Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo Henk en anderen die willen stoppen. Lichamelijke afkickverschijnselen zijn naar een poosje weg. Per drug is dat verschillend. Het Mentale aspect van verslaving is eigenlijk veel hardnekkiger. Ik vrees dat jij al verslaafd bent. Met alle respect maar een deadline als tot 2 december, of '2 maanden niet' zijn tekenen van verslaafd zijn. Je probeert het te controleren; dat is geen goed teken. De hoeveelheid thee die je drinkt hoef je waarschijnlijk niet te controleren. Ik ben een lid van Narcotics Anonymous. Heeft mij enorm geholpen. Ik ben nu over 5 jaar clean. onderschat verslaving niet: het maakt je kapot, langzaam of snel. Er zijn echte redenen waarom je dat oh, zo onschuldige jointje rookt. Als je die redenen niet boven water krijgt. En als je dat niet aangaat is stoppen een rituele, kansloze bedoeling. Alleen toen ik volledig stopte: volledig stopte met alles (ook alcohol), ging ik echt een leven leiden. Ik ben ontzettend gelukkig dat ik een uitweg gevonden heb en vooral dat ik volledig gestopt ben. Het ga je goed"
"Arizona, we hebben wel eens van gedachten gewisseld in het Opiaten forum. Is alles goed met je? Klopt het dat je bij SOlutions bent geweest of juist bij NA ? Ik heb je toen geadviseerd eens naar NA te gaan. Je klinkt Clean: heel goed. Ik had graag naar Solutions gegaan, vind die bijdrage ook goed en begrijpelijk. Goede mensen daar. Ik heb geprobeerd in NA en AA clean te worden en dat is me gelukt, zo hoefde ik mijn gezin niet te belasten met weken van huis te zijn. Dat is nu bijna 2 jaar terug. Zet 'm op en hang niet te veel rond op dit forum, want je krijgt altijd een beetje trek van. Maar beregoed dat dit er is."
"Ik ben tamelijk nieuw in coke. Als ik cocaine rook van folie (zoals ik dat met Hero doe) heet dat dan basen? Is het anders dan crack ? of is coke roken gewoon een andere manier van coke nemen zoals je het ook kan snuiven? Is het schadelijker om het te roken? wie kan mij wegwijs maken, zodat ik de adviezen uit dit forum ook beter kan begrijpen. dank"
"Ik vind het heel knap van je dat je in je droom ook al resistent bent. Dat ben ik niet. Als ik droom over bruin -en dat doe ik wel eens- dan ben ik het geheid aan het nemen. Toch maak ik me er geen zorgen over, ik vind het logisch dat mijn onderbewuste er zin in blijft houden. Een deel van mijzelf heeft er nog altijd zin, ik denk dat dat voor iedereen geld op dit forum. Een ander deel van mijzelf is gelukkig groter en sterker geworden en kan de druk weerstaan. 's Nachts -in dromen- kan je je gedachten echter niet controleren. Dat is denk ik ook gezond, ik heb geen behoefte dat te bevechten. Als ik droom dat ik met de bovenbuurvrouw naar bed ga, zit er ook een verlangen achter. Toch ga ik het niet doen. Ik blijf liever bij mijn vrouw, en de bovenbuurvrouw zit ook in een gezin. Ze is wel mooi en aardig dus de droom is te bergijpen. Toen ik met dope stopte, ben ik ook met alcohol gestopt. Terwijl ik dat 30 jaar gebruikt heb (en mijn vader een alcoholist was) heb ik nog nooit een terugvaldroom over alcohol gehad. Ook dat vind ik een teken aan de wand: kennelijk is die drug nooit heel diep in mij gaan zitten. Alcohol was vooral een gewoonte geworden. Ik herken het gevoel dat je wakker wordt en denkt: ik heb mijn cleantijd verkloot. En dan langzaam het besef terugkrijgt dat het gelukkig niet zo is."
"Aan mijn datum is te zien dat ik een beetje een oldtimer ben op dit forum. Ik ben echter heel erg inactief, dus veel hebben jullie niet aan me. Ik zie echter elke keer dat er verschillende mensen, ook na hun afkick, actief zijn en blijven hier. Ik vind dat een compliment waard: mensen zoals Speeseend bieden hulp en delen ervaringen. Ik moet wel toegeven dat ik het niet snap: Als ik alles lees krijg ik zin om live weer een druppel te zien rollen. Het forum houdt mij niet echt clean. Ik kwam er dan ook veel meer toen ik nog gebruikte. Is dat iets wat jullie herkennen? Speeseend hoe dat jij dat joh? Ciao. Fuller"
"Ik vind het niet iets ongezonds om "suchtdruck' (zo noemen de Duitsers het) of craving te hebben. Hoe je het wendt en keert: ik weet dat als ik iets uit een zakkie oprook ik -voor een korte periode- erg gelukkig wordt. En zelf als ik een paar biertjes neem, zal ik me een fijner voelen. Omdat ik de verslaving in mij draag kan ik het beter niet doen, want het zou het begin van een hele hoop nieuwe ellende zijn. Daarom doe ik het -volstrekt vrijwillig, en zonder afspraken, deadlines, beloften, etc- vandaag niet. En dat gaat nu sinds een paar jaar goed. Eend: ik denk dat jij veel mensen helpt met je actieve deelname. Ze zouden je bij Tribos op de loonlijst moeten zetten. Ik denk dat anderen helpen een vorm van groei voor je zelf is. Well, keep op the good work. Ik heb erg veel aan NA gehad (Narcotics Anonymous / http://www.na-holland.nl/public/) maar voor een hoop mensen is dat niet de weg, die blijven op een andere manier clean. ciao"
"Onder http://www.na-holland.nl/NANL-start.htm bij bijeenkomsten kan je een meetingslist downloaden. Ik was zelf ooit in Deventer en Zuthpen. Vond ik heel tof, ik kan dan eindelijk eens Hollands praten. (Ik woon in het buitenland). Zwolle is vrijdag om 8 uur blijkt uit de lijst."
"Ik wil graag reageren op de angst om naar binnen te gaan. Je vriend hoeft niet buiten te wachten. Hij kan er bij zijn en (eventueel) zeggen: "ik begeleid mijn vriend". Komt best vaak voor. Gisteren nog zat er een zus van een jongen bij. Er zijn bij NA nauwelijks regels: Je mag komen zonder iets te zeggen, je mag komen in een Burka en een sportbroek. Met of zonder schoenen. Je mag denken wat je wil. Je hoeft ook niet Clean te zijn. Het gaat om het verlangen om clean te worden. Je mag in god geloven, je mag er ook nog over vertellen. Maar je kan ook vertellen dat je dat helemaal niks vindt, en er geen snars van geloofd. Je hoeft ook niet te zeggen: "ik ben verslaafd". Als jij wilt zeggen "ik ben niet verslaafd", dan zeg je dat. Het kan ook dat je het niet weet: dan zeg je dat. Ik heb mensen gesproken die anderhalf jaar niet gesproken hebben voordat ze iets zeiden. Dat is prima, je hebt er ook (zoals ikzelf) die vroeger meer vertelden en tegenwoordig liever luisteren. Je hoeft geen angst te hebben. Come, as you are. Als je de groep bij jou om de hoek niks vind: check eens een andere meeting. Als je het allemaal te nabij is: ga eens naar een international meeting. Daar praten ze Engels, en zijn het meer expats, immigranten enzovoort. NA doet niet aan werving. Dit is dan ook geen commercial, we proberen niemand over te halen. Je komt als je wilt. Niet meer, en niet minder. Als je niet komt, even goede vrienden. Na zet in geen geval een voet tussen de deur. Wij willen niemand bekeren. Iedereen doet wat hij zelf wil, wat hij zelf denkt dat goed voor hem of haar is."
"Beste Mevrouw Er staat u een zware klus te wachten. Zeer moeilijk ook met de jongere 'kinderen' in het rond. Ik heb geen verstand van de chemicalieen, ik ben een ex-heroine gebruiken. that's it. Verontachtzaam uzelf niet. U zou medeverslaafd gedrag kunnen gaan vertonen. Ik heb daarom een suggestie voor u, maar daarmee ook voor de afkick van u zoon: Alanon. Ik ga het alemaal niet uitleggen,u vind het online wel. Sterkte."
"Als ik eerst even antwoord op de vraag uit de titel mag geven: Ja, ik denk dat je verslaafd bent. Op een of andere manier ben je goed in controle uitoefenen op je gebruik, maar dat maakt het niet minder verslaafd gedrag van. Ik reageer ook omdat ik ook over een paar maanden 50 wordt. Ik ben nu meer dan 5 jaar clean, (ook geen alcohol) en hoop dat op mijn 50ste ook te zijn. De relatie met mijn kinderen is heel erg veranderd. Ik geniet meer van ze en ben natuurlijk een veel verantwoordelijkere vader. Ik heb nog nooit kinderen ontmoet die graag een verslaafde vader hebben. Als je clean bent moet je ook omgaan met de dingen die niet leuk zijn. Het leven is soms vervelend. Helaas kunnen drugs daar niets wezenlijks aan veranderen. Toen ik gebruikte schoof ik veel issues voor mij uit. Dit en dat doe ik later wel. Ook grote issues, zoals de kwaliteit van de relatie met mijn vrouw. Clean leven is te gek. het geeft je kracht, je hebt niets meer te verbergen. Je kan eerlijker zijn naar anderen maar vooral naar jezelf. Ik wens je veel goeds. Ik heb veel steun gehad van Narcotics Anonymous."