Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGameverslaving

Gameverslaving

218 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
A
AntowLid
01-01-2024, 00:00
#1
TeKNoZem zei:
Antow zei:
Vind MW2 maar zwaar tegenvallen, vooral vergeleken met MW1. Enige vorm van realistisme is in MW2 compleet weggevaagd, terwijl MW1 toch een redelijk realistisch scenario liet zien. Zelfde geld voor de gameplay.

Neemt neit weg dat MW2 een goeie game is ofzo, het had alleen een stuk beter gekund. Vooral de SP.
Klik om te vergroten...

ik vindt juist dat mw2 grotere maps heeft -> tact vereist! Bij mw1 kon je al drek op lvl 4 de AK47 equipen en beginne rushen (neemt ook weer niet weg dat mw1 meesterlijk in elkaar steekt). de storyplay van mw2 is véél beter dan 1! (Amerika neemt deel aan hoogverraad) & mw2 biedt meer mogelijkheden tot clan-wars. Ondermeer nieuwe perks, nieuwe wapens, nieuwe combinatie mogelijkheden om je wapen te customizen ... btw de game play is veel beter, vooral online, 2-3 kogels en je mag het vergeten :d
Klik om te vergroten...

Storyplay beter dan 2? Het is niks meer dan constant rushen man. Zoals ik in m'n vorige post al zei: het beetje realisme in het verhaal en de gameplay welke MW1 nog had, is in MW2 helemaal verdwenen.

Sowieso is de MP al helemaal een stuk omlaag gegaan, niks meer dan killsgrinden met akimbo shotguns enzo. Het perks systeem is dan weer wel een stuk verbeterd.

Vergeet overigens niet dat sequels moeten bouwen op wat het vorige game had. Er is echt niks bij gekomen, geen enkele vernieuwing. Ja okay, akimbo wapens dan. Maar dat blijkt in de MP al een schijtkeus te zijn geweest.[/quote]

console ? indien ps3 - account welkom ! ps akimbo wapens zijn BOMMM
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Antow zei:
TeKNoZem zei:
Vergeet overigens niet dat sequels moeten bouwen op wat het vorige game had. Er is echt niks bij gekomen, geen enkele vernieuwing. Ja okay, akimbo wapens dan. Maar dat blijkt in de MP al een schijtkeus te zijn geweest.
Klik om te vergroten...

console ? indien ps3 - account welkom ! ps akimbo wapens zijn BOMMM
Klik om te vergroten...

Ik speel niet op consoles. Ik blijf bij m'n trusty PC. Ik laat me niet limiteren op grafisch vlak. Zelfde geld voor gameplay mogelijkheden, aantal mods, etc. etc.

Anyway, "ps akimbo wapens zijn BOMMM" ik neem aan dat je bedoeld dat akimbo ownage/OP'd is? Ja dat klopt, daarom is het geen goeie keuze geweest om het überhaupt in de multiplayer te dumpen. Het is te vergelijken met de USAS in 't ouwe SOF2, alleen moest je met de USAS nog richten. Bovendien is er nog altijd die lame perk, hoe heette 't ookal weer? Last Stand? Nah, mij niet gezien ouwe.

Ik ben niet zo van de nieuwe generatie shooters, het enige wat je nodig hebt om ze goed te kunnen spelen bijna is speeltijd. BFBC2 valt dan wel weer mee, mocht ook onderhand wel weer eens.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#3
TeKNoZem zei:
Antow zei:
TeKNoZem zei:
Vergeet overigens niet dat sequels moeten bouwen op wat het vorige game had. Er is echt niks bij gekomen, geen enkele vernieuwing. Ja okay, akimbo wapens dan. Maar dat blijkt in de MP al een schijtkeus te zijn geweest.
Klik om te vergroten...

console ? indien ps3 - account welkom ! ps akimbo wapens zijn BOMMM
Klik om te vergroten...

Ik speel niet op consoles. Ik blijf bij m'n trusty PC. Ik laat me niet limiteren op grafisch vlak. Zelfde geld voor gameplay mogelijkheden, aantal mods, etc. etc.

Anyway, "ps akimbo wapens zijn BOMMM" ik neem aan dat je bedoeld dat akimbo ownage/OP'd is? Ja dat klopt, daarom is het geen goeie keuze geweest om het überhaupt in de multiplayer te dumpen. Het is te vergelijken met de USAS in 't ouwe SOF2, alleen moest je met de USAS nog richten. Bovendien is er nog altijd die lame perk, hoe heette 't ookal weer? Last Stand? Nah, mij niet gezien ouwe.

Ik ben niet zo van de nieuwe generatie shooters, het enige wat je nodig hebt om ze goed te kunnen spelen bijna is speeltijd. BFBC2 valt dan wel weer mee, mocht ook onderhand wel weer eens.
Klik om te vergroten...
Call of Duty 4 is ook wel wat meer voor nodig dan speeltijd als ik eerlijk ben.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Laat ik maar zeggen dat ik middel/lage tolerantie ervoor heb.
Soms zit ik weer dagen in WoW mja af en toe moet kunnen denk ik dan maar :wink: Maar dat zijn niet meer dagen van 16 uur non stop per dag gemiddeld over een jaar zo begon ik ermee playtime was iets van 232 dagen in 1 jaar tijd. Maar nu is het in onder controle :sunglasses:
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#5
edwin__ zei:
Vinden jullie een "verslaving" niet een beetje een uit de kluiten gewassen benoeming?
als je b.v. kijkt naar verslaafden van heroïne of alcohol. Die de rest van hun leven verslaafd blijven?
Klik om te vergroten...

Niet per se. Ik denk dat te veel gamers gelabeled zullen worden als game-verslaafd. Ik denk echter dat er bij sommige mensen zeker wel sprake is van een verslaving. Ik ben zelf ooit een hele fanatieke speler van MMORPGs geweest. Ik zou dat geen verslaving genoemd hebben, al zou ik zeker wel aan een aantal van de criteria hebben voldaan.

Ik heb wel ooit een jongen gekend die echt helemaal niks meer deed behalve World of Warcraft. Vaak afwezig van school (wat hij voorheen niet echt was), deed in zijn vrije tijd niks anders dan WoW en is ook (minstens) twee maal blijven zitten. WoW heeft daar zeker een grote bijdrage aan geleverd.

Ik denk niet dat een game-verslaving (over het algemeen) net zo erg is als een alcohol of heroine verslaving. Ik denk wel, dat als je hobby ook nog eens je verslaving wordt, dat het dan best wel moeilijk wordt om er zo maar van af te komen.
j
juulekeLid
01-01-2024, 00:00
#6
ben nogal verslaafd aan fifa online op de ps3

bbinnenkort die nieuwe halen:)

World Cup:)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik wil niet zeggen dat een gameverslaving erger is dan een drugs (en dus ook alcohol) verslaving.... maar ik weet wel dat je door een spel ook helemaal van het padje kan gaan in de negatieve vorm. Las hier boven al een vraag of het niet verstandig was om deze mensen te behandelen. Je hebt hier therapieen voor die door klinieken worden aangeboden, valt dan onder de gokverslavingsscene
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#8
Iedereen die professioneel speelt (met salaris of waarvoor alle kosten worden betaald) of een poging doet om dit te bereiken zal ook aan veel van de kenmerken van gameverslaving voldoen. Je moet er erg veel tijd in steken en soms zet je er dingen voor aan de kant. De vraag is of je het dan nog moet zien als een spelletje of als iemands beroep (of een soort van studie/training als je aan het oefenen bent om net zo goed te worden als de top, vergelijk het met gewone sport).

Ik zelf ga wel vaak gamen in plaats van aan m'n huiswerk, maar dat is eerder omdat ik niet echt goed ben in huiswerk maken (ik snap het allemaal zo ook wel, blabla, altijd dezelfde smoesjes naar mezelf toe). Als ik mezelf verbied te gamen omdat ik m'n huiswerk moet doen, ga ik andere dingen doen op de computer (msn'en, fora lezen, filmpjes kijken, nutteloos browsen) en als ik mezelf verbied op de computer te gaan, ga ik vrouwentijdschriften lezen (terwijl ik daar een hekel aan heb).

Veel mensen zouden mij verslaafd noemen, maar ik ben gewoon lui.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flameon zei:
Ik wil niet zeggen dat een gameverslaving erger is dan een drugs (en dus ook alcohol) verslaving....
Klik om te vergroten...

Een game verslaving is in ieder geval wel gezonder voor je.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dreuge zei:
Minder ongezond bedoel je :grin:
Klik om te vergroten...

Gamen heeft een positief effect op je oog-hand coordinatie. Het is in zekere zin dus daadwerkelijk gezond. :P

Door het regelmatig spelen van tetris kunnen je hersenen tot zo'n 7 keer efficiënter gaan benutten had ik onlangs nog gelezen. ;o
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vierkante ogen en een slechte houding daarentegen :confused:
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vierkanten ogen heb ik nooit last van gehad naar het langdurige staren naar enige vorm van beeldscherm, en de slechte houding doe je jezelf aan. =p
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#13
TeKNoZem zei:
Dreuge zei:
Minder ongezond bedoel je :grin:
Klik om te vergroten...

Gamen heeft een positief effect op je oog-hand coordinatie. Het is in zekere zin dus daadwerkelijk gezond. :P

Door het regelmatig spelen van tetris kunnen je hersenen tot zo'n 7 keer efficiënter gaan benutten had ik onlangs nog gelezen. ;o
Klik om te vergroten...

Vertrouw er echter maar niet op dat je er veel aan zal hebben. Ik heb een hele tijd een paar uur per dag aan Tetris besteed. Ik werd wel beter in Tetris, maar echt efficiënter zullen je hersenen niet gaan werken. Bovendien krijg je vrij snel ook last van het tetris effect.
U
UnknownLeprechaunLid
01-01-2024, 00:00
#14
MW2 een tijdje aan vast gezeten, nu terug wa vanwege de nieuwe Map Pack
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bij deze het artikel. ;D
http://www.wired.com/wired/archive/2.05/tetris.html
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hislordship zei:
W.F.L. zei:
Ik was verslaafd aan runescape :flushed: :tearsofjoy: Zodanig verslaafd zelfs, dat ik er zelfs minder door ging roken omdat ik te lui was om naar buiten te gaan een sigaret op te steken. Dus ja.. :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ik was ook runescape verslaafde :tearsofjoy:
Alles gedaan wat er in het spel te doen was.
Als ik het spel nu zie begrijp ik niet dat ik het ooit heb gespeeld. :grin:
Klik om te vergroten...

Haha ik ook :grin:
h
hchooligun1994Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Heej,

Ik denk dat een drugsverslaving en een game verslaving ongeveer even slecht zijn...

Alleen met een game verslaving zit je denk ik meer alleen boven op je kamertje te game..


Ik denk dat ik zelf ook een soort game verslaving heb gehad , en misschien deels nog wel heb, maar ik weet dan weer niet of ik dan ook verslaafd ben.. ik denk dat dit afhangt van wat mensen zelf vinden..

als ik zelf een nieuwe game heb wil ik die gewoon lekker spelen, zo een paar uur achter elkaar per dag. Maar als ik dan naar school moet of wat dan ook dan kan ik rustig op pauze drukken en weg gaan / de game uit doen.

Sommige mensen noemen dit verslaafd, ik niet omdat dit mijn hobby is zoals een ander persoon kickboks als hobby heeft.
Ook denk iedereen dat als je gamed dat je geen sociaal leven hebt, dit valt ook mee.
je maakt natuurlijk geen RL contact enzo maar je kan met verschillende games gewoon online met elkaar praten, en op de ps3 heb je gewoon een berichten systeem.

kortom, een verslaving ligt deels bij je zelf en deels wat een ander vindt.

* normaal type ik niet zo veel maar bommetje is net pas gevallen dus ja.... xD

Prettige zomerdag allemaal:wink:

Mvg,

En een verslaving zit altijd tussen je oren,
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bij velen zit het in de neus.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#19
KoxBox zei:
Bij velen zit het in de neus.
Klik om te vergroten...

Haha :rock:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
En wat bedoel je er dan mee te zeggen dat het tussen je oren zit?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."