Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeeftijd 1e keer Heroïne

Leeftijd 1e keer Heroïne

148 antwoorden
48 weergaven
18-5-2026
g
gastondmLid
01-01-2024, 00:00
#1
wie weet ga je ervan :kots: zoals vele hun 1ste X
Grtz

edit:Ik was 17 toen ik hero leren kennen heb, en binnen 2 dagen word ik 27 en ben er nog steeds mee bezig.
:(
g
gastondmLid
01-01-2024, 00:00
#2
Da is eigenlijk vrij snel gegaan....
In het begin was da een paar keer per week samen met een vriend gebruiken,
Toen ik het na een tijdje dagelijks gebruikte hebben ze me gezegd let op da je nie verslaafd word, en ik zegde altijd ik word daar nie verslaafd aan ik kan daar direct mee stoppen, maar na een 3 a 4 weken had ik nieuw werk en ik wou gaan werken en mijn laatste dag dat ik thuis was heb ik nog gebruikt, maar niets meegenomen naar het werk (en ook geen methadon ofzo ik kost dat allemaal nog niet dan)
Maar ik heb op dat werk afgezien, wist ik veel dat het door die heroine kwam...
Ik ben zo 2 dagen ziek geweest toen ik die vriend terug zag en die had heroine bij, en een beetje gekocht van hem en voelde me iets later al veel beter,
Dus voor je het weet ben je eraan verslaafd,
Moest ik de tijd kunnen terug draaien ik zou er nooit meer mee beginnen,
En volgens mijn familie is het simpel voor te stoppen, ze zeggen altijd: Gooi uwe gsm weg en blijf een week thuis, en ge zijt ervan af.
Ik wou dat het zo simpel was.
Wie het nog niet gedaan heeft, Oke cava da je het probeert is normaal iedereen wil wel eens vanalles proberen, maar doe het niet te veel want voor je het weet heb je het dagelijks nodig.
Bij mij is het op een goede maand gegaan (de verslaving)
Maar ik weet dat het op een dag wel zal lukken voor te zeggen: NEE ik moet die vuiligheid niet meer :)
Dus denk 2 x na voor je ermee begint.
Grtz
W
WasbeerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Doe het niet !

Het levert je een probleem op varierend van jaren to tientalle jaren t/m je dood aan toe.

En denk nu niet dat je daar wel sterk genoeg voor bent, dacht ik ook allemaal.

Als je nu al rookt en drinkt en slikt, test je zelf eens door gewoon een maand even geheelonthouder te zijn. Met als start nu meteen.

Wasbeer.
r
rekkab24Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Wasbeer zei:
Als je nu al rookt en drinkt en slikt, test je zelf eens door gewoon een maand even geheelonthouder te zijn. Met als start nu meteen.

Wasbeer.
Klik om te vergroten...

Om even te reageren op je bericht, ik ben zwaar verslaafd geweest aan wiet, dronk in het weekend veel te veel, vaak sterke drank en in vakanties dronk ik ook doordeweeks, ben een tijdje verslaafd geweest aan xtc en gebruikte af en toe eens coke. Niet zo vaak, aangezien het nogal prijzig is, maar als ik het in mijn hoofd had en er geld voor had dan kon ik daar al ver van te voren mee bezig zijn. Kort samengevat: een dikke junk met een verslavingsprobleem. MAAR een jaar geleden ben ik zo hard gegaan op een pilletje dat ik er mee gestopt ben en heb er geen enkele behoefte meer aan, zelfs al zou et me worden aangeboden, wat overigens hetzelfde geld voor coke: geen behoefte aan. In februari dit jaar ben ik gestopt met blowen en sindsdien maar twee keer geblowd en het komt niet meer in me op om naar de coffeeshop te gaan. Drinken doe ik nog wel, maar ben daar ook twee maand meegestopt en nu drink ik hooguit een paar glazen,slechts zelden meer. Blijft over dat ik tabak rook , maar daar zie ik nog niet het nut van in om te stoppen.

Maar laat het nou zo zijn dat Smack al jaren op mijn verlanglijstje staat, en dat wil ik nu graag proberen :) Begrijp me goed mensen, zie zelf echt wel dat het een behoorlijk risico is, zeker als je het een aantal x gebruikt, like i do. Het is een beetje russisch roulette spelen met je leven. Wil absoluut niet hooked raken en dat mijn leven elke dag om hero draait.
Heb vele verhalen gelezen, en het maakt in de meeste gevallen heel veel kapot.
Heb ook de fases van een H verslaving gelezen en ik denk dat het goed is als je voorkennis van het middel hebt. Niet dat je niet verslaafd kan raken, maar je kan in elk geval jezelf nog op tijd stoppen ALS JE DE MENTALE WIL HEBT Want op het moment dat je ziek wakker wordt, dan weet je dat et gedaan is. uitsluiten dat ik niet verslaafd word, dat kan ik niet, dat kan niemand die hier aan begint. Als ik het de afgelopen jaren 1 x had geprobeerd was ik gelijk hooked geweest, maar ben al een tijd qua instelling veranderd dus nu durf ik het aan, zal heel sterk moeten zijn om me niet over te geven aan het gevoel wat smack je geeft. Maar kort gezegd zie ik het zo : In het begin heb je het in eigen hand(wel een sterke wil hebben om er niet hooked aan te raken) maar als je ziek bent dan is het over, dat realiseer ik mij maar al te goed!
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja allemaal leuk gezegd hoor,maar je kan andere middelen niet vergelijken met heroine. Ik heb ook alles geprobeert en ook over langere periodes en ook met alles kunnen stoppen. Maar dat ging dus voor heroine niet op. En wat je zegt dat als je eenmaal ziek wordt dat het dan te laat is. Het is daarvoor al te laat. Want kan best een tijdje duren voordat je lichamelijke ontwenningsverschijnselen krijgt en die stellen in het begin helemaal niks voor,maar worden wel steeds erger. Maar de geestelijke verslaving zal er vaak nog eerder zijn dan de lichamelijke. Nou ja in ieder geval zoals al gezegt,de ene drug is de andere niet. En de ene is meer verslavend dan de andere maar als jij denkt dat je de uitzondering bent en het wel onder controle kan houden dan denk ik toch dat je bedrogen uitkomt.
r
rekkab24Lid
01-01-2024, 00:00
#6
K ga het ook echt niet met regelmaat gebruiken, dan ga ik sowieso voor de bijl
K ga der geen misbruik van maken, maar wil er gewoon kennis mee maken.
Maar nogmaals, als je er goed over nadenkt en er met veel kennis ingaat, dan is het risico minder groot. Als je weet wat de valkuilen en de gevolgen op lange termijn in je hoofd houdt dan is het best af en toe eens te gebruiken. Hero is zoals je zegt anders dan andere drugs. Maar dat is toch echt vooral de lichamelijke kant ervan. Geestelijk zal het ook wel een tikkeltje zwaarder zijn als het echt zo lekker is als het wordt gezegd, maar uiteindelijk is het in het begin gewoon een discipline kwestie. Ga je door na die aantal x omdat het zo fucking lekker is, of gebruik je je verstand en kennis en zeg je tegen jezelf: "nu een tijd lang niet" Zoals gezegd, H is een sluipmoordenaar en niemand is sterker dan die sluipmoordenaar, ook ik niet. Maar na een aantal keer is ie nog ver weg & kun je wel zo slim zijn om die sluipmoordenaar te ontlopen. Of blijven doorgaan en de sluipmoordenaar dichterbij laten komen tot het moment dat ie je neer schiet.
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Je kan nog zo slim zijn zoveel wilskracht hebben en zoveel kennis erover hebben dat maakt allemaal geen ene zak uit. Denk je dat dokters en verpleegkundigen of andere mensen in de medische sector die kennis niet hebben. Of dat die niet weten wat een verslaving inhoudt,maar zelfs zulke mensen zijn erin gelopen toen ze eenmaal dachten wel af en toe heroine te kunnen gebruiken. Als jij van plan bent af en toe te gaan gebruiken dan ga je gewoon bijna zeker voor de bijl. Of je moet net die ene op de honderd zijn ofzo die het wel onder controle kunnen houden. En je moet het maar zo zien,iedereen die verslaafd is aan heroine is niet begonnen met het idee van ik ga lekker verslaafd raken. Maar ze zijn het wel allemaal geworden. Nou ja doe ermee wat je wilt zou ik zeggen
P
Psychotica SoberlieLid
01-01-2024, 00:00
#8
weetje wat het is met heroine,...
je wordt er ziek van als je het niet gebruikt , nadat je t een keer gebruikt hebt....

ik was 24 toen ik het voor het eerst gebruikte..
ik gebruik het nogsteeds ... omdat ik het lekker vindt na de cocaine...
en ik vindt het kalmerende effect ook heerlijk aangezien ik een nogal psychotisch bestaan heb, en dit spul mij hier nogal mee helpt...
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#9
rond mijn 20e... Had toen pulp fiction gezien en toen ging ik het ook in mijn aders spuiten. Al snel dacht ik bij mezelf: "Waar de hell ben ik mee bezig?". Toen begon ik horse te snuiven zo nu en dan...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."