Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGameverslaving

Gameverslaving

218 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nog meer dan bij wiet vind ik deze mensen ontzettende aanstellers en een belediging voor de activiteit opzich, en voor alle mensen die hier wel op een fatsoenlijke manier iets uit weten te halen.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Deranged zei:
Nog meer dan bij wiet vind ik deze mensen ontzettende aanstellers.
Klik om te vergroten...

Dus mensen met gamen als hobby zijn aanstellers?
k
kunlanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Immo zei:
Deranged zei:
Nog meer dan bij wiet vind ik deze mensen ontzettende aanstellers.
Klik om te vergroten...

Dus mensen met gamen als hobby zijn aanstellers?
Klik om te vergroten...

Hij bedoelt mensen die beweren 'verslaafd' te zijn aan gamen. :)

En 98% van de gevallen zijn ook effectief aanstellers...
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
kunlan zei:
W.F.L. zei:
Bah, ik was zodanig "verslaafd" aan runescape dat ik er zelfs minder door ging roken omdat ik geen zin had om te stoppen met spelen om buiten te gaan roken. Erg gewoon. :P Zo'n spellen zijn een overkill voor je beloningscentra en dus erg verslavend. :grin:
Klik om te vergroten...
Weet iemand of games ook effectief een stof in je hersenen vrijlaat (ik denk bv aan Dopamine) die voor dat gevoel van 'beloning' zorgen?

Lijkt me wel interessant :)
Klik om te vergroten...

Volgens mij wordt er wel degelijk dopamine vrijgemaakt ja. Iedere keer dat je een level up'd, geld verdient, shit koopt, enz. Dat lijkt mij een onomstotelijk feit, want je wordt beloond voor de tijd die je erin gestoken. En ja, die beloning gebeuren vaak in die spellen.

From: http://www.vifamily.ca/cft/media/media.htm
Parents and teachers often comment that "kids become absolutely wired"
when absorbed in video games. Now, there's a scientific study which
confirms that observation. In a study conducted at the Cyclotron Unit of
Hammersmith Hospital in London, Dr. Paul Grasby and his fellow researchers
determined that playing video games triggers the release of dopamine in the
brain.
The researchers discovered that dopamine production in the brain doubles
during video game play.
The increase of the psychoactive chemical was roughly the same as when a
person is injected with amphetamines or the attention-deficit disorder drug,
Ritalin.
Klik om te vergroten...

Al lijkt het mij wel propaganda te zijn, maar ik geloof dat het wel degelijk bewezen is dat er dopamine vrijkomt. http://www.google.co.uk/search?hl=en&so ... =&aq=f&oq=

Godzijdank besteed ik mijn tijd tegenwoordig aan nuttigere dingen. :rock:
n
njiremLid
01-01-2024, 00:00
#5
Toen gta san andreas uit was heb ik een hele week in het huis van mijn zus gezeten de op vakantie was, alleen maar geblowd en gedronken en gespeeld, af en toe een pizza laten bezorgen. Na die week voelde ik me compleet leeg en uitgeblust. Ik MOEST spelen :openmouth: En tot diep in de nacht cod4 mp spelen met een lading wiet kwam ook regelmatig voor :tearsofjoy:
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#6
kunlan zei:
MW2 :rock:
Klik om te vergroten...

Dikke poep! (Y)

PS3 Wel te verstaan!
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vaak zat gewoon niet geslapen en door geWoWt
X
XblisterLid
01-01-2024, 00:00
#8
njirem zei:
Toen gta san andreas uit was heb ik een hele week in het huis van mijn zus gezeten de op vakantie was, alleen maar geblowd en gedronken en gespeeld, af en toe een pizza laten bezorgen. Na die week voelde ik me compleet leeg en uitgeblust. Ik MOEST spelen :openmouth: En tot diep in de nacht cod4 mp spelen met een lading wiet kwam ook regelmatig voor :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

pff. sick, ik val meestal naar 2 jointjes en een paar potjes in slaap
n
njiremLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik sliep wel gewoon hoor in die week, was niet aan een stuk door wakker.
:)
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wie spelen hier eigelijk allemaal WoW?
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zou het doen als ik het kon betalen :')
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#12
Amaranth zei:
Ik zou het doen als ik het kon betalen :')
Klik om te vergroten...

27euro per 2 maanden is toch te doen? ik koop van die prepaid kaartjes met een opwaardeer code.
Als ik een creditcard had gebruikte ik die wel is veel makkelijker. :grin:
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hislordship zei:
Amaranth zei:
Ik zou het doen als ik het kon betalen :')
Klik om te vergroten...

27euro per 2 maanden is toch te doen? ik koop van die prepaid kaartjes met een opwaardeer code.
Als ik een creditcard had gebruikte ik die wel is veel makkelijker. :grin:
Klik om te vergroten...
Niet als je 15 bent, rookt en blowt :P
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#14
C&C4 Closed Beta :rock:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hislordship zei:
Wie spelen hier eigelijk allemaal WoW?
Klik om te vergroten...

Ben 2 maanden terug gestopt.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#16
Immo zei:
Hislordship zei:
Wie spelen hier eigelijk allemaal WoW?
Klik om te vergroten...

Ben 2 maanden terug gestopt.
Klik om te vergroten...

Waarom ben je gestopt?
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hislordship zei:
Wie spelen hier eigelijk allemaal WoW?
Klik om te vergroten...

Ik, ben gestopt voor de CB van Face of Mankind, maar die is zo langzaam aan weer uit aan t sterven, dus binnenkort ga ik weer verder. :grin:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hislordship zei:
Immo zei:
Hislordship zei:
Wie spelen hier eigelijk allemaal WoW?
Klik om te vergroten...

Ben 2 maanden terug gestopt.
Klik om te vergroten...

Waarom ben je gestopt?
Klik om te vergroten...

Omdat ze het spel elke patch slechter en slechter maken, en het spel steeds makkelijker en casual vriendelijker maken. Voor dat ik stopte had ik mijn account gedowngrade zodat mijn lvl 60 characters geen exp meer konden krijgen en zat ik heel de tijd AV te spelen in de 51-60 bracket. Met de patch voor ik stopte hadden ze de pvp brackets veranderd waardoor ik samen met lvl 69s in av terecht kwam waardoor het voor mij niet meer leuk was op te spelen. Ik heb er zelfs nog een filmpje over gemaakt. :(

T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#19
Andrew zei:
Ik heb een lvl 80 WoW character verkocht voor 50 euro
Klik om te vergroten...

Lol. Had je veel meer voor kunnen vangen.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat is HoN

EDIT : ja plz gief

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."