Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeeftijd 1e keer Heroïne

Leeftijd 1e keer Heroïne

148 antwoorden
49 weergaven
18-5-2026
p
pvh337Lid
01-01-2024, 00:00
#1
willemvaag zei:
Ik slik zelf als methadon als vervanging maar ik weet nog goed dat de arts toen zei dat hij als hij was begonnen met voorschrijven het subox zou zijn geweest. Hoor soms ook dat sommige mensen sub fijner vinden als methadon maar heb je ervaring met beide of alleen sub.. Want ik zou graag van iemand die er ervaring mee heeft met beide middelen willen weten wat beter is, ben van plan om nog minimaal een paar onderhoudsmedicatie te blijven nemen anders is het risico naar een terugval heel groot. Maar methadon werkt bij mij maar 16 uur dus ik heb 28 tabletten van 5 per dag en vind dit eigenlijk wel overdreven veel, maar begin ook gewend te raken aan deze dosis blijft zweten en duurt zelfs bijna een uur voor ik me goed voel weer na inname, en ik heb begrepen dat sub onder te tong word opgenomen en daardoor sneller inwerkt.. Is dat ook zo? Weet dat ik erg offtopic ga maar ik had niet echt zin om een nieuw topic te openen met mijn vraag, ben niet zo sociaal tactisch...
Klik om te vergroten...

ik voelde niets maar dan ook n iets van subitex, methadone is veel gevaarlijker maar als je de juiste dosis en het juiste afbouwschema gebruikt dat voor iedereen anders is, dan is dit de perfecte oplossing (indien je er geen misbruik van maakt)
p
pvh337Lid
01-01-2024, 00:00
#2
btw: ben al 6 jaar afgekickt en NOOIT van men leven kom ik er nog aan!!! de inspanning en de tijd om er af te geraken is veeeeeeel invloedrijker dan de jaren plezier dat je er aan hebt!
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Laat ik nou niet van het afbouwen zijn. Heb te vaak mijn verslaving proberen te staken. Had het beter vanaf het begin kunnen accepteren en gelijk methadon moeten nemen. Dan had ik misschien nog af kunnen bouwen nu is mijn lichaam te afhankelijk van de dope. Heb alleen af en toe de behoefte aan wat anders aan een andere opiaat opioide omdat methadon altijd hetzelfde is. Niet dat het effect mij tegenvalt aangezien het bij mij niet mij als persoon echt beinvloedt. Zou gewoon kunnen werken alles op deze dosering, ga zeker ook niet omlaag blijf dit nog wel meer als 10 jaar slikken. Dat is de prijs die ik moet betalen om de garantie te hebben dat ik geen andere drugs neem. Het is dit of wat anders niet gebruiken bestaat niet voor mij stop nooit meer. Al zeggen zeg nooit nooit maar ik weet wat ik wil en waar ik mee kan leven zonder is geen leven voor mij. Niet met de kennis die ik nu heb aangezien ik niets van anderen aantrek, hoe een ander erbij zit is dus zijn eigen probleem en zijn eigen schuld. En zo wordt ik niet dat heet gecontroleerd gebruiken maar moet me wel aan bepaalde regels houden die ik voor mezelf gemaakt heb.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit mensen methadon zie misbruiken, is ook een beetje raar want methadon doet geestelijk niet zoveel. een lekker roes krijg je er niet van. neem je teveel dan val je in slaap, dat is alles. Dus meth misbruik is eigenlijk iets dat ik niet zie voorkomen.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#5
leveldesigner zei:
ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit mensen methadon zie misbruiken, is ook een beetje raar want methadon doet geestelijk niet zoveel. een lekker roes krijg je er niet van. neem je teveel dan val je in slaap, dat is alles. Dus meth misbruik is eigenlijk iets dat ik niet zie voorkomen.
Klik om te vergroten...

Was al een heel verhaal aan het typen om te zeggen dat methadon geestelijk wel wat doet bij mij, maar dat stond er al methadon doet geestelijk niet veel. Niet veel is wel iets maar ik moet eerlijk zeggen heroine doet bij mij geestelijk ook niet veel meer als methadon. Methadon heeft wel een werking maar niet waar je wazig van wordt, misschien als je het maar een paar keer neemt dan kun je nog wel wazig ervan worden.
p
pvh337Lid
01-01-2024, 00:00
#6
willemvaag zei:
leveldesigner zei:
ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit mensen methadon zie misbruiken, is ook een beetje raar want methadon doet geestelijk niet zoveel. een lekker roes krijg je er niet van. neem je teveel dan val je in slaap, dat is alles. Dus meth misbruik is eigenlijk iets dat ik niet zie voorkomen.
Klik om te vergroten...

Was al een heel verhaal aan het typen om te zeggen dat methadon geestelijk wel wat doet bij mij, maar dat stond er al methadon doet geestelijk niet veel. Niet veel is wel iets maar ik moet eerlijk zeggen heroine doet bij mij geestelijk ook niet veel meer als methadon. Methadon heeft wel een werking maar niet waar je wazig van wordt, misschien als je het maar een paar keer neemt dan kun je nog wel wazig ervan worden.
Klik om te vergroten...

pure gewenning.. je voelt je nu normaal na een dosis hero
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat had ik zelf ook al door..
b
bruggemanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben 32 en gebruik sinds ruim een jaar heroïne op regelmatige basis. Niet dagelijks maar toch wel wekelijks vrees ik. Wel enkel chinezen.

Daarvoor heb ik wel al geëxperimenteerd met opiaten, in mijn jongere jaren, meestal met codeïne en acedicone, en opium. We hebben zelf eens papavers gekweekt om er opium uit te trekken, en ik heb een maat die verslaafd was, die kon aan Afghaanse opium geraken. Met hem heb ik dan ook mijn eerste keer bruinen gerookt. Ik was 26 of 27 jaar denk ik.

Maar ik heb daar nooit meer aan gedacht, tot vorig jaar, na een gebroken relatie. Ik wou iets ontspannend, om mijn miserie wat te vergeten. Wiet daar kan ik niet meer tegen, dronken ben ik ook niet zo graag, en aan de coke wou ik helemaal niet meer beginnen (heb vroeger nog anderhalf jaar gebased, een paar keer per week ; ik werkte drie ploegen, woonde ver van de beschaving, alleen, ...) want coke werkt nu niet wat je noemt ontspannend.

Maar ik heb hier al meer gezegd dat van me gevraagd werd... het is mijn eerste bericht op dit forum dus bij deze heb ik mezelf wat voorgesteld. :beer:
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#9
bruggeman zei:
Ik ben 32 en gebruik sinds ruim een jaar heroïne op regelmatige basis. Niet dagelijks maar toch wel wekelijks vrees ik. Wel enkel chinezen.

Daarvoor heb ik wel al geëxperimenteerd met opiaten, in mijn jongere jaren, meestal met codeïne en acedicone, en opium. We hebben zelf eens papavers gekweekt om er opium uit te trekken, en ik heb een maat die verslaafd was, die kon aan Afghaanse opium geraken. Met hem heb ik dan ook mijn eerste keer bruinen gerookt. Ik was 26 of 27 jaar denk ik.

Maar ik heb daar nooit meer aan gedacht, tot vorig jaar, na een gebroken relatie. Ik wou iets ontspannend, om mijn miserie wat te vergeten. Wiet daar kan ik niet meer tegen, dronken ben ik ook niet zo graag, en aan de coke wou ik helemaal niet meer beginnen (heb vroeger nog anderhalf jaar gebased, een paar keer per week ; ik werkte drie ploegen, woonde ver van de beschaving, alleen, ...) want coke werkt nu niet wat je noemt ontspannend.

Maar ik heb hier al meer gezegd dat van me gevraagd werd... het is mijn eerste bericht op dit forum dus bij deze heb ik mezelf wat voorgesteld. :beer:
Klik om te vergroten...
Welkom, bruggeman :)
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#10
bruggeman zei:
Ik ben 32 en gebruik sinds ruim een jaar heroïne op regelmatige basis. Niet dagelijks maar toch wel wekelijks vrees ik. Wel enkel chinezen.

Daarvoor heb ik wel al geëxperimenteerd met opiaten, in mijn jongere jaren, meestal met codeïne en acedicone, en opium. We hebben zelf eens papavers gekweekt om er opium uit te trekken, en ik heb een maat die verslaafd was, die kon aan Afghaanse opium geraken. Met hem heb ik dan ook mijn eerste keer bruinen gerookt. Ik was 26 of 27 jaar denk ik.

Maar ik heb daar nooit meer aan gedacht, tot vorig jaar, na een gebroken relatie. Ik wou iets ontspannend, om mijn miserie wat te vergeten. Wiet daar kan ik niet meer tegen, dronken ben ik ook niet zo graag, en aan de coke wou ik helemaal niet meer beginnen (heb vroeger nog anderhalf jaar gebased, een paar keer per week ; ik werkte drie ploegen, woonde ver van de beschaving, alleen, ...) want coke werkt nu niet wat je noemt ontspannend.

Maar ik heb hier al meer gezegd dat van me gevraagd werd... het is mijn eerste bericht op dit forum dus bij deze heb ik mezelf wat voorgesteld. :beer:
Klik om te vergroten...

Je zegt dat je nu een jaar heroine met regelmaat gebruikt, in mijn geval toen ik een half jaar met regelmaat gebruikte begon ik ook last van de ontwenning te krijgen. Nu vraag ik me af heb je dan nog geen last van ontwenningsverschijnselen als je niet gebruikt. Verder welkom hier..
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik welk opzicht werkte bruin bij jou erotiserend?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben 30, en heb het gevoel dat ik er wel klaar voor ben om het een keer te gaan doen.

Wel zeer zeker: 1 keer, niet meer.

Alleen het zal nog wel even duren voor het zover is, want dan moet ik eerst nog eens zuivere heroine tegen het lijf lopen. Als ik het dan doe moet het goed zijn, random troep ga ik niet doen.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#13
21.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
19 jaar.
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#15
14 gerookt, en 15 geshot. Ik ben opgegroeid in een slechte buurt. Sociale problematieken en verarmd in het algemeen. Eigenlijk gewoon een bende probleem gevallen op een hoop. Als jong gastje veel te veel op straat rondgehangen met de oudere gasten van de wijk. Altijd een grote bek gehad. En toen er iemand mee aan kwam zetten, zijn we met z'n allen de stront ingedraaid. Van die gasten zijn er al een hoop die er niet meer zijn. En als ik kijk ben ik nog niet zo heel slecht uitgedraaid. Maar het had me een hoop shit gespaard als ik er gewoon met m'n fikken vanaf gebleven had.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#16
21.

:)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
seth zei:
14 gerookt, en 15 geshot. Ik ben opgegroeid in een slechte buurt. Sociale problematieken en verarmd in het algemeen. Eigenlijk gewoon een bende probleem gevallen op een hoop. Als jong gastje veel te veel op straat rondgehangen met de oudere gasten van de wijk. Altijd een grote bek gehad. En toen er iemand mee aan kwam zetten, zijn we met z'n allen de stront ingedraaid. Van die gasten zijn er al een hoop die er niet meer zijn. En als ik kijk ben ik nog niet zo heel slecht uitgedraaid. Maar het had me een hoop shit gespaard als ik er gewoon met m'n fikken vanaf gebleven had.
Klik om te vergroten...

wow 14 jaar :openmouth:
jammer voor je dat het zo heeft moeten lopen voor je.
hoe oud ben je nu?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flameon zei:
hoe oud ben je nu?
Klik om te vergroten...
16, sorry kon het niet laten.

21 dus, zoals op zijn profiel te zien is.
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#19
21 dus.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik zelf was 2o jaar toen ik met heroine begon, dat was rond 1983, zit er dus zo'n kleine 30 jaar aan nu. en kan dus enkel zeggen, niet proberen want het is te lekker voor velen, en dan blijf je er snel aan hangen en is je leven naar de klote, zo simpel is het echt!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."