Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe kan ik het beste afkicken?

Hoe kan ik het beste afkicken?

173 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#1
thanx voor alle support, dit was mijn 3e dag zonder pep en het viel niet mee, ik was hartstikke moe en ik deed niks anders als slapen. Moet mijn eigen energie weer opbouwen en dat zal wel even gaan duren.. en nu ga ik weer slapen want ik ben MOE!
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Geniet van het slapen, onder invloed van speed heb je waarschijnlijk genoeg keren gehad dat slapen een onmogelijk verlangen was.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Slaap is de beste remedie, dus neem het er goed van, je lichaam heeft het zo nodig!! Maak voor dit weekend even geen afspraken en verplicht jezelf tot niks (je enige echte verplichting is dat je van de pep afblijft). Zet desnoods je telefoon uit/op stil, zodat je alle tijd en ruimte hebt voor je rust. Eet/drink tussen door goed je vitamientjes en huur een stapel dvd's voor de afleiding als je wakker bent.

Succes!
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vandaag toch weer wat speed op...cold turkey stoppen werkt niet na 12 jaar. Ik kan het beter afbouwen. Voel me wel zwak dat ik toch overstag ben gegaan, aan de andere kant is afbouwen beter denk ik..Zo fucking moeilijk om te stoppen!!
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#5
weakkkkkkkkk!

Tis geen methadon of GHB, gewoon stoppen.
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je hebt je eigen verraden met de afbouwtruc.
Als je wilt afbouwen lukt dat even maar je zit snel terug op het oude niveau.

Door dat afbouwsmoesje krijgt die speed duivel in je hoofd terug z'n zin.

Wees eerlijk, heb je dit zelf beslist of dat stemmetje in je hoofd die toch maar zegt dat je beter nog wat pep kunt nemen?
M
MilosLid
01-01-2024, 00:00
#7
ga landlopen..
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Zonde man, maar je hebt je eerste poging ondernomen. Dat is na 12 jaar dan toch wel een pluspunt.
Houdt je in elk geval aan de regels die je voor jezelf opstelt met betrekking tot het afbouwen anders werkt dat natuurlijk nooit.
A
AapLid
01-01-2024, 00:00
#9
Maakt niet uit. 1x speed gesnoven wil niet zeggen dat je hele poging is mislukt toch? Ga gewoon verder met afkicken. Denk aan hoe zwak je je voelde toen je jezelf weer terug liet vallen in die verslaving.
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Beter stop je gewoon meteen met al die rotzooi.
Je hebt 2 kinderen?
6 en 7 jaar?
Erg verantwoordelijk ben jij hoor.
de kans dat zij hun leven verkloten heb jij voor een groot deel in JOU handen.
Als jij doorgaat met drugs gebruiken zullen zij dat zeer waarschijnlijk op vroege leeftijd ook gaan doen.
Dat jij je eigen leven redelijk hebt verkloot is stom, maar je hebt zelf kinderen gemaakt dus moet je het goede voorbeeld geven.
Normaal gesproken is het niet zo erg om eens in de zoveel tijd weleens een lijntje of een pilletje te nemen, Maar als je 12 jaar lang verslaafd bent geweest moet je direct stoppen en nooit meer speed GHB of al die andere onzin waar je aan verslaafd bent nemen.
Ik snap echt niet hoe jij je kinderen dit kan aandoen.
Als je geen kinderen zou hebben zou ik zeggen doe lekker wat je zelf wilt.
Maar in dit geval vind ik het gewoon zielig voor je kinderen.
GA NAAR EEN AFKICKKLINIEK!
Je kan waarschijnlijk niet zomaar stoppen want dan moet je heeeeeel erg sterk in je schoenen staan en als dat zo was dan zou je waarschijnlijk nooit aan die speed begonnen zijn..
Ga niet meer met mensen om waardoor jij in de verleiding kan komen.
Ik hoop dat het je lukt om ECHT te stoppen.
Want anders gaat het echt een kuttijd voor je worden want je kinderen gaan echt niet hun best doen op school met zo'n moeder.
Veel geluk toegewenst en ik hoop echt dat je naar een afkickkliniek gaat en anders moet je er voor zorgen dat je heel de dag wat te doen hebt, anders word je erg depressief.
Er is maar 1 manier voor jou om te stoppen en dat is Cold turkey!
In jouw geval is de kans dat jij een terugval krijgt als je gaat afbouwen erg groot
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Milos zei:
gistere gepraat met de vader van mijn beste vriend: het beste wat je kan doen om af te kicken is: LANDLOPEN, hij liep dus te voet naar griekenland.. hij was afgekickt van hero dankzij landlopen, moet je ook is proberen, maar hij was wel 1 keer opgepakt omdat het toen strafbaar was,, je ziet maar..

Milos
Klik om te vergroten...

Is het strafbaar om te lopen?
Ik vat hem niet helemaal ...
Ligt dit keer niet aan mij denk ik.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik sluit me aan bij Flaffie.

Verder zul je GHB wel moeten afbouwen als je dagelijks gebruikt, maar speed kan je wel gewoon gelijk in een keer mee stoppen. Het heeft ook geen zin om speed af te bouwen, dat werkt niet. Dit komt door de geestelijke verslaving en gedachtegang die door de speed opgebouwd word.

Verder is inderdaad de manier van Marla het beste denk ik. Wat mij echt geholpen heeft is op de eerste dag voor ongeveer 8 personen te koken (een goed gevulde maceronie vol met verse groenten, hier heb ik ongeveer 2 a 3 dagen van kunnen eten) en verder 's ochtens en 's avonds een een vitamine bruis tablet of wat je ook zou willen nemen qua vitamine preperaten. Vervolgens gewoon op bed gaan liggen en slapen voor je leven, zodra je wakker word omdat je honger hebt (ergens anders word je echt niet voor wakker) warm je een deel van de maceronie weer op, eet dit op en gaat vervolgens gelijk weer slapen. etc. etc. etc.

Nu is het natuurlijk zo dat iedereen het op zijn eigen manier wil en moet doen. En dat bij een ieder ander een andere manier het beste helpt.

@Milos: Gaan landlopen na een speed verslaving heeft geen ene fucking zin omdat je zodra je 500 meter gelopen hebt gelijk door je voegen stort omdat je geen energie, reserves of wat dan ook meer hebt om te kunnen verbranden.

Flaffie zei:
Milos zei:
gistere gepraat met de vader van mijn beste vriend: het beste wat je kan doen om af te kicken is: LANDLOPEN, hij liep dus te voet naar griekenland.. hij was afgekickt van hero dankzij landlopen, moet je ook is proberen, maar hij was wel 1 keer opgepakt omdat het toen strafbaar was,, je ziet maar..

Milos
Klik om te vergroten...

Is het strafbaar om te lopen?
Ik vat hem niet helemaal ...
Ligt dit keer niet aan mij denk ik.
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk is die opgepakt geweest omdat die ergens aan de weg zijn tent heeft opgezet of iets dergelijks :wink:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#13
dubbel bericht
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja precies zei:
Vandaag toch weer wat speed op...cold turkey stoppen werkt niet na 12 jaar. Ik kan het beter afbouwen. Voel me wel zwak dat ik toch overstag ben gegaan, aan de andere kant is afbouwen beter denk ik..Zo fucking moeilijk om te stoppen!!
Klik om te vergroten...

Zonde, maar ik ken je gevoel goed. Je voelt je zwak en daar heb je ook gelijk in. Het is hoofdzakelijk je eigen zwakheid om te blijven gebruiken. Dat eerlijk kunnen toegeven, is een goede stap, maar probeer je zwakheid niet te accepteren, want anders gaat het je nooit zelfstandig lukken!

Je hebt nu drie dagen zonder speed geleefd en ervaren hoe dat is. Het lijkt idd verdomd moeilijk, juist in het begin. Niet alleen geestelijk voel je je zwak, je lichamelijke zwakte doet er nog een schepje bovenop. Zolang je wil om te stoppen sterker is dan je algehele labiliteit tijdens de Cold Turkey, moet het je lukken. Vanaf morgen ga je dus sowieso voor vier dagen clean zijn. Spreek dat met jezelf af: iedere terugval moet "beloond" worden met 1 extra pepvrije dag. Na vier dagen, mag je best weer een klein beetje nemen als je die behoefte voelt, je krijgt er namelijk wel weer vijf nuchtere dagen voor terug. Als je na vijf dagen weer wat gaat gebruiken, "beloon" je jezelf daarna met maar liefst zes pepvrije dagen! (enz. enz.). Voel jezelf dus niet zwak en schuldig als je wat neemt, want je krijgt er iedere keer wel weer iets heel goeds voor terug! Op deze manier ben je op een verantwoorde manier aan het afbouwen.
Je mag best af en toe "piepen" en zeggen dat het je moeite kost om te stoppen, maar blijf daar niet te veel in hangen en zeg niet bij voorbaat al dat het moeilijk is, want dan zul je het inderdaad ook moeilijk krijgen. Richt je juist op de voordelen van een speedvrij leven en maak er een spannende uitdaging voor van voor jezelf. Zie het iig niet als een nadeel dat je je moet inspannen om te kunnen bereiken wat je wilt, want dat moeten we nou eenmaal allemaal in het leven. Voor niets gaat de zon op toch?

Succes!
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#15
Milos zei:
gistere gepraat met de vader van mijn beste vriend: het beste wat je kan doen om af te kicken is: LANDLOPEN, hij liep dus te voet naar griekenland..
Klik om te vergroten...
Daar heeft ie nu de energie toch niet voor :tearsofjoy:
N
NOISESUPRESSORLid
01-01-2024, 00:00
#16
Taat zei:
Milos zei:
gistere gepraat met de vader van mijn beste vriend: het beste wat je kan doen om af te kicken is: LANDLOPEN, hij liep dus te voet naar griekenland..
Klik om te vergroten...
Daar heeft ie nu de energie toch niet voor :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Dat kan hij mooi op die dag doen dat hij tikkies mag bouwen, gezien de theorie van Maria Singer :tearsofjoy:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben zelf een lange tijd speedverslaafd geweest en de theorie die ik geef, heeft mij toen goed door het begin heen geholpen. Zoals Nick ook al zegt, iedereen heeft zijn eigen manier om te stoppen en hier op het forum zijn we er om elkaar daar soms bij te helpen, door wat eigen ervaringen en tips mee te geven. Verder is het aan de gebruiker zelf wat hij/zij er mee doet, stoppen moet je uiteindelijk toch helemaal zelf doen.

Als er dan plotseling van die newbies daartussen een beetje "wijs" gaan lopen doen, dan doen wij: :tearsofjoy: Overigens is de TS een zij en geen hij... :tearsofjoy:
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Marla wat een goede tip om op die manier af te bouwen, daar heb ik tenminste iets aan.
Mijn kinderen zijn de reden dat ik ermee wil kappen, anders zou het me geen fuck uitmaken. Ik was al verslaafd voordat ik hun kreeg, en heb tijdens de zwangerschappen niks gebruikt. Helaas begon ik er dan toch weer aan, dit omdat ik veel shit te verwerken had en de speed nodig had om me er doorheen te slaan. Ik ben in mijn jeugd zwaar geestelijk mishandeld door mijn moeder, heb al een paar jaar geen contact meer met mijn ouders en familie, ben door de vader van mijn kinderen bijna gewurgd en ben nu al een tijdje alleenstaande moeder, zonder steun van mijn ouders of wie dan ook. Daarbij ben ik supergevoelig en manisch depressief. Hierdoor ben ik al lang verslaafd. Het is zo makkelijk om mij te veroordelen en mij een slechte moeder te noemen, omdat ik speedverslaafd ben. Gelukkig doet niet iedereen dat op dit forum. Het is namelijk onzin, ik ben een hele lieve zachte moeder, en mijn kindjes houden super veel van mij. Ik doe alles voor ze, en hou zoveel van ze, dat ik nu eindelijk weer de moed heb verzameld om van de speed af te komen. En dat valt echt niet mee na 12 jaar. De intentie is er, en ik weet zeker dat het me gaat lukken maar cold turkey was te hoog gegrepen. Ik ben echt blij met de afbouwtip van Marla, en met de tip dat ik me niet gelijk zwak moet voelen als ik een keer terugval. In plaats van dan meteen op te geven, is elke dag weer een nieuwe kans om ermee te stoppen. Ik wil voor mijn kindjes een mama zijn die niet meer verslaafd is. En dat gaat stapje voor stapje, met soms een terugval, maar uiteindelijk gaat het me lukken. Uiteindelijk zal ik het leven, hoe hard ook, kunnen leiden zonder het pantser dat speed mijn tot nu toe heeft geboden. Zonder speed was ik allang voor de trein gesprongen, maar nu is speed niet meer nodig. Ik heb mijn kindjes, die het leven de moeite waard maken voor mij. Nu moet ik ervan af zien te komen, en met de tips van jou Marla, zie ik perspectief. Super thanx :hearteyes:
N
NOISESUPRESSORLid
01-01-2024, 00:00
#19
Marla Singer zei:
Als er dan plotseling van die newbies daartussen een beetje "wijs" gaan lopen doen, dan doen wij: :tearsofjoy: Overigens is de TS een zij en geen hij... :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Precies... :beer:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#20
:wave: :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."