#1
jazeker!!! Mijn motto is: NIET meer gebruiken, jezelf de gelegenheid geven om door die sleur te gaan en oefening baat kunst, waar een wil is, is een weg....dat geld voor iedereen, en daar heb ik me aan toegegeven...gr. Marko
marko zei:marko zei:Het valt niet mee om af te kicken als je er nog niet klaar voor ben....Voor mij was dat als voormalige ex-gebruiker ook zeer moeilijk, maar weet daar gelukkig door alle bochten te wringen toch nog de oplossing. Niet alleen het speedgebruik, die vaak door mij als een denkfout gezien wordt, maar vooral andere harddrugs heeft mij aan het denken gezet, waarbij ik toch realiseerde dat het zo niet verder kon....Gelukkig wist ik er raad mee om hoe dan ook tot een oplossing te komen, waaraan ik dat aan mijzelf te danken had. Niet door hulp van instanties, maar door eigen inzicht te verkrijgen en er duidelijkheid over te beschikken. Ik heb zelf geweigerd over bepaalde middelen tegen het afkicken....Mijn goede raad is, probeer er zelf achter tekomen hoe je het gebruik kan staken om tegen jezelf NEE te zeggen. Als je dat vaak genoeg tegen jezelf zegt, omdat je definitief wilt stoppen, gebeurt dat ook. Want het mag dan wel een gewoonte zijn in je sociaal leven....iedereen stoot zichzelf wel vaker tegen de steen, maar weet wel dat je nooit te hard mag stoten, want dan loopt het weer helemaal mis.....M.a.w. De oplossing ligt helemaal bij jezelf. Want jij moet die uitdaging met jezelf aan gaan..gr. Markomindfucker
mindfucker
