Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGameverslaving

Gameverslaving

218 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zelf speel ik op een PVE server thunderhorn.
Ik ben van plan naar PVP te gaan lijkt me leuker mijn server is ook erg rustig dat maakt het moeilijk een groep te vinden voor een instance.
k
kunlanLid
01-01-2024, 00:00
#2
World of WarCRACK


nufff saidddd :wink:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Daar antwoord op geven zou pijn doen, en ik ben nogal kleinzerig.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb een zwak voor de Comand & Conquer serie, Red alert en alles wat erbij hoort. Hier heb ik in mijn jonge jaren aardig wat verslavings verschijnselen bij getoond. :P
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nog ff en dan staan bepaalde games in de opium lijst. :tearsofjoy:
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Laatst hoorde ik in een TV programma (wat denkt Holland) dat volgens hun 'onderzoek' ruim 75% van de nederlanders denkt dat THC verslaving veel erger/zorgmakender is dan een gameverslaving. (Er werd een keuze gemaakt tussen beide.)

In mijn ogen is een gameverslaving minstens zo hardnekkig en zullen er ongetwijfeld meer jongeren verslaafd zijn aan gamen dan de aan THC.

Ik ben niet verslavingsgevoelig voor drugs e.d. maar merk dat ik het gamen soms te graag wil. Ik game meerdere uren per week, en kan soms niet wachten tot ik weer thuis ben om te gamen.

Mensen zelf ervaringen met gameverslaving?
Ervaar jij je game-gedrag als zorgwekkend?
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb het vroeger wel heel erg veel gedaan. Als je ik uit school kwam, gamen, s'avonds eten, en weer doorgamen totdat ik de volgende dag weer naar school ging. Flink wat nachtjes doorgehaald op die manier.

Vooral toen de Xbox360 uitkwam met z'n communicator, zat ik heel veel online te gamen. Nu is het eigenlijk allemaal veel minder geworden, game nog maar een paar uurtjes per week. Maar 10-11-2009 komt de nieuwe Call of Duty uit voor X360 en dan zal ik wel weer een paar nachtjes missen :)

Toch best opmerkelijk, dat je als 23e jarige jezelf zo opwindt over een computerspelletje.
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#8
kunlan zei:
World of WarCRACK


nufff saidddd :wink:
Klik om te vergroten...

Die verslaving aan World of Warcraft heb ik dan weer nooit gesnapt. Volgens mij moet je daar toch wel een beetje een 'typetje' voor zijn, wil je daaraan verslaafd zijn.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik denk dat een game verslaving zeker hardnekkig is, ik game zelf ook veel, Counter-Strike: Source.
Ik speel nu in een clan bij een professionele organisatie, hier komt nogal wat bij kijken, 4 dagen per week trainen, en af een toe een LAN party, dit kan ook in Engeland zijn, dit word gelukkig wel vergoed :grin:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik was verslaafd aan runescape :flushed: :tearsofjoy: Zodanig verslaafd zelfs, dat ik er zelfs minder door ging roken omdat ik te lui was om naar buiten te gaan een sigaret op te steken. Dus ja.. :rolleyes:
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het zijn beiden verslavingen voor de allerzwaksten. Als je serieus verslaafd wordt aan wiet, of nog erger, aan games, zou ik maar nooit bij harddrugs in de buurt komen.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#12
KlaasVaak zei:
Het zijn beiden verslavingen voor de allerzwaksten. Als je serieus verslaafd wordt aan wiet, of nog erger, aan games, zou ik maar nooit bij harddrugs in de buurt komen.
Klik om te vergroten...

Dan ben je nogal oppervlakkig. Een verslaving heeft weinig te maken met wat het is, meer met hoe leuk of hoe nodig je het vind.

Wiet is zover ik gemerkt heb bij bekenden niet echt een verslaving, meer een gewoonte.

Gamen daarentegen is een verslaving. Iets waar ik veel kaas van gegeten heb. Van MMO's tot FPS'. Ik heb alles wel zo'n beetje gespeeld en de verslaving ervan gemerkt.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ken zeker wel de gevaren van verslaving bij het gamen. Ik speel vooral FPS (Call of Duty 2, Call of Duty 4) en af en toe eens een weekje veel Guitar Hero (3&5 op gitaar). Maar meestal als ik merk dat m'n gamegedrag uit de hand begint te lopen, begin ik de game minder leuk te vinden of is er iets nóg leukers dat opduikt in het echte leven (zo was dat ook ooit een keer blowen, maar nu ga ik dan toch liever voor het gamen en dan nog wel een beetje leren in plaats van niks).
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#14
kunlan zei:
World of WarCRACK


nufff saidddd :wink:
Klik om te vergroten...

Speelde ik eerst vaak :grin:
Nu merk ik niks van game verslaving of wat dan ook.
Maar vroeger toen ik 13 was speelde ik hele dagen games :flushed: tegewoordig bijna nooit.
Ik gebruik mn ps3 meer voor internet dan voor games :grin:
C
CHIASMELid
01-01-2024, 00:00
#15
gNuxx zei:
Ik denk dat een game verslaving zeker hardnekkig is, ik game zelf ook veel, Counter-Strike: Source.
Ik speel nu in een clan bij een professionele organisatie, hier komt nogal wat bij kijken, 4 dagen per week trainen, en af een toe een LAN party, dit kan ook in Engeland zijn, dit word gelukkig wel vergoed :grin:
Klik om te vergroten...

whaha noob :grin:
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik heb wel een hardnekkige forum verslaving, valt niet echt onder de categorie game verslaving, maar toch.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben wel gevoelig voor een game verslaving, daarom heb ik ook geen console meer, behalve een ps2 die ik alleen gebruik om DVD's mee te kijken. :P Voor de pc koop ik gewoon geen spellen meer. Gaat allemaal vanzelf wel vervelen en dan houd het op. Tenzij je games blijft kopen, dan blijf je er in zitten en kan het wel eens uit de hand lopen. Ik ken wel een aantal mensen die hele dagen thuis zitten te gamen, niet werken en geen opleiding volgen. Kansloos imho. Als je een echt leven wil kun je het gamen makkelijk aan de kant zetten.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#18
CHIASME zei:
gNuxx zei:
Ik denk dat een game verslaving zeker hardnekkig is, ik game zelf ook veel, Counter-Strike: Source.
Ik speel nu in een clan bij een professionele organisatie, hier komt nogal wat bij kijken, 4 dagen per week trainen, en af een toe een LAN party, dit kan ook in Engeland zijn, dit word gelukkig wel vergoed :grin:
Klik om te vergroten...

whaha noob :grin:
Klik om te vergroten...

Ja toch, inderdaad. Ik weet ook niet of het wel zo leuk is! :grin:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#19
DrippTone zei:
Ik ben wel gevoelig voor een game verslaving, daarom heb ik ook geen console meer, behalve een ps2 die ik alleen gebruik om DVD's mee te kijken. :P Voor de pc koop ik gewoon geen spellen meer. Gaat allemaal vanzelf wel vervelen en dan houd het op. Tenzij je games blijft kopen, dan blijf je er in zitten en kan het wel eens uit de hand lopen. Ik ken wel een aantal mensen die hele dagen thuis zitten te gamen, niet werken en geen opleiding volgen. Kansloos imho. Als je een echt leven wil kun je het gamen makkelijk aan de kant zetten.
Klik om te vergroten...

Ik speel al 6 jaar 1 en hetzelfde spel :) Dit is online, en in teamverband, en gaat eigenlijk nooit vervelen. Maar ik zie wel in dat het verslavend is.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik game al vanaf mn 6e / 7e, stop er ook ontzettend veel tijd in. 40 uur in de week is niet zeldzaam, en ik schiet er ook regelmatig nog overheen. Gameverslaafd, ja, maar ik heb er geen last van, en mensen om me heen ook niet. Ik heb meer (vooral financiele :P ) last ondervonden van mijn cannabisgebruik en roken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...67891011
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."