Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik wil graag horen hoe er tegen een relatie tussen (ex) gebruikers gekeken wordt en/of zo'n relatie wel kan werken. In de kliniek zijn ze fel tegen relaties tussen gebruikers ( ex gebruikers) maar aan elke zaken kleven voor en nadelen vind ik. Je kunt elkaar gigantisch meeslepen, onderuit halen etc maar er is ook een andere weg, nl elkaar steunen door dik en dun. Ik ben benieuwd wat anderen hier van vinden, ik ben benieuwd!"
"In de klinieken wordt idd een relatie afgeraden, maar het kan toch werken, wel 2 kanten op maar ook de goede, een van de voordelen is het begrip en weten wat een verslaving in houd, als ik over drugs, trek etc wil praten, dan liever met een ervaringsdeskundige maar dat is voor iedereen weer anders denk ik.Ik ken wat stellen die al geruime tijd samen wonen en meer dan 10 jaar clean zijn samen."
"Ik denk dat (haast) iedereen die verslavingsgevoelig is zin krijgt in andere ( bekende) middelen gezien alcohol de drempel verlaagd en de stap naar wat "lekkers" kleiner maakt, in mijn geval zeker!"
"WAZA zei: hier ook verslaafd maar regelmatig haal ik 2 maanden clean Klik om te vergroten... Van de bruin? Zelf heb ik dat ook regelmatig gedaan maar na een tijdje weer als vanouds, elke dag weer aan de dope....."
"zjimiz zei: Behoorlijk heftig dit! Ik heb een keer een docu van een patient gezien. Je wordt er niet vrolijk van. Vanwege de afschrikwekkende werking van zulke programma's, zou het wellicht een goed idee zijn, om dit vaker op tv en scholen te laten zien. Klik om te vergroten... Volledig mee eens, wel de nadelen van tabak roken flink in de picture maar alcohol wordt weinig tot niks over gemeld."
"Hier gelukkig nog niet, rook al heel wat jaren dope maar ik bemerk ( nog) geen verschil, de dope van mijn dealer komt uit Rotterdam en die dope is prima."
"storemem zei: Hallo beste leden, sinds een jaar of 10 gebruik ik coke, de eerste 2 jaar heel afentoe de middelste 6 jaar bijna elke dag en de laatste 2 jaar alleen in het weekend. In de middelste 6 jaar was het echt zeer problematisch en wilde ik ook regelmatig echt stoppen. laatste 2 jaar heb ik er zowel financieel als in mijn dagelijks leven er 0 last van. Het enige probleem is dat ik sinds een aantal maanden er de lichamelijke rekening van begin te krijgen. Zo heb ik al 2 flinke gaten in mijn neusschot en ben ik chronisch verkouden en continu van die dikke snotproppen in mijn neus. Ik weet dat ik echt moet stoppen alleen het probleem is zodra het weekend is zit het zo in mijn systeem om coke te gaan halen dat ik eigenlijk geen idee heb wat ik anders zou moeten doen. Hoe vind ik de motivatie om definitief te kappen terwijl ik geen financiële prikkel heb noch dat het me belast in mijn leven. Voor mijn gevoel is het meer verveling dan verslaving maar aan de andere kant als het geen verslaving was kon ik wel zo stoppen. Klik om te vergroten... En dan zeggen dat je er geen last van hebt?? Sorry maar dat vind ik een beetje hypocriet!"
"Ganggang💯 zei: Wat is dit nou weer voor belachelijke reactie. De beste man stort zijn hart hier uit en je begint meteen zo. Als je niks waardevols bij te dragen hebt reageer dan vooral niet. @storemem Knap dat je uiteindelijk bent gaan minderen en er nu achter komt dat helemaal stoppen eigenlijk veel gezonder is. Wat betreft je neus zou ik even langs de huisarts gaan, die kan wellicht een doorverwijzing regelen naar een expert. Wat betreft je weekenden: er is zo veel meer dan snuiven en zuipen. Alleen dat zie jij nog niet. Ik zag het ook niet toen ik stopte met wekelijks gebruiken. Maar nu ik andere dingen doe (veel sporten, gamen, lezen, netflix), familie, vrienden) voel ik me zo veel beter. Begin eens met sporten, dat gaat je fysiek en mentaal een goed eind op weg helpen. Wat betreft je sociale angst: therapie is het antwoord. Je hebt je gevoelens jaren lang onderdrukt met drugs en drank. Time to face the music. Alleen al je verhaal uitleggen aan een psycholoog gaat je enorm helpen. Klik om te vergroten... maak jij uit op wat voor een manier ik reageer? Dat maak ik zelf nog wel uit en jij niet! Misschien moet jij wel naar een psycholoog!"
"Ganggang💯 zei: Daar ben ik al geweest maar bedankt voor je zorgen. Denk eens na voordat je iets post hier. Wat denk je dat de OP nou met jouw reactie kan? Helemaal niets. En volgens mij denk je dat mijn hele reply op jouw gericht was. Maar nee beste boomer, alleen de eerste alinea. Klik om te vergroten... Jij bent bepaald geen toevoeging hier."
"Zeghetmaar zei: Gisteren pakte hij dus weer 2 biertjes. Ik had er een in de koelkast gelegd en zei dan ook toen hij de 2e pakte uit de voorraad,' ja het is doordeweeks, dus ik dacht dat je er dan maar een pakte'. Waarop ik als antwoord van hem kreeg: ' dat is meer een wens van jou'. Ik heb toen maar mijn mond gehouden, om geen discussie te beginnen, want daar had ik echt geen zin in,maar als we afspraken maken en er hele goede gesprekken over hebben, waarom houdt hij zich er dan toch niet aan? Daar zijn afspraken toch voor? Ik vind het allemaal zo lastig. Hij functioneert gewoon goed, maar ik ben er niet trots op dat hij zoveel drinkt, wordt over het algemeen door anderen niet gewaardeerd. Soms heb ik de neiging om bijv. Iedere avond een aantal zakken chips te eten bijv , gewoon om hem terug te pakken, zo van: als jij ongezond doet en niets om je lichaam geeft, dan kan ik dat ook. Maar ja daar heb ik vooral mijzelf mee.... Klik om te vergroten... Ik vind het wel meevallen, ik ken veel mensen die s'avonds na hun werk een biertje (of 2) drinken, zolang het niet als een medicijn wordt gebruikt zie ik er geen gevaar in, maar goed, dat is mijn mening...."