Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeeftijd 1e keer Heroïne

Leeftijd 1e keer Heroïne

148 antwoorden
50 weergaven
18-5-2026
b
bruggemanLid
01-01-2024, 00:00
#1
willemvaag zei:
bruggeman zei:
Ik ben 32 en gebruik sinds ruim een jaar heroïne op regelmatige basis. Niet dagelijks maar toch wel wekelijks vrees ik. Wel enkel chinezen.

Daarvoor heb ik wel al geëxperimenteerd met opiaten, in mijn jongere jaren, meestal met codeïne en acedicone, en opium. We hebben zelf eens papavers gekweekt om er opium uit te trekken, en ik heb een maat die verslaafd was, die kon aan Afghaanse opium geraken. Met hem heb ik dan ook mijn eerste keer bruinen gerookt. Ik was 26 of 27 jaar denk ik.

Maar ik heb daar nooit meer aan gedacht, tot vorig jaar, na een gebroken relatie. Ik wou iets ontspannend, om mijn miserie wat te vergeten. Wiet daar kan ik niet meer tegen, dronken ben ik ook niet zo graag, en aan de coke wou ik helemaal niet meer beginnen (heb vroeger nog anderhalf jaar gebased, een paar keer per week ; ik werkte drie ploegen, woonde ver van de beschaving, alleen, ...) want coke werkt nu niet wat je noemt ontspannend.

Maar ik heb hier al meer gezegd dat van me gevraagd werd... het is mijn eerste bericht op dit forum dus bij deze heb ik mezelf wat voorgesteld. :beer:
Klik om te vergroten...

Je zegt dat je nu een jaar heroine met regelmaat gebruikt, in mijn geval toen ik een half jaar met regelmaat gebruikte begon ik ook last van de ontwenning te krijgen. Nu vraag ik me af heb je dan nog geen last van ontwenningsverschijnselen als je niet gebruikt. Verder welkom hier..
Klik om te vergroten...

O ja, vb ik gebruik 3 dagen door, dan reken ik +24 uur voor de eerste ontwenningsverschijnselen, en nog eens 3 dagen om er helemaal door te komen. De ontwenningsverschijnselen voelen aan als een lichte griep. Ik neem dan dafalgans tegen koortsigheid en vermoeide benen-gevoel.

Het is een domme en onzinnige bezigheid, dat weet ik wel, de "craving" is echter soms heel sterk, daarom herval ik telkens weer.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nu had ik net een bericht getypt gepost en is die vervolgens verdwenen. Ik vind het wel apart dat iemand stopt met de weet ziek te worden, de eerste ergste drie dagen uitzit en dan weer begint. Dat is wilskracht zonder doorzettingsvermorgen niet negatief maar vind het gewoon echt apart. Heb dit niet vaak gehoord, helaas is een ontwenning bij mij meer dan alleen een beetje grieperig. Ik ga nu hypocriet klinken maar als je ermee kunt stoppen echt waar probeer het want over een jaar of 2 dan wordt het ziek zijn erger en op een gegeven moment is het gewoon ondragelijk en ben je genoodzaakt iedere dag te gebruiken, heroine, methadon of een andere vervangende opiaat opioide. Maar wie ben ik om dit te zeggen een hypocriete verslaafde die het goed voor heeft met iedereen..
b
bruggemanLid
01-01-2024, 00:00
#3
De craving, de zin om opnieuw te gebruiken, is bij mij vooral aanwezig als ik er weer volledig door ben gekomen. Ik weet dat het dom is omdan opnieuw te beginnen, maar soms is de drang zo sterk dat ik het eerste het beste flauwe excuus neem om opnieuw een grammetje aan te kopen. Als ik ziek ben, heb ik eerder een afkeer van mezelf en mijn gedrag, en is de neiging om opnieuw te gebruiken niet zozeer aanwezig. Dan wil ik liever ziek zijn en dafalgans nemen.

Eigenlijk is het effect niet vrij speciaal en de prijs die je ervoor betaald veel te hoog, dat besef ik allemaal. Ik merk ook dat de afkick veel sterker aanwezig is dan vroeger, en zoals ik hoor zal de afkick enkel nog sterker worden in de toekomst als ik op deze manier doorga met gebruiken.

Ik doe vanalles om mezelf het zo moeilijk mogelijk te maken aan spul te geraken. Ik sla geen nummers van dealers op in mijn gsm. Ik woon 20km van de dichtstbijzijnde stad waar ik aan spul kan geraken, heb geen auto en een busrit is lang en omslachtig. Methadon wil ik niet omdat het mijn probleem enkel zou verergerenb.

Ik dacht dat coke duivels was maar heroïne is nog veel erger, dat is zeker. Als een giftige spin in wiens net je verstrikt geraakt, maar telkens je eruit vrij komt keer je er terug naartoe omdat haar gif zoet is en je doet dromen. Om zot van te worden.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik verdeel verslavingen in twee groepen je hebt de mensen die psychisch en geestelijk aan iets verslaafd zijn. Zoals xtc speed cocaine als je ermee stopt zul je geen extreme lichamelijke klachten deze groep verslaafden heeft over het algemeen minder respect voor het hele gebeuren omdat ze niet beter weten (puur mijn ervaring in de verslavingszorg). Dan heb je nog een groep die lichamelijk verslaafd zijn en ziek worden als ze stoppen. Deze groep begrijpen het eerder van elkaar omdat ze weten hoe het is om ziek te zijn. Dit zie je vooral met alcohol benzo's heroine ghb en vast wel meer. Maar zo is hoe ik het elke opname ervaar het hoeft niet bij iedereen zo te zijn. Evengoed dan wens ik je nog succes met het onder controle houden van je verslaving want het is moeilijk een leven hanteren op een zwaar verslavende substantie..
p
pvh337Lid
01-01-2024, 00:00
#5
willemvaag zei:
Ik verdeel verslavingen in twee groepen je hebt de mensen die psychisch en geestelijk aan iets verslaafd zijn. Zoals xtc speed cocaine als je ermee stopt zul je geen extreme lichamelijke klachten deze groep verslaafden heeft over het algemeen minder respect voor het hele gebeuren omdat ze niet beter weten (puur mijn ervaring in de verslavingszorg). Dan heb je nog een groep die lichamelijk verslaafd zijn en ziek worden als ze stoppen. Deze groep begrijpen het eerder van elkaar omdat ze weten hoe het is om ziek te zijn. Dit zie je vooral met alcohol benzo's heroine ghb en vast wel meer. Maar zo is hoe ik het elke opname ervaar het hoeft niet bij iedereen zo te zijn. Evengoed dan wens ik je nog succes met het onder controle houden van je verslaving want het is moeilijk een leven hanteren op een zwaar verslavende substantie..
Klik om te vergroten...

..ne hebt inderdaad twee effecten. het BEGINT bij geestelijke verslaving maar drugs, medicatie en alcohol zijn nu eenmaal opgebouwd uit stoffen. Het EINDIGD bij lichamelijke afhankelijkheid omdat je geest er gewoon aan wordt, maar je lichaam heeft zich aangepast aan de stoffen die erbij gepaard gaan.
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#6
pvh337 zei:
willemvaag zei:
Ik verdeel verslavingen in twee groepen je hebt de mensen die psychisch en geestelijk aan iets verslaafd zijn. Zoals xtc speed cocaine als je ermee stopt zul je geen extreme lichamelijke klachten deze groep verslaafden heeft over het algemeen minder respect voor het hele gebeuren omdat ze niet beter weten (puur mijn ervaring in de verslavingszorg). Dan heb je nog een groep die lichamelijk verslaafd zijn en ziek worden als ze stoppen. Deze groep begrijpen het eerder van elkaar omdat ze weten hoe het is om ziek te zijn. Dit zie je vooral met alcohol benzo's heroine ghb en vast wel meer. Maar zo is hoe ik het elke opname ervaar het hoeft niet bij iedereen zo te zijn. Evengoed dan wens ik je nog succes met het onder controle houden van je verslaving want het is moeilijk een leven hanteren op een zwaar verslavende substantie..
Klik om te vergroten...

..ne hebt inderdaad twee effecten. het BEGINT bij geestelijke verslaving maar drugs, medicatie en alcohol zijn nu eenmaal opgebouwd uit stoffen. Het EINDIGD bij lichamelijke afhankelijkheid omdat je geest er gewoon aan wordt, maar je lichaam heeft zich aangepast aan de stoffen die erbij gepaard gaan.
Klik om te vergroten...

Alles is uitgebouwd uit stoffen. Het is inderdaad zo dat je bij drugs er eerst geestelijk verslaafd aan word, het verlangen naar het effect, naar de kick, naar het genot, ... Maar na een tijdje treed er gewenning en dergelijke op, je lichaam zal zich inderdaad aanpassen naar de stof, bij Heroïne verandert de werking van de hersenen er zelf door, en bij een experiment met Cocaïne/Heroïne is aangetoond dat wanneer (ex-)verslaafden het woord Heroïne; Cocaïne; Chinezen; ... dat er op dat moment centra in de hersenen worden geprikkeld waardoor er ook stoffen vrijkomen waardoor een verlangen kan ontstaan naar de drugs.

Nu hebben ze ook al een tijdje ontdekt dat het hallucugeen Ibogaïne het verlangen + de lichamelijke symptonen naar Heroïne en aanverwanten, alcohol & cocaïne goed kan laten verdwijnen.

Greets,
Herbalisme
p
pvh337Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Herbalisme zei:
pvh337 zei:
willemvaag zei:
Ik verdeel verslavingen in twee groepen je hebt de mensen die psychisch en geestelijk aan iets verslaafd zijn. Zoals xtc speed cocaine als je ermee stopt zul je geen extreme lichamelijke klachten deze groep verslaafden heeft over het algemeen minder respect voor het hele gebeuren omdat ze niet beter weten (puur mijn ervaring in de verslavingszorg). Dan heb je nog een groep die lichamelijk verslaafd zijn en ziek worden als ze stoppen. Deze groep begrijpen het eerder van elkaar omdat ze weten hoe het is om ziek te zijn. Dit zie je vooral met alcohol benzo's heroine ghb en vast wel meer. Maar zo is hoe ik het elke opname ervaar het hoeft niet bij iedereen zo te zijn. Evengoed dan wens ik je nog succes met het onder controle houden van je verslaving want het is moeilijk een leven hanteren op een zwaar verslavende substantie..
Klik om te vergroten...

..ne hebt inderdaad twee effecten. het BEGINT bij geestelijke verslaving maar drugs, medicatie en alcohol zijn nu eenmaal opgebouwd uit stoffen. Het EINDIGD bij lichamelijke afhankelijkheid omdat je geest er gewoon aan wordt, maar je lichaam heeft zich aangepast aan de stoffen die erbij gepaard gaan.
Klik om te vergroten...

Alles is uitgebouwd uit stoffen. Het is inderdaad zo dat je bij drugs er eerst geestelijk verslaafd aan word, het verlangen naar het effect, naar de kick, naar het genot, ... Maar na een tijdje treed er gewenning en dergelijke op, je lichaam zal zich inderdaad aanpassen naar de stof, bij Heroïne verandert de werking van de hersenen er zelf door, en bij een experiment met Cocaïne/Heroïne is aangetoond dat wanneer (ex-)verslaafden het woord Heroïne; Cocaïne; Chinezen; ... dat er op dat moment centra in de hersenen worden geprikkeld waardoor er ook stoffen vrijkomen waardoor een verlangen kan ontstaan naar de drugs.

Nu hebben ze ook al een tijdje ontdekt dat het hallucugeen Ibogaïne het verlangen + de lichamelijke symptonen naar Heroïne en aanverwanten, alcohol & cocaïne goed kan laten verdwijnen.

Greets,
Herbalisme
Klik om te vergroten...

tnx voor de informatie!
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#8
pvh337 zei:
]

..ne hebt inderdaad twee effecten. het BEGINT bij geestelijke verslaving maar drugs, medicatie en alcohol zijn nu eenmaal opgebouwd uit stoffen. Het EINDIGD bij lichamelijke afhankelijkheid omdat je geest er gewoon aan wordt, maar je lichaam heeft zich aangepast aan de stoffen die erbij gepaard gaan.
Klik om te vergroten...

Ben allang bij dat iemand het hiermee eens is, als ik opgenomen zit zijn er heel veel mensen die mijn theorie aangehoord hebben en het er ook nog mee eens waren. Het is dat er twee fronten zijn in een kliniek, de lichamelijke ontwennende groep en die dat niet ervaren. Dit maakt een groot verschil over de instelling waarmee iemand opgenomen zit. Mensen die lichamelijke ontwennen weten vaak waaraan ze beginnen. Natuurlijk wil het niet zeggen dat het altijd zo is maar het is iets wat mij gewoon opvalt in al mijn opnames. Maar als je er niet op let valt het ook niet op en dan is het gewoon 1 groep maar begint iemand het allemaal te benoemen dan krijg twee fronten. In mijn ogen zou je deze twee groepen ook beter gescheiden kunnen houden vanwege onbegrip van de ene naar de andere kant. Maar ga het hierbij laten voordat ik echt dingen zeg die mensen niet meer snappen.
B
BrackovichLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nooit aan beginnen behalve als je in de 90 ofzo bent en toch niks meer te verliezen hebt :stoned:
J
Junk4lifeLid
01-01-2024, 00:00
#10
mijn eerste x was op mijn 24e, had er al vanaf m'n 12e intresse en ntrek/zin in. maar gewacht op de juiste tijd en personen
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#11
STRANQER zei:
Ik kon nog geen topic over heroïne alleen vinden dus heb ik er maar een gemaakt.

Wanneer hebben jullie voor het eerst heroïne gebruikt?
Klik om te vergroten...
Toen was ik 27jaar, laat maar dat had een reden.
P
Psychotica SoberlieLid
01-01-2024, 00:00
#12
weetje wat het is met heroine,...
je wordt er ziek van als je het niet gebruikt , nadat je t een keer gebruikt hebt....

ik was 24 toen ik het voor het eerst gebruikte..
ik gebruik het nogsteeds ... omdat ik het lekker vindt na de cocaine...
en ik vindt het kalmerende effect ook heerlijk aangezien ik een nogal psychotisch bestaan heb, en dit spul mij hier nogal mee helpt...
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#13
rond mijn 20e... Had toen pulp fiction gezien en toen ging ik het ook in mijn aders spuiten. Al snel dacht ik bij mezelf: "Waar de hell ben ik mee bezig?". Toen begon ik horse te snuiven zo nu en dan...
S
STRANQERLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik kon nog geen topic over heroïne alleen vinden dus heb ik er maar een gemaakt.

Wanneer hebben jullie voor het eerst heroïne gebruikt?
S
STRANQERLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ook:P Ik zou het over een paar jaartjes wel willen proberen, maar ik wil daarom eerst weten wat ongeveer de gemiddelde leeftijd is :P
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dus je bepaald wanneer je het misschien gaat doen aan de hand van anderen hun ervaring? Ik denk dat je dit het beste zelf kan beslissen. Kijk natuurlijk is de beste beslissing het niet te doen, maar als je het dan toch doet en wanneer afhangt van wanneer de gemiddelde heroine gebruiker is begonnen vind ik wel een beetje raar.
Ik zou zeggen, laat het gewoon rusten en beslis als het op je pad komt. :)
S
STRANQERLid
01-01-2024, 00:00
#17
iSmokex zei:
Ik zou zeggen, laat het gewoon rusten en beslis als het op je pad komt. :)
Klik om te vergroten...

Liever niet, ik plan mijn 1e keren liever in, is een soort ritueel geworden :wink:
S
SadpandaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gast, je bent nog niet eens 16. doe 'ns even normaal.
S
STRANQERLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sadpanda zei:
Gast, je bent nog niet eens 16. doe 'ns even normaal.
Klik om te vergroten...

Ik plan mijn leven graag in :mrgreen:
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#20
laat het nou lekker links liggen,of rechts wat jij wil...ik spreek uit ervaring,als je die smaak eenmaal geproefd heb en de roes hebt ervaren wil je niets anders meer.
als je wat ouder bent en wat steviger in je schoenen staat,ala...maar je bent 15....wtf ga lekker blowen, in een keet bier drinken :rock: or whatever....

veel geluk

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...345678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."