Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe kan ik het beste afkicken?

Hoe kan ik het beste afkicken?

173 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#1
jazeker!!! Mijn motto is: NIET meer gebruiken, jezelf de gelegenheid geven om door die sleur te gaan en oefening baat kunst, waar een wil is, is een weg....dat geld voor iedereen, en daar heb ik me aan toegegeven...gr. Marko :tearsofjoy:
marko zei:
marko zei:
Het valt niet mee om af te kicken als je er nog niet klaar voor ben....Voor mij was dat als voormalige ex-gebruiker ook zeer moeilijk, maar weet daar gelukkig door alle bochten te wringen toch nog de oplossing. Niet alleen het speedgebruik, die vaak door mij als een denkfout gezien wordt, maar vooral andere harddrugs heeft mij aan het denken gezet, waarbij ik toch realiseerde dat het zo niet verder kon....Gelukkig wist ik er raad mee om hoe dan ook tot een oplossing te komen, waaraan ik dat aan mijzelf te danken had. Niet door hulp van instanties, maar door eigen inzicht te verkrijgen en er duidelijkheid over te beschikken. Ik heb zelf geweigerd over bepaalde middelen tegen het afkicken....Mijn goede raad is, probeer er zelf achter tekomen hoe je het gebruik kan staken om tegen jezelf NEE te zeggen. Als je dat vaak genoeg tegen jezelf zegt, omdat je definitief wilt stoppen, gebeurt dat ook. Want het mag dan wel een gewoonte zijn in je sociaal leven....iedereen stoot zichzelf wel vaker tegen de steen, maar weet wel dat je nooit te hard mag stoten, want dan loopt het weer helemaal mis.....M.a.w. De oplossing ligt helemaal bij jezelf. Want jij moet die uitdaging met jezelf aan gaan..gr. Marko :xtc: mindfucker
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#2
marko wat heb jij op ?

28 dagen ben je niet clean !!

pas na 6 maanden begin je, na 1 jaar wordt het al wat.
ik ben ook 30 dagen clean .... zegt niets .....
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou mensen, het gaat hartstikke goed, was mijn eigen topic hierover alweer bijna vergeten. Ik weet ook niet hoe ik zo makkelijk heb kunnen afkicken. Pure wilskracht denk ik, die lieve koppies van mijn kindjes die een drugsvrije mama verdienen, een lief vriendje die me steunt, en mijn positieve, optimistische instelling in het leven sowieso denk ik. Martin van Nu zegt dingen die volledig kloppen trouwens en Cropp, thanx voor je respect :hearteyes: . Ben trouwens nog steeds helemaal into mijn boek schrijven, veel werk maar wel heel leuk, en straks op zoek naar een uitgever!
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jeetje 12 jaar is een lange tijd, knap dat je de stap gaat nemen!
heb je er al aangedacht om naar een kliniek tegaan?dat is een veilge andere omgeving, zonder drugs, met mensen die in het zelfde schuitje zitten,die je situatie begrijpen, en je zonodig goede moed in kunnen praten en steunen.
ook een dagbesteding is erg belangrijk voor afleiding.
mischien kan je verhuizen naar andere omgeving dat is het beste, en wordt je niet steeds geconfronteerd met plaatsen van gebruik enz.onderbewust doet ook veel waardoor je trek kan krijgen hierdoor.
ga je absoluut niet naar een kliniek?
Wil je afbouwen? stop met snuiven !!!kan je niet aan ritalin/dexamfetamine pillen komen,
dan doorbreek je gebruik en gewoonte,(het ritueel van gebruiken is vaak nog het moeilijkste)
en hou je de (ergste) ontwenning tegen.
verder veel vitaminen nemen, gezond eten, dat zorgt dat je beetje enerie krijgt.
toch is heel belangrijk dat je hulp zoekt, pep veroorzaakt bij langgebruik, ook een verandering in karakter/persoon.
Er zijn dingen die je moet afleren en aanleren opnieuw.
dat kan je niet alleeen!
proberen waard lijkt me!
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#5
na een jaar gestopt te zijn met alle drugs, waaronder harddrugs wordt begrepen, is het voor mij nog steeds moeilijk om er een definitief punt achter te zetten...Ik ben een gebruiker van plus minus 20 jaar met tussenpozes. Dat wil zeggen dat ik een tussentijd hebt gestaakt met gebruik nog het gevoel krijgt er nu nog niet helemaal klaar voor ben, omdat ik nog telkens daarmee(zucht) geconfronteerd wordt. Een tijd geleden zo"n 5jaar geleden liet ik mij opnemen in een kliniek in heerlen, waar ik het zeer moeilijk vondt met het afkicken. Het was me wel gelukt, maar voor ik het al wist begon mijn denkpatroon al weer van koers te veranderen. Want gauw zat ik al weer buiten om vervolgens er gebruik ervan te maken. Alles kwam ineens op me af, maar begon toen te realiseren dat de werkelijkheid onder ogen gezien moest worden. Vechten voor de rest van mijn leven was een moeilijk punt voor mij geworden, en het enige wat ik dacht is ok dan: voor deze ENE x maakt het niet uit. Het gevoel waardoor ik werd gedreven stond niet centraal met mijn geweten. Heb ik me toch nog laten misleiden door die amfetaminen oftwel: SPEED. Klotezooi, sorrie voor deze uitspraak. Ik weet wat dat mij kan doen met mjn gedreven gevoel, maar toch weer een terugval. Telkens vraag ik me af......komt daar geen verandering in, of past dat gewoon in mjn levensstijl. Als ervarings(deskunige) laat ik me toch weer meeslepen door mijn zwakte. Ok!! ik vondt het best wel lekker, had veel spraakwater met iedereen, en kwam dus onnline op deze site. Zodoende dit bericht aan iedereen die zich vaker aan de steen hebben gestoten, maar opgeven doe ik niet. En vandaag heb ik wel wat drugs, maar geef het niet vrij, zowel voor mij als voor iemand anders. Ik probeer zolang vol te houden dat ik dat ZAKJE met speed gewoonweg deponeer. Een goeie oplossing vindt je niet? maar geen zorgen voor de dag met zorgen zeg ik.....Denkfouten moet je vermijden, en zucht, drang en gebruik kun je wel vermijden. Plezier kun je ook op een andere manier beleven.....Gr Marko :wave: :wave:
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Marla Singer zei:
Ik ben zelf een lange tijd speedverslaafd geweest en de theorie die ik geef, heeft mij toen goed door het begin heen geholpen. Zoals Nick ook al zegt, iedereen heeft zijn eigen manier om te stoppen en hier op het forum zijn we er om elkaar daar soms bij te helpen, door wat eigen ervaringen en tips mee te geven. Verder is het aan de gebruiker zelf wat hij/zij er mee doet, stoppen moet je uiteindelijk toch helemaal zelf doen.

Als er dan plotseling van die newbies daartussen een beetje "wijs" gaan lopen doen, dan doen wij: :tearsofjoy: Overigens is de TS een zij en geen hij... :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Enig idee hoe te gaan stoppen ="denk aan iets anders of geef jezelf over"TOCH?? gr. Marko :rock:
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flaffie zei:
EN???
Klik om te vergroten...
Stel die vraag maar aan jezelf..gewoon zoals ik dat doe!! gr. Marko
:rolleyes: :openmouth:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#8
psychopsychedelic zei:
ik wens je iig veel succes in de weg die je nog te gaan hebt!!

mischien psychedelica als alternatief?
haha sorry
Klik om te vergroten...

Veelvoudig politripmiddelengebruik vind ik uiteindelijk eigenlijk redelijk verslavend, je blijft zo in dat trip-ego en filosofisch gedoe dat je weinig van de realiteit overhoudt, het is een heel ander soort drugsprobleem, maar.. bwleh.

Ik hoop echt het allerbeste voor jou en je kinderen in deze moeilijke periode. Ik heb respect voor wat je!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
marko zei:
Marla Singer zei:
Ik ben zelf een lange tijd speedverslaafd geweest en de theorie die ik geef, heeft mij toen goed door het begin heen geholpen. Zoals Nick ook al zegt, iedereen heeft zijn eigen manier om te stoppen en hier op het forum zijn we er om elkaar daar soms bij te helpen, door wat eigen ervaringen en tips mee te geven. Verder is het aan de gebruiker zelf wat hij/zij er mee doet, stoppen moet je uiteindelijk toch helemaal zelf doen.

Als er dan plotseling van die newbies daartussen een beetje "wijs" gaan lopen doen, dan doen wij: :tearsofjoy: Overigens is de TS een zij en geen hij... :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Enig idee hoe te gaan stoppen ="denk aan iets anders of geef jezelf over"TOCH?? gr. Marko :rock:
Klik om te vergroten...

Ik begrijp geen reet van wat je bedoelt schat... :rolleyes:
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Milos zei:
ben je ook verslaafd aan het 'ja precies' te zegge? :grin:
Klik om te vergroten...
Verslaafd? Eigenlijk moeilijk te zeggen!! Misschien wel afhankelijk, of misschien creeer ik teveel aan denkfouten!! Toch zonde vindt je nie?? maar goed laat de steen niet te hard zijn, want dan gaat het pas goed fout...maar verslaafd??? ik heb het zo nu en dan door die denkfout te maken wel nodig om af te schakelen, maar als het mij meezit hoef ik niks meer..(SPEED= NOT WHAT I NEED) :rolleyes:
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#11
Marko,

Je hebt het denk ik zelf helemaal niet door, maar wat je opschrijft komt heel erg verwart over en is op veel punten totaal onbegrijpelijk.
Ik vraag me serieus af of ik wel moet reageren, omdat ik erg twijfel of, wat ik wil zeggen, uberhaubt wel bij je door zal dringen.

Wat ik uit je posts wel op kan maken is dat je wel in staat bent stoppen, maar eigenlijk geen goeie motivatie kunt vinden om daarna niet weer te beginnen. "wat kan het kwaad"

1 hele goede reden om te stoppen zou kunnen zijn dat je jezelf kwijt aan het raken bent.
Het is na een paar regels text moeilijk in te schatten, maar ik krijg een sterk vermoeden dat je jezelf al een stuk meer kwijt bent, als dat je zelf beseft.

Ik meen dit 100% serieus. Ik probeer je serieus niet te dissen of te kleineren ofzo.
Als ik er naast zit, is het mischien zowiezo een goed iedee om je posts voortaan eventjes een paar minuten te laten liggen, om ze dan zelf nog eens goed door te lezen voordat je ze plaatst.
Probeer ik zelf vaak ook te doen.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nu ik deze laatste post bijvoorbeeld een dag later nog eens lees, denk ik dat ik toch net ff iets te ver ga.
Sorry daarvoor.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoezo? Je zegt toch gewoon heel netjes de waarheid?
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mijn verronderstelling dat het door de drugs komt is nergens op gebazeerd.
Als je daar vanuit gaat is het ineens nogal onbeschoft.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."