Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol is de kutste drug die er bestaat !

Alcohol is de kutste drug die er bestaat !

180 antwoorden
36 weergaven
18-5-2026
B
BADJASMANLid
01-01-2024, 00:00
#1
takedown84 zei:
BADJASMAN zei:
takedown84 zei:
chrzz zei:
Overcome zei:
ik vind het lelijk dat alcohol zo geacepteerd word, terwijl andere drugs uit den boze zijn, alsof de meeste mensen alcohol gewoon niet als drugs zien, dat vind ik verschrikkelijk, laatst nog, was op een verjaardag, iedereen zo lam als een balletje, tot kotsen aan toe, maar omdat ik 1 pilletje op had was ik daar echt de satan zelf... :confused:.
Klik om te vergroten...

100% mee eens, alcohol is soms wel tof, ik drink het niet vaak, en bijna nooit voor zat te worden. Meestal samen met speed als ik op café ben. Maar ik haat het feit dat alcohol legaal is en bv wiet niet. Ik heb bijna alle bekende drugs, en een hele hoop minder bekende drugs geprobeerd en ik heb me van niks zo rot gevoeld de dag erna als van alcohol (behalve DXM, daar was ik echt ziek van achteraf). Echt bullshit.
Klik om te vergroten...



Dag erna wel jah, maar op lange termijn heeft andere drugs meestal toch meer schade toegebracht aan je
Klik om te vergroten...

Takedown84, ik ga nu toch echt even op je reageren.

Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt.
Alcohol is de schadelijkste drug die er bestaat.
Dit is een FEIT.
Hiermee probeer ik niet te suggereren dat het
ook de meest verslavende drug is, nee dat is wat anders.
Mensen gaan vaak kapot aan coke etc. omdat
ze het niet meer kunnen betalen en niet meer zonder
kunnen, dit heeft direct niks te maken met de schadelijkheid ervan.

Alcohol is puur vergif, het breekt hersencellen af.
Coke bv zorgt er slechts voor dat je hersenen
anders gaan functioneren.
Coke blokkeert de opname van een bepaalde
neurotransmitter ( dopamine ) , maar het breekt niks af.

Onderbouw je redeneringen voortaan,
over welke "andere drugs" heb je het eigenlijk?
Klik om te vergroten...

XTC bv ook
Coke niet schadelijk?
Ik las laatst iets over coke (hier dacht ik) over iemand die ... gram per dag snoof (weet nimmer net hoevee) en begon stemmen enzo te horen, je word er gewoon para van lijkt me dan? bij af en toe gebruiken wil ik wel geloven dat coke midner schadelijk is maar op lange termijn zeker niet :)
Klik om te vergroten...

Op lange termijn is alcohol juist het schadelijkst, mij heb je overigens nooit horen zeggen dat coke niet schadelijk is.
t
takedown84Lid
01-01-2024, 00:00
#2
BADJASMAN zei:
takedown84 zei:
BADJASMAN zei:
takedown84 zei:
chrzz zei:
Overcome zei:
ik vind het lelijk dat alcohol zo geacepteerd word, terwijl andere drugs uit den boze zijn, alsof de meeste mensen alcohol gewoon niet als drugs zien, dat vind ik verschrikkelijk, laatst nog, was op een verjaardag, iedereen zo lam als een balletje, tot kotsen aan toe, maar omdat ik 1 pilletje op had was ik daar echt de satan zelf... :confused:.
Klik om te vergroten...

100% mee eens, alcohol is soms wel tof, ik drink het niet vaak, en bijna nooit voor zat te worden. Meestal samen met speed als ik op café ben. Maar ik haat het feit dat alcohol legaal is en bv wiet niet. Ik heb bijna alle bekende drugs, en een hele hoop minder bekende drugs geprobeerd en ik heb me van niks zo rot gevoeld de dag erna als van alcohol (behalve DXM, daar was ik echt ziek van achteraf). Echt bullshit.
Klik om te vergroten...



Dag erna wel jah, maar op lange termijn heeft andere drugs meestal toch meer schade toegebracht aan je
Klik om te vergroten...

Takedown84, ik ga nu toch echt even op je reageren.

Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt.
Alcohol is de schadelijkste drug die er bestaat.
Dit is een FEIT.
Hiermee probeer ik niet te suggereren dat het
ook de meest verslavende drug is, nee dat is wat anders.
Mensen gaan vaak kapot aan coke etc. omdat
ze het niet meer kunnen betalen en niet meer zonder
kunnen, dit heeft direct niks te maken met de schadelijkheid ervan.

Alcohol is puur vergif, het breekt hersencellen af.
Coke bv zorgt er slechts voor dat je hersenen
anders gaan functioneren.
Coke blokkeert de opname van een bepaalde
neurotransmitter ( dopamine ) , maar het breekt niks af.

Onderbouw je redeneringen voortaan,
over welke "andere drugs" heb je het eigenlijk?
Klik om te vergroten...

XTC bv ook
Coke niet schadelijk?
Ik las laatst iets over coke (hier dacht ik) over iemand die ... gram per dag snoof (weet nimmer net hoevee) en begon stemmen enzo te horen, je word er gewoon para van lijkt me dan? bij af en toe gebruiken wil ik wel geloven dat coke midner schadelijk is maar op lange termijn zeker niet :)
Klik om te vergroten...

Op korte termijn is alcohol juist het schadelijkst, mij heb je overigens nooit horen zeggen dat coke niet schadelijk is.
Klik om te vergroten...

op lange termijn? ik dacht op korte, ik heb is gelezen dat alcohol bij matig gebruik schadelijker was als coke.... :)

en bij alcohol ga je toch geen stemmen horen enzo...
dus dan lijkt het wel dat alcohol minder schadelijk is
B
BADJASMANLid
01-01-2024, 00:00
#3
takedown84 zei:
BADJASMAN zei:
takedown84 zei:
BADJASMAN zei:
takedown84 zei:
chrzz zei:
Overcome zei:
ik vind het lelijk dat alcohol zo geacepteerd word, terwijl andere drugs uit den boze zijn, alsof de meeste mensen alcohol gewoon niet als drugs zien, dat vind ik verschrikkelijk, laatst nog, was op een verjaardag, iedereen zo lam als een balletje, tot kotsen aan toe, maar omdat ik 1 pilletje op had was ik daar echt de satan zelf... :confused:.
Klik om te vergroten...

100% mee eens, alcohol is soms wel tof, ik drink het niet vaak, en bijna nooit voor zat te worden. Meestal samen met speed als ik op café ben. Maar ik haat het feit dat alcohol legaal is en bv wiet niet. Ik heb bijna alle bekende drugs, en een hele hoop minder bekende drugs geprobeerd en ik heb me van niks zo rot gevoeld de dag erna als van alcohol (behalve DXM, daar was ik echt ziek van achteraf). Echt bullshit.
Klik om te vergroten...



Dag erna wel jah, maar op lange termijn heeft andere drugs meestal toch meer schade toegebracht aan je
Klik om te vergroten...

Takedown84, ik ga nu toch echt even op je reageren.

Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt.
Alcohol is de schadelijkste drug die er bestaat.
Dit is een FEIT.
Hiermee probeer ik niet te suggereren dat het
ook de meest verslavende drug is, nee dat is wat anders.
Mensen gaan vaak kapot aan coke etc. omdat
ze het niet meer kunnen betalen en niet meer zonder
kunnen, dit heeft direct niks te maken met de schadelijkheid ervan.

Alcohol is puur vergif, het breekt hersencellen af.
Coke bv zorgt er slechts voor dat je hersenen
anders gaan functioneren.
Coke blokkeert de opname van een bepaalde
neurotransmitter ( dopamine ) , maar het breekt niks af.

Onderbouw je redeneringen voortaan,
over welke "andere drugs" heb je het eigenlijk?
Klik om te vergroten...

XTC bv ook
Coke niet schadelijk?
Ik las laatst iets over coke (hier dacht ik) over iemand die ... gram per dag snoof (weet nimmer net hoevee) en begon stemmen enzo te horen, je word er gewoon para van lijkt me dan? bij af en toe gebruiken wil ik wel geloven dat coke midner schadelijk is maar op lange termijn zeker niet :)
Klik om te vergroten...

Op korte termijn is alcohol juist het schadelijkst, mij heb je overigens nooit horen zeggen dat coke niet schadelijk is.
Klik om te vergroten...

op lange termijn? ik dacht op korte, ik heb is gelezen dat alcohol bij matig gebruik schadelijker was als coke.... :)

en bij alcohol ga je toch geen stemmen horen enzo...
dus dan lijkt het wel dat alcohol minder schadelijk is
Klik om te vergroten...

En deze hypothese baseer je puur op het feit dat je gelezen hebt dat iemand stemmen ging horen na het gebruik van coke? Nou ik kan je genoeg voorbeelden van mensen geven die daar ook last van hebben en regelmatig alcohol ipv coke nuttigen.
Het feit dat je stemmen gaat horen hoeft dus helemaal niks met de drugs die je gebruikt te maken te hebben. Kan het niet zijn dat die persoon in kwestie gewoon psychisch labiel is ?

Hier wil ik nog even aan toevoegen dat iemand die stemmen hoort last heeft van auditieve hallucinaties. Dit wil niet zeggen dat de persoon in kwestie een beschadiging heeft opgelopen. Alcohol breekt daarentegen je brein wel degelijk af.
t
takedown84Lid
01-01-2024, 00:00
#4
BADJASMAN zei:
takedown84 zei:
BADJASMAN zei:
takedown84 zei:
BADJASMAN zei:
takedown84 zei:
chrzz zei:
Overcome zei:
ik vind het lelijk dat alcohol zo geacepteerd word, terwijl andere drugs uit den boze zijn, alsof de meeste mensen alcohol gewoon niet als drugs zien, dat vind ik verschrikkelijk, laatst nog, was op een verjaardag, iedereen zo lam als een balletje, tot kotsen aan toe, maar omdat ik 1 pilletje op had was ik daar echt de satan zelf... :confused:.
Klik om te vergroten...

100% mee eens, alcohol is soms wel tof, ik drink het niet vaak, en bijna nooit voor zat te worden. Meestal samen met speed als ik op café ben. Maar ik haat het feit dat alcohol legaal is en bv wiet niet. Ik heb bijna alle bekende drugs, en een hele hoop minder bekende drugs geprobeerd en ik heb me van niks zo rot gevoeld de dag erna als van alcohol (behalve DXM, daar was ik echt ziek van achteraf). Echt bullshit.
Klik om te vergroten...



Dag erna wel jah, maar op lange termijn heeft andere drugs meestal toch meer schade toegebracht aan je
Klik om te vergroten...

Takedown84, ik ga nu toch echt even op je reageren.

Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt.
Alcohol is de schadelijkste drug die er bestaat.
Dit is een FEIT.
Hiermee probeer ik niet te suggereren dat het
ook de meest verslavende drug is, nee dat is wat anders.
Mensen gaan vaak kapot aan coke etc. omdat
ze het niet meer kunnen betalen en niet meer zonder
kunnen, dit heeft direct niks te maken met de schadelijkheid ervan.

Alcohol is puur vergif, het breekt hersencellen af.
Coke bv zorgt er slechts voor dat je hersenen
anders gaan functioneren.
Coke blokkeert de opname van een bepaalde
neurotransmitter ( dopamine ) , maar het breekt niks af.

Onderbouw je redeneringen voortaan,
over welke "andere drugs" heb je het eigenlijk?
Klik om te vergroten...

XTC bv ook
Coke niet schadelijk?
Ik las laatst iets over coke (hier dacht ik) over iemand die ... gram per dag snoof (weet nimmer net hoevee) en begon stemmen enzo te horen, je word er gewoon para van lijkt me dan? bij af en toe gebruiken wil ik wel geloven dat coke midner schadelijk is maar op lange termijn zeker niet :)
Klik om te vergroten...

Op korte termijn is alcohol juist het schadelijkst, mij heb je overigens nooit horen zeggen dat coke niet schadelijk is.
Klik om te vergroten...

op lange termijn? ik dacht op korte, ik heb is gelezen dat alcohol bij matig gebruik schadelijker was als coke.... :)

en bij alcohol ga je toch geen stemmen horen enzo...
dus dan lijkt het wel dat alcohol minder schadelijk is
Klik om te vergroten...

En deze hypothese baseer je puur op het feit dat je gelezen hebt dat iemand stemmen ging horen na het gebruik van coke? Nou ik kan je genoeg voorbeelden van mensen geven die daar ook last van hebben en regelmatig alcohol ipv coke nuttigen.
Het feit dat je stemmen gaat horen hoeft dus helemaal niks met de drugs die je gebruikt te maken te hebben. Kan het niet zijn dat die persoon in kwestie gewoon psychisch labiel is ?

Hier wil ik nog even aan toevoegen dat iemand die stemmen hoort last heeft van auditieve hallucinaties. Dit wil niet zeggen dat de persoon in kwestie een beschadiging heeft opgelopen. Alcohol breekt daarentegen je brein wel degelijk af.
Klik om te vergroten...

tja, maar wat is er beter, afbreken of veranderen? en ik heb nog nooit gehoort dat iemand stemmen ging horen van alcohol hoor;..
E
Eckster CLid
01-01-2024, 00:00
#5
lysergine25 zei:
duivelswater wat de maataschappij alleen maar schade aanbrengt.

90% van alle ellende komt voort uit alcohol.

:wave:
Klik om te vergroten...
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#6
Overcome zei:
ik vind het lelijk dat alcohol zo geacepteerd word, terwijl andere drugs uit den boze zijn, alsof de meeste mensen alcohol gewoon niet als drugs zien, dat vind ik verschrikkelijk.
Klik om te vergroten...

Volledig mee eens. Alcohol is niet de ergste drugs (crystal meth lijkt me bijvoorbeeld erger) maar het probleem is dat iedereen het gewoon doet alsof het niets is.

Ik stem dus nee, want het probleem ligt in de maatschappij en niet bij alcohol zelf. (Hoewel alcohol op zich ook al vrij hoog in de "kut-lijst" staat)

:beer:
B
BADJASMANLid
01-01-2024, 00:00
#7
takedown84 zei:
BADJASMAN zei:
takedown84 zei:
BADJASMAN zei:
takedown84 zei:
BADJASMAN zei:
takedown84 zei:
chrzz zei:
Overcome zei:
ik vind het lelijk dat alcohol zo geacepteerd word, terwijl andere drugs uit den boze zijn, alsof de meeste mensen alcohol gewoon niet als drugs zien, dat vind ik verschrikkelijk, laatst nog, was op een verjaardag, iedereen zo lam als een balletje, tot kotsen aan toe, maar omdat ik 1 pilletje op had was ik daar echt de satan zelf... :confused:.
Klik om te vergroten...

100% mee eens, alcohol is soms wel tof, ik drink het niet vaak, en bijna nooit voor zat te worden. Meestal samen met speed als ik op café ben. Maar ik haat het feit dat alcohol legaal is en bv wiet niet. Ik heb bijna alle bekende drugs, en een hele hoop minder bekende drugs geprobeerd en ik heb me van niks zo rot gevoeld de dag erna als van alcohol (behalve DXM, daar was ik echt ziek van achteraf). Echt bullshit.
Klik om te vergroten...



Dag erna wel jah, maar op lange termijn heeft andere drugs meestal toch meer schade toegebracht aan je
Klik om te vergroten...

Takedown84, ik ga nu toch echt even op je reageren.

Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt.
Alcohol is de schadelijkste drug die er bestaat.
Dit is een FEIT.
Hiermee probeer ik niet te suggereren dat het
ook de meest verslavende drug is, nee dat is wat anders.
Mensen gaan vaak kapot aan coke etc. omdat
ze het niet meer kunnen betalen en niet meer zonder
kunnen, dit heeft direct niks te maken met de schadelijkheid ervan.

Alcohol is puur vergif, het breekt hersencellen af.
Coke bv zorgt er slechts voor dat je hersenen
anders gaan functioneren.
Coke blokkeert de opname van een bepaalde
neurotransmitter ( dopamine ) , maar het breekt niks af.

Onderbouw je redeneringen voortaan,
over welke "andere drugs" heb je het eigenlijk?
Klik om te vergroten...

XTC bv ook
Coke niet schadelijk?
Ik las laatst iets over coke (hier dacht ik) over iemand die ... gram per dag snoof (weet nimmer net hoevee) en begon stemmen enzo te horen, je word er gewoon para van lijkt me dan? bij af en toe gebruiken wil ik wel geloven dat coke midner schadelijk is maar op lange termijn zeker niet :)
Klik om te vergroten...

Op korte termijn is alcohol juist het schadelijkst, mij heb je overigens nooit horen zeggen dat coke niet schadelijk is.
Klik om te vergroten...

op lange termijn? ik dacht op korte, ik heb is gelezen dat alcohol bij matig gebruik schadelijker was als coke.... :)

en bij alcohol ga je toch geen stemmen horen enzo...
dus dan lijkt het wel dat alcohol minder schadelijk is
Klik om te vergroten...

En deze hypothese baseer je puur op het feit dat je gelezen hebt dat iemand stemmen ging horen na het gebruik van coke? Nou ik kan je genoeg voorbeelden van mensen geven die daar ook last van hebben en regelmatig alcohol ipv coke nuttigen.
Het feit dat je stemmen gaat horen hoeft dus helemaal niks met de drugs die je gebruikt te maken te hebben. Kan het niet zijn dat die persoon in kwestie gewoon psychisch labiel is ?

Hier wil ik nog even aan toevoegen dat iemand die stemmen hoort last heeft van auditieve hallucinaties. Dit wil niet zeggen dat de persoon in kwestie een beschadiging heeft opgelopen. Alcohol breekt daarentegen je brein wel degelijk af.
Klik om te vergroten...

tja, maar wat is er beter, afbreken of veranderen? en ik heb nog nooit gehoort dat iemand stemmen ging horen van alcohol hoor;..
Klik om te vergroten...

De clue van mijn verhaal is dus dat ik er van overtuigd ben dat psychiatrische problemen niet altijd met drugs te maken hebben.
Of die personen nou wel of geen alcohol gebruikt hebben is een bijzaak.

Het staat toch niet vast dat je alleen met een dergelijke problematiek te maken kan krijgen als je drugs gebruikt? Alsof je geen stemmen kan horen als je clean bent..?

Je gebruikt dus steeds drogredeneringen die elkaar tegen spreken.
Bepaalde zaken hoeven niet per se betrekking op elkaar te hebben.
Als iemand die een bepaalde soort van kanker krijgt jarenlang 2 koppen koffie per dag dronk, wil dat niet zeggen dat die koppen koffie een direct verband zouden moeten hebben met deze desbetreffende ziekte.

Ik citeer van jou " bij af en toe gebruiken wil ik wel geloven dat coke midner schadelijk is maar op lange termijn zeker niet"

Je hebt het dus wel degelijk over een beschadiging en NIET over een verandering. Het is dus relatief gezien een redelijk complex verhaal waarin je prioriteiten moet stellen aan bepaalde zaken die belangrijk voor jou zijn. Ikzelf vind de verslavende werking ook een doorslaggevende factor wat betreft coke. Dit neemt niet weg dat ik er bij blijf dat je nooit mag zeggen dat coke schadelijker is dan alcohol, want dit is volstrekt onjuist.
t
takedown84Lid
01-01-2024, 00:00
#8
BADJASMAN zei:
takedown84 zei:
BADJASMAN zei:
takedown84 zei:
BADJASMAN zei:
takedown84 zei:
BADJASMAN zei:
takedown84 zei:
chrzz zei:
Overcome zei:
ik vind het lelijk dat alcohol zo geacepteerd word, terwijl andere drugs uit den boze zijn, alsof de meeste mensen alcohol gewoon niet als drugs zien, dat vind ik verschrikkelijk, laatst nog, was op een verjaardag, iedereen zo lam als een balletje, tot kotsen aan toe, maar omdat ik 1 pilletje op had was ik daar echt de satan zelf... :confused:.
Klik om te vergroten...

100% mee eens, alcohol is soms wel tof, ik drink het niet vaak, en bijna nooit voor zat te worden. Meestal samen met speed als ik op café ben. Maar ik haat het feit dat alcohol legaal is en bv wiet niet. Ik heb bijna alle bekende drugs, en een hele hoop minder bekende drugs geprobeerd en ik heb me van niks zo rot gevoeld de dag erna als van alcohol (behalve DXM, daar was ik echt ziek van achteraf). Echt bullshit.
Klik om te vergroten...



Dag erna wel jah, maar op lange termijn heeft andere drugs meestal toch meer schade toegebracht aan je
Klik om te vergroten...

Takedown84, ik ga nu toch echt even op je reageren.

Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt.
Alcohol is de schadelijkste drug die er bestaat.
Dit is een FEIT.
Hiermee probeer ik niet te suggereren dat het
ook de meest verslavende drug is, nee dat is wat anders.
Mensen gaan vaak kapot aan coke etc. omdat
ze het niet meer kunnen betalen en niet meer zonder
kunnen, dit heeft direct niks te maken met de schadelijkheid ervan.

Alcohol is puur vergif, het breekt hersencellen af.
Coke bv zorgt er slechts voor dat je hersenen
anders gaan functioneren.
Coke blokkeert de opname van een bepaalde
neurotransmitter ( dopamine ) , maar het breekt niks af.

Onderbouw je redeneringen voortaan,
over welke "andere drugs" heb je het eigenlijk?
Klik om te vergroten...

XTC bv ook
Coke niet schadelijk?
Ik las laatst iets over coke (hier dacht ik) over iemand die ... gram per dag snoof (weet nimmer net hoevee) en begon stemmen enzo te horen, je word er gewoon para van lijkt me dan? bij af en toe gebruiken wil ik wel geloven dat coke midner schadelijk is maar op lange termijn zeker niet :)
Klik om te vergroten...

Op korte termijn is alcohol juist het schadelijkst, mij heb je overigens nooit horen zeggen dat coke niet schadelijk is.
Klik om te vergroten...

op lange termijn? ik dacht op korte, ik heb is gelezen dat alcohol bij matig gebruik schadelijker was als coke.... :)

en bij alcohol ga je toch geen stemmen horen enzo...
dus dan lijkt het wel dat alcohol minder schadelijk is
Klik om te vergroten...

En deze hypothese baseer je puur op het feit dat je gelezen hebt dat iemand stemmen ging horen na het gebruik van coke? Nou ik kan je genoeg voorbeelden van mensen geven die daar ook last van hebben en regelmatig alcohol ipv coke nuttigen.
Het feit dat je stemmen gaat horen hoeft dus helemaal niks met de drugs die je gebruikt te maken te hebben. Kan het niet zijn dat die persoon in kwestie gewoon psychisch labiel is ?

Hier wil ik nog even aan toevoegen dat iemand die stemmen hoort last heeft van auditieve hallucinaties. Dit wil niet zeggen dat de persoon in kwestie een beschadiging heeft opgelopen. Alcohol breekt daarentegen je brein wel degelijk af.
Klik om te vergroten...

tja, maar wat is er beter, afbreken of veranderen? en ik heb nog nooit gehoort dat iemand stemmen ging horen van alcohol hoor;..
Klik om te vergroten...

De clue van mijn verhaal is dus dat ik er van overtuigd ben dat psychiatrische problemen niet altijd met drugs te maken hebben.
Of die personen nou wel of geen alcohol gebruikt hebben is een bijzaak.

Het staat toch niet vast dat je alleen met een dergelijke problematiek te maken kan krijgen als je drugs gebruikt? Alsof je geen stemmen kan horen als je clean bent..?

Het kan idd maar ik ben er heeeeeeeeeel zeker van dat het met coke de kans vergroot

Je gebruikt dus steeds drogredeneringen die elkaar tegen spreken.
Bepaalde zaken hoeven niet per se betrekking op elkaar te hebben.
Als iemand die een bepaalde soort van kanker krijgt jarenlang 2 koppen koffie per dag dronk, wil dat niet zeggen dat die koppen koffie een direct verband zouden moeten hebben met deze desbetreffende ziekte.

Gaan we koppen koffie met coke vergelijken?

Ik citeer van jou " bij af en toe gebruiken wil ik wel geloven dat coke midner schadelijk is maar op lange termijn zeker niet"

Je hebt het dus wel degelijk over een beschadiging en NIET over een verandering. Het is dus relatief gezien een redelijk complex verhaal waarin je prioriteiten moet stellen aan bepaalde zaken die belangrijk voor jou zijn. Ikzelf vind de verslavende werking ook een doorslaggevende factor wat betreft coke. Dit neemt niet weg dat ik er bij blijf dat je nooit mag zeggen dat coke schadelijker is dan alcohol, want dit is volstrekt onjuist.

Vraag jezelf eens af of afbreken veel beter is dan veranderen? 
En aan coke geraak je sneller verslaafd dan alcohol, meer verslaafden > meer gebruik > meer hersenschade
Klik om te vergroten...
B
BADJASMANLid
01-01-2024, 00:00
#9
Caffeine en coke behoren anders wel allebei tot de alkaloïden.
Maar dat was slechts een voorbeeld, je moet niet alles letterlijk opvatten.

Wij gaan het nooit eens worden vrees ik! :wave:
b
boterkoek17Lid
01-01-2024, 00:00
#10
alcohol is voor mij echt nr 1.

geen druks die ik ff lekker na me werk gematigd inneem dan alcohol.
D
DreamyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Geen alcohol voor mij meer.
Ik heb er een uurtje plezier van dan ga ik knock out en lig ik drie dagen ziek op bed. Neeh. Doe mij maar een jointje. :hearteyes:
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nee, heroine
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#13
nee, heroine denk k
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#14
volgens wetenschappers stond alcohol wel op 5
hero en coke stonden hoger

alcohol stond vooral hoog door de sociale schade, op zich is het effect niet echt superschadelijk
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vind alcohol zeker de kutste drug die er bestaat. Na een avondje doorzakken (en echt niet overdreven zuipen) ben ik de volgende dag zo ziek als een hond. Kots alles uit wat ik in me heb en mijn hoofd klapt van de migraine uit elkaar.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als je alchol op een verkeerde manier gebruikt dan is het inderdaad een heel verkeerde drugs. Een verslaving sluipt er bijvoorbeeld heel langzaam in en merk je eigenlijk pas als het eigenlijk al te laat is. In die zin vind ik alcohol een behoorlijk foute drugs.
Maargoed, als je er verstandig mee weet om te gaan en je niet wekelijks lazerus drinkt kan het ook geen verkeerde drugs zijn. Helaas kan lang dit niet iedereen
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#17
amai jullie kunnen hier echt wel hypocriet zijn hoor.. alsof alcohol nu écht de ergste drug is dat er is :confused:

alle drugs zijn slecht maar zoals de meeste drugs is alcohol wel heel leuk, behalve als je er nie tegen kunt
en meer woorden maak ik er nie aan vuil
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoi,

Ik ben ergens toch wel voor een alcohol verbod, want dit zou de zogenaamde; overbevolking tegen gaan.
Mensen die geen kinderen krijgen, in een levensfase; waar ze dat echt niet kunnen hebben.
Minder gevechten op straat, minder agressie enz.

De voordelen:

-Kinderen worden beter opgevoed
-Minder onverwachtse zwangerschappen
-Minder onveilige seks.
-Mensen krijgen meer respect voor elkaar :rollingeyes:

Tja, en dan zul je zien; dat iedereen massaal aan de coke/speed gaat :rock:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jezus wat een kutkater :rolleyes:
En weet ook niks meer van gisteren, alcohol is dit gewoon niet waard
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#20
als je té veel lsd, mdma, paddo's en alles waar je scheef van wordt neemt dan zal je er ook nie veel meer van weten hoor :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."