Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"ik heb mijn huidige relatie leren kennen op de detox, ik ging naar huis na drie weken, hij een progamma in en na een half jaar stond hij bij me voor de deur. samen eventjes clean geweest toen samen weer gaan gebruiken tot hij vast kwam te zitten. na zijn vrijkomen allebei gekozen om een progamma te gaan volgen van ongeveer een jaar ( apart van elkaar) nu alweer samen een tijd clean en een eigen huis. ik heb het geluk gehad dat mijn relatie stand hield bij gebruik en geen gebruik."
"ik hou het bij gewoon kortgeknipt want van ontharingscrème krijg ik verschrikkelijke uitslag ( ja ook die met allerlei kalmerende/goed voor je huid middeltjes erin, blijft chemische troep) en scheren is ook geen succes omdat er door dat gebruik van crème last ben blijven houden en dus ook al reactie krijg op scheercrème, moet nu dus ook met een bikini/badpak met pijpjes gaan zwemmen omdat m.n bikinilijn er niet uitziet. optie laseren maar dat kost ook aardig wat,"
"hallo, mijn eerste keer kliniek was ongeveer 3 jaar terug detox den haag . na meer dan 20 jaar gebruik toch maar eens wat aan doen want geen huwelijk, huis etc meer, 3 weken gedaan en en dan denk je dat je het wel red want je denkt dat je niet terug wil naar je oude leventje. maar nieuw leven had ik ook niet want moest wonen bij mijn broer die ook gebruiker is en dan ben je jezelf het al moeilijk aan het maken, ging wel elke dag naar christelijhk inloophuis om maar van de straat en uit huis te zijn, na 2 weken medicatie aangevraagd om trek te dempen(ken ff niet op de naam komen) niet erg lang gebruikt want de bijverschijnselen waren te heftig. Op de detoc mijn huidige partner leren kennen die na detox triple is gaan doen en hoop gezeur om op bezoek te kunnen komen. Uiteindelijk hij progamma afgebroken en ook bij mij en mijn broer komen wonen. Tijdje volgehouden om niet te gebruiken en te werken via uitzendbureaus maar je woont bij een gebruiker dus je weet precies hoe laat hij gaat halen, gebruikt etc dus weer begonnen met blowtje en verder. Eigen huis gekregen waar het hek van de dam ging, naast gebruiken ook dealen, criminaliteit maar hoef daar verddeer niet over uit te wijden. Vorig jaar dus op laten nemen op IMC Den Haag waar mijn vriend vanuit de gevangenis ook heen zou komen, allang al blij dat we samen opgenomen konden worden en toen de beslissing genomen( en geloof me het ging het echt niet van harte)om apart een progamma te gaan volgen, hij Triple en ik de EH waar ik dus in het begin echt totaal niks van wilde weten door alle horror verhalen. Hartje zomer, gesloten huis en nog zwaar in m'n afkick daarheen envan de eerste tijd daar niet echt veel mee gekregen, sloot me ook veel af en heb ook merendeels van m'n tijd daar baantjes gedraaid, werd fase 1 en gelijk starters begeleider, daarna opjutter( ook erg leuk mag je iedereen achter z'n vodden aanzitten)na de OWB( meestal survival in de ardennen, ons groepje had het geluk dat we gingen surfen in portugal)coördinator, tussen door ook nog ff chef service geweest en allemaal in het belang me open te stellen etc.op zich vond ik de horror verhalen zwaar overdreven met wat ik dus gehoord had. Heb ook wel mezelf eens afgevraagd wat het nut was van bepaalde groepen en zaken en vooral gesloten huis een crime( heb er 3 meegemaakt)denk dat als het er zo toeging als wat ik hiervoor gelezen heb ik het er ook niet erg lang zou hebben uitgehouden. Vond het groepsgebeuren ook stukken minder en probeerde vaak dat soort dingen ook te vermijden en door die baantjes leer je je ruimtes ook wel te pakken en denk dat ik totaal maar 3 x een encounter heb meegemaakt(ik op het kussen)en geconfronteert werd ik bijna nooit, ja dat ik te weinig m'n mond opentrok. Vind mezelf ook geen hoevehoer-vat het niet beledigend op, weet wat ermee bedoeld word- heb mijn eigen mening en die gaf ik ook wel als ik het echt ff helemaal zat was , het slappe gezeik en gemekker en geouwehoer. Als ik ergens het nut niet van in zag deed ik het niet of het moest zijn om mijn eigen zaakjes voor elkaar te krijgen, al was ik eigenlijk best wel een braaf meisje, zag vaak het nut niet in om tegen de draad in te gaan als het toch nergens toe zou leiden. Heb echt wel gezeik gehad ook over interesses die ik heb en eer ik de spullen eindelijk terugkreeg die daar mee te maken hebben( ben geinterreseert in het occulte ) en hoop heisa met medebewoners die bang waren dat ik ze zou vervloeken of weet ik veel wat.Kan wel doorgaan en van alles opschrijven, puntje bij paaltje was het voor mij een positieve ervaring(kan ik achteraf wel zeggen ) Wat mezelf betreft ben ik blij dat ik het door gezet heb en nu met mijn partner op een begeleid woontraject zit( hij Triple gelijktijdig afgerond)voor mij heeft het geholpen en heb er ook echt wel vele zien komen en gaan in die tijd.Heb ook lof voor myroja, heb zelf geen ervaring ermee maar wel indirect, mijn broer heeft daar goede ervaringen mee en heb gewoon respect voor iedereen die voor zichzelf de knop omdraait en een clean leven wil hebben met wat voor hulp dan ook . Degene die ik het meest mis van de hoeve is de kat Japie.. heb zowat mijn hele opname daar voor hem gezorgd en s'nachts ook aardig wat wandelingetjes met hem in het bos gedaan (inside joke werd op gegeven moment: pas je op dattie niet van je bezem valt?)en echt wel verknocht aan dat stomme beest , had een eigen naam voor hem en daar luisterde hij ook naar. Ze stonden ook versteld dat ik zoveel met hem kon doen zonder dat hij naar me uithaalde. helaas istie 2 weken terug overreden en naast z'n vader begraven, japie maakte mijn leven in ieder geval wel een stuk dragelijker op de Eh"
"hoi hoi, ja ik heb een positief verhaal maar er zijn er zat die het ook nu niet als positief zullen ervaren de tijd daar,het is een heftige bedoening. ben er gisteravond nog op bezoek geweest en er was er 1 afgevoerd naar ziekenhuis want had od medicatie genomen onder het mom van;"als er van de dertig er maar een paar zijn die het echt halen dan kan ik net zo goed nu op m'n bek gaan"dat is niet echt iets wat je graag ziet of hoort. Ben clean en gebruik ook geen medicatie maar besef echt wel dat een opname alleen het niet is en dat ik nu geen verslaafde meer ben, heb nog veel te doen om clean te blijven , heb er echt wel therapiejunken vandaan zien gaan die alleen maar nog in dat soort thermen kunnen denken en handelen en dat lijkt me ook geen leven, betrap mezelf er ook weleens op dat ik therapeutisch ouwehoer maar ontleed gelukkig niet m'n hele doen en laten in termen van valkuilen, schema's etc. groetjes"
"leukste, lekkerste en vervelendste ervaringen dat komt redelijk overeen met wat leveldesigner schrijft, ik ben nu zo'n beetje drie jaar clean en daar zeer zeker heel blij mee maar heb stiekum echt nog wel eens de gedachtes aan hoe het voelde om inderdaad die heerlijke roes te hebben etc maar zet daar als tegengedachte de nare dingen tegenover, en dan niet alleen het ziek zijn en het continue bezig moeten zijn om te scoren maar ook de ellende die ik mijn familie aandeed door ze te blijven belazeren, rekeningen plunderen ( zelfs van m'n eigen kind) bedreigingen van dealers, dakloos zijn etc en voor mij dat weegt toch wel wat zwaarder nu dan terug gaan naar gebruik om die roes weer te ervaren en alles even te vergeten en alles weer door een 'bruine' bril te zien. groet"
"hoi rudolf verschrikkelijk verhaal, ik leef met jou en je gezin mee, ik las dat je een afspraak had gemaakt bij kendron, hoe is dit afgelopen? ben je er iets wijzer van geworden? Ik heb verder geen ervaring met dit soort situaties dus kan je verder geen raad geven behalve dan dat je door moet blijven gaan met het op deze manier van je af te schrijven, mentale ondersteuning kan je toch kracht geven om vol te houden bij het door blijven zoeken naar hulp. houd moed!!"
"hoi, ik ben een aardig tijdje afwezig geweest op dit forum en heb even de tijd genomen om van alles bij te lezen, maar heb een vraag en lijkt mij het beste om dit hier te doen, over ongeveer twee weken krijg ik een zware operatie en daarna krijg ik waarschijnlijk methadon of morfine als pijn bestrijding. met de anethesist overlegd dat ik ook eventueel tramadol kan krijgen maar slik daar nu al een best wel hoge dosis van per dag en dat werkt niet echt goed en wil nu eigenlijk niet over op een sterker middel. Ik ben ongeveer drie jaar clean en ben eigenlijk best wel huiverig wat voor reacties ( lichamelijk/geestelijk) de methadon of de morfine op kan gaan roepen bij me...... heeft iemand hier ervaring mee en heeft die tips voor me? ik heb wel een goede achterban waar ik mee kan praten maar wil toch ook wel graag weten of anderen hier ook ervaring mee hebben gehad en wat jullie hiermee deden. groet"
"hoi, bedankt voor je reactie,ik ben inderdaad aan heroine en methadon verslaafd geweest ( voor zeer lange tijd) en van de meet afkicken zeker verschrikkelijker dan van heroine alleen ( mijn ervaring, kan niet voor anderen spreken) helaas is er waarschijnlijk geen andere mogelijkheid dan methadon of morfine als de tramadol niet aanslaat na de operatie. heb gelukkig wel goed overleg met de anethesist en ook tijdens verblijf na de operatie zal deze mij goed begeleiden zover mogelijk is. Deze heeft verteld dat de hoeveelheid niet echt groot/veel is maar waar ik het meeste tegenop kijk is eigenlijk meer de reactie die het gaat oproepen, slaan m'n receptoren op hol....krijg ik trek omdat er een zeer bekende stof weer in mijn lichaam komt.....heb vaak nog lichamelijke reacties van bepaalde geuren en op plekken waar ik gebruikt hebt maar dat kan ik goed genoeg behappen want weet dat het alleen een reactie is maar nu komt er daadwerkelijk weer wat naar binnen.....dus hoe ga ik daarmee om. In ieder geval nogmaals bedankt voor je reactie, ik heb er zeker wel wat aan, een respons krijgen is altijd prettig :P groet"
"thnx voor je berichtje....heb ondertussen met meerdere mensen gepraat waaronder hulp verlening en die zeiden ook zo'n beetje wat jij zei. En juist blij dat ik nu van meerdere kanten toch wel ongeveer hetzelfde krijg te horen. maar voorbereiding is het halve werk he . kan gelukkig terecht bij m'n oude begeleider mocht ik of mijn partner behoefte hebben aan ondersteuning of alleen maar gesprekken dus dat is ook prettig! trouwens m'n complimenten voor je reacties die je geeft op allerlei topics ( net als svali) groet"
"hoi, wilde toch nog even een toevoeging geven waarom ik deze vraag eigenlijk ook een beetje stelde maar is in m'n vorige berichtjes eigenlijk niet ter sprake gekomen. ik heb naast m'n heroine gebruik wel drank gedronken maar niet in die mate dat het een probleem voor me was. na m'n afkicken gewoon besloten om ook geen drank te drinken omdat dit grensverleggend, verlagend of hoe je het ook wil noemen kan zijn. ongeveer een half jaar terug een paar slokjes bier genomen, niet echt veel maar wat dit met me deed....het zette iets in m'n hoofd in werking waardoor ik dus een roes wilde halen waarvan ik weet dat ik het uit drank niet kan halen ( tijdens m'n verslaving al niet, dronken zijn leuk maar daarna blowen, die roes was ook niet lekker genoeg dus de ultieme kick -proberen te - halen uit de hero) dus eigenlijk was mijn vraag ook een beetje daarop gestoeld. als twee slokken bier al zoiets in werking kunnen zetten.... maar je hebt ook gelijk de methadon/morfine in een geheel andere situatie toegepast word. Ben in ieder geval door het hier te posten en door met anderen erover te praten een stuk rustiger erover en merk het wel p.s. ik mag mezelf eigenlijk geen hagenees noemen want woon hier pas een jaar of 4 groet"