Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGameverslaving

Gameverslaving

218 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
A
AntowLid
01-01-2024, 00:00
#1
Antow zei:
TeKNoZem zei:
Antow zei:
Vind MW2 maar zwaar tegenvallen, vooral vergeleken met MW1. Enige vorm van realistisme is in MW2 compleet weggevaagd, terwijl MW1 toch een redelijk realistisch scenario liet zien. Zelfde geld voor de gameplay.

Neemt neit weg dat MW2 een goeie game is ofzo, het had alleen een stuk beter gekund. Vooral de SP.
Klik om te vergroten...

ik vindt juist dat mw2 grotere maps heeft -> tact vereist! Bij mw1 kon je al drek op lvl 4 de AK47 equipen en beginne rushen (neemt ook weer niet weg dat mw1 meesterlijk in elkaar steekt). de storyplay van mw2 is véél beter dan 1! (Amerika neemt deel aan hoogverraad) & mw2 biedt meer mogelijkheden tot clan-wars. Ondermeer nieuwe perks, nieuwe wapens, nieuwe combinatie mogelijkheden om je wapen te customizen ... btw de game play is veel beter, vooral online, 2-3 kogels en je mag het vergeten :d
Klik om te vergroten...

Storyplay beter dan 2? Het is niks meer dan constant rushen man. Zoals ik in m'n vorige post al zei: het beetje realisme in het verhaal en de gameplay welke MW1 nog had, is in MW2 helemaal verdwenen.

Sowieso is de MP al helemaal een stuk omlaag gegaan, niks meer dan killsgrinden met akimbo shotguns enzo. Het perks systeem is dan weer wel een stuk verbeterd.

Vergeet overigens niet dat sequels moeten bouwen op wat het vorige game had. Er is echt niks bij gekomen, geen enkele vernieuwing. Ja okay, akimbo wapens dan. Maar dat blijkt in de MP al een schijtkeus te zijn geweest.
Klik om te vergroten...

console ? indien ps3 - account welkom ! ps akimbo wapens zijn BOMMM[/quote]

ps3 indeed, ook de xbox 360 elite is in mijn bezit ...
PS3 account: anto_4_president

Akimbo is ruw gezegd het beste aan MW2 !
AK47 lvl 70 ? wtf ?!
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#2
Veel mensen denken idd dat de verslaving van een middel veel heftiger is dan de verslaving van bijv. gamen of gokken. Toen de 360 net uit was, we met zn 4en onze eigen clan hadden & we nog geen drugs gebruikte waren we zelf redelijk verslaafd aan gamen :P Doordeweekse dag speelde we al minimaal zo'n 8uur & in het weekend langer. Kwamen wel buiten, eigenlijk elke dag, maar na maximaal een uurtje over de laatste matches te praten al snel weer naar binnen om te gamen. Elk tussen uurtje werd ook aan gamen besteed. We waren wel ook redelijk goed, hoog in online toernooien met COD2 & GRAW enzo. Maarja dat mag ook wel als je zoveel speelt :P Ook tibia, ja tibia ja, wel paar keer periode redelijk verslaafd aan geweest :tearsofjoy: game nou eigenlijk nooit meer..

Waar het idee vandaan komt dat een verslaving aan een middel heftiger is weet ik niet. Maar dat is iig echt flinke bullshit. Game-verslaving neemt steeds grotere vormen aan en er komen steeds meer gameverslaafde de klinieken binnen. Veel mensen onderschatten deze vormen van verslaving, net als gokken vaak. Er gaan gezinnen aan kapot. Aan een gok maar ook zeker een gameverslaving. Je zou het niet snel denken misschien, maar het is toch echt zo. Onderschat geen enkele vorm van verslaving!
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#3
Andrew zei:
Tibia was echt zo'n schijtgame! Een paar spleetogen op school waren daar helemaal verslaafd aan, zelfs Pokémon heeft betere graphics!
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: Ja iknow. Dat is het erge. En toch ken ik er zat die addicted to the game waren :P
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Andrew zei:
Tibia was echt zo'n schijtgame! Een paar spleetogen op school waren daar helemaal verslaafd aan, zelfs Pokémon heeft betere graphics!
Klik om te vergroten...

Speel dan Runescape he :P
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tja, het ligt eraan. Een game verslaving neemt zeker 8 uur per dag in beslag, maar als je 8 uur per dag aan het blowen bent, is dat ook niet zo goed.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Niets is goed om 8 uur per dag te doen, behalve slapen dan.
h
hchooligun1994Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Oom Klaas zei:
En wat bedoel je er dan mee te zeggen dat het tussen je oren zit?
Klik om te vergroten...

ten eerste, sorry voor de late reactie:wink:

Nou, ehmm hoe ga ik het uitleggen, niet men sterkste punt lol.

Met tussen de oren bedoelen wij hier dat je niet verslaafd bent maar denkt van wel.
Heel apart om uit te leggen, al is het niet veel hoe ik het uitleg, hoop dat je er toch wat aan hebt want heel veel meer kan ik er nu jammer genoeg niet van maken:(

Mvg,
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zelf speel ik op een PVE server thunderhorn.
Ik ben van plan naar PVP te gaan lijkt me leuker mijn server is ook erg rustig dat maakt het moeilijk een groep te vinden voor een instance.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb een zwak voor de Comand & Conquer serie, Red alert en alles wat erbij hoort. Hier heb ik in mijn jonge jaren aardig wat verslavings verschijnselen bij getoond. :P
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nog ff en dan staan bepaalde games in de opium lijst. :tearsofjoy:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat is ook een super game inderdaad, ik stond met PES3 op een gegeven moment 4e in de XBOX-LIVE rankings list, echt zeer vette game, vooral online.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#12
Qocaïne zei:
40uur per week man?
Naast je 40urige werk of studieweek is dat ongelofelijk veel.

Wat beweegt jou om steeds weer de computer aan te zetten? Verveling?
Klik om te vergroten...

Ik heb gewoon niks beters te doen. Er zijn ook niet veel dingen die waar ik mezelf voor weet te motiveren, ik werk ook niet, doe geen studie. Ik heb zeker meer dan 30 baantjes gehad, sommige een dag, andere een paar maanden, 4 studies niet afgemaakt. Op het moment dat iets niet lukt of ik iets "moet" doen, zoals naar werk gaan, in de klas zitten, sigaretten halen, eten koken, schoenen opruimen, formulieren invullen, bankzaken bijhouden, noem het maar op, stress ik m uit, klap ik dicht, word ik aggressief / depressief en ga ik slapen, computeren, blowen, whatever takes my mind away.

Nou heb ik eigenlijk veel meer neergezet dan ik van plan was, maar tis eigenlijk best lekker om t er uit te gooien ipv toch maar de halve tekst weer te deleten :P
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik steek sinds ik jong was al veel tijd in gamen, en tot de dag van vandaag blijf ik het een geweldig iets vinden om te doen. Ik ben afgelopen schooljaar afgestudeerd en ben op het moment werkzoekend dat betekend dat ik erg veel vrije tijd heb. 14/16 uur gamen per dag is voor mij niet ongewoon als het slecht weer is. Of ik verslaafd ben aan gamen? Ja dat ben ik en daar schaam ik mij niet voor.
k
kunlanLid
01-01-2024, 00:00
#14


European Cyber Games 2004 London...

Nostalgie :) :( :) :( :)
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#15
kunlan zei:


European Cyber Games 2004 London...

Nostalgie :) :( :) :( :)
Klik om te vergroten...

Und warum haben Sie für Deutschland gespielt?
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#16
W.F.L. zei:
Ik was verslaafd aan runescape :flushed: :tearsofjoy: Zodanig verslaafd zelfs, dat ik er zelfs minder door ging roken omdat ik te lui was om naar buiten te gaan een sigaret op te steken. Dus ja.. :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ik was ook runescape verslaafde :tearsofjoy:
Alles gedaan wat er in het spel te doen was.
Als ik het spel nu zie begrijp ik niet dat ik het ooit heb gespeeld. :grin:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dubz zei:
kunlan zei:


European Cyber Games 2004 London...

Nostalgie :) :( :) :( :)
Klik om te vergroten...

Und warum haben Sie für Deutschland gespielt?
Klik om te vergroten...

Dat is nou de vlag van België.
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#18
Immo zei:
Dubz zei:
kunlan zei:


European Cyber Games 2004 London...

Nostalgie :) :( :) :( :)
Klik om te vergroten...

Und warum haben Sie für Deutschland gespielt?
Klik om te vergroten...

Dat is nou de vlag van België.
Klik om te vergroten...

Oh hahaha. Laat maar dan :)

Vlaggenkunde was ook nooit m'n beste vak op school.
F
FretzelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Game verslaving kan zich in ergere vormen voor doen.

Ik ben begonnen met gamen op de console uit eindelijk kwam me broer met rtcw (Return to Castle Wolfenstein voor de game-leken onderons) En me broer merkte dat ik er goed in was en besloten samen als gekken te trainen uit eindelijk stopte me broer en nam mijn verslaving ergere maten in. Na overwinning geproeft te worden op Netgames (Best of Benelux toernooi) ging het helemaal fout.
Na verschillende lans te hebben gespeeld zakte ik voor me gymnasium en was het over voor mijn schoolcarriëre die er veel belovend uitzag.

Nadat de eerste Call of Duty uit kwam heb ik dit levendje nog een 2 jaar vol gehouden(veel gewonnen en leuke dingen gedaan, maar levenloos) en toen over gegaan op de World of Warcraft wat imo echt verslavend is. Vooral pvp'en (Player versus Player) en speelde in een hele hoge guild in WoW Vanilla dus dat was 60/70 uur in de week gamen en in de vakanties was me top 127 uur gespeeld.

Uit eindelijk ben ik toch heel veel geminderd. En speel nu zo af en toe na het stonen of als ik thuis kom van een festival/evenement.

Mijn mening is hierover. Overmatig gamen houdt je erg kinds. Het beperkt je sociale ontwikkeling en het worden van volwassen. En erg gezond word je ook niet van mijn game-gedrag. Game-gedrag gaat overigens ook wel vaak gepaard met slapeloosheid en gedrags-stoornissen.
D
Deep BlueLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik speel al 4 jaar age of empires, zo'n 3 a 4 uur per dag.
Dit lijkt veel maar ik kan moeilijk zeggen of dat verslaafd is.
- Ik game wanneer andere mensen tv kijken, en die noemen ze toch ook niet verslaafd.
- ik game enkel wanneer ik niets ander te doen heb, dwz niet als ik werk te doen heb en nooit in het weekend want uitgaan gaat voor.

Langs de andere kant droom ik er vaak over, het gebeurd meermaals dat ik wakker wordt met een nieuwe strategie in men hoofd. Dit is wel vergelijkbaar met een drugsverslaving denk ik.

Wrs is het eerder de adrenaline en het winnen dat verslavend is...


offtopic: goed idee dit subforum!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."