Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRedenen waarom je alcohol haat/adoreert

Redenen waarom je alcohol haat/adoreert

125 antwoorden
36 weergaven
18-5-2026
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#1
NorthernLightBE zei:
Het geeft niet eens een euforisch effect.
Klik om te vergroten...

Jawel. :confused:
Klik om te vergroten...

Bij mij niet. Of toch helemaal niet vergelijkbaar met de gelukzalige roes van coke ofzo.

NorthernLightBE zei:
....terwijl het veel erger is dan veel drugs
Klik om te vergroten...

:rolleyes:
Klik om te vergroten...

Je weet wel best wat ik bedoel. Beetje slecht verwoord, maar alco vs lsd enz enz, je weet het wel
O
OlijfboompjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alcohol doet slechte dingen met mij :tearsofjoy:
Daarom adoreer ik het zo :tearsofjoy:
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Octogonapus zei:
en dat ik met alcohol vaak heb dat ik heel erg eerlijk word en soms dinge ga zegge die ik niet wou zeggen.
Klik om te vergroten...

Dat is dan ook inderdaad het grootste nadeel. Ja en als het fout gaat dan, dan heb je de volgende ochtend ook wel het een en ander aan nadelen.
Verder vind ik het eigenlijk heerlijk en zal ik me er een weekendje goed mee kunnen vermaken :)
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Om het kort te houden:

Me+Alcohol=Alot of fun :beer:
My Family+Alcohol=Has been a disaster all my life :smilingimp:
b
boterzuurLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vind alcohol niet chill genoeg om het regelmatig te doen.
T
ToInfinityAndBeyondLid
01-01-2024, 00:00
#6
Haat:

-grote hoeveelheden drank nodig om dronken te worden (duur) en door het klotsen in je maag word ik er ook nogvaak misselijk van.
-(zeldzaam) agressie
-motoriek
-kan niet meer verantwoord rijden

Pro:

-Hosselskillsdeluxe, ik heb zelden zo'n vlotte babbel en zulke grote cohones.
-lekker wijntje bij het eten of een whisky met sigaar, mjam.
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mrrow14 zei:
Om het kort te houden:

Me+Alcohol=Alot of fun :beer:
My Family+Alcohol=Has been a disaster all my life :smilingimp:
Klik om te vergroten...

het klinkt mischien raar,en zeker als je naar mn naam kijkt :wave:

maar als ik alcohol op heb en ben met familie,ben ik een agresief mannetje,ben ik met vrienden.. top
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Negatief:

- Misselijkheid.
- Een kater de dag erna. Dit is samen met MDMA zo goed als de enige drugs waarvan ik me echt slecht kan voelen de dag erna.
- Zodra ik het ergens mee combineer worden de nevenwerkingen van het andere intenser.
- Alcohol past gewoon echt niet bij mij om als drugs te gebruiken. Het is absoluut niet mijn ding.
- De smaak. Het is ofwel te zoet ofwel te bitter voor mij. Uitgezonderd wijn en bier (Leffe Blond) dan.

Positief:

- Ik kan echt genieten van een wijntje bij het eten, ik heb het dan voornamelijk over Italiaans eten.
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sublimo zei:
Negatief:
- Zodra ik het ergens mee combineer worden de nevenwerkingen van het andere intenser.
Klik om te vergroten...
Negatief? Dat vind ik persoonlijk een voordeel aan alcohol. Als je twee joints rookt en 5 pintjes drinkt ben je al heerlijk zat en stoned, terwijl je eigenlijk niet veel binnen hebt. Dat is goedkoper he :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tomaat zei:
Sublimo zei:
Negatief:
- Zodra ik het ergens mee combineer worden de nevenwerkingen van het andere intenser.
Klik om te vergroten...
Negatief? Dat vind ik persoonlijk een voordeel aan alcohol. Als je twee joints rookt en 5 pintjes drinkt ben je al heerlijk zat en stoned, terwijl je eigenlijk niet veel binnen hebt. Dat is goedkoper he :grin:
Klik om te vergroten...

Ik heb het duidelijk over nevenwerkingen, niet over de positieve effecten die beter worden. :)
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sublimo zei:
Tomaat zei:
Sublimo zei:
Negatief:
- Zodra ik het ergens mee combineer worden de nevenwerkingen van het andere intenser.
Klik om te vergroten...
Negatief? Dat vind ik persoonlijk een voordeel aan alcohol. Als je twee joints rookt en 5 pintjes drinkt ben je al heerlijk zat en stoned, terwijl je eigenlijk niet veel binnen hebt. Dat is goedkoper he :grin:
Klik om te vergroten...

Ik heb het duidelijk over nevenwerkingen, niet over de positieve effecten die beter worden. :)
Klik om te vergroten...

:flushed: Mijn excuses, ik heb op een of andere manier rats over die 'neven' gelezen :confused:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tomaat zei:
:flushed: Mijn excuses, ik heb op een of andere manier rats over die 'neven' gelezen :confused:
Klik om te vergroten...

Ik dacht het wel. :) Is niet erg.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gisteren voor het eerst sinds lange tijd zonder alcohol uitgegaan (ik was de bob) en ik vond het eigenlijk best wel saai. Ik voel me gewoon wat losser met alcohol en het is ook zo lekker :beer:

Vanochtend was het wel even chill, niet met zo'n brakke kop op zondag opstaan. Maar doe mij toch maar een paar lekkere biertjes tijdens het uitgaan.

Verder vind ik echt compleet dronken worden niet zo fijn. :kots:
S
SylvesterLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik wou dat ik alcohol als drug wat meer kon waarderen, dan had ik niet zo de behoefte om andere zooi uit te proberen :) ..Nee dat is deels onzinnig natuurlijk, maar als ik goed veel drink word ik erg vervelend/agressief, heb er maar niks mee!
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sylvester zei:
maar als ik goed veel drink word ik erg vervelend/agressief, heb er maar niks mee!
Klik om te vergroten...

Drink dan niet zo veel?
S
SylvesterLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het zijn meer de eerder genoemde moodswings, als ik drink als ik enigszins slecht ik m'n vel zit word ik gewoon irritant naar mensen toe, niet per se agressief..
bovendien is het slecht voor je lichaam, als sporter is het gewoon een onaantrekkelijke drug..daarnaast vindt mijn vriendin het té belachelijk dat ik wel eens andere drugs gebruik terwijl ze zelf regelmatig ongegeneerd hard zuipt in de kroeg, hypocriet in mijn ogen maar krijg dat er maar eens in!
M
MathesonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zijn er hier nog meer mensen die van alcohol eigenlijk nogal dood worden? Een keer in de zoveel tijd ga ik er wel lekker los op, maar vaak sta ik maar een beetje op dezelfde plek en ga ik me irriteren aan alle drukte om me heen(met uitgaan dan).
S
SjaakTLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als ik goed doordrink, dan gaat alles langs me. Het interesseert me niet wat mensen van me denken of wat ze zeggen. Ik knik ja en ik ga weer verder.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ook maar eens zo'n geinig lijstje maken.

Ik adoreer alcohol omdat:
- Het mij een excuus geeft me enkele uren niks aan te trekken van mijn omgeving (in beperkte mate)
- Het zorgt voor extra smaak aan mijn favoriete biertjes
- Ik er uitgebreide gesprekken op voer die ik anders nooit gevoerd had
- Het uitstekend combineert met bizarre hoeveelheden espresso

Ik haat het omdat:
- Ik er onder invloed steeds meer van wil drinken
- Het coma's en andere ongemakkelijke situaties veroorzaakt
- De katers zo afschuwelijk smerig zijn
- Het mij geregeld nog pessimistischer maakt dan ik al was
- Ik na slechts één of twee biertjes niet eens meer normaal kan lopen
- Mijn IQ tijdens gebruik met minstens 40 punten zakt
S
SamichanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vind het heerlijk niks mis mee :grin: alleen jammer dat ik (sinds een zware alcoholvergiftiging) niet al teveel meer kan hebben :( maar verder vind ik het altijd wel lekker :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."