#1
willemvaag zei:bruggeman zei:Ik ben 32 en gebruik sinds ruim een jaar heroïne op regelmatige basis. Niet dagelijks maar toch wel wekelijks vrees ik. Wel enkel chinezen.
Daarvoor heb ik wel al geëxperimenteerd met opiaten, in mijn jongere jaren, meestal met codeïne en acedicone, en opium. We hebben zelf eens papavers gekweekt om er opium uit te trekken, en ik heb een maat die verslaafd was, die kon aan Afghaanse opium geraken. Met hem heb ik dan ook mijn eerste keer bruinen gerookt. Ik was 26 of 27 jaar denk ik.
Maar ik heb daar nooit meer aan gedacht, tot vorig jaar, na een gebroken relatie. Ik wou iets ontspannend, om mijn miserie wat te vergeten. Wiet daar kan ik niet meer tegen, dronken ben ik ook niet zo graag, en aan de coke wou ik helemaal niet meer beginnen (heb vroeger nog anderhalf jaar gebased, een paar keer per week ; ik werkte drie ploegen, woonde ver van de beschaving, alleen, ...) want coke werkt nu niet wat je noemt ontspannend.
Maar ik heb hier al meer gezegd dat van me gevraagd werd... het is mijn eerste bericht op dit forum dus bij deze heb ik mezelf wat voorgesteld.![]()
Je zegt dat je nu een jaar heroine met regelmaat gebruikt, in mijn geval toen ik een half jaar met regelmaat gebruikte begon ik ook last van de ontwenning te krijgen. Nu vraag ik me af heb je dan nog geen last van ontwenningsverschijnselen als je niet gebruikt. Verder welkom hier..
O ja, vb ik gebruik 3 dagen door, dan reken ik +24 uur voor de eerste ontwenningsverschijnselen, en nog eens 3 dagen om er helemaal door te komen. De ontwenningsverschijnselen voelen aan als een lichte griep. Ik neem dan dafalgans tegen koortsigheid en vermoeide benen-gevoel.
Het is een domme en onzinnige bezigheid, dat weet ik wel, de "craving" is echter soms heel sterk, daarom herval ik telkens weer.


or whatever....