Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRedenen waarom je alcohol haat/adoreert

Redenen waarom je alcohol haat/adoreert

125 antwoorden
39 weergaven
18-5-2026
b
bosvosLid
01-01-2024, 00:00
#1
HAAT:
dronken mensen zijn irritant en weten niet wat ze doen.
De jeugd vindt blijkbaar dat je niet met mate mag drinken.
Bijgevolg bezwijk ik soms onder de groepsdruk en drink ik teveel = ziek.

Adoreren:
Wat is er beter dan een Kriek/geuze/Delirium/Gouden Carolus op een terrasje in de zomer?
Ik drink dan ook nauwelijks pinten, ik drink liever voor de smaak iets van de drankjes die ik al vernoemde of een jenevertje/whiskey/cocktail.
Dus voornamelijk voor de smaak én met mate.
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#2
HAAT:
je wordt er dik van
je gaat er van stinken
mag er niet meer door rijden(kut tram nemen dus)
is toch best verslavend
relatief best duur(horeca)

ADOREERT:
het is gewoon lekker....
...zeg nou zelf, wat is er lekkerder na een dag hard werken(ik niet hoor) thuiskomen, biertje, blowtje.....veel beter dan dat wordt het niet, toch? :beer:
o
overalennergensLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind alcohol eigenlijk té lekker, vooral de eerste paar biertjes voelen echt heerlijk. Daarna wil ik eigenlijk alleen nog maar meer en meer en meer drinken en weet ik niet zo goed meer waarom.

Ik houd niet van alcohol omdat ik er suf van wordt, en aangezien ik soms heb met maat houden ga ik waggelend over straat na een avondje flink doorzakken. De ochtend erna word ik te brak wakker, droge mond en nog steeds suf van de alcohol. Af en toe krijg ik er een zure maag van, waarmee ik ook weer wakker word, of als ik döner na het uitgaan heb gegeten proef ik dat ook nog.

Hoe het ook zij, ik blijf het toch wel drinken
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#4
1. het is lekker
2. het geeft me een lekker gevoel
3. mensen worden vrijer en meer open
4. het verlegt je grenzen
en zo kan ik nog wel even door gaan

aan de andere kant in mn pubertijd heb ik veel domme dingen gedaan toen ik bezopen was. dingen waar ik absoluut niet trots op ben.
t
taurusLid
01-01-2024, 00:00
#5
ben ik blij dat ik dit hier allemaal lees... dacht dat ik allen debiele toeren uitstak dronken :grin:
ik hou ervan omdat ik veel sociaaler en losser ben, ik haat het omdat ik altijd mn geld er door zuip en de dag nadien precies onder een trein heb gelegen :rock:
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Haten/adoreren..
Beide niet..
Ik kan er wel wat van..qua drinken..ik drink ook vrij snel altijd..maar ik zie hoe mijn vader kapot aan het gaan is aan alcohol, dus ik hou me een beetje afzijdig eigenlijk.
Probeer het te beperken tot 2 keer in de week..maar het is zo makkelijk he..
Je koopt het makkelijk en het is niet duur (hangt er vanaf wat je neemt natuurlijk), zoals die blikken bier van 50 cent..
Uhm voor 4 of 5 euro kan je flink aangeschoten zijn. Al hou ik er niet van om flink aangeschoten/dronken te zijn. Ik heb geen kater, nooit, maar ik gedraag me altijd als een idioot. Ik ga heel hard lachen, schreeuwen, ik vertel alleen maar onzin, mijn stem veranderd, (vervormd?:P) en ik kan niet goed staan/lopen.
Muwha, alcohol..? Geef mij maar pillen en wiet.
B
BontkikkerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Omdat ik geen goede dronk heb. Alcohol heeft me nog nooit wat positiefs gebracht.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bontkikker zei:
Omdat ik geen goede dronk heb. Alcohol heeft me nog nooit wat positiefs gebracht.
Klik om te vergroten...

Jij hem wel dan?
Het kan niet altijd van een kant komen.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik adoreer alcohol omdat, alcohol van zelfs de meest verlegen jongen een stoere knul kan maken.
t
taurusLid
01-01-2024, 00:00
#10
het is idd heel makelijk extisi, drank word bij mij beetje een probleem in het weekend,
word er constant mee geconfronteerd en kan er niet afblijven :(
resultaat is dat ik dan steeds toeren uithaal en dronken in de auto stap.
oplossing is om meer thuis te blijven in het weekend maar is geen simpele
voor iemand die graag weg gaat.
betrap er mij ook op dat als ik dronken ben steeds cocaine moet hebben.
moet mss maar iets anders beginnen doen om verveling tegen te gaan :rockband: :grin:
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#11
- Ik krijg positievere gedachten
- Ik sta dan verbaal heel sterk
- Ik voel me opgewekt
b
bertenLid
01-01-2024, 00:00
#12
+ een frisse pint is een heerlijke dorstlesser & het is nog lekker ook
+ je krijgt er een lekkere roes van
+ je wordt er losser van waardoor de sociale barriere verminderd
+ muziek klinkt mooier
+ je hebt meer zelfvertrouwen
+ je kan er fijne gesprekken mee houden die tot veel hilariteit kunnen leiden
+ het is lekker in combinatie met andere genotsmiddelen (nicotine,weed,mdma,coke,pep)
+ je kan het makkelijk doseren
+ je leert nieuwe mensen kennen en nieuwe plaatsen ontdekken
+ van alcohol kan ik niet 'bad' gaan of het is even spugen maar die misselijkheid verdwijnt dan erna
+ je slaapt er heerlijk van :d

- het is moeilijk om bij enkele pintjes te houden
- hoe meer ik drink hoe meer ik last heb van zwarte gaten
- uitdroging bij het ontwaken
- zin in andere middelen neemt toe
- je neemt meer risico's
- je gedrag laat soms de wensen over
- een avondje doordrinken is duur

al bij al is alcohol een heerlijke drug die je zoals alle drugs moeten leren apprecieren
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#13
berten zei:
al bij al is alcohol een heerlijke drug die je zoals alle drugs moeten leren apprecieren
Klik om te vergroten...

daar kan ik het alleen maar volmondig mee eens zijn......
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alcohol kan gewoon altijd en overal. Dat vind ik er zo positief aan, maar ik vind het tevens een van de hardste drugs die ik ken moet ik zeggen.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oom Klaas zei:
Je hoeft je niet te schamen na een wilde nacht, je weet het toch niet meer :openmouth:
Klik om te vergroten...
Je voelt het alleen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je hoeft je niet te schamen na een wilde nacht, je weet het toch niet meer :openmouth:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik praat er teveel van ....
e
edwin__Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Je bent luidruchtiger!
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vind het niks, word er agressief en verdrietig van.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#20
clockcable zei:
Ik vind het niks, word er agressief en verdrietig van.
Klik om te vergroten...

Daarom drink ik niet als ik in een slechte mood ben. Dan word ik ook agressief, lastig en maak ik mensen aan het huilen. Gelukkig heb ik zelden een badmood :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."