Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRedenen waarom je alcohol haat/adoreert

Redenen waarom je alcohol haat/adoreert

125 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#1
- Ik krijg positievere gedachten
- Ik sta dan verbaal heel sterk
- Ik voel me opgewekt
b
bertenLid
01-01-2024, 00:00
#2
+ een frisse pint is een heerlijke dorstlesser & het is nog lekker ook
+ je krijgt er een lekkere roes van
+ je wordt er losser van waardoor de sociale barriere verminderd
+ muziek klinkt mooier
+ je hebt meer zelfvertrouwen
+ je kan er fijne gesprekken mee houden die tot veel hilariteit kunnen leiden
+ het is lekker in combinatie met andere genotsmiddelen (nicotine,weed,mdma,coke,pep)
+ je kan het makkelijk doseren
+ je leert nieuwe mensen kennen en nieuwe plaatsen ontdekken
+ van alcohol kan ik niet 'bad' gaan of het is even spugen maar die misselijkheid verdwijnt dan erna
+ je slaapt er heerlijk van :d

- het is moeilijk om bij enkele pintjes te houden
- hoe meer ik drink hoe meer ik last heb van zwarte gaten
- uitdroging bij het ontwaken
- zin in andere middelen neemt toe
- je neemt meer risico's
- je gedrag laat soms de wensen over
- een avondje doordrinken is duur

al bij al is alcohol een heerlijke drug die je zoals alle drugs moeten leren apprecieren
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#3
berten zei:
al bij al is alcohol een heerlijke drug die je zoals alle drugs moeten leren apprecieren
Klik om te vergroten...

daar kan ik het alleen maar volmondig mee eens zijn......
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alcohol kan gewoon altijd en overal. Dat vind ik er zo positief aan, maar ik vind het tevens een van de hardste drugs die ik ken moet ik zeggen.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oom Klaas zei:
Je hoeft je niet te schamen na een wilde nacht, je weet het toch niet meer :openmouth:
Klik om te vergroten...
Je voelt het alleen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je hoeft je niet te schamen na een wilde nacht, je weet het toch niet meer :openmouth:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik praat er teveel van ....
e
edwin__Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Je bent luidruchtiger!
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik vind het niks, word er agressief en verdrietig van.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
clockcable zei:
Ik vind het niks, word er agressief en verdrietig van.
Klik om te vergroten...

Daarom drink ik niet als ik in een slechte mood ben. Dan word ik ook agressief, lastig en maak ik mensen aan het huilen. Gelukkig heb ik zelden een badmood :P
O
OctogonapusLid
01-01-2024, 00:00
#11
tis een downer, ik word er vaak als het later word moe van, het continu draaierige slome gevoel en dat ik met alcohol vaak heb dat ik heel erg eerlijk word en soms dinge ga zegge die ik niet wou zeggen.
plus dat je flink moet drinke waardoor ik me weleens zo ontzettend opgeblaze voel.

met mdma word ik ook heel eerlijk maar dat kan je je wel voorstelle dat is alleen maar liefdesverklaringe :hearteyes:

best veel eigenlijk maargoed alcohol blijft wel leuk maar echt dronke worde enzo vind ik minder, doe dan maar pilletje of lijntje pep
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
'k Vind het wel wat hebben.
Ik kan er goed mee omgaan, grens tussen dronken en overdosis is niet erg klein en ik kan 't doen zonder met de nek aangekeken te worden.

Ideaal toch.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#13
Best grappig dat mensen drugs haten en met de vinger naar de drugs wijzen ipv zichzelf. :)
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Post hier al je redenen waarom je alcohol haat of adoreert.
Ik heb best een flink lijstje:

Ik word er agressief van.
Ik drink ALTIJD teveel.
Ik heb de dag na alcohol altijd hoofdpijn.
Ik heb altijd te veel geld uitgegeven aan het einde van de avond.
Je gaat er van uit je bek stinken, en als je goed bent doorgegaan een avond hangt er een walm waar je niet goed van wordt om je heen.
Dronken meisjes zijn irritant.
Ik moet heel vaak pissen.
Ik zeg dingen die ik helemaal niet meen.
Ik val altijd als ik moet fietsen.

En als ik niet degene ben die het verpest omdat ik dronken ben, zijn er in het gemiddelde café wel minimaal 10 anderen die t voor iedereen verpesten omdat ze zo ladderzat zijn dat het op allerlei manieren de spuigaten uit loopt.


cheers. :beer:
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is lekker
Ik wil er van snuiven
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik haat alcohol niet. Haat is nogal een sterk woord vind ik.. Ik heb er alleen niets mee. Ik vind t niet lekker en t gevoel van aangeschoten zijn niet boeiend genoeg om de smaak er van maar voor lief te nemen. Ik irriteer me er wel aan dat er zo makkelijk wordt gedaan over alcohol door t merendeel van de maatschappij. Wel neerkijken op mensen die af en toe een pilletje slikken ofzo, maar ieder weekend jezelf kapot zuipen is normaal. Doe mij dan maar dat pilletje, daar worden de meeste mensen alleen maar knuffelig van, in tegenstelling tot alcohol wat veel mensen alleen maar vervelend maakt.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Drink het graag, hou ervan om aangeschoten/dronken te zijn en hou mijzelf meestal goed in de hand, zonder teveel problemen. Een paar keer ook niet, maar ja, dat kan gebeuren. Maar dat was ook weer niks ergs. Wat mij wel irriteert zijn die lui die teveel zeiken/agressief worden. Best word je gewoon dronken in groep, kwestie van op dezelfde golflengte te zitten. Vind het minder verslavend als dope, het is lekker, en voel mij ook altijd relaxt de dag erna (als ik goed geslapen heb). Cheers indeed. :beer:
B
BontkikkerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vind alcohol een bijzonder botte, ruwe en domme drug. Haten doe ik het niet alhoewel het van mij best verboden zou mogen zijn.
Er zijn toch echt wel "edelere" drugs te krijgen! :hearteyes:
d
de kafmeesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vind het een heerlijke drug, als ik nog 1 drug zou mogen gebruiken was het alcohol. Het is sowieso de meest sociale drug omdat hij het meest sociaal geaccepteerd is en ik word er altijd lekker los van en ga er lekker makkelijk van praten ( Dat doe ik sowieso al vrij makkelijk :grin:). Heb een hoop mensen leren kennen, een hoop debiele gedaan en een hoop debiele gesprekken gehad onder invloed van alcohol. Het is ook beter te doseren dan de meeste andere drugs, bij andere drugs is het vaak van het padje of helemaal niks merken.
K
KermitLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je raakt er bezopen van.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."