Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspaddo's , hoe maak jij de slechte smaak draagbaar?

paddo's , hoe maak jij de slechte smaak draagbaar?

156 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#1
Thee ervan maken is een betere oplossing dan de paddo's/truffels eten icm ander eten, aangezien je dan die nasmaak blijft proeven. Bij thee zit er weinig smaak aan en heb je geen last van de nasmaak. Eventuele misselijkheid wordt ook beter tegengegaan met thee.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik vind het ook goor, en om het gemakkelijker binnen te krijgen maak
ik er meestal een thee van, de stukjes zo klein mogelijk en 2 propjes wc papier voor in mijn neus ==) helpt heel veel.

na het drinken vd thee heb ook altijd binnen handbereik:
- glas water, cola,...
- kauwgom
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
TeKNoZem zei:
Je bent niks gewend. =p

Anyway, er thee van trekken scheelt al een hoop. Gewoon de verse of gedroogde paddenstoelen in kleinere stukken snijden, in een klein pannetje met water doen en er een theezakje of 2 bij doen. Dit even laten trekken terwijl het op een licht vuurtje staat en vervolgens alles wat in het pannetje zit verdelen over iedereen die mee doet.

Je kan de stukjes paddo er uit filteren, maar persoonlijk eet ik ze altijd nog op.

Verder kan je ze ook in honing dippen ofzo. Of curry, net wat je lekker vind. xP
Klik om te vergroten...

Hey, heb wel eens soep gemaakt van paddo's, dit beviel prima, en ging tot nu toe ook het hardst hierop. Heb toen wel de stukjes doorgeslikt maar werd halverwege de trip behoorlijk misselijk :kots:, dit heeft de trip hierna niet verpest, maar was toch wel vervelend.

Kan ik ook van truffels thee/soep zetten, ik neem aan van wel he?
Als die stukjes in het, al kokende, water zitten. Hoelang moet het dan nog blijven koken totdat alle werkende stof in de thee/soep zitten?

(in de overige stukjes zit geen of bijna geen werkende stof meer, klopt dit?)
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bij truffels nam ik ze tegelijkertijd in met chocola, paddo's zijn wellicht viezer dan truffels, maar dit hielp ook.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zazuu. zei:
TeKNoZem zei:
Je bent niks gewend. =p

Anyway, er thee van trekken scheelt al een hoop. Gewoon de verse of gedroogde paddenstoelen in kleinere stukken snijden, in een klein pannetje met water doen en er een theezakje of 2 bij doen. Dit even laten trekken terwijl het op een licht vuurtje staat en vervolgens alles wat in het pannetje zit verdelen over iedereen die mee doet.

Je kan de stukjes paddo er uit filteren, maar persoonlijk eet ik ze altijd nog op.

Verder kan je ze ook in honing dippen ofzo. Of curry, net wat je lekker vind. xP
Klik om te vergroten...

Hey, heb wel eens soep gemaakt van paddo's, dit beviel prima, en ging tot nu toe ook het hardst hierop. Heb toen wel de stukjes doorgeslikt maar werd halverwege de trip behoorlijk misselijk :kots:, dit heeft de trip hierna niet verpest, maar was toch wel vervelend.

Kan ik ook van truffels thee/soep zetten, ik neem aan van wel he?
Als die stukjes in het, al kokende, water zitten. Hoelang moet het dan nog blijven koken totdat alle werkende stof in de thee/soep zitten?

(in de overige stukjes zit geen of bijna geen werkende stof meer, klopt dit?)
Klik om te vergroten...

Mja ik eet die stukjes gewoon altijd op. Simpelweg omdat ik het niet langer dan 10-15 minuten laat trekken. Ik betwijfel of in zo'n korte tijd een fatsoenlijke extractie plaatsvind. Ik denk dat het toch wel ongeveer een uur of zelfs langer nodig heeft om een zo goed als volledige extractie te hebben, waarbij de kleine stukjes dan bijna overbodig zijn om nog tot je te nemen.

Zelf heb ik nooit zin om zo lang te wachten. =p

Overigens denk ik dat het met truffels ook heus wel zou gaan, kan zo geen reden bedenken waarom niet.
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Nee, ik dus ook niet.
Ik ga wel voor de thee. Ga proberen die restjes naar binnen te werken
maar die vielen de vorige keer niet zo goed. Beetje water erbij, komt helemaal goed!
:hearteyes: :smoke:
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
17 - Paddothee
Paddo’s kunnen simpelweg gegeten worden, maar je kunt er ook thee van zetten. Bedenk wel dat een trip sneller op komt zetten dan bij het eten van paddo’s, en soms iets heftiger is, terwijl de duur van de trip meestal iets korter is.

Recept: Doe het water in een pan en laat het koken. Voeg de paddenstoelen toe, nadat je ze in fijne stukjes hebt gesneden. Laat het geheel koken op zacht vuur. Roer af en toe een beetje, terwijl je er op toe ziet dat het water niet gaat borrelen. Na 20 minuten is de thee gereed! Schenk het door een zeefje of koffiefilter in een ruime mok, en laat eventueel een theezakje meetrekken. Knijp het paddoresidu zoveel mogelijk uit, waarna het weggegooid kan worden.

Er is vaak enige angst bij mensen die voor het eerst thee zetten dat de hitte de werkzame stoffen zou aantasten. In de praktijk blijkt echter dat als een paddothee niet werkzaam is, dat dit vaak komt doordat het water juist niet warm genoeg was. Ga dus geen thee zetten met lauw geworden water uit een waterkoker oid. Gebruik altijd een fornuis of kookelement.
Klik om te vergroten...

Heb dit elders op het forum gevonden. Ik ga de restjes dus niet opeten, waardoor ik hopelijk niet misselijk word. Wel ga ik het er dus in uitknijpen zodat ik niks weggooi. 'k Hoop op deze manier niet misselijk te worden, de smaak te verminderen; waardoor ik het makkelijker en dus sneller naar binnen kan werken en hopelijk een wat heftiger effect creëer.
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb de paddo's weleens gegeten met chillisaus. Dat hielp best wel goed,

Wat ik nog liever doe is de paddo's gewoon eten en na het inslikken een slokje sinaasappelsap te nemen, dit zorgt dat de zure nasmaak gemaskeerd wordt door de sinaasappelsap - die ook zuur (maar wel lekker) is.
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als je de misselijkheid wilt voorkomen, dan werkt dit het beste door het met een lege maag te consumeren. Eet dus zo lang mogelijk (tenminste 4 uur) van tevoren helemaal niets meer.
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tigg zei:
Ik heb de paddo's weleens gegeten met chillisaus. Dat hielp best wel goed,

Wat ik nog liever doe is de paddo's gewoon eten en na het inslikken een slokje sinaasappelsap te nemen, dit zorgt dat de zure nasmaak gemaskeerd wordt door de sinaasappelsap - die ook zuur (maar wel lekker) is.
Klik om te vergroten...

ik heb het ook gedaan met sinaasappelsap en het viel goed mee
verse paddo's gaan er wel beter in.
ik had een zeer aangename trip :)
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#11
chocola vind ik het beste om ze bij op te eten. Wat ik meestal doe is de 'lemon tek' methode: gewoon de paddestoelen in een blender of grinder doen dat ze vermalen zijn en dan in een glas met puur citroensap en water. gewoon alles in een keer snel achterover kappen dat je alles ineens binnen hebt en je hebt geen ranzige smaak in je bek :mrgreen: alleen ga je er wel een stuk harder van :rock:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik weet niet of iemand het al gezegt heeft, maar:


Werkt perfect...
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#13
pascal828 zei:
Ik vind rauwe champignons echt een snack, dus heb ook niet echt problemen met paddo's wegwerken. :grin:
Klik om te vergroten...
rauwe champignons werk ik ook zo naarbinnen, lekker
maar die smaken zo goed als nergens naar
paddo's moet ik zoiezo met iets anders eten of ik moet kokhalzen
P
PsychedeliciousLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tripper zei:
Het is een denk wijze. U gotta learn to like!

Ayahuasca en Cactus is pas vies..
Klik om te vergroten...

over de ayahuasca kan ik niet meepraten maar die cactus :grin:
Echt intens bitter, na 2 stukjes had ik al kotsneigingen :kots:
en toen moest ik er nog 100 :grin:
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ze in chocola stoppen werkt echt heel goed. Verder vind ik ze gedroogd ook best wel dragelijk. Verse vind ik niet zo lekker.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#16
:grin: gewoon stug volhouden dus.

Je komt er ook wel hoor, beetje kokken schat ik zo in, maarja, aanhouder wint!
Het zijn eerder de gedachtenspinsels op dat moment van kauwen en slikken zelf.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik eet ze gewoon :grin: Niet zeiken!

Voorkeur gaat wel uit naar truffels eigenlijk....ik denk dan gewoon aan walnootjes :beer:
S
SjaakTLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fresh zei:
Ik eet ze gewoon :grin: Niet zeiken!

Voorkeur gaat wel uit naar truffels eigenlijk....ik denk dan gewoon aan walnootjes :beer:
Klik om te vergroten...

Heb (nog) geen ervaring met paddo's, maar ik vind de smaak van truffels niet eens zo heel slecht, misschien wat zurig, maar voor de rest vind ik het niet vies :mrgreen:
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#19
SjaakT zei:
Fresh zei:
Ik eet ze gewoon :grin: Niet zeiken!

Voorkeur gaat wel uit naar truffels eigenlijk....ik denk dan gewoon aan walnootjes :beer:
Klik om te vergroten...

Heb (nog) geen ervaring met paddo's, maar ik vind de smaak van truffels niet eens zo heel slecht, misschien wat zurig, maar voor de rest vind ik het niet vies :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Truffels zijn goed te doen, paddo's zijn eigenlijk gewoon goor :kots: hehe
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#20
Eten met chocolade, wasknijper op je neus en veel water erachter aan drinken (dan spreek ik over minimaal een halve liter)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."