01-01-2024, 00:00
#12
chrzz zei:
Overcome zei:
ik vind het lelijk dat alcohol zo geacepteerd word, terwijl andere drugs uit den boze zijn, alsof de meeste mensen alcohol gewoon niet als drugs zien, dat vind ik verschrikkelijk, laatst nog, was op een verjaardag, iedereen zo lam als een balletje, tot kotsen aan toe, maar omdat ik 1 pilletje op had was ik daar echt de satan zelf... :confused:.
Klik om te vergroten...

100% mee eens, alcohol is soms wel tof, ik drink het niet vaak, en bijna nooit voor zat te worden. Meestal samen met speed als ik op café ben. Maar ik haat het feit dat alcohol legaal is en bv wiet niet. Ik heb bijna alle bekende drugs, en een hele hoop minder bekende drugs geprobeerd en ik heb me van niks zo rot gevoeld de dag erna als van alcohol (behalve DXM, daar was ik echt ziek van achteraf). Echt bullshit.
Klik om te vergroten...

Dag erna wel jah, maar op lange termijn heeft andere drugs meestal toch meer schade toegebracht aan je
B
BADJASMANLid
01-01-2024, 00:00
#13
takedown84 zei:
chrzz zei:
Overcome zei:
ik vind het lelijk dat alcohol zo geacepteerd word, terwijl andere drugs uit den boze zijn, alsof de meeste mensen alcohol gewoon niet als drugs zien, dat vind ik verschrikkelijk, laatst nog, was op een verjaardag, iedereen zo lam als een balletje, tot kotsen aan toe, maar omdat ik 1 pilletje op had was ik daar echt de satan zelf... :confused:.
Klik om te vergroten...

100% mee eens, alcohol is soms wel tof, ik drink het niet vaak, en bijna nooit voor zat te worden. Meestal samen met speed als ik op café ben. Maar ik haat het feit dat alcohol legaal is en bv wiet niet. Ik heb bijna alle bekende drugs, en een hele hoop minder bekende drugs geprobeerd en ik heb me van niks zo rot gevoeld de dag erna als van alcohol (behalve DXM, daar was ik echt ziek van achteraf). Echt bullshit.
Klik om te vergroten...

Dag erna wel jah, maar op lange termijn heeft andere drugs meestal toch meer schade toegebracht aan je
Klik om te vergroten...

Takedown84, ik ga nu toch echt even op je reageren.

Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt.
Alcohol is de schadelijkste drug die er bestaat.
Dit is een FEIT.
Hiermee probeer ik niet te suggereren dat het
ook de meest verslavende drug is, nee dat is wat anders.
Mensen gaan vaak kapot aan coke etc. omdat
ze het niet meer kunnen betalen en niet meer zonder
kunnen, dit heeft direct niks te maken met de schadelijkheid ervan.

Alcohol is puur vergif, het breekt hersencellen af.
Coke bv zorgt er slechts voor dat je hersenen
anders gaan functioneren.
Coke blokkeert de opname van een bepaalde
neurotransmitter ( dopamine ) , maar het breekt niks af.

Onderbouw je redeneringen voortaan,
over welke "andere drugs" heb je het eigenlijk?
t
takedown84Lid
01-01-2024, 00:00
#14
BADJASMAN zei:
takedown84 zei:
chrzz zei:
Overcome zei:
ik vind het lelijk dat alcohol zo geacepteerd word, terwijl andere drugs uit den boze zijn, alsof de meeste mensen alcohol gewoon niet als drugs zien, dat vind ik verschrikkelijk, laatst nog, was op een verjaardag, iedereen zo lam als een balletje, tot kotsen aan toe, maar omdat ik 1 pilletje op had was ik daar echt de satan zelf... :confused:.
Klik om te vergroten...

100% mee eens, alcohol is soms wel tof, ik drink het niet vaak, en bijna nooit voor zat te worden. Meestal samen met speed als ik op café ben. Maar ik haat het feit dat alcohol legaal is en bv wiet niet. Ik heb bijna alle bekende drugs, en een hele hoop minder bekende drugs geprobeerd en ik heb me van niks zo rot gevoeld de dag erna als van alcohol (behalve DXM, daar was ik echt ziek van achteraf). Echt bullshit.
Klik om te vergroten...

Dag erna wel jah, maar op lange termijn heeft andere drugs meestal toch meer schade toegebracht aan je
Klik om te vergroten...

Takedown84, ik ga nu toch echt even op je reageren.

Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt.
Alcohol is de schadelijkste drug die er bestaat.
Dit is een FEIT.
Hiermee probeer ik niet te suggereren dat het
ook de meest verslavende drug is, nee dat is wat anders.
Mensen gaan vaak kapot aan coke etc. omdat
ze het niet meer kunnen betalen en niet meer zonder
kunnen, dit heeft direct niks te maken met de schadelijkheid ervan.

Alcohol is puur vergif, het breekt hersencellen af.
Coke bv zorgt er slechts voor dat je hersenen
anders gaan functioneren.
Coke blokkeert de opname van een bepaalde
neurotransmitter ( dopamine ) , maar het breekt niks af.

Onderbouw je redeneringen voortaan,
over welke "andere drugs" heb je het eigenlijk?
Klik om te vergroten...

XTC bv ook
Coke niet schadelijk?
Ik las laatst iets over coke (hier dacht ik) over iemand die ... gram per dag snoof (weet nimmer net hoevee) en begon stemmen enzo te horen, je word er gewoon para van lijkt me dan? bij af en toe gebruiken wil ik wel geloven dat coke midner schadelijk is maar op lange termijn zeker niet :)
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
azgaza zei:
Alcohol is best leuk op zijn tijd, had afgelopen weekend voor het eerst in maanden weer echt gedronken en heb een top nacht gehad, gewoon niet vaak, en meestal niet te veel en het is best leuk, alleen jammer van de kater.
Klik om te vergroten...
^helemaal mee eens :)
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Meestal heb ik dat ik niks meer weet, het gene wat ik dan nog weet vind ik dan nog wel leuk. Maar op het moment zelf voel ik me altijd zo verneukt niet normaal. Ik drink niet vaak maar als ik het doe, wel veel, teveel eigelijk. Maarja als ik aangeschoten ben verveel ik me, en drink ik door. Tot het telaat is en ga kosten en daarna op de grond lig. Daarom doe ik het ook niet zo vaak meer.

Ik vind het de kutste drug, maar toch gebruik ik het soms. Waarom? Ik zou het niet weten eigelijk, vind het toch wel leuk eigelijk :P
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#17
i'm a social drinker if some says i'll have a drink i say so shall i
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vind dat de meeste mensen negatief veranderen door alcohol. In het dagelijks leven zijn het verlegen, stille, saaie, grijze muizen die na de nodige alcoholische versnaperingen plotseling ontpoppen tot mensen die denken dat ze leuk zijn, flauwe grappen vertellen, veel te hard praten, zichzelf graag horen praten, zich sletterig en opdringerig gaan gedragen, soms agressief worden,enz. En o wat een lol, de volgende dag zijn ze bloedchagrijnig van de kater. Nee, geef mij maar drugs, en veel ook!
d
dropkick_tamasLid
01-01-2024, 00:00
#19
liever een jointje :stoned:
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja precies :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."