Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Housequake & Sneakerz"
"Sneakerz en Housequake"
"Is modafinil eigenlijk al illegaal hier in nederland?"
"Ik heb 1 keer tijdens een operatie morfine gehad en 1 keer fentanyl. Ik vond de uitwerking van beide middelen vrijwel hetzelfde. Fentanyl bindt beter aan opiaatreceptoren dan morfine-achtige stoffen. Hierdoor heb je minder van de stof nodig om eenzelfde effect te bereiken. Helaas is het veel riskanter aangezien een overdosis veel sneller behaald wordt."
"Antipsychotica blokkeren de werking van dopamine, waardoor je lichaam vanzelf behoefte krijgt aan middelen die dopamine-verhogend werken, zoals eten. Je wordt dus idd niet automatisch dikker van de zyprexa zelf, maar je krijgt gewoon onwijs honger."
"Ze zetten dit niet zomaar in de bijsluiter hoor... Als je langere tijd benzodiazepines gebruikt raak je er niet alleen geestelijk maar ook lichamelijk aan verslaafd. Als dat gebeurt is zal het afkicken een hel worden: angstig, trillen, zwaar depressief en als je even pech hebt beland je in een toestand die te vergelijken is met een delirium tremens. Hoe lang gebruik je het al? Martijn. zei: Ik denk zelf dat de gevolgen van langdurig gebruik van benzodiazepines nog niet volledig zijn onderzocht. Klik om te vergroten... Benzo's zijn zo'n beetje de meest gebruikte medicijnen met een psychoactieve werking. Zou een beetje raar zijn als ze het dan niet eerst goed onderzoeken, toch?"
"Er bestaan twee soorten amfetamine: levo-amphetamine en dextro-amphetamine. Het verschil berust op het feit dat de moleculen elkaars 'spiegelbeeld' zijn. Dextro-amphetamine werkt beter in op de amfetamine-receptoren en is daarom sterker. De toevoeging 'sulfaat' betekent dat het een bepaald zout is. Het is niet mogelijk om dit te scheiden van het amfetamine-molecuul. Misschien een cursusje scheikunde voor dummies doen"
"IK heb tijdens een operatie morfine gekregen. Dit was echt een van de heerlijkste gevoelens die ik heb gekend. Maar ik heb nu niet zoiets van dat ik dat per se nog een keer wil hebben..."
"Kan je dat bij de kruidvat halen?"
"A_J_ zei: Hoi mensen, Ik was even wat aan het lezen over benzodiazepines op Wikipedia. Toen las ik het volgende Benzodiazepines can be very useful in intensive care to sedate patients receiving mechanical ventilation, or those in extreme distress or severe pain. Caution should be exercised in this situation due to the occasional scenario of respiratory depression, and benzodiazepine overdose treatment facilities should be available. Klik om te vergroten... Even verder kijken over dat respiratory depression levert het volgende op: In medicine, hypoventilation (also known as respiratory depression) occurs when ventilation is inadequate (hypo means "below") to perform needed gas exchange. It generally causes an increased concentration of carbon dioxide (hypercapnia) and respiratory acidosis. It can be caused by medical conditions, by holding one's breath, or by drugs, typically when taken in overdose. Hypoventilation may be dangerous for those with sleep apnea. As a side effect of medicines or recreational drugs, hypoventilation may become potentially life-threatening. Many different CNS depressant drugs such as alcohol, benzodiazepines, barbiturates, GHB and opiates produce respiratory depression when taken in large or excessive doses; however this is most commonly seen as a cause of death with opiates or opioids, particularly when they are combined with sedatives such as alcohol or benzodiazepines. Strong opiates (heroin, morphine, etc) and barbiturates are notorious for producing this effect; in an overdose, an individual may cease breathing entirely (go into respiratory arrest) which is rapidly fatal without treatment. Klik om te vergroten... Goed, het besluit staat vrijwel vast nu dat ik over 2 maanden richting Zuid Afrika vlieg, dan wil ik mezelf even helemaal plat gaan leggen in het vliegtuig met wat Diazepam etc. om geen paniekaanvallen te krijgen. Maar als ik dit soort dingen lees dan voel ik me alleen maar a-relaxter zodra ik van die pillen drop. Kan iemand me hierover gerust stellen? Thanks! Klik om te vergroten... Ik weet niet hoe lang je moet vliegen maar als je jezelf helemaal plat wil leggen kan je beter niet kiezen voor diazepam. Neem dan een korter werkende hypnotische benzo. Maar als je vliegangst hebt is diazepam wellicht wel geschikt, maar je hebt vaak maar een klein beetje nodig om angstloos en versuft te zijn zodat er geen paniekaanval oid ontstaat."