Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel voor je dronken ben?

Hoeveel voor je dronken ben?

395 antwoorden
136 weergaven
18-5-2026
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#1
10 tot 15 pinten denk ik, maar heb ook wel eens een bak (24 zeker?) uitgedronken op een nacht. Is dus moeilijk te zeggen. Ik drink me niet zo dikwijls zat maar gewoon voor de smaak/gezelligheid en het hangt er heel sterk vanaf in hoeveel tijd je de biertjes verzet.

Flameon zei:
meisje20 zei:
Maar tegenwoordig lijkt het alsof ik bier kan drinken wat ik wil, ik word niet meer dronken.
Klik om te vergroten...

Tolerantie is dat. Vermoedelijk drink je geregeld veel bier. Je lichaam went er dan aan en op een begeven moment heb je meer nodig, voor hetzelfde effect (aangeschoten). Dus eigenlijk is het niet gezond :)
Klik om te vergroten...

Vroeger werd ik ook sneller zat denk ik, en dan echt typisch zat zoals wankelen enzo.
Dat heb ik nu dus niet meer. Als ik nu drink heb ik op een bepaald moment echt geen zin meer om te drinken. Als ik dan verder zou drinken zou ik moeten kotsen denk ik terwijl ik dan nog niet echt zat ben zoals vroeger. Als ik vroeger moest kotsen van drank was ik echt strontzat.

Maar eigenlijk is het wel beter zo, minder aanstellen en gewoon genieten van je biertjes. Maar ik vind het gewoon raar omdat het bij mij niet echt tolerantie kan zijn volgens mij, mijn frequentie van drinken ligt lager als vroeger denk ik zelfs.

en een bierbuik is meestal niet rechtstreeks door het bier maar door onregelmatig eten door de katers.
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Afgelopen weekend toch al goed aangeschoten van een fles smirnoff en een restje (2 glaasjes) whiskey, soms sneller, soms kan je een stuk meer op.
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Juist terug van 8 dagen kamp, op de eerste dag was ik al tamelijk dronken met 1 fles wijn en 3 halve liters (halve liters behoorlijk snel gedronken).
De laatste dag had ik voor hetzelfde effect nodig: 2 flessen wijn, 4 halve liters, halve liter ricard (pastis, en tamelijk straf), en een halve liter sangria :openmouth:

En dan nog echt zat wordt je er nietmeer van, toch niet voor je gevoel in het begin ben je zat maar na een week elke avond drink je gewoon om je beter te voelen, ik zweer dat ik toch wel een afkick heb.
Maar ik kan nog weerstaan omdat het gevoel te kut is.

Pas op met alcohol, het lijkt onschuldiger dan het is.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Inderdaad, alcohol lijkt onschuldiger dan het is.
Dat je op de laatste dag meer hebt kunnen drinken is logisch. Je lichaam is na 8 dagen kamp (neem aan 7 nachten feest haha) gewend aan alcohol, dat verklaard dus dat je de laatst dag veel meer op kunt.
Doet me denken aan mijn studententijd, feesten tot 6 uur en 7 uur in de bus om te gaan mountainbike of een speurtocht te lopen :P
a
aXXisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eerste keer dat ik dronken was was denk ik op me 14e, 3 baco's en daar ging ik :)
Toen een tijd niks gedronken, naar een cafe gegaan en wel 8 bier gedronken. Flink kachel natuurlijk.

Tegenwoordig:

3/4 fles whisky en ik voel hem redelijk
Zonder te eten halve fles whisky

En toch word ik heel anders dronken als vroeger, aan het begin voel ik me helemaal top maar dit gevoel is na een uur weg en maakt plaats voor alleen de vaagheid van alcohol terwijl ik zelf nog redelijk nuchter denk te zijn. Jammer is dat.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lekkere fles cava en ik heb de avond van m'n leven, 13%
Met een biertje of 6/7 ben ik ook al eeeeerg gezellig :rolleyes:
Maar met pastis duur 't wel een shot of 10 voordat ik echt dronken ben...

In iedergeval ben ik lekker goedkoop met uitgaan :grin:
c
cobhcLid
01-01-2024, 00:00
#7
er zijn 2 xen geweest dat ik veel heb gezopen in mijn leven eerste x
10 breezers 1 biertje in uhm 3 uurtjes
was lichtelijk aangeschoten


2de x was het
2 flessen passie
1 halve fles patrikov
1 fles pisang ambon en 2 biertjes over 6 uurtjes verdeeld
Was voledig nuchter
Vriend van me had minder op en was straal bezopen
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#8
hangt ervan af,de 1ne keer ben ik al dronken van 15 stuks,de andere keer van 1 bak bier...gisteren heb ik gaan drinken...had 50 euro afgehaald van de bankatomaat...1 pakje s&g sigaretten gehaald(prijs 5.25 ) eten(nadien het drinken uiteraard,want ik ga niet op café met mijn eetbenodigheden hé :tearsofjoy: ),kostprijs van eten:10.34. dus sigaretten en eten is was samen 15.59 euro.50 min 15.59 is 34.41 euro,die 34.41 gedeeld door 1.50 euro(prijs van 1 bier),dus dat was 22 bierkes(25 cl).
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#9
Echt dronken misschien toch wel 4 flessen wijn van Liebfraumilch. Maar meestal word ik dronken door eerst twee flessen wijn te drinken en daarna aan het bier te gaan. Hoeveel bier het dan wordt zou ik echt niet weten.
W
WirwarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vanaf 9 uur s'ochtends aan het bier en dan s'avonds verder aan de whiskey tot diep in de nacht..
Toen was ik wel redelijk dronken :P
Maar hoeveel er in totaal in is gegaan? Geen idee..
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bier en wijn word ik eigenlijk niet meer dronken van, halve fles whiskey wel maar dan ga ik ook gelijk weer nokkie enz :P ! Hou het wel lekker bij een paar pilsjes
s
snoopdokLid
01-01-2024, 00:00
#12
ongeveer 20 biertjes van 0,2l schat ik.
s
scenemeisjeedanaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik word bijna nooit zat ik kan best veel aan. Had halve liter whisky op en toen lach ik tog wel n beetje op de grond maar ik had zoizo al de hele dag bier op en raare vieze oekrainse sterke drank..
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
5/6 consumpties aangeschoten 10+ meestal wel dronken.
Ik drink niet zo vaak meer.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik denk tussen de 10 en 15 bier, of een flessje lichte wiskey
P
PinthoLid
01-01-2024, 00:00
#16
heb nu een fles schnaps 45% op..
en 5 halve liters.. in 14 uur.. dis me grens.. :sunglasses: !! jammer genoeg zuip ik nog tot morgen... vlak voor die grens door..... !! :(
ik wou dat er geen morgen was BTW
M
Mark1980Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ben je radio 538 VIP???

check deze link en geef een cijfer

greetz

DtwinJ
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#18
dtwinj zei:
Ben je radio 538 VIP???

check deze link en geef een cijfer

greetz

DtwinJ
Klik om te vergroten...
Haha, er staat deze keer lekker geen link. Loser.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik denk zo'n 5 standaardglazen om licht aangeschoten te zijn, een stuk of 8 om goed aangeschoten te zijn en vanaf rond de 10-12 wordt ik volgens mij dronken, maar ik drink vrijwel nooit genoeg om dronken te worden, hou het meestal bij redelijk aangeschoten dus ik weet dat eigenlijk niet eens helemaal zeker. Ik vind mijn tollerantie voor mijn lichaamsgewicht en geslacht eigenlijk een beetje te hoog maar ik heb een vermoeden dat ik er mee geboren ben, het is altijd vrij hoog geweest.
s
scenemeisjeedanaLid
01-01-2024, 00:00
#20
azgaza zei:
Ik denk zo'n 5 standaardglazen om licht aangeschoten te zijn, een stuk of 8 om goed aangeschoten te zijn en vanaf rond de 10-12 wordt ik volgens mij dronken, maar ik drink vrijwel nooit genoeg om dronken te worden, hou het meestal bij redelijk aangeschoten dus ik weet dat eigenlijk niet eens helemaal zeker. Ik vind mijn tollerantie voor mijn lichaamsgewicht en geslacht eigenlijk een beetje te hoog maar ik heb een vermoeden dat ik er mee geboren ben, het is altijd vrij hoog geweest.
Klik om te vergroten...

Dus jou kun je niet zomaar dronken voeren en dan opeten XD ??

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1617181920
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."