Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspaddo's , hoe maak jij de slechte smaak draagbaar?

paddo's , hoe maak jij de slechte smaak draagbaar?

156 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#1
wat doe jij met je paddestoelen om ze iets minder ranzig te laten smaken?
ik heb 1x paddo's gedaan en at ze toen gewoon gedroogd , de smaak vond ik niet zo heel goed
maar vooral omdat ze gedroogd zijn en het net lijkt alsof je op een stokje knaagt vond ik het maar vies.
nu ga ik vanavond weer paddo's eten en vroeg me af hoe ik ze iets smaakvoller kan maken,
grtz gamezz
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je bent niks gewend. =p

Anyway, er thee van trekken scheelt al een hoop. Gewoon de verse of gedroogde paddenstoelen in kleinere stukken snijden, in een klein pannetje met water doen en er een theezakje of 2 bij doen. Dit even laten trekken terwijl het op een licht vuurtje staat en vervolgens alles wat in het pannetje zit verdelen over iedereen die mee doet.

Je kan de stukjes paddo er uit filteren, maar persoonlijk eet ik ze altijd nog op.

Verder kan je ze ook in honing dippen ofzo. Of curry, net wat je lekker vind. xP
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik ben idd niks gewend:tongueout:
ik denk dat ik tog maar voor honing ofzo ga.
maar ga door met posten zou ik zeggen,
volgens mij zal dit voor veel mensen een hulp zijn
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thee ervan maken is een betere oplossing dan de paddo's/truffels eten icm ander eten, aangezien je dan die nasmaak blijft proeven. Bij thee zit er weinig smaak aan en heb je geen last van de nasmaak. Eventuele misselijkheid wordt ook beter tegengegaan met thee.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik vind het ook goor, en om het gemakkelijker binnen te krijgen maak
ik er meestal een thee van, de stukjes zo klein mogelijk en 2 propjes wc papier voor in mijn neus ==) helpt heel veel.

na het drinken vd thee heb ook altijd binnen handbereik:
- glas water, cola,...
- kauwgom
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
TeKNoZem zei:
Je bent niks gewend. =p

Anyway, er thee van trekken scheelt al een hoop. Gewoon de verse of gedroogde paddenstoelen in kleinere stukken snijden, in een klein pannetje met water doen en er een theezakje of 2 bij doen. Dit even laten trekken terwijl het op een licht vuurtje staat en vervolgens alles wat in het pannetje zit verdelen over iedereen die mee doet.

Je kan de stukjes paddo er uit filteren, maar persoonlijk eet ik ze altijd nog op.

Verder kan je ze ook in honing dippen ofzo. Of curry, net wat je lekker vind. xP
Klik om te vergroten...

Hey, heb wel eens soep gemaakt van paddo's, dit beviel prima, en ging tot nu toe ook het hardst hierop. Heb toen wel de stukjes doorgeslikt maar werd halverwege de trip behoorlijk misselijk :kots:, dit heeft de trip hierna niet verpest, maar was toch wel vervelend.

Kan ik ook van truffels thee/soep zetten, ik neem aan van wel he?
Als die stukjes in het, al kokende, water zitten. Hoelang moet het dan nog blijven koken totdat alle werkende stof in de thee/soep zitten?

(in de overige stukjes zit geen of bijna geen werkende stof meer, klopt dit?)
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bij truffels nam ik ze tegelijkertijd in met chocola, paddo's zijn wellicht viezer dan truffels, maar dit hielp ook.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zazuu. zei:
TeKNoZem zei:
Je bent niks gewend. =p

Anyway, er thee van trekken scheelt al een hoop. Gewoon de verse of gedroogde paddenstoelen in kleinere stukken snijden, in een klein pannetje met water doen en er een theezakje of 2 bij doen. Dit even laten trekken terwijl het op een licht vuurtje staat en vervolgens alles wat in het pannetje zit verdelen over iedereen die mee doet.

Je kan de stukjes paddo er uit filteren, maar persoonlijk eet ik ze altijd nog op.

Verder kan je ze ook in honing dippen ofzo. Of curry, net wat je lekker vind. xP
Klik om te vergroten...

Hey, heb wel eens soep gemaakt van paddo's, dit beviel prima, en ging tot nu toe ook het hardst hierop. Heb toen wel de stukjes doorgeslikt maar werd halverwege de trip behoorlijk misselijk :kots:, dit heeft de trip hierna niet verpest, maar was toch wel vervelend.

Kan ik ook van truffels thee/soep zetten, ik neem aan van wel he?
Als die stukjes in het, al kokende, water zitten. Hoelang moet het dan nog blijven koken totdat alle werkende stof in de thee/soep zitten?

(in de overige stukjes zit geen of bijna geen werkende stof meer, klopt dit?)
Klik om te vergroten...

Mja ik eet die stukjes gewoon altijd op. Simpelweg omdat ik het niet langer dan 10-15 minuten laat trekken. Ik betwijfel of in zo'n korte tijd een fatsoenlijke extractie plaatsvind. Ik denk dat het toch wel ongeveer een uur of zelfs langer nodig heeft om een zo goed als volledige extractie te hebben, waarbij de kleine stukjes dan bijna overbodig zijn om nog tot je te nemen.

Zelf heb ik nooit zin om zo lang te wachten. =p

Overigens denk ik dat het met truffels ook heus wel zou gaan, kan zo geen reden bedenken waarom niet.
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Nee, ik dus ook niet.
Ik ga wel voor de thee. Ga proberen die restjes naar binnen te werken
maar die vielen de vorige keer niet zo goed. Beetje water erbij, komt helemaal goed!
:hearteyes: :smoke:
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
17 - Paddothee
Paddo’s kunnen simpelweg gegeten worden, maar je kunt er ook thee van zetten. Bedenk wel dat een trip sneller op komt zetten dan bij het eten van paddo’s, en soms iets heftiger is, terwijl de duur van de trip meestal iets korter is.

Recept: Doe het water in een pan en laat het koken. Voeg de paddenstoelen toe, nadat je ze in fijne stukjes hebt gesneden. Laat het geheel koken op zacht vuur. Roer af en toe een beetje, terwijl je er op toe ziet dat het water niet gaat borrelen. Na 20 minuten is de thee gereed! Schenk het door een zeefje of koffiefilter in een ruime mok, en laat eventueel een theezakje meetrekken. Knijp het paddoresidu zoveel mogelijk uit, waarna het weggegooid kan worden.

Er is vaak enige angst bij mensen die voor het eerst thee zetten dat de hitte de werkzame stoffen zou aantasten. In de praktijk blijkt echter dat als een paddothee niet werkzaam is, dat dit vaak komt doordat het water juist niet warm genoeg was. Ga dus geen thee zetten met lauw geworden water uit een waterkoker oid. Gebruik altijd een fornuis of kookelement.
Klik om te vergroten...

Heb dit elders op het forum gevonden. Ik ga de restjes dus niet opeten, waardoor ik hopelijk niet misselijk word. Wel ga ik het er dus in uitknijpen zodat ik niks weggooi. 'k Hoop op deze manier niet misselijk te worden, de smaak te verminderen; waardoor ik het makkelijker en dus sneller naar binnen kan werken en hopelijk een wat heftiger effect creëer.
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb de paddo's weleens gegeten met chillisaus. Dat hielp best wel goed,

Wat ik nog liever doe is de paddo's gewoon eten en na het inslikken een slokje sinaasappelsap te nemen, dit zorgt dat de zure nasmaak gemaskeerd wordt door de sinaasappelsap - die ook zuur (maar wel lekker) is.
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je de misselijkheid wilt voorkomen, dan werkt dit het beste door het met een lege maag te consumeren. Eet dus zo lang mogelijk (tenminste 4 uur) van tevoren helemaal niets meer.
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tigg zei:
Ik heb de paddo's weleens gegeten met chillisaus. Dat hielp best wel goed,

Wat ik nog liever doe is de paddo's gewoon eten en na het inslikken een slokje sinaasappelsap te nemen, dit zorgt dat de zure nasmaak gemaskeerd wordt door de sinaasappelsap - die ook zuur (maar wel lekker) is.
Klik om te vergroten...

ik heb het ook gedaan met sinaasappelsap en het viel goed mee
verse paddo's gaan er wel beter in.
ik had een zeer aangename trip :)
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#14
chocola vind ik het beste om ze bij op te eten. Wat ik meestal doe is de 'lemon tek' methode: gewoon de paddestoelen in een blender of grinder doen dat ze vermalen zijn en dan in een glas met puur citroensap en water. gewoon alles in een keer snel achterover kappen dat je alles ineens binnen hebt en je hebt geen ranzige smaak in je bek :mrgreen: alleen ga je er wel een stuk harder van :rock:
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik deed verse paddo's altijd fijn snijden en dan met 2 cupasoup in een bakkie met warm water.

10 minuten laten trekken, daarna alles opeten. De stukjes paddo's smaakte gewoon naar kip.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vind vla nou niet echt een zware maaltijd..

Is voor mij of een toetje of ontbijt of voedsel als ik ziek ben.
Pizza lijkt mij ook niet echt ideaal nee.. :rolleyes:
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#17
Toch ligt het blijkbaar zwaar op de maag :P

Laat ik het zo zeggen. Ik heb een keer (van de 8 keer op allemaal verschillende manier ingenomen) iemand gelijk na inname van paddo's/truffels over z'n gier zien gaan en dat was nadat hij het in vla had verwerkt. Met diezelfde persoon heb ik ze ook gewoon vers opgegeten en er thee van gezet en toen had hij nergens last van.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
ImmortalTech zei:
Toch ligt het blijkbaar zwaar op de maag :P

Laat ik het zo zeggen. Ik heb een keer (van de 8 keer op allemaal verschillende manier ingenomen) iemand gelijk na inname van paddo's/truffels over z'n gier zien gaan en dat was nadat hij het in vla had verwerkt. Met diezelfde persoon heb ik ze ook gewoon vers opgegeten en er thee van gezet en toen had hij nergens last van.
Klik om te vergroten...

Hangt toch gewoon van de persoon af die het inneemt...
Ik heb nog nooit moeten kotsen van paddo's, maar de eerste (en enige) keer dat ik (Atlantis) truffels at lag het er na een kwartier allemaal uit..
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
ImmortalTech zei:
Toch ligt het blijkbaar zwaar op de maag :P

Laat ik het zo zeggen. Ik heb een keer (van de 8 keer op allemaal verschillende manier ingenomen) iemand gelijk na inname van paddo's/truffels over z'n gier zien gaan en dat was nadat hij het in vla had verwerkt. Met diezelfde persoon heb ik ze ook gewoon vers opgegeten en er thee van gezet en toen had hij nergens last van.
Klik om te vergroten...

Dat zou betekenen dat het echt door de vla kwam en niet door de paddo's.
Wat weer zou betekenen dat die persoon nooit zwaardere maaltijden kan hebben dan vla.

Dit heeft niets te maken met het evt. misselijkmakende effect van paddo's wat misschien versterkt word door een volle maag.
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#20
thee van trekken, en de stukjes naderhand nog los opeten dan zit er al een stuk minder smaak aan. even kauwen en doorslikken met een kopje bouillon meestal.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."