Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRedenen waarom je alcohol haat/adoreert

Redenen waarom je alcohol haat/adoreert

125 antwoorden
38 weergaven
18-5-2026
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik neig naar haat.

Maar het zal ermee te maken hebben dat mijn grootvader zich dood gedronken heeft, mijn nonkel een alcoholicus is, mijn moeder een ander (kut)mens wordt als ze gedronken heeft en ik niet echt veel plezierige ervaringen heb gehad met drank... Mijn vriendin heeft ook slechte herinneringen aan drank. En ik kots gemakkelijk.

Daarom heb ik besloten vanaf vandaag nooit meer te drinken. Ben 19 en ik zal nog veel rare gezichten krijgen als ik dit zeg maar Fuck It. Geef mij maar thc.
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#2
HetEindeVanAlles zei:
Ik neig naar haat.

Maar het zal ermee te maken hebben dat mijn grootvader zich dood gedronken heeft, mijn nonkel een alcoholicus is, mijn moeder een ander (kut)mens wordt als ze gedronken heeft en ik niet echt veel plezierige ervaringen heb gehad met drank... Mijn vriendin heeft ook slechte herinneringen aan drank. En ik kots gemakkelijk.

Daarom heb ik besloten vanaf vandaag nooit meer te drinken. Ben 19 en ik zal nog veel rare gezichten krijgen als ik dit zeg maar Fuck It. Geef mij maar thc.
Klik om te vergroten...

ik ben 15 en krijg alleszins enorm veel rare gezichten omdat ik niet drink ;D
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is gewoon vreselijk dat het zo geaccepteerd wordt in onze maatschappij,
terwijl Alcohol toch echt wel lichamelijk en mentaal verslavend is.
Twee meisjes worden doodgereden in Duitsland, en de maatschappij reageert:
"Achja, pech hebben he. Shit happens."
Maar o wee als een franse toeriste zelfmoord pleegt o i v Paddo's.
Oh dan is het groot drama, "En waar blijft dat paddoverbod?"

Kan het niet beter zeggen dan Lepton in Liquid Acid:
"They know about the bullshit in the fucking society"

Vreselijk.

Neemt niet weg dat verantwoord aangeschoten zijn fijn is :wink:
F
FulairynLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb een echte haat-liefde verhouding met alcohol.
Ik vind het erg lekker om aangeschoten te zijn en het voegt altijd iets toe aan het gezelschap.

Dat neemt niet weg dat ik het met alles wat hierboven over alcohol is gezegd eens ben ( en dan over de negatieve kanten )

Dus, als ik echt zou moeten kiezen tussen haten en adoreren, dan wordt het toch het eerste. Gelukkig denk ik niet zo zwart wit :)
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fulairyn zei:
Ik heb een echte haat-liefde verhouding met alcohol.
Ik vind het erg lekker om aangeschoten te zijn en het voegt altijd iets toe aan het gezelschap.

Dat neemt niet weg dat ik het met alles wat hierboven over alcohol is gezegd eens ben ( en dan over de negatieve kanten )

Dus, als ik echt zou moeten kiezen tussen haten en adoreren, dan wordt het toch het eerste. Gelukkig denk ik niet zo zwart wit :)
Klik om te vergroten...

Sommige mensen moeten zwart-wit denken om zichzelf te beschermen. Als het over drugs gaat.

Het ergste is dat veel mensen zeggen dat alcohol gewoon géén drug is. Met mate is het een softdrug, als je gaat doordrinken wordt het een harddrug.
F
FulairynLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat klopt, zo had ik het nog niet gezien.
Sommige mensen moeten een ja of een nee hebben, geen misschien.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Af en toe een paar biertjes drinken vind ik heerlijk, Ik zou best zonder kunnen maar daar zie ik het nut niet echt van in.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik adoreer het omdat omdat ik zo zelfs de lelijkste gedrochten lekker vind en het de volgende avond toch weer vergeten ben. :rock:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Chris Pontius zei:
Ik adoreer het omdat omdat ik zo zelfs de lelijkste gedrochten lekker vind en het de volgende avond toch weer vergeten ben. :rock:
Klik om te vergroten...

Zaadlooswater
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Winehouse zei:
omdat mensen van alcohol heeeel vervelend worden
(met coke ook trouwens)

terwijl met de meeste andere drugs, mensen helemaal niet irritant gaan doen.


maar alcohol is wel lekker heur,
alleen voor je omgeving niet.
Klik om te vergroten...

Komop, dat ligt toch aan de persoon zelf en niet aan de drug. Al moet ik je wel gelijk geven wat coke betreft, echt bitter weinig mensen kunnen coke gebruiken zonder er arrogant van te worden maar dat ligt dan weer rechtstreeks aan de drug zelf. En aan de dosering van veel drugs natuurlijk. Van alcohol kan ik schaamteloos vrolijk worden en helemaal enthousiast worden, maar liever dat dan opgefokt zijn. En dan is het toch ook van "share the love". Als je tegen een nuchter iemand op MDMA gaat kletsen is ook niet bepaald zo leuk voor de nuchtere persoon meestal. De enigste drug waar ik niet zo veel anders reageer is eigenlijk pep, maar dat heeft ook z'n minpunten. Drugs zijn dan ook voornamelijk lol als jij en je omgeving er lol in hebben, anders niet. Anders is het eigenlijk vooral egoisme. :grin:
M
MÐMALid
01-01-2024, 00:00
#11
K heb echt geen fan van alcohol, ik haat het niet maar wat ik wel haat zijn die jongetjes die altijd opscheppen heoveel ze zuipen. Je hebt er tog alleen maar een kut avond van, ipv dat geld wat je in de kroeg uitgeeft op een avond kan je ook elke dag langs de shop. :stoned:
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je kan dusdanig veel zuipen dat je even overal dikke schijt aan hebt, maar in je achterhoofd weet je wel dat je je dan afsluit voor problemen en ze niet oplost, dus ik weet niet of ik het haat of adoreer. Lamme feesten waar kutmuziek wordt gedraaid kunnen er leuker van worden, maar je kan je ook afvragen wat je dan op zo'n feest doet als je moet zuipen om het er naar je zin te hebben. Voor de smaak hou ik wel van een pilsje of een glas whisky, maar zuipen voor het effect heb ik niet echt een duidelijke mening over. Oh en bovendien is het ontzettend kut als je 15 keer moet proberen voor dat je je sleutel in het slot krijgt, en je dus een hele tijd met je zatte kop in een deur staat te prikken voordat je eindelijk je huis in kan.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#13
-Genot voor mijn tong.
-Lekkere downer.
-Gezellig

En als je je inhoud merk je zo goed als niets de volgende morgen. Met alcohol zelf is niets mis mee, er zijn gewoon mensen die deze drugs niet kunnen handelen.
V
Vaste klantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik haat het omdat ik nu een supah-kater heb. :(
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vaste klant zei:
Ik haat het omdat ik nu een supah-kater heb. :(
Klik om te vergroten...

Hier nog één :( Gisteren daarentegen was ik weer heel erg fan van alcohol :beer: :P
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#16
van alcohol gaat mijn algemene spanningsnivea omlaag,
ik praat iets makkelijker,en kijk ietsjes positiever tegen de wereld aan.
ik blijf voorderest altijd mezelf,en ik weet wanneer ik moet stoppen.
L
LokiLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik hou niet van de mensen die alcohol drinken. Voor mij is het niet de alcohol zelf die het erg maakt.
Waarom? Hierom:
- Vaak doen ze het alleen voor de alcohol en het stoer doen. Echte bazen drinken whisky, geen zoete troep als breezer en coebergh om het bittere van de alcohol te verdoezelen.
- Mensen gaan er irritant van doen. Ze slaan je onbewust tegen je keel aan ofzo. Ja, eigen ervaring :')
- Ze doen alsof ze geen plezier kunnen hebben zonder alcohol. Indrinken enzo vind ik al helemaal stom.
- Ze lopen te klagen over de vreselijke kater die ze hebben. Dat doe je toch echt zelf.
- Ik hoor ook veel gezeur over de prijs van alcohol, en dat zo hun hele salaris weg is na een weekend. Wederom, dat doe je zelf.
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Loki zei:
Ik hou niet van de mensen die alcohol drinken. Voor mij is het niet de alcohol zelf die het erg maakt.
Waarom? Hierom:
- Vaak doen ze het alleen voor de alcohol en het stoer doen. Echte bazen drinken whisky, geen zoete troep als breezer en coebergh om het bittere van de alcohol te verdoezelen.
- Mensen gaan er irritant van doen. Ze slaan je onbewust tegen je keel aan ofzo. Ja, eigen ervaring :')
- Ze doen alsof ze geen plezier kunnen hebben zonder alcohol. Indrinken enzo vind ik al helemaal stom.
- Ze lopen te klagen over de vreselijke kater die ze hebben. Dat doe je toch echt zelf.
- Ik hoor ook veel gezeur over de prijs van alcohol, en dat zo hun hele salaris weg is na een weekend. Wederom, dat doe je zelf.
Klik om te vergroten...

dan zijn van die kleine mannetjes,die stoer willen doen.
ik neem aan dat je zelf ook klein bent,omdat je zulke personen kent..

dat wil niet zeggen dat iedereen zo met alcohol omgaat,dus geen rede om de alcohol te dissen,je moet die belachelijke mensen dissen,en het tgeen hun zeggen!
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Loki zei:
- Mensen gaan er irritant van doen. Ze slaan je onbewust tegen je keel aan ofzo. Ja, eigen ervaring :')
Klik om te vergroten...
Dit ligt toch echt aan je kennissen kring ofzo hoor. Als je met mensen omgaat die een beetje volwassen zijn . Die zijn niet zo irritant

Loki zei:
- Ze doen alsof ze geen plezier kunnen hebben zonder alcohol. Indrinken enzo vind ik al helemaal stom.
Klik om te vergroten...
Je gaat naar de kroeg of op stap om je ook wel te bezatten. Aangezien alcohol gestoord duur is , bereik je dit eerder door van te voren al even wat glaasjes achterover te slaan. En ben je eerder zat zonder dat je je helemaal arm zuipt als je op stap bent. Buiten dat, soms komt zo al een lekker stukje sfeer erin.
Loki zei:
- Ze lopen te klagen over de vreselijke kater die ze hebben. Dat doe je toch echt zelf.
Klik om te vergroten...
Je gaat mij niet vertellen dat je nog nooit over je kater hebt zitten klagen ? tuurlijk wel , het is sowieso nederlanders eigen om over alles te klagen. Een kater is sowieso nooit fijn, en meestal als je aan het drinken bent raak je vanzelf de tel kwijt en worden het er meer als gehoopt. De ene keer komt de kater harder als de andere keer. tuurlijk is dit kut , en zo iemand is dan wel in zijn recht om erover te klagen .
Loki zei:
- Ik hoor ook veel gezeur over de prijs van alcohol, en dat zo hun hele salaris weg is na een weekend. Wederom, dat doe je zelf.
Klik om te vergroten...
Dan heb je bizar domme kennissen.

Dus het ligt niet aan de alcohol , maar aan de persoon waarmee je het drinkt.
:wink:
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alcohol haten is een groot woord, maar ik haat wel de katers.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."