Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeeftijd 1e keer Heroïne

Leeftijd 1e keer Heroïne

148 antwoorden
51 weergaven
18-5-2026
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#1
tja, als je er eenmaal aanzit is het echt heel erg moeilijk om er weer definitief mee te stoppen. het blijft maar aan je knagen, het is gewoon te lekker....
J
Jet555Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik was 18 en gestopt tien jaar later met 28 jaar Ben nu 13 jaar van de Hero af. Inmiddels 41 jaar oud, leuk gezin enz. Maar nu komt het, nu weer aan de opiaten, tramadol en morfine. Tegen rug pijn maar ook om geestelijk staande te houden. De roes hoef ik niet perse maar met die pillen ben ik een betere moeder. Rustiger en liever. Ik ben bang dat als ik stop ermee, de drang naar Hero te groot word. Dan denk ik, 1 keer niet moe zijn, 1 keer ff geen pijn en 1 keer niet zo veel van anderen aantrekken. Maar dat kan niet want het blijft nooit bij 1 keer. Dus daarom maar zo. Want dat gevoel van 1 keer,, dat had ik toen ik helemaal clean was. Heel sterk. Dat is nu mijn angst. Op deze manier trek ik het en kan het leven aan. Maar god, wat wou ik dat ik dat spul nooooiiit had aangeraakt. Zoals de meeste denken uiteraard die verslaafd zijn. Alcohol drink ik niet. Alleen die pillen.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kan me het heel goed voorstellen Jet555, elke opiaat legt gewoon als het ware een laag over je gevoels leven. normaal voel je elk spelden prikje en nu is het gewoon draagbaar allemaal. noem dit gevoel zelf altijd dat ik het zo lekker rustig heb in mijn hoofd wanneer ik gebruik, (gebruik dus al 28 jaar dope nu, ben 47). Natuurlijk is een volledig clean leven beter, maar moet je kiezen tussen een eventuele kans op terugval met dope of op dokters recept opiaten slikken tegen rugpijn (en tevens als bij effect dat het je rustig maakt) dan zou ik het ook wel weten, en zou ook voor de pillen kiezen. ben zelf niet in een relatie en heb gelukkig geen kinderen (zou ze dat niet willen aandoen), maar jij hebt een leuk gezin en dan mag je gewoon geen risico nemen. Dus zou ik me niet te schuldig voelen hierover. Maar wat als de rugpijn over is? of is deze van dien aard dat je de rest van je leven moet slikken?
S
SD7Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zal nooit aan de heroïne gaan, het verslavingsrisico is megagroot.
Wees verstandig en doe het niet.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Methadon werkt bij mij 16 uur vanwege mijn snelle stofwisseling, heroine werkt zelf maar 3 uur maar dat even ter vergelijking. Had eerst gewoon alleen in de ochtend een dosis methadon maar ik was opgenomen en toen ook gestopt met blowen en iedere keer midden in de nacht werd ik ziek. Ik sliep niet, ging stiekem weer blowen in de kliniek dus ik heb het daar gezegd en toen hebben ze een bloedonderzoek gedaan want er zijn meerdere gevallen bekend waar methadon korter werkt dan het hoort te werken.. Dit is allemaal met bloedonderzoeken goed uitgezocht en na voldoende observatie dat ik toch uit mijn leiden ben verlost. Sinds ik op 140mg sta ben ik clean van alle hard drugs. Heb ook denk in totaal 6 verschillende soorten methadon gehad in mijn leven en hier in deze regio bij de apotheek kun je als je langere verstrekking hebt vloeibaar krijgen 1ml/2mg of 1ml/5mg maar heb dat vertrouwen nog niet gewonnen ben pas 6maanden vrij van hard drugs bijgebruik dus ik moet het met tabletten doen. In Deventer heb ik op de DubbelDiagnose gezeten en daar hadden groene tabletten methadon van 20mg, maar bij mijn apotheek zeggen ze dat ze die niet kunnen bestellen en ze hebben alleen het alternatief van 5mg normaal symoron maar sinds twee dagen ineens merkloze methadon maar dat maakt mij niet veel uit. Het is eigenlijk grote onzin dat de apotheek die tabletten van 20mg niet kan bestellen of capsules maakt met een hogere dosering maar dit is denk ik goedkoper ze maken gewoon een medicijnrol voor een week geven me iedere dag mijn stuk wat ik nodig heb en vrijdag krijg ik ook voor het weekend gelijk alles mee. Hoef gelukkig niet naar de methadon post om daar me methadon halen heb het geluk dat ik gewoon via de apotheek alles krijg. Ik dacht zelf omdat sub onder de tong wordt opgenomen dat het sneller in het lichaam komt aangezien in de mond ook dingen worden opgenomen. En in de maag duurt het altijd langer maar ik dacht dat ze het zo deden zodat het beter wordt opgenomen omdat de meeste opiaten worden afgebroken door het maagzuur althans heb het ooit gelezen. Weet dat methadon wel goed via de maag wordt opgenomen maar ik weet dat morfine bv minder goed wordt opgenomen en dan wordt methadon bv voor pijn gegeven. Maar denk dat ik het gewoon aan me arts vraag binnenkort of het verschil kan maken. Evengoed bedankt voor je reactie latrss
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tripper zei:
Ga even lekker ergens anders stoer doen, gast, met je Hero. Ga je school afmaken man, doe wat met je leven. Op die leeftijd over Hero denken is niet goed, joh. Die shit is gevaarlijk.
Klik om te vergroten...
Geef ik je 100% gelijk in (;

Greets,
Herbalisme
p
pvh337Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ik ben op men 15de begonnen tot mijn 20ste, elke dag (wel hoge dosissen en later samen met cocaine). ik geef je één raad maat => NEVER try it! en zeg ook ni "maar één keertje" want eenmaal je het gevoel hebt meegemaakt grijp je er heel snel naar terug.
in het begin is het allemaal leuk enz, je voelt je in de hemel, je ervaart geen pijn bij verwondingen ofzo, je lichaamstemperatuur wordt zo aangepast dat je vb in je bloot bovenlijf in de winter buiten kan lopen (als je sigaretten rookt onder invloed, en daar heb je zin in, dan gebeurt het meestal dat je moet overgeven). MAAR éénmaal je lichaam zich aangepast heeft aan je dosis begin je steeds meer en meer te gebruiken omdat als je na een tijd opstaat je je zo slecht voelt van de ontwenning dat wanneer je na het opstaan je eerste dosis tot je neemt je je gewoon voelt en niet meer dat gelukzalige gevoel van in het begin, om dat te verkrijgen moet je telkens meerdere dosissen gebruiken. (tenzij je rijk bent) maar bij de middeklasse kan je het in het begin nog betalen tot wanneer je veel meer dosissen nodig hebt en ik geef je mijn ervaring mee: ik begon regelmatig mensen te overvallen (als je verslaafd bent aan hero en je hebt geen denk je maar aan één ding: geld, je zou zelfs je moeder verkopen voor een half grammetje!).
dan als slot ALS je zou beslissen (want onder invloed besef je ni da je slecht bezig bent, da is pas als het uitgewerkt is) om te stoppen staat er je nog een hele lange (=> als je er voor altijd wil afblijven) afkick-periode te wachten die, ik zweer het u, gepaard gaat met extreme lichamelijke en geestelijke pijn! ik weet nog dat ik verschillende keren na elkaar cold-turkeys had (onuitstaanbare pijn die druk zet op het lichaam en vooral het hart waardoor dit kan leiden tot hartstilstand).
je kan methadone gebruiken (verlicht enkel de lichamelijk pijn maar NIET de geestelijke pijn!) maar in de meeste gevallen wordt daar misbruik door gemaakt en vaak beginnen de gebruikers dan hero + methadone te gebruiken en dan sta je nog een stapje verder..
om af te sluiten (voor de mensen die toch van plan zijn om verder te gebruiken of te beginnen gebruiken): net voor ik ging afkicken hebben ze mij op bezoek laten gaan bij mensen die aan het allereinde waren van hun leven (de meesten gebruikten meer dan 10 jaar elke dag en zwaar gebruik, ze waren in de 30 jaar) hun ogen puilden uit hun oogkassen, overal dode zwarte plekken op hun lichaam, kreunend van de pijn ondanks megaverdoving van morfine enz, lichaamgestel volledig vervormd (krom enz). ik hoop dat wie eens wil experimenteren met hero dat die eerst eens dit leest..
p
pvh337Lid
01-01-2024, 00:00
#8
willemvaag zei:
Ik slik zelf als methadon als vervanging maar ik weet nog goed dat de arts toen zei dat hij als hij was begonnen met voorschrijven het subox zou zijn geweest. Hoor soms ook dat sommige mensen sub fijner vinden als methadon maar heb je ervaring met beide of alleen sub.. Want ik zou graag van iemand die er ervaring mee heeft met beide middelen willen weten wat beter is, ben van plan om nog minimaal een paar onderhoudsmedicatie te blijven nemen anders is het risico naar een terugval heel groot. Maar methadon werkt bij mij maar 16 uur dus ik heb 28 tabletten van 5 per dag en vind dit eigenlijk wel overdreven veel, maar begin ook gewend te raken aan deze dosis blijft zweten en duurt zelfs bijna een uur voor ik me goed voel weer na inname, en ik heb begrepen dat sub onder te tong word opgenomen en daardoor sneller inwerkt.. Is dat ook zo? Weet dat ik erg offtopic ga maar ik had niet echt zin om een nieuw topic te openen met mijn vraag, ben niet zo sociaal tactisch...
Klik om te vergroten...

ik voelde niets maar dan ook n iets van subitex, methadone is veel gevaarlijker maar als je de juiste dosis en het juiste afbouwschema gebruikt dat voor iedereen anders is, dan is dit de perfecte oplossing (indien je er geen misbruik van maakt)
p
pvh337Lid
01-01-2024, 00:00
#9
btw: ben al 6 jaar afgekickt en NOOIT van men leven kom ik er nog aan!!! de inspanning en de tijd om er af te geraken is veeeeeeel invloedrijker dan de jaren plezier dat je er aan hebt!
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Laat ik nou niet van het afbouwen zijn. Heb te vaak mijn verslaving proberen te staken. Had het beter vanaf het begin kunnen accepteren en gelijk methadon moeten nemen. Dan had ik misschien nog af kunnen bouwen nu is mijn lichaam te afhankelijk van de dope. Heb alleen af en toe de behoefte aan wat anders aan een andere opiaat opioide omdat methadon altijd hetzelfde is. Niet dat het effect mij tegenvalt aangezien het bij mij niet mij als persoon echt beinvloedt. Zou gewoon kunnen werken alles op deze dosering, ga zeker ook niet omlaag blijf dit nog wel meer als 10 jaar slikken. Dat is de prijs die ik moet betalen om de garantie te hebben dat ik geen andere drugs neem. Het is dit of wat anders niet gebruiken bestaat niet voor mij stop nooit meer. Al zeggen zeg nooit nooit maar ik weet wat ik wil en waar ik mee kan leven zonder is geen leven voor mij. Niet met de kennis die ik nu heb aangezien ik niets van anderen aantrek, hoe een ander erbij zit is dus zijn eigen probleem en zijn eigen schuld. En zo wordt ik niet dat heet gecontroleerd gebruiken maar moet me wel aan bepaalde regels houden die ik voor mezelf gemaakt heb.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit mensen methadon zie misbruiken, is ook een beetje raar want methadon doet geestelijk niet zoveel. een lekker roes krijg je er niet van. neem je teveel dan val je in slaap, dat is alles. Dus meth misbruik is eigenlijk iets dat ik niet zie voorkomen.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#12
leveldesigner zei:
ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit mensen methadon zie misbruiken, is ook een beetje raar want methadon doet geestelijk niet zoveel. een lekker roes krijg je er niet van. neem je teveel dan val je in slaap, dat is alles. Dus meth misbruik is eigenlijk iets dat ik niet zie voorkomen.
Klik om te vergroten...

Was al een heel verhaal aan het typen om te zeggen dat methadon geestelijk wel wat doet bij mij, maar dat stond er al methadon doet geestelijk niet veel. Niet veel is wel iets maar ik moet eerlijk zeggen heroine doet bij mij geestelijk ook niet veel meer als methadon. Methadon heeft wel een werking maar niet waar je wazig van wordt, misschien als je het maar een paar keer neemt dan kun je nog wel wazig ervan worden.
p
pvh337Lid
01-01-2024, 00:00
#13
willemvaag zei:
leveldesigner zei:
ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit mensen methadon zie misbruiken, is ook een beetje raar want methadon doet geestelijk niet zoveel. een lekker roes krijg je er niet van. neem je teveel dan val je in slaap, dat is alles. Dus meth misbruik is eigenlijk iets dat ik niet zie voorkomen.
Klik om te vergroten...

Was al een heel verhaal aan het typen om te zeggen dat methadon geestelijk wel wat doet bij mij, maar dat stond er al methadon doet geestelijk niet veel. Niet veel is wel iets maar ik moet eerlijk zeggen heroine doet bij mij geestelijk ook niet veel meer als methadon. Methadon heeft wel een werking maar niet waar je wazig van wordt, misschien als je het maar een paar keer neemt dan kun je nog wel wazig ervan worden.
Klik om te vergroten...

pure gewenning.. je voelt je nu normaal na een dosis hero
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat had ik zelf ook al door..
b
bruggemanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben 32 en gebruik sinds ruim een jaar heroïne op regelmatige basis. Niet dagelijks maar toch wel wekelijks vrees ik. Wel enkel chinezen.

Daarvoor heb ik wel al geëxperimenteerd met opiaten, in mijn jongere jaren, meestal met codeïne en acedicone, en opium. We hebben zelf eens papavers gekweekt om er opium uit te trekken, en ik heb een maat die verslaafd was, die kon aan Afghaanse opium geraken. Met hem heb ik dan ook mijn eerste keer bruinen gerookt. Ik was 26 of 27 jaar denk ik.

Maar ik heb daar nooit meer aan gedacht, tot vorig jaar, na een gebroken relatie. Ik wou iets ontspannend, om mijn miserie wat te vergeten. Wiet daar kan ik niet meer tegen, dronken ben ik ook niet zo graag, en aan de coke wou ik helemaal niet meer beginnen (heb vroeger nog anderhalf jaar gebased, een paar keer per week ; ik werkte drie ploegen, woonde ver van de beschaving, alleen, ...) want coke werkt nu niet wat je noemt ontspannend.

Maar ik heb hier al meer gezegd dat van me gevraagd werd... het is mijn eerste bericht op dit forum dus bij deze heb ik mezelf wat voorgesteld. :beer:
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#16
bruggeman zei:
Ik ben 32 en gebruik sinds ruim een jaar heroïne op regelmatige basis. Niet dagelijks maar toch wel wekelijks vrees ik. Wel enkel chinezen.

Daarvoor heb ik wel al geëxperimenteerd met opiaten, in mijn jongere jaren, meestal met codeïne en acedicone, en opium. We hebben zelf eens papavers gekweekt om er opium uit te trekken, en ik heb een maat die verslaafd was, die kon aan Afghaanse opium geraken. Met hem heb ik dan ook mijn eerste keer bruinen gerookt. Ik was 26 of 27 jaar denk ik.

Maar ik heb daar nooit meer aan gedacht, tot vorig jaar, na een gebroken relatie. Ik wou iets ontspannend, om mijn miserie wat te vergeten. Wiet daar kan ik niet meer tegen, dronken ben ik ook niet zo graag, en aan de coke wou ik helemaal niet meer beginnen (heb vroeger nog anderhalf jaar gebased, een paar keer per week ; ik werkte drie ploegen, woonde ver van de beschaving, alleen, ...) want coke werkt nu niet wat je noemt ontspannend.

Maar ik heb hier al meer gezegd dat van me gevraagd werd... het is mijn eerste bericht op dit forum dus bij deze heb ik mezelf wat voorgesteld. :beer:
Klik om te vergroten...
Welkom, bruggeman :)
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#17
bruggeman zei:
Ik ben 32 en gebruik sinds ruim een jaar heroïne op regelmatige basis. Niet dagelijks maar toch wel wekelijks vrees ik. Wel enkel chinezen.

Daarvoor heb ik wel al geëxperimenteerd met opiaten, in mijn jongere jaren, meestal met codeïne en acedicone, en opium. We hebben zelf eens papavers gekweekt om er opium uit te trekken, en ik heb een maat die verslaafd was, die kon aan Afghaanse opium geraken. Met hem heb ik dan ook mijn eerste keer bruinen gerookt. Ik was 26 of 27 jaar denk ik.

Maar ik heb daar nooit meer aan gedacht, tot vorig jaar, na een gebroken relatie. Ik wou iets ontspannend, om mijn miserie wat te vergeten. Wiet daar kan ik niet meer tegen, dronken ben ik ook niet zo graag, en aan de coke wou ik helemaal niet meer beginnen (heb vroeger nog anderhalf jaar gebased, een paar keer per week ; ik werkte drie ploegen, woonde ver van de beschaving, alleen, ...) want coke werkt nu niet wat je noemt ontspannend.

Maar ik heb hier al meer gezegd dat van me gevraagd werd... het is mijn eerste bericht op dit forum dus bij deze heb ik mezelf wat voorgesteld. :beer:
Klik om te vergroten...

Je zegt dat je nu een jaar heroine met regelmaat gebruikt, in mijn geval toen ik een half jaar met regelmaat gebruikte begon ik ook last van de ontwenning te krijgen. Nu vraag ik me af heb je dan nog geen last van ontwenningsverschijnselen als je niet gebruikt. Verder welkom hier..
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#18
moet eerlijkzeggen dat dit de eerste keer is in mijn erg lange "loopbaan" als gebruiker dat ik hoor van iemand die 1 jaar gebruikt, wekelijks, en toch niet lichamelijk verslaafd is. mijn petje af hiervoor, want tot nu toe kende ik enkel een andere jongen die het 7 maanden volhield om enkel op zaterdag avond heroine te gebruiken. vond dat altijd erg knap. tot ook hij voor de bijl ging, zijn relatie verslechterde, zijn werk verloor hij (niet door dope gebruik maar gewoon door bezuinigingen) en toen was t gedaan en begon hij ook vaker te gebruiken waardoor hij al sne het lichamelijk nodig had, en na een maand ofzo gebruikte hij ook dagelijks.

dus knap dat je dit kunt, maar toch meen ik te moeten waarschuwen voor het feit dat je, naar mijn inzien toch heel erg dicht tegen die rode lijn van wel/niet lichamelijk verslaafd zijn zit.
maar, dat wist je zelf waarschijnlijk allang...

succes,
b
bruggemanLid
01-01-2024, 00:00
#19
willemvaag zei:
bruggeman zei:
Ik ben 32 en gebruik sinds ruim een jaar heroïne op regelmatige basis. Niet dagelijks maar toch wel wekelijks vrees ik. Wel enkel chinezen.

Daarvoor heb ik wel al geëxperimenteerd met opiaten, in mijn jongere jaren, meestal met codeïne en acedicone, en opium. We hebben zelf eens papavers gekweekt om er opium uit te trekken, en ik heb een maat die verslaafd was, die kon aan Afghaanse opium geraken. Met hem heb ik dan ook mijn eerste keer bruinen gerookt. Ik was 26 of 27 jaar denk ik.

Maar ik heb daar nooit meer aan gedacht, tot vorig jaar, na een gebroken relatie. Ik wou iets ontspannend, om mijn miserie wat te vergeten. Wiet daar kan ik niet meer tegen, dronken ben ik ook niet zo graag, en aan de coke wou ik helemaal niet meer beginnen (heb vroeger nog anderhalf jaar gebased, een paar keer per week ; ik werkte drie ploegen, woonde ver van de beschaving, alleen, ...) want coke werkt nu niet wat je noemt ontspannend.

Maar ik heb hier al meer gezegd dat van me gevraagd werd... het is mijn eerste bericht op dit forum dus bij deze heb ik mezelf wat voorgesteld. :beer:
Klik om te vergroten...

Je zegt dat je nu een jaar heroine met regelmaat gebruikt, in mijn geval toen ik een half jaar met regelmaat gebruikte begon ik ook last van de ontwenning te krijgen. Nu vraag ik me af heb je dan nog geen last van ontwenningsverschijnselen als je niet gebruikt. Verder welkom hier..
Klik om te vergroten...

O ja, vb ik gebruik 3 dagen door, dan reken ik +24 uur voor de eerste ontwenningsverschijnselen, en nog eens 3 dagen om er helemaal door te komen. De ontwenningsverschijnselen voelen aan als een lichte griep. Ik neem dan dafalgans tegen koortsigheid en vermoeide benen-gevoel.

Het is een domme en onzinnige bezigheid, dat weet ik wel, de "craving" is echter soms heel sterk, daarom herval ik telkens weer.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nu had ik net een bericht getypt gepost en is die vervolgens verdwenen. Ik vind het wel apart dat iemand stopt met de weet ziek te worden, de eerste ergste drie dagen uitzit en dan weer begint. Dat is wilskracht zonder doorzettingsvermorgen niet negatief maar vind het gewoon echt apart. Heb dit niet vaak gehoord, helaas is een ontwenning bij mij meer dan alleen een beetje grieperig. Ik ga nu hypocriet klinken maar als je ermee kunt stoppen echt waar probeer het want over een jaar of 2 dan wordt het ziek zijn erger en op een gegeven moment is het gewoon ondragelijk en ben je genoodzaakt iedere dag te gebruiken, heroine, methadon of een andere vervangende opiaat opioide. Maar wie ben ik om dit te zeggen een hypocriete verslaafde die het goed voor heeft met iedereen..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."