Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRedenen waarom je alcohol haat/adoreert

Redenen waarom je alcohol haat/adoreert

125 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#1
vind een borrel op zn tijd wel lekker (zit nu aan de whisky/cola, die lucht roept herinneringen op van toen ik nog in de kroeg werkte in mijn studietijd) maar dronken worden vind ik vreselijk.
beetje aangeschoten is wel lekker, dan slaap je goed.
het zit wel een beetje bij ons in de familie; drankzucht.
mijn moeder drinkt me onder tafel (en is dan zo fris als een hoentje) m'n vader mocht em ook graag raken, mijn opa is aan alcohol overleden en een tante.
mijn broer en zussen mogen ook graag alcohol nuttigen.

toch ervaar ik mijn alcoholgebruik niet als problematisch, drink regelmatig maar wel met mate, een kater vind ik echt vreselijk.

heb geen haat- of liefdeverhouding met alchol, gewoon af en toe een neut of een wijntje, nix mis mee toch?
Sigaretten, dat vind ik veel verslavender!
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik dacht ook altijd dat je op alcohol (mits niet teveel) beter slaapt, maar het tegengestelde lijkt het geval, als je de publicaties erover mag geloven: die beweren dat je korter en minder diep slaapt. Daarentegen slaap je wel wat sneller.

Maar dit terzijde, het valt mij op in jouw verhaal dat er in jouw familie het nodige te stellen is (geweest) met alcohol, en jij er wel goed mee omgaat (gebruik geen misbruik). Je hoort vaak dat mensen in zo'n situatie juist helemaal anti zijn of zelf ook teveel gaan nuttigen.

:wave:
E
E_Is_For_EcstacyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Positief

- Vervanger voor andere drugs op een feest als je er geen hebt. (heb me eens serieus geamuseerd met een binnengesmokkeld flesje wodka op The Qontinent Preparty :rock: )

- Legaal

- In goed gezelschap vind ik een biertje, wijntje en daarna een heel klein beetje aangeschoten zijn wel gezellig.

Negatief

- Als je het als drugs bekijkt, en vergelijkt met andere drugs en hun prijzen, is het nogal duur.

- Misselijkheid (alleen als ik nog dronken in mijn bed kruip of neer zit)

- Kater
Z
ZumLid
01-01-2024, 00:00
#4
Positief:

Tijdelijk effe rust in me koppie

Negatief:
kater
lusteloos
depressieve gevoelens
inactiviteit
bier buikje
slecht slapen
angsten
kan weinig hebben/kort lontje



Ik drink eigenlijk altijd om me wat rustiger te voelen maar ik weet dat als ik niks drink het vanzelf beter gaat met die chaos in mijn hoofd daarom wil ik volgende week stoppen..ik ga er wat hulp bij zoeken want drinken maakt me geen beter mens van mij.
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Destroyer of senses!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
^_^ zei:
Destroyer of senses!
Klik om te vergroten...
Dat vind ik ook :wink:
B
Bennie_KookLid
01-01-2024, 00:00
#7
Positief: Wordt er los van, denk nergens over na.

Negatief: zie boven! Leidt tot cokegebruik, onverantwoordelijk stoer gedrag, sex met ranzige mokkels.
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bennie_Kook zei:
Positief: Wordt er los van, denk nergens over na.

Negatief: zie boven! Leidt tot cokegebruik, onverantwoordelijk stoer gedrag, sex met ranzige mokkels.
Klik om te vergroten...

De opmerking t.a.v. de link met cokegebruik kan ik wel 'plaatsen', maar het is abusoluut geen wetmatigheid in mijn optiek.

Verder vraag ik mij af of sex met ranzige mokkels een nadeel is :) :) :)
B
Bennie_KookLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sex is wel lekker jah, nachtje lekker neuken. Maar achteraf heb je best wel spijt. Meestal neem je nou niet bepaald het pornosterretje mee naar huis, maar een ietwat stevigere, of juist wat oudere dame met (achteraf) een verhaal en gebruikshandleiding. Gewoon geen fijn idee als je elkaar later weer tegen komt hoor. Zo van, 'Jou heb ik geneukt, jij bent die meid met die dikke bos schaamhaar en dikke kont/buik.' Of juist: 'Ooh, daar loopt die milf die hier topless door huis liep, ladderzat, en tijdens het pijpen ineens haar levensverhaal over haar mishandelingen door haar man deed, en trots vertelde over d'r kinderen, terwijl de sperma nog langs d'r kin bungelde!'

Kom ze gewoon liever later nooit meer tegen. De 'ware' zit er helaas toch nooit bij. Jammer eigenlijk, want da's vast wel wat iedereen wil. Zijn dekseltje voor op zijn potje vinden...
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bennie_Kook zei:
Sex is wel lekker jah, nachtje lekker neuken. Maar achteraf heb je best wel spijt. Meestal neem je nou niet bepaald het pornosterretje mee naar huis, maar een ietwat stevigere, of juist wat oudere dame met (achteraf) een verhaal en gebruikshandleiding. Gewoon geen fijn idee als je elkaar later weer tegen komt hoor. Zo van, 'Jou heb ik geneukt, jij bent die meid met die dikke bos schaamhaar en dikke kont/buik.' Of juist: 'Ooh, daar loopt die milf die hier topless door huis liep, ladderzat, en tijdens het pijpen ineens haar levensverhaal over haar mishandelingen door haar man deed, en trots vertelde over d'r kinderen, terwijl de sperma nog langs d'r kin bungelde!'

Kom ze gewoon liever later nooit meer tegen. De 'ware' zit er helaas toch nooit bij. Jammer eigenlijk, want da's vast wel wat iedereen wil. Zijn dekseltje voor op zijn potje vinden...
Klik om te vergroten...

ik snap je man

uiteindelijk willen de meeste mensen gewoon lekker gelukkig zijn met hun allessie

ik hoop dat je je dekseltje vindt

:rock:
H
HeidenLid
01-01-2024, 00:00
#11
eh biert vind ik gewoon lekker wegdrinken met vrienden en na 5 halfe liters ben ik nog niet echt dronken dus meestal neem ik 2-3 gewone biertjes en dan gaat de vodkafles open
en na nog eens de halfe fles vergeet ik al mijn problemen. geef toe dat ik een misbruiker ben wat alcohol betreft. Ik vlucht erin en het voelt geweldig aangezien ik nog best wle een klote leven heb. De vodka fles geeft me weer een positieve kijk
H
HeidenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alcohol heeft mij aleen nooit aan meisjes geholpen. heb in mijn leven wel een hoop geneukt al zelfs al ben ik nogmaar 19 maar dat was nuchter en op eigen kracht. gewoon de juiste sfeer gecreeert met een meisje dat toevallig bij mij thuis belande. er naar zoeken werkt zelden tenzij je sletjes zoekt dan met je gewoon in de stad groningen rondlopen en ieder willekeurig dronken meisje vragen zit er altijd wel wat bij. alcohol is voor mij het prettigste met een goede vriend en dan flink vermatig zuipen tot je met zijn 2en een liter vodka ophebt en dan en blowtje erachter aan en we liggen allebei in coma de rest van de nacht. een passende vlucht uit een geweldadig kutleven
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heiden zei:
Alcohol heeft mij aleen nooit aan meisjes geholpen. heb in mijn leven wel een hoop geneukt al zelfs al ben ik nogmaar 19 maar dat was nuchter en op eigen kracht. gewoon de juiste sfeer gecreeert met een meisje dat toevallig bij mij thuis belande. er naar zoeken werkt zelden tenzij je sletjes zoekt dan met je gewoon in de stad groningen rondlopen en ieder willekeurig dronken meisje vragen zit er altijd wel wat bij. alcohol is voor mij het prettigste met een goede vriend en dan flink vermatig zuipen tot je met zijn 2en een liter vodka ophebt en dan en blowtje erachter aan en we liggen allebei in coma de rest van de nacht. een passende vlucht uit een geweldadig kutleven
Klik om te vergroten...

bedankt voor je verhaal. ieder heeft zo zijn eigen redenen om problemen te vergeten om met wat voor middel dan ook. ik zal dan ook niet meneer de pastoor gaan uithangen over de nadelen ervan, dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel.

Wel ben ik benieuwd waarom je jouw leven als 'kutleven' ervaart

wil je daar iets over kwijt?

:wave:
H
HeidenLid
01-01-2024, 00:00
#14
van basisschool af aan altijd het buitenbeentje omdat ik andere dingen tekende dan anderen. toen iederen nog huisje boompje beestje tekende tekende ik in detail een levensboom en kon gene leraar mij uit mijn kleine wereldje krijgen tot het af was. Ik heb nooit echt iets bereikt ben iedere school en opleiding gefaald faal in iedere relatie en omdat i keen reus van een kerel ben kome iedereen altidj zijn of haar problemen op mijn schouders laden. Ik bereik nooit wat ik wil ik kom hel dichtbij en dan faal ik als nog. Daarnaast spelen seksuele frustraties een rol. Mijn vriendin heeft vreemdgaan als ik weg ben tot een kunst verheven en woont in america het halve jaar. In die tussentijd krijg ik helemaal niks en om met 19 jaar mijn geld aan hoeren uit te geven is ook niet mijn ding. Ik heb geen vrienden die ik kan vertrouwen een labiele familie en een vriendin die doet wat haat uitkomt maar ik ben bang om aleen te zijn dus ik kan het ook moeilijk uitmaken. Ik ben uitzichtloos doelloos en motivatieloos omdat mijn eigen creatieve geest al het andere verpest. en die creativiteit is te onvoorspelbaar om iets op te bouwen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
'k Vind het wel wat hebben.
Ik kan er goed mee omgaan, grens tussen dronken en overdosis is niet erg klein en ik kan 't doen zonder met de nek aangekeken te worden.

Ideaal toch.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Best grappig dat mensen drugs haten en met de vinger naar de drugs wijzen ipv zichzelf. :)
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Post hier al je redenen waarom je alcohol haat of adoreert.
Ik heb best een flink lijstje:

Ik word er agressief van.
Ik drink ALTIJD teveel.
Ik heb de dag na alcohol altijd hoofdpijn.
Ik heb altijd te veel geld uitgegeven aan het einde van de avond.
Je gaat er van uit je bek stinken, en als je goed bent doorgegaan een avond hangt er een walm waar je niet goed van wordt om je heen.
Dronken meisjes zijn irritant.
Ik moet heel vaak pissen.
Ik zeg dingen die ik helemaal niet meen.
Ik val altijd als ik moet fietsen.

En als ik niet degene ben die het verpest omdat ik dronken ben, zijn er in het gemiddelde café wel minimaal 10 anderen die t voor iedereen verpesten omdat ze zo ladderzat zijn dat het op allerlei manieren de spuigaten uit loopt.


cheers. :beer:
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is lekker
Ik wil er van snuiven
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik haat alcohol niet. Haat is nogal een sterk woord vind ik.. Ik heb er alleen niets mee. Ik vind t niet lekker en t gevoel van aangeschoten zijn niet boeiend genoeg om de smaak er van maar voor lief te nemen. Ik irriteer me er wel aan dat er zo makkelijk wordt gedaan over alcohol door t merendeel van de maatschappij. Wel neerkijken op mensen die af en toe een pilletje slikken ofzo, maar ieder weekend jezelf kapot zuipen is normaal. Doe mij dan maar dat pilletje, daar worden de meeste mensen alleen maar knuffelig van, in tegenstelling tot alcohol wat veel mensen alleen maar vervelend maakt.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Drink het graag, hou ervan om aangeschoten/dronken te zijn en hou mijzelf meestal goed in de hand, zonder teveel problemen. Een paar keer ook niet, maar ja, dat kan gebeuren. Maar dat was ook weer niks ergs. Wat mij wel irriteert zijn die lui die teveel zeiken/agressief worden. Best word je gewoon dronken in groep, kwestie van op dezelfde golflengte te zitten. Vind het minder verslavend als dope, het is lekker, en voel mij ook altijd relaxt de dag erna (als ik goed geslapen heb). Cheers indeed. :beer:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."