Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGameverslaving

Gameverslaving

218 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tibia was echt zo'n schijtgame! Een paar spleetogen op school waren daar helemaal verslaafd aan, zelfs Pokémon heeft betere graphics!
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is wel makkelijker gemaakt ja.
Kijk maar naar de warlocks dreadsteed die kreeg je eerst pas na een erg moeilijke en dure quest chain op lvl 60 en nu is het een summon op lvl 40.

@BlackRobBlunt. welke realm speel jij?
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Immo zei:
kunlan zei:
In een zomervakantie een sessie van meer dan 30 uur gehad om m'n Rank 12 te halen :kots:
Klik om te vergroten...

Heb zelf rank 13 weten te halen in wow, heb er geen seconde spijt van gehad dat ik die tijd erin heb gestopt. Ben ongeveer een maand geleden met wow gestopt. Eve-online is nu mijn nieuwe verslavende game. :)

Games die ik op het moment ook speel zijn HoN en CoH. Zijn er toevallig andere die deze games ook spelen?
Klik om te vergroten...

EVE!!! ;O

Speel ik nu nog zo nu en dan.. Wanneer ik geld heb iig.. Naam? ;>
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#4
TeKNoZem zei:
EVE!!! ;O

Speel ik nu nog zo nu en dan.. Wanneer ik geld heb iig.. Naam? ;>
Klik om te vergroten...

Immolarian, ben pas net begonnen met het spel dus ben nog niet zo goed. Net een uurtje terug een Harbinger gekocht. :grin:
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#5
Immo zei:
TeKNoZem zei:
EVE!!! ;O

Speel ik nu nog zo nu en dan.. Wanneer ik geld heb iig.. Naam? ;>
Klik om te vergroten...

Immolarian, ben pas net begonnen met het spel dus ben nog niet zo goed. Net een uurtje terug een Harbinger gekocht. :grin:
Klik om te vergroten...

;o Amarr. Vet. =) M'n main is een Caldari, heet Lyserg Diethel.

Mja ik ben al een kleine 1,5 jaar bezig. Mja eigelijk 2 jaar maar ben er een half jaar tussenuit geweest.

EVE is de enige MMO die ik tot nu toe m'n geld waardig heb gevonden. Ook de enige MMO waar de tijd die je erin steekt ook daadwerkelijk resultaat laat zien.. Tis ook geen constante grind, sinds er geen exp is.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#6
DrippTone zei:
Ik heb een zwak voor de Comand & Conquer serie, Red alert en alles wat erbij hoort. Hier heb ik in mijn jonge jaren aardig wat verslavings verschijnselen bij getoond. :P
Klik om te vergroten...

C&C. altijd heerlijk. Onlangs Tiberian Dawn en Tiberian Sun weer geinstalleerd. =p

Helass hebben ze bij EA C&C4 nu al verneukt door het basebuilden weg te halen en het te vervangen met een casual gaming systeem gebaseerd op een Crawler unit. =/
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb gister net de laatste missie van Red Alert 3 uit gespeeld en vandaag een paar skirmishes tegen AI gedaan. Als starcraft speler vond ik alles wat westwood produceerde natuurlijk altijd crap, maar de campains zijn altijd wel leuk om even te doen :)
Heb wel de indruk als ik naar C&C 3 kijk dat westwood zijn best doet om het succes van starcraft te kopieren. Het gaat belachelijk snel nu, elk unit heeft zijn eigen special ability en ze proberen voorzichtig iets meer onderscheid te maken tussen de rassen en de manier waarop ze bouwen enzo, maar het blijft gestuntel :tongueout: Blizzard 4ever. :grin:
Ik heb een gecrackte versie, dus ik kan helaas geen skirmish tegen jullie doen :(
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wacky zei:
Heb wel de indruk als ik naar C&C 3 kijk dat westwood zijn best doet om het succes van starcraft te kopieren. Het gaat belachelijk snel nu, elk unit heeft zijn eigen special ability en ze proberen voorzichtig iets meer onderscheid te maken tussen de rassen en de manier waarop ze bouwen enzo
Klik om te vergroten...

Absoluut niet. Westwood ging Blizzard al enige tijd voor in de successen met het RTS genre. Starcraft en Warcraft zijn op de ondergrond gebouwd die Westwood neergelegd had met Dune 2, ze gingen de eerste Warcraft games zelf 2 jaar voor. De special abilities en al dat soort crap heeft niks met blizzard of z'n RTS spellen te maken, het is gericht op casual gamers. Wat het publiek wil.

Bovendien is C&C3 geen Westwood game maar een EA game, sinds Westwood al jaren niet meer bestaat en EA de rechten op de C&C serie heeft gekocht.

Westwood is en blijft het bedrijf welke het RTS genre gedefinieerd heeft.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#9
TeKNoZem zei:
DrippTone zei:
Ik heb een zwak voor de Comand & Conquer serie, Red alert en alles wat erbij hoort. Hier heb ik in mijn jonge jaren aardig wat verslavings verschijnselen bij getoond. :P
Klik om te vergroten...

C&C. altijd heerlijk. Onlangs Tiberian Dawn en Tiberian Sun weer geinstalleerd. =p

Helass hebben ze bij EA C&C4 nu al verneukt door het basebuilden weg te halen en het te vervangen met een casual gaming systeem gebaseerd op een Crawler unit. =/
Klik om te vergroten...

Na Generals Zero Hour ben ik gestopt met spellen kopen, hou me niet meer bezig met de nieuwe. Maar zo nu en dan al die ouwe spellen van vroeger naar boven halen is erg leuk. :)
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#10
DrippTone zei:
TeKNoZem zei:
DrippTone zei:
Ik heb een zwak voor de Comand & Conquer serie, Red alert en alles wat erbij hoort. Hier heb ik in mijn jonge jaren aardig wat verslavings verschijnselen bij getoond. :P
Klik om te vergroten...

C&C. altijd heerlijk. Onlangs Tiberian Dawn en Tiberian Sun weer geinstalleerd. =p

Helass hebben ze bij EA C&C4 nu al verneukt door het basebuilden weg te halen en het te vervangen met een casual gaming systeem gebaseerd op een Crawler unit. =/
Klik om te vergroten...

Na Generals Zero Hour ben ik gestopt met spellen kopen, hou me niet meer bezig met de nieuwe. Maar zo nu en dan al die ouwe spellen van vroeger naar boven halen is erg leuk. :)
Klik om te vergroten...

Mja de oudere games blijven ook de leukste. Zit tenminste nog wat originaliteit in enzo. Tegenwoordig met alles hetzelfde zijn. allemaal voor de consument zodat iedereen elk spel kan spelen/snappen... Kvind dat nogal jammer.. Zo krijg je nooit een fatsoenlijk product meer op de markt. =/
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#11
True. Games zoals GTA 4 waarbij alles wat je moet doen in een missie duidelijk word aan gegeven en iedere idioot dit dus met gemak uit kan voeren. Waar is de lol gebleven van het uren lang overnieuw proberen omdat je ergens op vast loopt. Het goeie ouwe speur werk. Weet nog wel zo'n game voor op de pc, atlantis. Zeer lastig om dat uit te spelen, de puzzels die zo danig in elkaar zitten dat er dagen denkwerk in gaan zitten.

GTA of saints row, leuk vermaak en ook leuk dat ze proberen veel detail er in te stoppen en veel mogelijkheden creëren. Maar toch mis ik dan de echte vrijheid in een game. Iets met een grote map is altijd leuk om te spelen, Test Drive Unlimited was voor zijn tijd echt een goed spel. Groot en goed in elkaar gezet.

Maar hier leid het uit eindelijk ook naartoe, een game die zo compleet is dat je alles er in kunt doen wat je wil. De ultieme vervanging voor de realiteit, en daar zit ook weer een groot deel van de verslaving in. Aan de ene kant hoop ik dat zo'n game er nooit komt, dat zou een metafoor als gratis hero uitdelen in een afkick kliniek niet ontgaan. Maar stiekem lijkt het me wel gaaf en hoop ik het nog mee te maken voordat ik het loodje leg. :P
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#12
kunlan zei:
Valt wel op, diehard gamers zijn altijd tot de vroege voormiddag wakker :wave:
Klik om te vergroten...

Een groot van de drugsgebruikers ook.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mja precies. Er zit geen uitdaging meer in games. Ofja.. Niet zoals het eerst was. Echt 'hardcore' moete zoeken hoe je problemen in het spel oplost... Kom je niet verder? Strategy guide of walkthrough.

Atlantis heb ik ook nog gespeeld. =) Maar ik was meer verzot op de Myst serie van puzzle games. Voornamelijk Myst 2: Riven heb ik me geweldig op vermaakt. Sommige van die puzzles weet ik nog uit m'n kop. =p
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Riven ja, heb ik ook gespeelt. Heerlijk spel, om in te verdwalen met een vaag hoofd. :grin:
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#15
DrippTone zei:
Riven ja, heb ik ook gespeelt. Heerlijk spel, om in te verdwalen met een vaag hoofd. :grin:
Klik om te vergroten...

Mja kben 'm nou weer aant downloaden. Kheb onlangs Myst 3 nog gespeeld. Ksnapte alleen nie zo veel van het spel omdat ik gewoon te vaag was van de pep. Keer met acid ofzo proberen, kijken of het dan te begrijpen valt. (ik had Myst 3 trouwns wel uitgespeeld gekregen, redelijk snel ook nog.)
k
kunlanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Valt wel op, diehard gamers zijn altijd tot de vroege voormiddag wakker :wave:
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik weet nog toen GTA Sanandreas uit kwam...
Eerste dag gelijk gekocht en gelijk hooked :grin:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#18
TeKNoZem zei:
Immo zei:
TeKNoZem zei:
EVE!!! ;O

Speel ik nu nog zo nu en dan.. Wanneer ik geld heb iig.. Naam? ;>
Klik om te vergroten...

Immolarian, ben pas net begonnen met het spel dus ben nog niet zo goed. Net een uurtje terug een Harbinger gekocht. :grin:
Klik om te vergroten...

;o Amarr. Vet. =) M'n main is een Caldari, heet Lyserg Diethel.

Mja ik ben al een kleine 1,5 jaar bezig. Mja eigelijk 2 jaar maar ben er een half jaar tussenuit geweest.

EVE is de enige MMO die ik tot nu toe m'n geld waardig heb gevonden. Ook de enige MMO waar de tijd die je erin steekt ook daadwerkelijk resultaat laat zien.. Tis ook geen constante grind, sinds er geen exp is.
Klik om te vergroten...

Ik ben zelf Galante maar vlieg in Amarr schepen. :P Ik zal je vanmiddag even toevoegen in m'n buddylist.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#19
Immo zei:
Ik ben zelf Galante maar vlieg in Amarr schepen. :P Ik zal je vanmiddag even toevoegen in m'n buddylist.
Klik om te vergroten...

Ahh zo. =) aight. Mja grote kans dat ik er een tijd niet op zit, sinds m'n gametime afgelopen is sinds de 29ste. Jammer genoeg had ik ook niet genoeg isk meer om PLEX's te kopen.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Minder ongezond bedoel je :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."